Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som kan sette opp et program?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 00:44   #1
karboking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 23
karboking er på en erverdig vei

Noen som kan sette opp et program?

Jeg begynte paa lavkarbo diett for 1 uke siden, men har ikke fulgt noe program. Jeg spiser generelt bare mat med protein og fett, som kylling,egg,tunfisk,rent kjott,bacon. Jeg er 115 KG, er det noen som kan hjelpe meg aa sette opp et program?

Takk paa forhaand

karboking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 07:46   #2
karboking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 23
karboking er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Var kanskje litt lat her, har sjekka journalene til folk her nu. Noen som kan komme med innspill paa dette "programmet" ?

07.00 Frokost: Omelett av 3 egg, bruker kun 1 plomme. Litt skinke og l0k i omeletten, og 3 bacon strimler vedsiden av.

10.00 Skolemat: Har ikke funnet noe her, vanskelig aa faa noe skikkelig paa skolen. I kantina er det kun br0dmat og pasta, saa pleier som regel kun aa drikke mye vann og litt mandler med paa skolen, saa spiser jeg naar jeg kjenner sult.

Lunch: 1 kyllingfilett, er ikke saa flink med gronnsaker, kun mais l0k osv jeg liker, men mais er jo nei-mat saa det holder jeg meg unna.

Middag: Kjottdeig med l0k og krydder i, husker ikke navnet paa pakken, men er den med 0g karbs.

Kvelds: Prover og spise minst mulig til kvelds, tar av og til bare 3-4 stykker skinke fra en gilde skinkepakke.

Ser dette greit ut? Tok bare dagen i dag, hva jeg kommer til aa spise. Noe jeg mangler her?

karboking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:30   #3
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Hvor får du fettet ifra? Kan omtrent ikke få i deg for mye fett.
Vær varsom med løken -at du ikke får for mye karber der.
Du MÅ spise salat og grønnsaker, både for vektnedgang, mineraler og vitaminer og for å holde kontroll på kolesterol.
Gjør som meg, ha så mye stasj i salaten + masse olje og majones eller lignende at du omtrent ikke merker salaten.

Her er mitt kosthold - kanskje du kan få noen idéer fra det:
Jeg veide 110kg når jeg startet.

Frokost: 3egg med masse revet ost på stekt under lokk i masse smør. 150g (6 strimler) First Price bacon stekt i smør. 2-3ss majones som dip.

Lunsj: Masse salat med 100g "reker i majones" fra Denja eller noe sånt, en stooor neve revet ost, masse fetaost (og oljen fra den), en neve smårettskinke, noe soltørket tomat, noe oliven, litt rødløk. Evt med 2-3 kokte egg i...Alt etter hvor omfattende jeg orket å gjøre det.
Etterhvert gått mer over til 3 tynne skiver lollipopbrød (ca 80-100g =3g karbo) med masse masse pålegg, ekte majones +++

Middag: Alt mulig kjøtt/fisk, soppsaus el.l. med fløte og masse smør, blomkålmos med revet ost og masse smør. Evt brokkoli i folie i ovnen med masse godt krydder og masse smør som tilbehør. Steker jeg middagen i ovnen slenger jeg inn en tomat samtidig - 40min i ovnen gjør denne nydelig.

Kvelds: Kanskje et par skiver lollipopbrød, eller litt fet ost, litt eggerøre eller noe sånt. Eller så dropper jeg kvelds om middagen er sent på dagen og/eller jeg ikke er sulten.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:55   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Veldig enig med Screwball her!

Sitat:

07.00 Frokost: Omelett av 3 egg, bruker kun 1 plomme. Litt skinke og l0k i omeletten, og 3 bacon strimler vedsiden av. Hvorfor bare en plomme? Ha litt ost i og, det er bra for fettet. Hva med en halv tomat til, litt alfalfaspirer?

10.00 Skolemat: Har ikke funnet noe her, vanskelig aa faa noe skikkelig paa skolen. I kantina er det kun br0dmat og pasta, saa pleier som regel kun aa drikke mye vann og litt mandler med paa skolen, saa spiser jeg naar jeg kjenner sult. Hva med en boks tunfisk i olivenolje?

