Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Takk for meg, jeg gir opp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-09, 18:57   #1
Mogvai
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
Mogvai er på en erverdig vei

Takk for meg, jeg gir opp

Etter drøye tre uker og +/- 0 kg kaster jeg inn håndklet
Jeg får det ikke til, og jeg vet ikke hva jeg gjør galt. Synes selv jeg har vært flink, og er i ketose hele tiden, men får ikke i meg nok fett og sliter nok med å få i meg nøyaktig mengder karber også. Men med den jobben og livsstilen jeg har klarer jeg ikke å veie hvert eneste måltid, og spise akkurat som jeg kanskje må på denne kuren.

Jeg har derfor funnet ut at jeg hopper av og fortsetter med lavkarbo (som jeg har gått ned 17 kg på tidligere).

Noe godt har det kommet ut av dette, da Jeg har lært meg at det går an å se andre spise kake uten å MÅTTE ha, jeg har lært meg å se andre drikke øl, mens jeg har drukket farris, jeg har lært meg å drikke te uten suketter og lært meg til at jeg ikke MÅ kose meg bare fordi det er helg.
Dette er ting jeg skal ta med meg videre i et liv med lavkarbo.

Takk for alle gode råd jeg har fått her inne, og lykke til på vegen nedover til et lettere liv til dere andre.

Takk for meg!

Mogvai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:14   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Takk for meg!

Lykke til med Lavkarbokost. Håper det går bra selv om du velger å ikke være i Ketose og på Ketolysekur.
Kanskje Optimal ernæring kan passe deg bedre. Da kan du ha opp til ca 70 karber om dagen og da kan man godt gefylregne litt hvis man for eksempel går inn for å spise ca 50 gram om dagen. Da har man litt å gå på opp til ca 70. Sjekk ut Optimal ernæringsdelen her inne, og les gjerne boka "Bedre uten brød".
Du må fortsatt ha mye fett, men kanskje får du ideer til andre måter å innta fett.
Nok en gang, lykke til, uansett hva du velger å gjøre. Det finnes heldigvis mange veier til mål.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:25   #3
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Takk for meg!

Synd det ikke virker, men du finner nok en annen måte å nå målet ditt på. Lykke til!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:28   #4
Trulte42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 32
Trulte42 er på en erverdig vei

Sv: Takk for meg!

Jeg brukte flere uker før det begynte å ta av, og slik som kostholdet nå er så passer det meg perfekt. Masse god mat, og på lørdager er jeg ikke fanatisk. Det trenger jo ikke være noen feil, men at det tar tid....
Men uansett, lykke til videre.

Trulte42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:30   #5
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Takk for meg!

Er jo ikke alle kurer som passer for alle nei. Masse lykke til med lavkarbo

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:46   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Takk for meg!

maaaange har gått ned det de skal med fedon eller andre lavkarbovarianter. Lykke til.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 11:28   #7
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Tok meg nesten 2 mnd i ketose denne runden før vekten/cm begynte å forsvinne, og tolmodighet viser seg å ha lønt seg for min del. Synd du gir opp, men lykke til vidre på annen kostholdsprofil.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 13:12   #8
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Hmm, er ikke prinsippene ganske like i lavkarbo som ketolyse? Det er jo snakk om å gå i ketose på begge...

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 13:17   #9
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Beths: Nei, det er ikke nødvendigvis snakk om å gå i ketose i begge. Lavkarbo er kun en generell betegnelse på kosthold med mindre karbohydrater. Det er ofte vanlig å regne at et kosthold under 100 G KH pr døgn er Lavkarbo.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 18:10   #10
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

100 G? Da har jeg spist lavkarbo hele livet jeg da... og gått opp i vekt

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 18:48   #11
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

100 G? Da har jeg spist lavkarbo hele livet jeg da... og gått opp i vekt

Har du aldri spist poteter, brød, ris, pasta, sukker??? Kommer lett langt over 100 g om du inkluderer de i kostholdet ditt.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 19:08   #12
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Har du aldri spist poteter, brød, ris, pasta, sukker??? Kommer lett langt over 100 g om du inkluderer de i kostholdet ditt.

