Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og brystkreft

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 10:06   #1
Irenesol
Juniormedlem

Irenesol sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vestby, Akershus
Alder: 56
Irenesol er på en erverdig vei

Ketolyse og brystkreft

Har lett etter svar på spørsmålet mitt med søkefunksjonen, men ikke funnet noe. Drister meg derfor til å starte ny tråd... Fikk brystkreft for 2,5 år siden, og går i dag på tamoxifen som er et antiøstrogen. Er det noe som skulle tilsi at jeg bør holde meg unna ketolyse? Noen som vet? Og forretsen, hvor finner jeg de supersøte kilotellerne dere har i signaturene deres?

Irenesol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:07   #2
Damita
Seniormedlem

Damita sin avatar

Hvor: Lillehammer
Alder: 60
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Ketolyse og brystkreft

Hei

Jeg hadde kontakta legen og spurt jeg, for å være sikker.
Den kilotelleren finner du ved å klikke på en her inne, så velger du å lage din egen.

*traller videre*

Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:12   #3
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Ville sendt en mail til Dr. Torkil, siden dette er ett medisinsk spørsmål er nok han en smule bedre rustet til å svare

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:13   #4
Irenesol
Juniormedlem

Irenesol sin avatar

Tak fro kjapt svar. Tenkte kanskje noen allerede hadde stråkket opp den stien... Får jeg ikke noe svar så kontakter jeg legen min ja

Gammel 16-01-09, 10:14   #5
Irenesol
Juniormedlem

Irenesol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Ville sendt en mail til Dr. Torkil, siden dette er ett medisinsk spørsmål er nok han en smule bedre rustet til å svare

Smart, visste ikke at vi kunne det. Takketakk

Gammel 16-01-09, 10:19   #6
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Irenesol, her.

Smart, visste ikke at vi kunne det. Takketakk

Bare hyggelig, Torkil svarer på det meste han

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:26   #7
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Hei

Jeg fikk selv livmorhalskreft for 2,5 år siden og har blitt anbefalt dette kostholdet på det sterkeste. Kreftceller lever jo tross alt av glucse, så jo mindre sukker vi får i oss, jo mindre sjanse er det for at de skal vokse/danne nye

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:58   #8
Irenesol
Juniormedlem

Irenesol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Hei

Jeg fikk selv livmorhalskreft for 2,5 år siden og har blitt anbefalt dette kostholdet på det sterkeste. Kreftceller lever jo tross alt av glucse, så jo mindre sukker vi får i oss, jo mindre sjanse er det for at de skal vokse/danne nye

Takk for svar. Håper forresten det går bra med deg

Gammel 16-01-09, 22:19   #9
mizzzzy
Medlem

mizzzzy sin avatar

Hvor: Kristiansand
mizzzzy er på en erverdig vei

jeg har ingen svar, men håper det går greit med dere begge!

mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 11:57   #10
Irenesol
Juniormedlem

Irenesol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy, her.

jeg har ingen svar, men håper det går greit med dere begge!

Takk for det. Går til kontroller og alt ser fiiint ut

Gammel 17-01-09, 12:05   #11
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Irenesol, her.

Takk for det. Går til kontroller og alt ser fiiint ut

Samme med meg

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 14:37   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Om legen din ikke har særlige kunnskaper om lavkarbokoshold (noe mange leger dessverre ikke har) så ville jeg sendt en mail til Torkil først. Men som Elian sier så lever kreftceller av alt man spiser som dannes til glukose, det vil si omtrent alt det man IKKE spiser på lavkarbo

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 14:53   #13
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om legen din ikke har særlige kunnskaper om lavkarbokoshold (noe mange leger dessverre ikke har) så ville jeg sendt en mail til Torkil først. Men som Elian sier så lever kreftceller av alt man spiser som dannes til glukose, det vil si omtrent alt det man IKKE spiser på lavkarbo

God tråd.

Her er forresten en artikkel om glukose og kreft. På kort: kreftceller bruker glukose for å unngå programmert celledød, som ellers ville stoppet kreften.

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 11:57   #14
muselili
Nytt Medlem

muselili er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Hei

AH! der fikk jeg iallfall svar på noe jeg har lurt på.. Jeg fikk også diagnosen livmorhalskreft i april08, og ble friskmeldt i november08.
Da er det ENDA en god grunn til å holde seg unna sukker!

muselili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 20:42   #15
Skautrollet
Medlem

Skautrollet sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 60
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Opprinnelig lagt inn av muselili, her.

AH! der fikk jeg iallfall svar på noe jeg har lurt på.. Jeg fikk også diagnosen livmorhalskreft i april08, og ble friskmeldt i november08.
Da er det ENDA en god grunn til å holde seg unna sukker!

Så bra at det har gått bra med deg!

Nå fikk jeg nylig samme diagnose selv, aner ikke om det blir operasjon eller hva som skjer, men vil gå ned mest mulig i vekt og være i best mulig form før behandlingen starter. Og selvfølgelig har jeg et bittelite håp om at ren mat setter sykdomsutviklingen i revers...

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.