Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tab Xtra og suketter: Natreen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-05, 10:20   #1
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Tab Xtra og suketter: Natreen

Jeg er en cola og tedrikker av dimensjoner. Har lest gjennom ketolyseboka, og her står det at man kan drikke "lettbrus" uten karbohydrater (med mindre jeg har lest det feil). Så om jeg drikker 1-1,5 liter Tab hver kveld, vil det ha noen betydning for ketosen? Jeg drikker også mye te gjennom dagen (Lipton) og har store kopper med masse Natreen suketter oppi - 5 suketter pr kopp. Er ikke sikker på om jeg forstår det som står i ketolyseboka mht det. Natreen inneholder sakkarin, cyklamat og natriumhydrogenkarbonat - Kan det "stoppe" ketosen om jeg drikker 5-10 store kopper med en del suketter oppi i løpet av en dag? (Må legge til at jeg drikker hvertfall 2-3 liter vann om dagen i tillegg - liker drikka mi, jeg )

Tusen takk for svar!
PS Begynte i går etter en runde med omgangsjuke, føler en slags rar sitring i kroppen men fikk bare lyserosa på stixen i går kveld. Utålmodigheten lenge leve....

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 12:17   #2
t75
Nytt Medlem
 
t75 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Bor vest i landet :)
Alder: 48
Innlegg: 8
t75 er ny på veien

Hei der...jeg er en pepsi max tilhenger og driver med introduksjonsdietten (hvorfor skriver dere induksjonsdiett?kansje bare en forkortelse?) til atkins.Der er jo koffein forbudt,men jeg klarer meg bare ikke uten.(drikker 1,5 liter på to dager) Og heldigvis har det ikke hatt noen innvirkning på ketosen.Men jeg er ny i gamet og vet ikke hva dere andre mener om det?

__________________
t75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 13:03   #3
"lille meg"
Medlem
 
"lille meg" sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Rogaland
Alder: 45
Innlegg: 120
"lille meg" er en juvel"lille meg" er en juvel"lille meg" er en juvel
Post

Hei og velkommen
Jeg er også nokså ny her men kan prøve å svare på spørsmålene dine

1 fase hos Atkins heter induksjonfasen
Atkins anbefaler å ikke drikke koffein fordi det kan føre til svingninger i blodsukkeret.
En skal også helst holde seg unna søtstoffer under induksjonen
Det kan føre til at du ikke går ned i vekt med det er forskjellig fra person til person.

__________________
1. Delmål: 85kg
2. Delmål: 75kg.
3. Delmål: 65kg.
4. Mål. 60 kg

1. Delmål

Hovedmål
"lille meg" er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 13:12   #4
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

På letolyse kan man drikke så masse pepsi max som man har lyst på, vær forsiktig med fanta free siden det er karber i denne, men tab-xtra er også ok. Disse har vært min trøst hele tiden, og jeg har ikke merket noen problemer med dette.

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 13:47   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei t75 !!
Atkins første fase heter "Induction fase" - Hva det kalles på norsk kommer alt an på vhem som har oversatt. "Induksjonen, Induksjonsfasen, Intro, Introduksjon, Introduksjonsfase" er alle like riktige. Noen kaller det også Introduksjonsdietten, - det er vel ikke helt 100 % korrekt, men ikke direkte feil heller. Skjønte ikke helt det der med "forkortelse" - hva skulle det hete ?

Ketolysekuren er i basis det samme som Atkins Induksjon, men med basis på litt andre ting. Den er utgitt av Torkil P. Andersen, med egen bok og egen internettside. Det er mange som følger Ketolysekuren her hos, det er egen forum del, - den vi nå er inne i......

Som lillemeg skriver, så er ikke koffein forbudt på Atkins. Han anbefaler det bare ikke. "BØR unngå" er frasen han bruker. Det samme med kunstig søtstoff, tell hver porsjon som 1 karb sier han... av årsakene lillemeg skriver om. En annen ting er jo at Induksjonsfasen er beregnet bl.a til å "rense" kroppen for karbohydrater og annet f-skap. Fjerne søtsug og venne oss av med søtsmak. Å erstatte sukkerholdige produkter med kunstig søtstoff er forsåvidt OK, men det vil aldri bli sunt !

