Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg trenger en bekreftelse på at det jeg spiser er greit

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 20:59   #1
Marimari
Juniormedlem

Marimari sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Marimari er på en erverdig vei

Jeg trenger en bekreftelse på at det jeg spiser er greit

Hei alle sammen!

Nå har jeg startet på mitt nye lavkarboliv (1 uke), men venter fortsatt på ketolyseboka. Jeg har lest MYE her på forumet og på de forskjellige bloggene, så føler jeg har litt peil på hva jeg kan og ikke kan spise. Kan noen gi meg tilbakemelding på dagsmenyen min i dag?

Frokost: 70 gram cottage chesse og 36 g bringebær mens jeg ventet på at min kjære samboer skulle stå opp
Lunsj: Omelett med to egg, halv pakke bacon, 25 g norvegia og tomat, agurk og sukkererter.
Middag: Kyllingfilet, ovnsstekt brokkoli og asparges penslet med rapsolje, saus av rømme (42g) og fløte (50g).
Kvelds: 50 g paprika, 50 g sukkererter, 25 g norvegia og 10 g kremost.
Snacks: En chavalier sjokolade (3g - karbo).

Grunnen til at jeg har spist sukkererter og sjokoladen er for å komme opp i 15 gram karbo. Sliter generelt med det. Er det noen som har forslag til karbokilder som jeg kan spise? Orker ikke mer grønnsaker enn det jeg spiser nå.

Håper dere kan hjelpe meg
Hilsen en fortvila jente som så gjerne vil ned i vekt

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:08   #2
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg trenger en bekreftelse på at det jeg spiser er greit... :)

Velkommen hit til lavkarbo. Dette er rette plassen for fortvilede jenter som vil gå ned i vekt. Jeg synes kosten din ser bra ut. Pass på å få i deg mye fett, da slipper du å bli sulten.

Gammel 25-01-09, 21:17   #3
Marimari
Juniormedlem

Marimari sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Marimari er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Velkommen hit til lavkarbo. Dette er rette plassen for fortvilede jenter som vil gå ned i vekt. Jeg synes kosten din ser bra ut. Pass på å få i deg mye fett, da slipper du å bli sulten.

Takk takk
Jeg er absolutt ikke sulten. Føler jeg spiser hele tiden og er konstant mett Jeg regnet ut fett, karbo, kcal osv på diett.no og der stod det at jeg har spist 105g fett i dag. Er det greit tror du? Har spist 1800 kcal. Føler egentlig at jeg burde spise mindre, men vet jo at jeg ikke skal telle kcal nå. Er bare så uvant....

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:40   #4
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg teller aldri karbohydrater. Jeg teller heller ikke fett, jeg har bare vennet meg til å velge fete kjøtt- og fiskestykker. Det eneste jeg teller er karbohydrater. Jeg spiser til jeg er mett og tenker ikke mer på det. Forstår at det er uvant å ikke skulle telle kalorier, men det gikk ihvertfall raskt for meg å venne meg av. Ligger du mellom 15 og 20 g karbohydrater til dagen, så vil sikkert vekten gå nedover. Det er mange her inne som har erfart at det går bedre nærmere 20 gram enn 15.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger bekreftelse ... Sense Ketolysekuren 18 25-06-08 08:30
Greit med trankapsler? safran Lavkarbo generelt 2 07-01-08 16:52
Er det helt greit Stinen Ketolysekuren 15 12-06-07 16:04
Jeg syns det går greit. Bamseline Lavkarbo generelt 7 24-02-05 13:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.