Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som starter 16. mars?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-03-09, 00:22   #51
Rancher
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestlandet
Rancher er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter 16 mars?

Hei.
Jeg startet egentlig 9 mars, med salat, egg og bacon. Men jeg har bodt på hotell mesteparten av forrige uke. Så det har ikke vært helt enkelt. Dessuten har jeg feiret i helgen. Men noen kilo miste jeg i forrige uke . Så har jeg funnet en masse oppskrifter her inne på forumet i helgen, så nå er jeg motivert for å prøve skikkelig.

Så jeg er gjerne med i denne gruppen

Rancher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:18   #52
Mona S
Medlem

Mona S sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 50
Mona S er ny på veien

Jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag, har blitt litt manisk, men veldig oppløftende nå i starten da; 2,1 kg på 3 dager! Vet at det bare er vann nå i begynnelsen, men jeg merker at jeg ikke er så oppblåst i hvert fall.

Veldig bra at så mange har blitt med her, frå veldig motivasjon av dere som har gått ned tidligere!
Klarer ikke å få inn vektkurven min, må prøve igjen, tror jeg

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:18   #53
Mona S
Medlem

Mona S sin avatar

Mona S er ny på veien

Der var den gitt

Gammel 19-03-09, 11:43   #54
Reiseglad
Juniormedlem

Alder: 51
Reiseglad er på en erverdig vei

[quote=Mona S;683114]Jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag, har blitt litt manisk, men veldig oppløftende nå i starten da; 2,1 kg på 3 dager! Vet at det bare er vann nå i begynnelsen, men jeg merker at jeg ikke er så oppblåst i hvert fall.

Godt og høre at det ikke er bare er jeg som har det slik , må på vekta hver dag jeg også, og har som du gått ned 2 kilo på 3 dager, en ganske deilig følelse. Magen føles mindre og fordøyelsen er blitt bedre bare på få dager så selv om det som du nevner bare er vann, så kjenner jeg at det skjer noe i kroppen, og da får jeg ekstra lyst å være flink!
Gleder meg til veiing på mandag når den første uka er over.

Reiseglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:53   #55
mirafoli
Juniormedlem

Hvor: Nordmøre
mirafoli er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bedazzeled, her.

Jeg startet igår og etter nøye utregning hadde ikke jeg fått i meg mer enn 10 kh. Er dette veldig dumt? Hvor mye fett og protein skal vi ha i oss da? Vet at jeg burde lese i boken, men får ikke penger før den 20. Da skal jeg løpe å kjøpe. Noen som kan hjelpe meg imens??

Hei hei )
Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye protein og fett vi skal ha i oss hver dag. Men jeg spiser meg mett til hvert måltid. Vi skal ha ca 15 kh pr dag, og det gjennom grønnsaker som vokser over bakken, egg, kremfløte, sæterrømme. jeg spisetr 2 egg og et par bacon skiver til frokost. salat med ost og skinke masse rømmedressing osv til lunc. Middag spiser jeg som før, bare bytter ut poteter med brokkoli og blomkål med smeltet meierismør eller annen hjemmelaget saus. Hvis jeg er sulten på kvelden kan jeg ta meg litt ost, eller en halv avokado med reker og majones. Men du! Det ligger også masse ut her!
Du kan lese blogger der folk skriver opp det de spiser Kjempenyttig. Så blir det enklere for deg når boka kommer. Ei som heter Gerd her inne har bilder med oppskrifter linket til profilen sin. Og funngirl skriver opp alt hun spiser hver dag
Så jeg håper dette kan hjelpe deg !
Masse lykke til

http://www.mirabell.no/
mirafoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 12:41   #56
Bedazzeled
Medlem

Bedazzeled sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 47
Bedazzeled er på en erverdig vei

Tuusen takk. Jeg gleder meg uansett til boken kommer. Skal rett inn å lese på den bloggen. Er ny på sånne forum så vet liksom ikke helt hvordan jeg finner frem alt mulig. Er litt grønn kan man si.

Må jo også si som de maniske veierne her oppe, jeg er på samme måte....3kg på 3dager. Det er gøy det

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 12:52   #57
mirafoli
Juniormedlem

Tuusen takk. Jeg gleder meg uansett til boken kommer. Skal rett inn å lese på den bloggen. Er ny på sånne forum så vet liksom ikke helt hvordan jeg finner frem alt mulig. Er litt grønn kan man si.