Jeg spiser både hvit ris, poteter og sukker (ofte rent druesukker). Jeg kommer sjeldent over 50-60 gram, men det er uansett med moderate doser. Men det er bare meg, altså

Beths: Bare to store poteter vil gi deg rundt 80 gram karbohydrater. Når du i tillegg spiser brød og et glass juice til frokost, kommer du fort over hundre gram karbohydrat. Nordmenn flest får i seg rundt 300+ gram karbohydrater om dagen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 19:16   #13
bubbletopp
Juniormedlem
 
bubbletopp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 54
Innlegg: 49
bubbletopp er på en erverdig vei

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Hællæ Mogvai!!!

skjønner deg så altfor godt... jeg holdt på i 4 uker på ketolyse dietten.. jeg har hele tiden trodd at jeg gjorde noe feil ...selvom jeg samtidig fulgte boken og ikke har vist hva jeg har gjort feil. Jeg har sendt forespørsel til DR. Torkil ..p.g.a at jeg trodde jeg eller var redd jeg gjorde feil fordi jeg har et annet helseproblem hvor så mye fett absolutt ikke er bra. Når kuren ikke virket og jeg gikk ut og inn i ketose om hverandre tenkte jeg at jeg gjør noe galt. den 4 uken ble jeg også veldig syk det varte en uke og til slutt ga jeg opp håpet om at Dr. Torkil skulle gidde å svare meg?? ( det etter nesten 3 uker siden jeg sendte han mail)og jeg synes det er KJEMPE DÅRLIG GJORT AT HAN IKKE SVARE PÅ MAIL. ( rask til å svare når det gjaldt bildene på hjemme siden sin...)

Vel jeg har også gitt meg med ketolyse kuren og vil heller gå over til en blanding av min egen + Fedon

Vi gir oss ikke så lett

LYKKE TIL VIDERE!!! finner deg her inne et sted allikevek

__________________



bubbletopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 21:34   #14
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av bubbletopp, her.

Hællæ Mogvai!!!

skjønner deg så altfor godt... jeg holdt på i 4 uker på ketolyse dietten.. jeg har hele tiden trodd at jeg gjorde noe feil ...selvom jeg samtidig fulgte boken og ikke har vist hva jeg har gjort feil. Jeg har sendt forespørsel til DR. Torkil ..p.g.a at jeg trodde jeg eller var redd jeg gjorde feil fordi jeg har et annet helseproblem hvor så mye fett absolutt ikke er bra. Når kuren ikke virket og jeg gikk ut og inn i ketose om hverandre tenkte jeg at jeg gjør noe galt. den 4 uken ble jeg også veldig syk det varte en uke og til slutt ga jeg opp håpet om at Dr. Torkil skulle gidde å svare meg?? ( det etter nesten 3 uker siden jeg sendte han mail)og jeg synes det er KJEMPE DÅRLIG GJORT AT HAN IKKE SVARE PÅ MAIL. ( rask til å svare når det gjaldt bildene på hjemme siden sin...)

Vel jeg har også gitt meg med ketolyse kuren og vil heller gå over til en blanding av min egen + Fedon

Vi gir oss ikke så lett

LYKKE TIL VIDERE!!! finner deg her inne et sted allikevek


Syns ikke du trenger å henge ut Dr. Torkil for at kuren ikke funka for deg

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 23:38   #15
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Gjesp

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 00:40   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Opprinnelig lagt inn av Schnupsiii, her.

Syns ikke du trenger å henge ut Dr. Torkil for at kuren ikke funka for deg

Forstod jeg det rett hengte ikke h*n ut Torkil pga ketolysekuren, men pga mangel på svar på mail...

Men nå vet jeg ikke hvor mye svar man kan forvente, Torkil får sikker maaange mail daglig ang alt og ingenting. Det at han gir svar og råd gratis er jo kjempeflott!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 17:59   #17
bubbletopp
Juniormedlem
 
bubbletopp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 54
Innlegg: 49
bubbletopp er på en erverdig vei

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Schnupsiii, her.

Syns ikke du trenger å henge ut Dr. Torkil for at kuren ikke funka for deg

nei jeg henger ikke ut Dr. Torkil... jeg sa jeg synes det var dårlig gjort at han ikke svarte meg...
Kuren er sikkert kjempe bra for veldig mange selv om den ikke var det for meg ... noe jeg synes var kjempe dumt jeg hadde virkelig tor på denne kuren... jeg sendte førts en mail til Dr. torkil og jeg fikk en tilbake hvor han stilte meg et spørsmål.. jeg svarer på den og hører ikke mer...så det var derfor jeg synes det var dårlig gjort...

At han i det hele tatt er her inne å svarer på mail gratis er jo kjempe bra..
kuren har fungert for utrolig mange og jeg kjenner selv folk som har gått ned masse på kuren

jeg er bare frustrert over min situasjon....

God helg !!

__________________



bubbletopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:23   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Takk for meg, jeg gir opp

Kan tenke meg at Torkild får MYE mail......så det kan hende det er en glipp.....
Send mail på nytt da vel... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Takk! Sunda Livets lyse side 4 28-01-08 14:02
Takk! lagomorph Oppskrifter 7 02-08-07 13:21
Takk! lilletrine Generell diskusjon 3 25-03-07 20:26
Takk og takk Marianne Generell diskusjon 3 19-09-04 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no