Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-08, 23:55   #1
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse

Jeg har nå gått på ketolyse i 26 dager og synes det er noe kjempegreier! Alikevel er min økonomiske situasjon + det at jeg skal på julebord, bort i julen, på venninnetur og bo hos en venninne (på en mnd) gjort at jeg skal ta en pause, og starte på ny frisk 1 januar 2009.

Det blir ca 14dager med "fristelser" foran meg på en mnd og det blir for mye. I jula skal vi bort på masse middager og siden jeg ikke spiser kjøtt så blir det som regel bare potet,saus og grønnsaker på meg - jeg vil ikke være en vanskelig gjest. MEN dette var ikke noe enkelt valg. Jeg skal fortsette og trene og spise sunn mat - og kanskje jeg kommer til å se at humøret forandrer seg, slik at jeg har enda mer motivasjon til å komme tilbake til ketolyse. Uansett ønsker jeg alle lykke til frem mot jul. Dere er fantastiske som klarer dette

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 00:42   #2
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.466
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse..

Viktig at motivasjonen er i orden.

Lykke til med julefeiring og nytt ketolyseår.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 08:58   #3
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse..

Jeg synes ikke det er noe galt i å kose seg denne ene mnd i året da så mye skjer både sosialt og matmessig. Kos deg fremover og gå på ny frisk igjen etter høytiden.

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 10:58   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Jeg tror det er viktig å ta en avgjørelse i forkant jeg, slik som du har gjort.
Da er det mye lettere å forholde seg til fristelsene, og ikke bli så deppa kanskje om man faller for dem. Man vet man har tatt et valg, og at det er for en begrenset periode.

Og alternativ mat (les lavkarbomat) er jo endel begrenset for deg som du sier, siden du ikke spiser kjøtt...så improvisasjon underveis vil bli ganske vanskelig vil jeg tro.

Og dessuten, det er jo bare snakk om noen få uker av hele ditt laaange lavkarbo-liv...så ingen grunn til bekymring.
Kooos deg, og lykke til

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 11:21   #5
Heksehilda
Seniormedlem
 
Heksehilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 499
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Jeg syns du SKAL være stolt over å ha tatt en avgjørelse!

Du har tenkt, vurdert og bestemt deg ut fra deg - hva er det ikke være stolt over?

Stå på - kos deg i jula, og husk at når januar kommer så setter du i gang med det kostholdet du ønsker igjen!

__________________



Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 11:25   #6
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Takk for støtte alle tre, regnet egentlig med negative ord fra dere, dette beviser bare at ketolyse-mennesker er max hyggelige Jul er den ene årstiden jeg får møte hele familien min,og da vil jeg ikke ha noen restriksjoner. Jeg har bare 10kg igjen å gå ned, og er allerede stolt over hvor langt jeg er kommet. Det blir veldig enkelt å starte 1 januar, da jeg har hatt min "koseperiode" og jeg slipper å ha alle klementinene oppi ansiktet (les: jeg jobber på matbutikk og ALLE skal ha klementiner,og de lukter så GODT!)

Fortsett å være de fantastiske menneskene dere er, så blir det veldig enkelt å komme tilbake

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:37   #7
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 40
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Må bare si meg enig at eg synes det er veldig bra å ha tatt et valg sånn som du har gjort. Kommer selv til å ta pause fra 19.desember til 4. januar. Skal da være borte og kose meg i julen.

Som det også er sagt her er det jo ikke SÅ lenge. Synes du er flink eg. Tror det kommer til å bli deilig å gå tilbake etter nyttår med motivasjonen på topp.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:08   #8
Frøydis
Juniormedlem
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Harstad
Innlegg: 11
Frøydis er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Jeg kommer også til å ha julefri for så å starte på for fullt i januar. Jeg har prøvd bare en kort stund nå, uten boken eller andre hjelpemidler enn dette forum, men noe skjer allikevel med vekten. Har bestilt boken og skal studere den i jula, sånn at jeg er klar i januar. Har også gjort noen tiltak ang julekakene. Skal prøve så langt det lar seg gjøre å holde meg borte fra mel og vanlig sukker. Har prøvd å bake med fruktose. Det funker fint til noen deiger. Da får man redusert sukker inntaket litt i jula. Jeg er som et barn i jula og uten kosen, er det ikke jul.

Frøydis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:27   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Opprinnelig lagt inn av Heksehilda, her.

Jeg syns du SKAL være stolt over å ha tatt en avgjørelse!

Du har tenkt, vurdert og bestemt deg ut fra deg - hva er det ikke være stolt over?

Helt enig med Heksehilda og de andre som har støttet deg! Det å foreta realistiske vurderinger - og innrette seg deretter - er beundringsverdig, synes jeg.