Må jo også si som de maniske veierne her oppe, jeg er på samme måte....3kg på 3dager. Det er gøy det

Ja det er kjempegøy. Bli full av energi, miste vekt og samtidig storkose seg med mat!!
Kan jo ikke bli bedre

Gammel 19-03-09, 13:14   #58
Bedazzeled
Medlem

Bedazzeled sin avatar

Full av energi ja. Det skal jeg love deg. Føler meg så oppesen siden jeg startet dette. Typen min er med han også, men han sliter litt mer. Gidd ikke lage seg mat hele tiden. Han var jo vant til å spise kjempeporsjoner med ris-poteter eller pasta. Hehe. Men han har jo seff gått net 4,5 kg. Urettferdig at mannfolkene går fortere ned i vekt

Idag skal jeg lage brød av den ketolyse bakemixn håper det blir bra. Bare 1 kh per skive. Er nesten for godt til å være sant... Verdens dyreste brød da.
Hvis det blir godt, skal vi lage pizza på lørdag

Gammel 19-03-09, 14:30   #59
Reiseglad
Juniormedlem

Full av energi ja. Det skal jeg love deg. Føler meg så oppesen siden jeg startet dette. Typen min er med han også, men han sliter litt mer. Gidd ikke lage seg mat hele tiden. Han var jo vant til å spise kjempeporsjoner med ris-poteter eller pasta. Hehe. Men han har jo seff gått net 4,5 kg. Urettferdig at mannfolkene går fortere ned i vekt

Idag skal jeg lage brød av den ketolyse bakemixn håper det blir bra. Bare 1 kh per skive. Er nesten for godt til å være sant... Verdens dyreste brød da.
Hvis det blir godt, skal vi lage pizza på lørdag

Hei
Ser du har planer om å bake brød i dag! Om du syns det blir dyrt i lengden med ferdig bakemix så kan du lage dette proteinbrødet, det smaker kjempegodt og er utrolig lett og lage. Jeg fant det i et ukeblad, Allers tror jeg det var, en gang i høst og har tatt vare på det
Det koster litt å kjøpe inn alle ingrediensene, men de varer jo til flere brød, så forhåpentligvis blir det billigere enn bakemix i lengden.

Proteinbrød

ca 1 karb pr skive

8 egg
1 boks creme fraiche eller kesam
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
120 g kruskakli
100 g sesamfrø
90 g solsikkekjerner
6 ss olje

Pisk eggene lett og bland inn creme fraiche eller kesam og olje.
Tilsett de tørre ingrediensene. Deigen skal ha en kladdete konsistens.
Ha bakepapir i en vanlig brødform. Hell deigen oppi og stek på 180 g i 55 min.

Oppbevares i kjøleskap eller skjæres i skiver og fryses (ha mellomleggspapir mellom hver skive, da er de lettere å få fra hverandre).

Lykke til

Reiseglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:31   #60
Bedazzeled
Medlem

Bedazzeled sin avatar

Oi... det blir sikkert myye billigere ja. Skal prøve den

Gammel 20-03-09, 11:18   #61
Mona S
Medlem

Mona S sin avatar

Mona S er ny på veien

Nå går jeg inn i min første helg som ketolysiker, og gruer litt for godtesuget som ofte melder seg på fredager... Noen som har noen karbofattige tips?

Var på spillkveld i går, og satt med verdens største godtebolle rett under nesa, og er svært stolt av å ha holdt fingrene av fatet hele kvelden! Jeg er kjent som en godtegris av de helt store....

Skal i barnebursdag i morgen, må ha med matpakke, skulle gjerne hatt noe litt søtt i den også.

Gammel 20-03-09, 12:32   #62
Addict
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Addict er på en erverdig vei

Hei!

Får jeg melde meg inn jeg også? begynte den 12, holdt på i 8 dager i dag og har gått ned 3 kg. Jeg furter litt da, siden jeg gikk ned 3 kg de første 3 dagene og siden har det stått stille... men jeg har mensen så regner med det løsner snart

Jeg sliter med dårlig matlyst allerede. Noen som har det problemet? :\ gidder ikke lage mat, gidder ikke ete, ingenting smaker godt.. Æsj. Det eneste jeg har lyst på er Myas Cookies som man finner oppskrift på her inne, men jeg er så redd for å spise for mange at jeg ikke tør lage dem mer knis!

86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 13:46   #63
Mona S
Medlem

Mona S sin avatar

Mona S er ny på veien

Så heldig da, absolutt en motivasjonsfaktor å få ferie!

Kanskje du spiser for lite, og at det er derfor du har stoppa opp? Hvis du spiser for lite mat, tror kroppen din at det er hungersnød, og setter alt på sparebluss!
Jeg har ikke mista matlysta, og er stadig sulten... Men klarer å holde meg i skinnet.

