Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-08, 12:13   #426
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

En liten oppdatering..

Jeg har ikke vært innom siden april, ser jeg. Har lagt av meg alle dietter for tiden, er så lei, og har hatt halvannet tøffe år med arbeidsledig mann mm.

Nå har prosjektet mitt den siste tiden vært å kjenne etter når jeg er sulten/mett, og hva som påvirker blodsukkeret. Går eller sykler til og fra jobb, og trener med en venninne en gang i uken. Skal trappe ned til 80% jobb og tenker at den fritiden skal gå til en ekstra styrketime.

Har også kastet ut vekten, orket ikke la den bestemme så mye over livet mitt. Har nok lagt på meg litt, men ikke altfor mye. Lever stort sett sunt; litt yoghurt eller en shake til frokost, salat med en proteinkilde til lunsj, middag med proteiner/grønnsaker, og så hender det at det blir en sjokoladebit og en yoghurt på kvelden. Og tar også noen skiver grovbrød i blant. Det går greit.

Jeg håper dette kan føre til en endring av spis meg kvalm tendenser når det gjelder sjokolade og annet godt, så langt er det kanskje litt bedre, men jeg har en liten vei å gå. Jeg må forstå at det alltid vil være mer god mat, at det ikke er "lov å spise masse" fordi det er bursdagsfest og fri fra en streng diett. Jobber med den, altså, ikke enkelt å snu gamle mønstre. Prøver å lære meg den berømte balansen og gyldne middelvei.

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 08:25   #427
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Frisk start igjen!

Hei da er jeg igang igjen. Jeg har prøvd alt, og vet at Grethe Roede ikke er effektivt, Eurodiet virker, Atkins er for fett, at "kurer" skaper mat-fokus. Livsstilsendring er tingen. Samtidig fører en "jeg-skal-spise-sunnere" holdning ikke til den nødvendige forpliktelsen. Min plan? Noe lignende Lindberg, med frukt og ikke så mye annen karbo.

Trener tre ganger i uken, kanskje jeg skal spandere noen timer med personlig trener for å optimalisere dette? Løp Sentrumsløpet i våres, stolt av det. Og over at jeg holder treningen, det er veldig lystbetont.

Jeg har fått låne en bok om kognitiv tilnærming til slanking, endring av tankemønstre som ellers gjør at vi saboterer oss selv, Beckmetoden, heter den. Har allerede fått noe innsikter, som "det blir mer mat senere også, trenger ikke hamstre!" Har alltid litt panikk for at det skal bli for lenge til neste måltid, og at blodsukkeret skal falle. Men blodsukkeret har egentlig vært godt regulert siden jeg har gått over til lavkarbo, likevel sitter det igjen. Har også av og til migrene som blir verre med lite mat, men ikke om jeg sørger for å spise nok. Fungerer å ha med seg noe i vesken. En annen innsikt er at sultfølelse går over, man trenger ikke å gi etter for den om det egentlig er lenge til lunch.

Mål? I første omgang faktisk gå ned i vekt, nå har jeg holdt vekten med trening, men ikke hatt så mye fokus på mat. Ønsker å gå ned til før barn vekt, det vil si ca. 10-12 kilo, ned til 70-72 kilo. Vet ikke hva jeg veier nå, skal veie meg etterpå.

Og skrive ned det jeg spiser. Håper det kan virke forpliktende. Så da er det bare full rulle!

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:17   #428
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Hei THE! Velkommen tilbake.
Vært borte et par år jeg også, men nå er jeg back!
Lykke til med opplegget ditt. Jeg valgte å gå tilbake på ED, eneste som funker for meg.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 17:17   #429
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

[Jeg valgte å gå tilbake på ED, eneste som funker for meg. [/quote]

Hei, så hyggelig at du var her fremdeles eller heller igjen Imponerende at du tar ED. Enig i at det er effektivt, men akkurat nå har jeg lyst til å jobbe "livsstil". Men om det ikke funker, kan det hende jeg må mer drastisk tilverks! Spennende å følge deg!

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 10:41   #430
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Ja, jeg prøvde omlegging av livsstil fra januar til i sommer uten resultat på vekta, men det var jo ikke bortkastet, nå er jeg omvendt tilbake til lavkarbo igjen, så da blir det lettere etter endt ED-diett. Men denne gangen skal fokuset gå på å holde vekta, så jeg kommer til å fortsette å gå til kontroll jevnlig selv om jeg har nådd ønsket vekt.

Lykke til THE, du er på god vei.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 09:57   #431
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Ikke så lett å begynne på igjen

Hei nå har det vist seg at jeg ikke har klart å følge opp ambisjonene om å skrive ned det jeg spiser, det er litt for travelt for tiden. Har vært et sinnsykt kjør på jobben.

Har trent ca tre ganger uken siden sist, en kombinasjon av jogge en time, crosstrainer en time, styrke med trener i sal, og aerobic. Og ikke minst turer.

Maten - har skjerpa meg litt, men ikke så bra som jeg burde, har likevel gått ned 2 kiloHeier litt på meg selv da, merker jeg, det var hyggelig å se på vekten.

Blir endel reising fremover, og da blir det å pakke med seg joggeskp, og hamstre frukt og nøtter og proteinbarer fremfor å knaske på innholdet i minibaren..

__________________







THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 16:08   #432
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Så flott, THE. Trening er supert. Der har ikke jeg kommet i gang enda.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no