Ha en riktig god julemåned og vær stolt av at du har så god oversikt at du kan ta slike avgjørelser i forkant. Dette kommer til å gå bra!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 16:28   #10
Lillis
Juniormedlem
 
Lillis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Alder: 56
Innlegg: 19
Lillis er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Hei, hei...

Du har fått så mange fine og kloke ord men jeg må si noe allikevel....
Jeg mener det er det lureste å gjøre som du gjør nå, bestemme seg for at sånn blir det!!
Det er så vondt om man ikke bestemmer seg og "sprekker" hele tiden, da føler man jo hele tiden at man ikke strekker til ikke sant?
Nei, kos deg du og bygg opp motivasjon mot januar...

Varme tanker

__________________


Lillis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:19   #11
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Det gjelder å forstå at ingen matvarer er "onde," eller "gode," men heller rangert efter "bedre" og "dårligere." Alt er bedre enn sult.

Det er helt greit å spise normalt, så lenge du vet hva du skal se efter når du modererer deg.

Men, lavkarbo er ikke så dyrt. Jeg kan enkelt leve for en tusenlapp i måneden (og det inkluderer minst fire dyre, mørke chokolader), og femhundreogfemti hvis jeg spiser mer fisk.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:54   #12
Nybegynneren
Juniormedlem
 
Nybegynneren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Nybegynneren er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Signerer det alle foran meg har sagt til deg

Jeg har også bekymringer ang. julebord (i morgen ) og julefrokoster med minsten og julegrøtsammenkomster og ......

Jeg får se litt an i morgen hvordan går i morgen for hvordan resten av julefeiringen blir.. Har igrunnen sagt til meg selv at jeg kan ta LITT dessert, men jeg vet ikke om jeg tør...


Uansett; velkommen tilbake i januar

__________________


Nybegynneren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketosekuren. Start 5 november 2008. Ny start 9 november 2009. Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 10:19   #13
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Helt enig Elizabeth, det kommer til å bli fint å komme tilbake. Så på vekta idag at jeg har fått inn en del vann, er 1,3kg tyngre idag enn i går.. Heldigvis så er jeg samme cm rundt magen, så har ikke gått opp, er vel bare vann. Det viser jo at denne dietten fungerer

Helt enig Frøydis, jula er den eneste høytiden, eneste tiden i året jeg skal KOSE meg med mat. Ellers klarer jeg kose meg med andre ting.

Takk Løvetann og Lillis, det var kjempesnilt sagt <3

Viktig å bestemme seg ja Nybegynneren, jeg har klart meg så langt men vet at når jeg er sammen med venninnene mine som jeg ser en gang i året, da vil jeg kunne spise tre-fire pommes frites på mcdonalds om vi skal dit. Selv om man ikke spiser en HEL pommes, så er det alikevel kos, for man spiser litt sammen med de andre Skjønner godt hva du mener!

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 11:13   #14
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Du er kjempeflink. Du har tatt et valg som passer for deg, og det er det som teller. Jeg har tatt samme valg i romjula, jeg jobber alene så det er ingen julebord på meg i år heller Savner litt det sosiale da, med å jobbe på en arbeidsplass med kolleger.

Kos deg du

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 01:46   #15
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 38
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Huff det skjønner jeg Anitra, men det er fordeler og ulemper uansett hva man jobber med da. Tenker på kollegaer.. Avogtil er det VELDIG deilig å være bare seg selv. Takk for støtten <3

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 14:35   #16
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse

Ja, Ella, du har rett. Jeg slipper ihvertfall sure kellegaer Og har hyggelige damer i 2 nabo butikker, så vi er ute og røyker sammen ihvertfall

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 18:22   #17
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse ...

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Det gjelder å forstå at ingen matvarer er "onde," eller "gode," men heller rangert efter "bedre" og "dårligere." Alt er bedre enn sult.

Det er helt greit å spise normalt, så lenge du vet hva du skal se efter når du modererer deg.

Men, lavkarbo er ikke så dyrt. Jeg kan enkelt leve for en tusenlapp i måneden (og det inkluderer minst fire dyre, mørke chokolader), og femhundreogfemti hvis jeg spiser mer fisk.

en tusenlapp i mnd? ,,, hvordan klarer du det,,,kunne du skrevet opp et parr dagsmenyer ,, eller en ukemeny,,,, takknemlig for det

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egentlig litt stolt altså ... tonetrollet Dr Lindbergs 5 28-09-08 19:38
Da var valget tatt Livsglede Ketolysekuren 7 15-04-08 21:13
Går ikke ned i det hele tatt ... nassi Lavkarbo generelt 5 19-04-07 10:48
stor, stolt og vakker Trolljenta Nyheter / media 4 20-07-06 08:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no