Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fryktelig dårlig ånde

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-01-09, 19:54   #1
Susse
Medlem

Susse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Alder: 48
Susse er på en erverdig vei
Question

Fryktelig dårlig ånde

Jeg stinker. Har pussa tenner flere ganger i dag, tatt noen få nøtter en gang mellom måltidene. Drukket masse vann, urtete osv. men stinker like fælt. Dette kommer til å bli et problem når jeg begynner på jobb igjen på mandag. Jeg jobber tett fysisk med folk. Jeg håper virkelig dette bedrer seg litt utover i kuren? Svetter også heftig,men det kan lettere holdes i sjakk.
Gode tips?

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22778
Susse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 20:00   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fryktelig dårlig ånde

Helt normalt. Ketoseånde.
Viss du bruker søkefunksjonen litt så er det flere tråder om akkurat det samme, samt råd osv...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 20:04   #3
Susse
Medlem

Susse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Helt normalt. Ketoseånde.
Viss du bruker søkefunksjonen litt så er det flere tråder om akkurat det samme, samt råd osv...

Jeg har kjent ketoseånde mange ganger av en av ungene mine som har vært alvorlig syk, dette ligner ikke helt. Lukter verre, ungene har kun lukta aceton. Kan kanskje være litt anneledes når det er kostindusert ?

Gammel 03-01-09, 20:07   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Kan nok sikkert gjøre det.

Men ånden kommer innenfra, og vil forsvinne for mange etterhvert. Økt vanninntak skal visst hjelpe.
Jeg har hatt den ånden hele tiden jeg var i ketose, uansett. Hadde en følelse av å ha et kronestykke i ganen

Gammel 03-01-09, 20:08   #5
Susse
Medlem

Susse sin avatar

Takk for tips. Fant masse nyttig nå når jeg søkte. Store ifa har jeg i jobbveska faktisk. Blir jo endel kh når jeg spiser dem gjennom dagen, men jeg jobber med svært syke mennesker og de skal slippe stankånde fra meg i allefall. Så får jeg heller tåle litt høyere kh enn jeg hadde planer om.

Gammel 03-01-09, 20:10   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Store ifa er vel ikke mange netto karber i, så de kan du spise Du skal trekke fra sukkeralkoholene

Gammel 03-01-09, 20:13   #7
Susse
Medlem

Susse sin avatar

Store ifa er vel ikke mange netto karber i, så de kan du spise Du skal trekke fra sukkeralkoholene

Så flott ! Får bare håpe magen min er enig. Den er ikke glad i kunstige søtstoffer. SB12 tror jeg faktisk mannen min har, skal prøve det i morgen.

Gammel 03-01-09, 21:41   #8
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Jeg bruker SB12 når det står på som verst, og det hjelper ganske godt.
Elers er min erfaring at det varierer veldig, "stålånden" kommer og går.
Pass på å spise litt - det hjelper også - blir det for lenge melom måltidene så merkes det.
Lykke til

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:11   #9
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Persilledusk er bra for ånden, har ikke karber men er veldig sunt!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 00:13   #10
Susse
Medlem

Susse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Persilledusk er bra for ånden, har ikke karber men er veldig sunt!

Hehe, da begynner nok pasientene mine å lure om jeg skal farte rundt med en potte persille i jobbkurven min. Er hjemmesykepleier. men takk for tips. Kan være en ok ting hjemme.

Gammel 04-01-09, 14:53   #11
karbokristina
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 41
karbokristina er på en erverdig vei

det jeg har funnet ut er at man kan bruke Frisk. De små eskene med pastiller på størrelse med sukketter. Disse inneholder ca 94,5 karbohydrater pr 100, MEN hele esken inneholder bare ca 5,7gram, altså er det 5,4 karbohydrater i hele esken. Fordeler du dette utover en del dager så går det helt fint. Det er jo mange pastiller i esken. Bare pass på at du ikke spiser for mange om dagen! Noen butikker (jeg har finni dem på meny) har også Frisk med lakrissmak
Ellers så er SB12 helt supert!

karbokristina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:26   #12
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Frisk hørtes ut som et bra alternativ.....jeg har litt problemer med å gurgle SB12 og lignende når jeg er på jobb.....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:53   #13
Everio
Seniormedlem

Everio sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Åååå da så! Kjøpte dem i dag og ble så skuffet over at det var nesten en kh per stykk. Så da kan man faktisk spise nesten en hel pose på 1 kh?

Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:55   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av Everio, her.

Åååå da så! Kjøpte dem i dag og ble så skuffet over at det var nesten en kh per stykk. Så da kan man faktisk spise nesten en hel pose på 1 kh?

Hvor mye det er i en pose vet jeg ikke. Spiser det ikke selv

Gammel 07-01-09, 19:17   #15
Misty
Seniormedlem

Misty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Jeg har ikke kjent nor til dårlig ånde, men det lukter metall av urinen min....

Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:18   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Helt vanlig Ketoner i urinen

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde Kvark Ketolysekuren 27 08-09-10 01:02
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Dårlig ånde? Ramboline Ketolysekuren 4 27-08-08 23:45
Dårlig ånde Mazzy Fysisk og mental helse 3 10-06-08 23:04
Dårlig ånde? hallaise Induksjonen 6 13-08-07 23:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.