Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-09, 12:37   #1
Endelig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Troms
Innlegg: 7
Endelig er på en erverdig vei

Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Drikker opp karboene i form av kaffe.
Trenger tips/navn på grønn te som er god, sunn, slankende, forhindrer kreft osv...... samt kapsler med grønn te.

Endelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:40   #2
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu..

smaken er så forskjellig, at jeg vil anbefale deg en tur i helsekosten eller en dagligvare med godt utvalg, og ta en titt på hva de har, du kan få grønn te med mye krydder, sitrus eller naturell! (lukt litt på pakkene!)
kapsler trenger du ikke, vil du antioksidanter, bør du heller ta sink og c vitaminer, det er de viktigste antioksidantene!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 21:04   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu...

Her er litt info som jeg fant engang
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=gr%F8nn+te

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:50   #4
Endelig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Troms
Innlegg: 7
Endelig er på en erverdig vei

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu...

Flott, har også sett det innlegget på nettet og det var derfor jeg lurte på. Søkte på grønn te her inne, fikk ikke opp noe. På tråden du viste til er det nevnt ett temerke så da har jeg noe å gå utfra.

Takk også for opplysningen om at jeg kan gå innom en helsebutikk for å finne grønn te. Ville ikke visst hva jeg skulle lete etter i en dagligvarebutikk.

Endelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:59   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu...

Teen jeg liker best er japansk Sen-cha te. Den inneholder veldig bra med antioksydanter. :store teelsker:

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:35   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Er det karbo kaffe??????

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 14:00   #7
msb
Juniormedlem
 
msb sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20
msb er på en erverdig vei

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Drikke opp karbene med kaffe???!!??

msb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 14:39   #8
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 38
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Nå er jeg sikkert innmari teit,men kan man drikke grønn te med citrus? altså smak av citrus? Jeg må nemlig holde meg unna citrus frukter så jeg lurte på om jeg fortsatt må holde meg unna den grønne teen i skapet.

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 15:06   #9
Endelig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Troms
Innlegg: 7
Endelig er på en erverdig vei

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av msb, her.

Drikke opp karbene med kaffe???!!??

Tja,..... Iflg. BOKA inneholder 100 gr. kaffe 0, 4 karbo. Da jeg har god tid siden jeg må være hjemme for tida, har krus som tar ca 200 gr. og drikker flere for dagen, blir det endel. 3 krus blir da f.eks. 2, 4 karbo, og jeg drikker gjerne mer. Disse karboene burde heller vært brukt på f.eks. grønnsaker etc.

Dersom jeg ikke har rett vil ingen være mer glad enn meg.

Endelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 15:06   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Det er ikke karbohydrater i vanlig svart kaffe, så med mindre du har fløte eller noe annet spennende i, så trenger du ikke å tenke på det, med mindre du har andre uheldige effekter av kaffe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:21   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av Endelig, her.

Tja,..... Iflg. BOKA inneholder 100 gr. kaffe 0, 4 karbo. Da jeg har god tid siden jeg må være hjemme for tida, har krus som tar ca 200 gr. og drikker flere for dagen, blir det endel. 3 krus blir da f.eks. 2, 4 karbo, og jeg drikker gjerne mer.

Sikker på det ikke er tørr kaffe, altså pulveret? Du bruker vel ikke 200g pulver pr kopp?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:23   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Fra matvareguiden:
MatvarenavnKalorier (Kj)Kalorier (Kcal)Fett(Gram)Protein(Gram)Karbo(Gram)
Kaffe, traktet, kokt 2 0.47 0 0.1 0

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:33   #13
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av LorelaiLeigh, her.

Nå er jeg sikkert innmari teit,men kan man drikke grønn te med citrus? altså smak av citrus? Jeg må nemlig holde meg unna citrus frukter så jeg lurte på om jeg fortsatt må holde meg unna den grønne teen i skapet.

Bare henger meg opp i sitronen jeg. Når du ikke skal spise sitrus er det sannsynligvis pga syren som er i dem. Sitronen derimot er basisk,
så den kan du mest sannsynlig bruke i sin opprinnelige form også.

Når det gjelder te, så elsker jeg yogis lakriste. Er ikke helt sikker på om den er grønn eller sort, men sunn er den i hvert fall.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 17:38   #14
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Ja Yogi tea er de beste, prøv sweet chili tea, utolig utolig god!

  Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:29   #15
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sikker på det ikke er tørr kaffe, altså pulveret? Du bruker vel ikke 200g pulver pr kopp?


Det MÅ det jo være!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:46   #16
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Lakriste, nalana? Hvor kjøper du det?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:51   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Jeg kjøpte i alle fall en på Helios som smakte skikkelig lakris!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:52   #18
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Det må jeg få tak i! Det var en på jobben som drakk sjokoladete, visstnok kjøpt på helsekost. Men det må da være karber i den?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 07:05   #19
Endelig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Troms
Innlegg: 7
Endelig er på en erverdig vei

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er ikke karbohydrater i vanlig svart kaffe, så med mindre du har fløte eller noe annet spennende i, så trenger du ikke å tenke på det, med mindre du har andre uheldige effekter av kaffe.

Sannelig, da drikker jeg kaffe med god samvittighet, og lar evt. reduksjon komme pga. at så mye kaffe kanskje ikke er så sunt, ketolyse eller ikke.

Endelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 13:16   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av Endelig, her.

Sannelig, da drikker jeg kaffe med god samvittighet, og lar evt. reduksjon komme pga. at så mye kaffe kanskje ikke er så sunt, ketolyse eller ikke.

For mye av hva som helst er jo ikke bra, men vær obs på at blodsukkeret kan reagere negativt likevel. Jeg har dog aldri opplevd det, og jeg drikker myyye kaffe tidvis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 13:36   #21
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Jeg liker veldig godt pyramide te jeg, og den har de i dagligvarebutikken.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 14:15   #22
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For mye av hva som helst er jo ikke bra, men vær obs på at blodsukkeret kan reagere negativt likevel. Jeg har dog aldri opplevd det, og jeg drikker myyye kaffe tidvis.

Enig. Det er nok forskjell på å hive femten karbohydrater på en lavkarbo-lever, og å gjøre det samme med en lever overbelastet av stivelse, fruktose, alkohol og annet slemt.

Jeg digger Yogi Chai-teène på Ultra/Meny. De er utrolig gode.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:25   #23
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lakriste, nalana? Hvor kjøper du det?

Husker jeg ikke. Har kjøpt flere steder i min by, men husker ikke hvilke helsekostkjeder det er. Jeg bruker Yogis, men det finnes sikkert flere som er gode.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:48   #24
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Opprinnelig lagt inn av Nynne♥, her.

Ja Yogi tea er de beste, prøv sweet chili tea, utolig utolig god!

Enig med deg..den er utrolig god! Faktisk har de Yogi tea'ene jeg har prøvd vært gode alle...

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:00   #25
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Har aldri vært tedrikker, men nu ...

Kanskje dumt spørsmål, men har disse teene karbeinnhold? Jeg kjøpte en Yogi med kakaosmak, men det høres jo litt for godt ut til å være sant at det er bare å drikke i vei. Eller?

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ut på tur, aldri sur! nellie Trening 3 14-05-08 19:48
At jeg aldri lærer safran Lavkarbo generelt 15 03-11-07 15:36
Her skjer det aldri noe ... Lindabtn Induksjonen 10 09-10-07 10:10
Aldri mer! Valeriana Lavkarbo generelt 8 24-08-07 13:25
Ut på tur, aldri sur litajenta Spørsmål og svar 2 29-01-06 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no