Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forbrenning-kroppstemp-cocosa?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-01-09, 09:29   #1
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Forbrenning-kroppstemp-cocosa?

Lille frøken frysepinn (undertegnede) er så vaaarm denne gangen på ketolyse! Pga prøving har jeg sett litt på tempen generelt, og den ligger høyere enn vanlig. Sånn 37,5ish. Så da er spørsmålet, er dette 1) ketolysen, 2) cocosaen eller 3)hurra? Noen som vet?
Alle tre kanskje?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:39   #2
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenning-kroppstemp-cocosa?

Jeg kan også være en frysepinn, men på ketolyse/skaldeman blir jeg glovarm.
Cocosa har jeg aldri tatt regelmessig, men MCT blir jo nesten det samme, og når jeg tok det ble jeg enda varmere. Jeg målte ikke tempen jeg da, men tror i hvert fall at både ketolysen og cocosaen gjør sitt til å øke kroppstemperaturen.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:44   #3
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Ja, det er jo igrunnen logisk kom jeg på nå
Har man lavt stoffskifte er gjerne tempen litt lav, og fett - spesielt cocosa og MCT - er jo kjent for å øke stoffskiftet og forbrenning; ergo høyere temp.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 12:29   #4
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Ja, det er jo igrunnen logisk kom jeg på nå
Har man lavt stoffskifte er gjerne tempen litt lav, og fett - spesielt cocosa og MCT - er jo kjent for å øke stoffskiftet og forbrenning; ergo høyere temp.

Fett øker stoffskiftet (eller termogenesis) mindre enn protein, som igjen øker mindre enn karbohydrater. Men MCT-/kokosolje er en annen sak. De øker termogenesis betraktelig.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:49   #5
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Det var visst ikke bare cocosaen, nei...

Gammel 09-01-09, 02:25   #6
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Da er spm om det er ketolysen eller ?? ;-))

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:42   #7
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Nei - alternativ 3...

Gammel 09-01-09, 09:27   #8
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

3)hurra?

Nei - alternativ 3...

Som betyr at vi kan gratulere med noe eller?

Jeg blir i hvert fall varm av cocosa'n og ketosen om dagen, forresten. Og det er jeg ikke akkurat lei meg for!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:29   #9
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Sitat:

Som betyr at vi kan gratulere med noe eller?

Fniiiiis...Fedon for meg nå ja...

Gammel 09-01-09, 09:40   #10
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Så koselig! Gratulerer så masse!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:40   #11
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Takk!

Gammel 09-01-09, 10:30   #12
Summergirl
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Summergirl er på en erverdig vei

Er såååååååå misunnelig på dere som er så varme.
Jeg er en frysepinn av dimensjoner, og har virkelig sett fram til å bli litt varmere.
Men neida, er i ketose på femte dagen, men fryser mer enn noensinne.
Finnes det håp tror dere ?

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 10:32   #13
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Gratulerer så masse - 9mnd til ny lavkarber!

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:57   #14
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

hehe, kuult :-))))))

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:24   #15
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Fniiiiis...Fedon for meg nå ja...

Grattis!
Ønsker deg en herlig tid!

Gammel 09-01-09, 22:53   #16
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Gratulerer, så flott da.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tegn på god forbrenning? cilemora Lavkarbo generelt 1 26-05-08 15:08
Forbrenning og stixutslag MokkMokk Ketolysekuren 2 21-03-08 12:01
Forbrenning? Helinor Spørsmål og svar 3 01-03-07 15:27
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48
forbrenning av karbo lena-k2 Atkins kosthold 4 29-07-04 20:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.