Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oj, oj, oj - sukkersug!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-08, 00:31   #1
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Oj, oj, oj - sukkersug!

Har hatt fullstendig mat-kalas siden lille-julaften og ikke sagt nei til noe...
Frukt, sjokolade, kaker, desserter, you name it! Har gått rundt med en konstant metthetsfølelse i en hel uke.
Lørdagen fikk jeg nok, når min kjære serverte seks-retters middag med dessert. Sikker på at jeg la på meg fire kg i løpet av det måltidet... Følte meg som en stappet julegris (noe som ikke er så langt fra virkeligheten...)
Jeg bestemte meg for å kutte jule-fråtsingen og komme meg tilbake i ketose så fort som mulig. Jeg hadde egentlig planer om å begynne igjen 1. jan, men jeg orker ikke mer! Så i går var jeg kjempeflink, måtte bare ha bittelitt kålrabistappe til pinnekjøttet. Og i dag har det også gått veldig fint.

Men, MEN- jeg har et sånt vannvittig sukkersug at jeg holdler på å gå på veggene... "Rest-godteriet" roper til meg fra skuffer og skap. Holder på å tørne her!!! Kan ikke hive alt ut før nyttår heller, må ha litt til julebukkene.
Kan ikke huske at det var så grusomt når jeg begynte på ketolyse...
HOLD UT!!!!!!!!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 08:00   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Oj, oj, oj - sukkersug!!!

Velkommen i sukkersug-klubben

Det går over. Jeg satte stopp for søtsaker i går... Og etter et par tre dager er det værste suget borte

Så det er bare å bite tenna sammen og holde ut

Dette klarer vi

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 10:01   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Oj, oj, oj - sukkersug!!!

Hehe..velkjent ja. Krom kan hjelpe.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 17:23   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Oj, oj, oj - sukkersug!!!

Kjenner meg godt igjen her ja. Kuttet ut alt slikt i dag og holder på og fly i veggen her.Er en trøst at det går over,men skulle gjerne vært uten denne følelsen.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 01:24   #5
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Oj, oj, oj - sukkersug!

Og når jeg kom hjem fra trening(!) i dag, hva annet møtte meg enn NYBAKTE SKILLINGSBOLLER!!!! Holdt på å begynne og grine! Fins ikke bedre lukt enn det!
Men jeg laget meg fløtegrøt og tok godt med kanel på for å simulere kanel i svingene og kom meg gjennom grusomheten...
Er skillingsbolle-bakende mann skilsmissegrunn når en går på ketolyse???

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 08:13   #6
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oj, oj, oj - sukkersug!

uffda, ikke det beste å bli møtt med nei..........
føler med deg

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 09:52   #7
justice
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 1
justice er på en erverdig vei

Sv: Oj, oj, oj - sukkersug!

Ta kromtilskudd! Det stopper sukkerbehovet ganske så effektivt! Fikk denne oppskriften av homeopat - og går på den selv. Men dere må også holde dere unna karbo og sukker... ellers vil kroppen alltid ville ha det.. men denne kuren hjelper godt på å klare å holde seg unna..

Kromkur på 125 mg
første 3 ukene - 2 kapsler etter frokost, 2 kapsler etter middagen
neste 3 ukene - 2 kapsler etter frokost, 1 kapsler etter middagen
neste 3 ukene - 1 kapsler etter frokost, 1 kapsler etter middagen.

Og en annen ting jeg har oppdaget som funker for meg i alle fall er å gi deg selv mentalt lov til det...

feks... jeg må holde meg unna alle raske karbohydrater og sukker/kunstig søtningsmidler pga intoleranser.... hadde grusomt lyst på julebrus i begynnelsen av desember..... tenkte som så at dersom jeg har like lyst på etter middag, og et stor glass vann - så skal jeg få lov til ta et halvt glass.. Da middagen var spist og hadde drukket et stort glass med vann så hadde jeg ikke så lyst på brus lengre - og lysten til å holde dietten var større enn lysten på brus.. var mer det at jeg IKKE kunne få som trigget meg.. ikke selve brusen..

justice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 11:37   #8
Sepia
Medlem
 
Sepia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nær Bergen
Alder: 47
Innlegg: 57
Sepia er på en erverdig vei

Sv: Oj, oj, oj - sukkersug!

Jeg vet det går over, bare jeg får "giften" ut av kroppen! Blir sikkert bedre i dag!

__________________





Sepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no