Lunch: 1 kyllingfilett, er ikke saa flink med gronnsaker, kun mais l0k osv jeg liker, men mais er jo nei-mat saa det holder jeg meg unna. Kokt brokkoli, blomkål? Hva med om du lager deg en boks å ha med?

Middag: Kjottdeig med l0k og krydder i, husker ikke navnet paa pakken, men er den med 0g karbs. Grønnsaker! Hva med en ferdigsalat?

Kvelds: Prover og spise minst mulig til kvelds, tar av og til bare 3-4 stykker skinke fra en gilde skinkepakke. Hvorfor minst mulig? Kok egg og ha majo på! Du skal ikke sulte!

Lykke til!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:13   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Prøv å følg en filosofi, jeg syns det er vanskelig å forvirrende å blande selv.. Hvis du er usikker, sjekk om nærmeste bibliotek har noen av bøkene (ketolyse, atkins, south beach, fedon, bedre uten brød osv) og les litt og finn det som passer livsstil og preferanser best.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:06   #6
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Opprinnelig lagt inn av karboking, her.

Var kanskje litt lat her, har sjekka journalene til folk her nu. Noen som kan komme med innspill paa dette "programmet" ?

07.00 Frokost: Omelett av 3 egg, bruker kun 1 plomme. Litt skinke og l0k i omeletten, og 3 bacon strimler vedsiden av.

10.00 Skolemat: Har ikke funnet noe her, vanskelig aa faa noe skikkelig paa skolen. I kantina er det kun br0dmat og pasta, saa pleier som regel kun aa drikke mye vann og litt mandler med paa skolen, saa spiser jeg naar jeg kjenner sult.

Lunch: 1 kyllingfilett, er ikke saa flink med gronnsaker, kun mais l0k osv jeg liker, men mais er jo nei-mat saa det holder jeg meg unna.

Middag: Kjottdeig med l0k og krydder i, husker ikke navnet paa pakken, men er den med 0g karbs.

Kvelds: Prover og spise minst mulig til kvelds, tar av og til bare 3-4 stykker skinke fra en gilde skinkepakke.

Ser dette greit ut? Tok bare dagen i dag, hva jeg kommer til aa spise. Noe jeg mangler her?

hvorfor bare en plomme?

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 07:08   #7
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

hvorfor bare en plomme?

Noen på OE-kosthold gjør det...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:47   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Noen på OE-kosthold gjør det...

Jøss, trodde det var motsatt? mener å ha hørt noen spsie 70 eggeplommer i uka?....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:41   #9
karboking
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 23
karboking er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Jeg tar en plomme pga jeg tenker det blir litt mye fett naar jeg har masse ost paa omeletten, og i tillegg spiser en god del bacon, men om det ikke er noe prob med aa kjore paa med flere plommer kan jeg fint slutte med aa kun bruke 1. Begynner aa bli sabla lei av egg og bacon til frokost nu

karboking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 11:34   #10
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Noen som kan sette opp et program?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jøss, trodde det var motsatt? mener å ha hørt noen spsie 70 eggeplommer i uka?....

Kan godt hende jeg har snudd på det ja...



Karboking - du trenger ikke på nåværende tidspunkt å være redd for å få i deg for mye fett - iallefall ikke om du ligger i ketose eller lignende.
Når jeg startet på ketolyse sendte jeg fruen og sønnen min til svigers, og gikk igang med oppussingsprosjekt hjemme.
Da spiste jeg 4egg med masse ost på + masse bacon 2-3x om dag, + diger salat til lunsj.
Jeg pøste på med fett og gikk ned 19kg på de første 10 ukene...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om tv-program tulla Generell diskusjon 1 26-06-08 23:47
Kan noen hjelpe meg å sette opp en meny eller et menyforslag? strålende Ketolysekuren 6 27-04-08 19:20
Har noen prøvd Obagi Nu-Derm hudpleie program ? Nille Generell diskusjon 0 16-02-07 13:29
Mye å sette seg inn i Polyanna Dr Lindbergs 0 22-08-04 20:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no