Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Polyalkoholer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-08, 13:36   #1
topia
Juniormedlem
 
topia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 12
topia er på en erverdig vei
Question

Polyalkoholer

Fant noen sukkerfrie karameller. Der sto de a det var 85 karbo i 100 g. Det sto lenger ned at 85g POLYalkoholer! Kan jeg trekke disse fra????

topia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:37   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Polyalkoholer

Ja i utgangspunktet kan du det. Ser du hva de er søtet med?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:40   #3
topia
Juniormedlem
 
topia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 12
topia er på en erverdig vei

Sv: Polyalkoholer

Nei, for de ligger fremdeles i butikken ;-) Sto på ett språk jeg ikke helt skjønte, men noe forsto jeg da! Det er av merket SUKKERFRITT

topia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 13:52   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Polyalkoholer

Opprinnelig lagt inn av topia, her.

Nei, for de ligger fremdeles i butikken ;-) Sto på ett språk jeg ikke helt skjønte, men noe forsto jeg da! Det er av merket SUKKERFRITT

Ok... flink du er som ikke kjøpte når du var usikker

I utgangspunktet kan sukkeralkoholer trekkes fra. Men det er noen som tas opp likevel... Er en del usikkerhet rundt det... Har spurt Torkil (ketolyse) om oversikt over hvilket som kan/ikke kan brukes.... Men ikke fått det ennå... Derfor har jeg holdt meg unna så mye som mulig...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:03   #5
topia
Juniormedlem
 
topia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 12
topia er på en erverdig vei

Sv: Polyalkoholer

Ah, den listen må jeg få senere


maltitol er ett søtningsmiddel som blir brukt i SUKKERFRITT sine sjokolader. Har du kjennskap til om de blit tatt opp av kroppen??

topia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:27   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Polyalkoholer

Malitol er godkjent Meeeen kan hos mange, inkludert meg selv, gi luft i magen, luftsmerter og diare..... Så jeg må være ytterst forsiktig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 20:37   #7
topia
Juniormedlem
 
topia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 12
topia er på en erverdig vei

Sv: Polyalkoholer

Fant nå ut hva disse karamellene innehold. -Isomalt,maltitol, acesulfame.K. Kjennskap til noe av dette??

topia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 08:44   #8
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Polyalkoholer

Maltitol er "godkjent" søtningsstoff, men som hos Gerd gir de meg litt løs mage.

Isomalt er en sukkeralkohol og et disakkarid, og et naturlig sukkersubstitutt. Det har bare i liten grad innvirkning på blodsukkermålinger, og er ikke regnet for å være skadelig for tennene. Isomalt er ofte foretrukket for dets sukkerlignende egenskaper, og brukes blant annet til godterier, syltetøy og iskrem.
Isomalt er sammensatt av glukose og mannitol.

Acesulfame-K

Acesulfame -K er 150 ganger søtere enn sukker og gir ingen kalorier. Det fremstilles syntetisk og har vært brukt som søtningsmiddel siden 1988. Acesulfame ble oppdaget ved en tilfeldighet i et laboratorie i 1967. Ekspertene strides om Acesulfame er farlig å bruke eller ikke, basert på erfaringene med Saccharin og Cyclamat, og det at de ikke kan bli enige tyder på at det ikke er noe sunt produkt.
Nedenfor finner du en liste over søtningsstoffer som du kanskje kan komme over i importerte matvarer/søtsaker. Disse er i samme kategorien som Aspartam.



Klippet og limt

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 09:34   #9
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Polyalkoholer

Skjønner det ikke bare er jeg som er skeptisk til å kjøpe varer med "usikkert" innhold.
Er det forresten karameller på Rema du har kjøpt?
Jeg har kjøpt mørk sjokolade i merket Sukkerfritt noen ganger, men ikke turt meg på det andre godiset.

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no