Torkil/Ketolysekuren er ikke helt enig i dette - men jeg tror heller ikke at han syns det er sunt å drikke 1 - 1,5 eller opptil flere liter brus til dagen. Det er ikke bare koffein og kunstig søtstoff i lettbrus, det er syre også..... Elian sin sønn som har problemer med tannemaljen, har fått beskjed om å ikke drikke NOE brus med kullsyre i det hele tatt. Så sunt er det ikke nei.....

Rådet de fleste får om vekttapet stanser opp - eller man har hodepine, søtsug, problemer med å komme i ketose etc, - om man spør på større forum ute i verden ?? Joda, det er kutt ut kunstig søtstoff, koffein og lavkarbo produkter som barer, shakes etc. Verdt å tenke på......

Noen er heldige og tåler alt mulig - det er først om man har problemer med disse tingene man bør gjøre noe. Jeg foretrekker å være "føre var". Kroppen er mitt tempel

...og som nevnt, vi er alle forskjellige - noen tåler alt - andre tåler lite......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 17:06   #6
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hele du Nille er et tempel, hellig og utrolig dyktig!!! Dette er jo bare fantastisk tilbakemelding..Brus vil nok aldri bli "sunt" uansett..Sånn er det bare. Jeg har nå kjøpt meg en Cola Light så jeg skal kose meg med i dag! *glede seg til Lost*

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:14   #7
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Hei,

Jeg skrev et innlegg her et annet sted, men jeg er fremdeles veldig usikker på dette her. Som sagt der: Så har jeg vært i ketose i litt over en uke, men igår, drakk jeg en god del grønn te med 1 Natreen sukett i hver kopp.

Hele uken har stixen blitt lilla, men idag skiftet den ikke farge i det hele tatt. Jeg forsøkte å finne gamle postinger her der Natreen ble omtalt og fant noen som ikke ga noe svar. Men ved å gå til den karbomatvare-listen, fant jeg at te i seg selv har 41 karber pr. 100 g. Jeg trodde at om man skulle få i seg 41 karber av te, da måtte man altså spise det som en annen her også nevnte, så nå er jeg veldig i villrede om det er teen eller om det er Natreenen som gjør at jeg falt ut....

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:21   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

da måtte man altså spise det som en annen her også nevnte, så nå er jeg veldig i villrede om det er teen eller om det er Natreenen som gjør at jeg falt ut....

Jeg tror ikke du har falt ut, jeg tror du har drukket så mye te at urinen din er så utvannet at du ikke får riktig resultat - det høres ut som du riktig har bøttet innpå! Men du - _5_ suketter pr. kopp?! Det kan da knapt være drikkbart? Jeg bruker 1 sukett på et vanlig krus (ca. 2-2,3 dl) og 2 suketter på en termokopp (3,3 dl). Jeg ville prøvd å kutte kraftig ned på det forbruket der!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:25   #9
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg tror ikke du har falt ut, jeg tror du har drukket så mye te at urinen din er så utvannet at du ikke får riktig resultat - det høres ut som du riktig har bøttet innpå! Men du - _5_ suketter pr. kopp?! Det kan da knapt være drikkbart? Jeg bruker 1 sukett på et vanlig krus (ca. 2-2,3 dl) og 2 suketter på en termokopp (3,3 dl). Jeg ville prøvd å kutte kraftig ned på det forbruket der!

Hei TrillTrall!

Jeg drakk riktignok sikkert 10 kopper med te i løpet av gårsdagen, ja. Men jeg klarer ikke mer enn 1 sukett i hver kopp, og tekoppene mine er relativt store. Men jeg så det var noen andre her som tok 5 suketter oppi. Jeg ville ha blitt kvalm av 5 sukketter i hver kopp, altså.....

Men det blir jo da 10 suketter sammenlagt ca. da..... Synes dette var veldig rart, altså!!! Har du noensinne opplevd at du har drukket såvidt mye væske at stixen har blitt blekere???

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 14:46   #10
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Mannen min drikker daglig (jeg gjetter litt nå) ca 1,5 liter cola zero, 0,5-1 liter Fun light og ca 2 store kopper te med 5 suketter i hver - og noen ganger litt kaffe også, men da tror jeg ikke det blir saft. For ham så funker ihvertfall alt dette veldig bra. Han er veldig streng på karboer.(ketolyse)

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:18   #11
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

Har du noensinne opplevd at du har drukket såvidt mye væske at stixen har blitt blekere???

