Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Og jeg lurer på operasjon med narkose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-08, 06:37   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Og jeg lurer på operasjon med narkose

Jeg skal inn å fjerne en kul på foten, i full narkose...

Hvor stor skade vil det være at de setter intravenøs næring på meg?? Det er vel bare sukker??

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:46   #2
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Og jeg lurer på operasjon MED NARKOSE

Hei,

har akkurat vært inne og operert. 1 uke før operasjonen begynte jeg å spise frukt og litt knekkebrød. For å få opp karbo inntaket mitt. Fungirl fortalte at legen hennes hadde sagt at det var viktig mht blødning osv.

Eneste bivirkning er at jeg er konstant sulten, men har ikke lyst på karbos. orker ikke å lage så mye mat selv enda, så da blir det en del karbos:-( Men etter jul er det full fokus på kuren igjen!! Da skal jeg ned de siste kiloene. Lykke til med operasjonen.

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 14:07   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Og jeg lurer på operasjon MED NARKOSE

Jeg har svart på akkurat dette tidligere:

Du behøver ikke å begynne med mer karber (dvs det andre kaller å spise "normalt") mer enn 3-4 dager før du skal opereres. En operasjon er en stresssituasjon for kroppen og det samme er sårheling. Spis lite stivelse, men frukt og grønnsaker etter operasjonen og etter en ukestid kan du starte på lavkarbo på nytt.

Torkil skrev som kommentar til dette:

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Her er jeg halt på linje med Nille. På sykehuset vil du uansett få glukose intravenøst i forbindelse med operasjonen ( full narkose) og da et det viktig at kroppen ikke er i ketose, da plutselig sukkertilførsel kan medføre forstyrrelser i væske og slatbalansen, spesiellt når det gis intravenøst.
Følg Nilles råd.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 17:31   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Og jeg lurer på operasjon MED NARKOSE

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Jeg skal inn å fjerne en kul på foten, i full narkose...

Kul på foten i full narkose

Hvilken slakter skal du til?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 18:14   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Og jeg lurer på operasjon MED NARKOSE

Var igjennom en operasjon i høst, fjerning av mandler og da sendte eg PM til Torkil og fikk fortalt at eg absolutt burde være ute av ketose når eg opererte slik at ikke kroppen fikk sjokk, men som Nille sier så trenger du ikke begynne en uke før, ett par dager holder. Jeg begynte lørdagen med å spise frukt, samme gjorde jeg søndagen. Operasjonen var onsdag. Hadde egentlig ikke tenkt å begynne med mer karbs før mandagen, men siden eg var på cup med jentene og det gikk i ett passet det bedre sånn

Masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:10   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Og jeg lurer på operasjon MED NARKOSE

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kul på foten i full narkose

Hvilken slakter skal du til?


Hehe... Det er litt mer komplisert enn som så... Hørtes kanskje veldig enkelt ut med kul på foten...


Jeg har et ekstraledd "i" et annet ledd oppå foten. Dette ekstraleddet har det i tillegg satt seg en kraftig betennelse i. Så det er litt mye jobb å både fjerne kulen og betennelsen + at de skal prøve å lappe sammen det oprinnelige leddet (det har sklidd en del i fra hverandre pga presset fra ekstra leddet...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:15   #7
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Og jeg lurer på operasjon med narkose

Jeg tok operasjon med ketolyse å det gikk veldig bra Men det er vel unntak

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Operasjon butikk86 Ketolysekuren 9 18-04-11 10:33
Ketose og narkose ketanore Ketolysekuren 2 22-02-08 20:48
Narkose og ketolyse... lillestine Ketolysekuren 3 07-01-08 11:53
Operasjon leeha Lavkarbo generelt 4 20-09-07 10:30
Ketose og narkose snupperella Ketolysekuren 4 26-01-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no