Mvh,
JuVi

Det har skjedd at jeg har drukket så mye væske at jeg ikke har fått utslag i det hele tatt Riktignok drikker jeg MYE vann - før ketolysekuren drakk jeg gjerne 4-5 liter vann om dagen, og nå blir det kanskje et par liter ekstra om dagen. Fikk helt hetta første gang det skjedde jeg, men var altså ikke falt ut av ketose

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:29   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Opprinnelig lagt inn av JuVi, her.

Hei TrillTrall!

Jeg drakk riktignok sikkert 10 kopper med te i løpet av gårsdagen, ja. Men jeg klarer ikke mer enn 1 sukett i hver kopp, og tekoppene mine er relativt store. Men jeg så det var noen andre her som tok 5 suketter oppi. Jeg ville ha blitt kvalm av 5 sukketter i hver kopp, altså.....

Men det blir jo da 10 suketter sammenlagt ca. da..... Synes dette var veldig rart, altså!!! Har du noensinne opplevd at du har drukket såvidt mye væske at stixen har blitt blekere???

Mvh,
JuVi

Sorry, jeg trodde det var du som brukte 5 suketter, men ser nå at det var konepone. Jeg er ikke i ketose så jeg har aldri brukt en eneste stix så der kan jeg ikke hjelpe deg, men det høres da logisk ut at for mye vann eller te gir utvannet urin som derfor ikke gir utslag på stixen?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:46   #13
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Tusen takk skal dere ha!!

Faktisk er det ikke noe annet det kan være, i.o.m. at mange her sier at de også drikker te med Natreen!!

Og heldigvis for at det ikke er det, for jeg har blitt så veldig glad i grønn te. Det det jeg synes er kjemperart, er at jeg har forut for dette, fått abstinenser hvis jeg ikke har drukket kaffe! Skikkelig hodepine, føler meg utilpass og småsvimmel helt til kaffen har kommet på bordet.
Har også skjønt at kaffe er bra for ketose, så dumt at jeg faktisk ikke orker drikke kaffe nå i det hele tatt! Er ikke det merkelig?! Det byr meg litt imot, faktisk selv om jeg liker lukten av kaffe.

En annen ting jeg også finner kjemperart, er at da mitt kosthold i all hovedsak besto av brød, og sånn har det vært i 47 år, så har jeg blitt kvitt en merkelig type magesmerter. Hvorfor jeg sier "merkelig" er fordi det slett ikke er noe feil på min mage, (bortsett fra størrelsen! Haha), det er undersøkt og ikke noe er feil.

Men alltid litt utover ettermiddagen, har magen føltes litt øm og oppblåst.

Siden jeg kuttet ut karbo, har disse smertene også fullstendig forsvunnet. Hvem vet: Kanskje jeg ikke bør ha karbo - ihvertfall veldig mye mindre enn det jeg var vant til, jeg som nesten bare spiste brød.

Kanonbra at magesmertene forsvant, ihvertfall!!

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 08:19   #14
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Har aldri hørt at kaffe er bra for ketose?

Mange som blir oppblåste av brød og gjær produkter, så det er absolutt bedre med lavkarbo! Jeg selv har hatt mye diarè før, men det har blitt helt normalt nå!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:27   #15
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

Det kan godt hende at dette bare er tøv.

Du vet: Man hører så veldig mye, og det er slett ikke sikkert at alt er riktig. Så hvis du ikke har hørt det, og du er medlem her, så regner jeg dette som svada, og hvis jeg mot formodning skulle få lyst på en kopp, tar jeg den med god samvittighet....

Tusen takk skal du ha!!

Mvh,
JuVi

__________________



JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:37   #16
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Tab Xtra og suketter: Natreen

tror de fleste her inne tar en eller flere kopper kaffe uten problemer. Personlig drikker jeg ikke kaffe, men det har helt andre grunner!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor ulikt karboinnhold i flytende Natreen og pulver Natreen? RAGNA Lavkarbo generelt 6 23-05-11 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no