Har du ketolyse-boka? Der står det en del tips om hva man skal gjøre hvis det stopper opp. Hvis du går på ketolyse-kur, da selvfølgelig.
Men det kan jo hende at det bare er fordi du har mensen, og er litt full av vann

Gammel 20-03-09, 13:46   #64
Señora
Seniormedlem

Señora sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Hei, jeg er Señora og er ny her inne. Er 35 år, gift, har to gutter, hus og bil og alt det der.

Jeg begynte på Ketolyse mandag og håper at jeg kan få lov til å være med her med dere. Spennende saker. Etter et feiltrinn (ubevisst) onsdag kveld har jeg allikevel gått ned 2,1 kilo allerede. De siste to ukene før jeg bestemte meg for ketolysekur gikk jeg tur på 1-1,5 time hver dag, samt spiste "sunt" ala fettfattig og slikt, men allikevel gikk jeg opp 0,2 kilo på de ukene. Derfor bestemte jeg meg for å prøve noe annet.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 16:12   #65
Muff-muff
Medlem

Muff-muff sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 42
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Jeg begynte den 16. mars. Eller... Jeg har spist lavkarbo en stund og har nok gått inn og ut av ketose. Men denne uken begynte samboeren min på dietten og han skal være i ketose.

Jeg merker at det er tungt nå som jeg har kuttet ned til et minimum av karbohydrater. Energien som økte med -begrensede- karbohydrater er nesten helt borte, jeg er litt småsur konstant og synes egentlig dette er noe herk. Mistenker at jeg ikke får i meg nok fett, da jeg har energiboost etter noen fettrike måltider. Jeg orker bare ikke alt fettet Når jeg prøver å få i meg mer, begynner jeg bare å kaste opp. Prøver å spise litt bacon og kylling med skinnet på, pluss noen fløtesauser her og der. Men jeg merker jo som sagt at det ikke er nok. Jeg vil helst spise salat uten dressing og kokte, ikke stekte, egg.

Vurderer sterkt å gå tilbake til generell lavkarbo og prøve å lage middager vi begge kan spise allikevel. Men jeg skal holde ut en uke til og se hvordan det går.

Samboeren min er også sliten, men vi har funnet ut at han nok spiser et måltid for lite. Energislumpen hans kommer alltid rett før han slutter på jobb og varer fram til han spiser middag. Så nå passer jeg på at han har et "mellommåltid" med seg i lunsjboksen.

Vekten vet jeg ikke hva som skjer med. Jeg tror vektnedgangen min har stoppet opp denne uken i ketose, men det baserer jeg kun på at buksene ikke blir slakkere (slik de har blitt fram til nå).

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 08:48   #66
Mona S
Medlem

Mona S sin avatar

Mona S er ny på veien

Veiedag!

Hei alle som ville ha veiedag på mandager!
Jeg starter, jeg, siden ingen andre har gjort det....

Ned 3,7 kg første uka. Det må man vel være fornøyd med!?! Jeg vet jo at det ikke vil fortsette sånn, men det er en STOR motivasjonsfaktor. Har kommet meg gjennom helgen uten godteri-sprekk (selvom den var en utfordring å sitte ved kakebordet i barnebursdagen på lørdag).

Det blir spennende å se resultatene deres!

Gammel 23-03-09, 09:14   #67
Joranna
Juniormedlem

Joranna sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Joranna er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter 16. mars?

Hei
Så flink du havært MonaS.. Gratulerer med flott vektnedgang..
Jeg har ikke vært fult så flink da. Sliter litt med motivasjonene enda, men det nærmer seg.
Ned 1,5 kg da. Fornøyd med det..

Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 09:17   #68
Reiseglad
Juniormedlem

Sv: Veiedag!

Da er min første uke på lavkarbo gjennomført. Syns uka har gått veldig greit og det har ikke vært vanskelig i det hele tatt (enn så lenge ihvertfall). Har laget masse god mat som jeg har funnet oppskrifter på her inne, så takk til alle som legger inn oppskrifter, dere er til stor hjelp for at lavkarbo dagene går så smertefritt som de gjør. Samboern min er superfornøyd, lenge siden han har fått så variert og spennede mat!

Veiinga i dag var positiv (2,3 kg ned) og humøret er på topp, så hvis dette fortsetter så blir det gøy å slanke seg.

Var i barnebursdag på lørdag jeg og. Hadde laget meg litt sukkerfri gele og krem uten sukker som jeg hadde tatt med i en boks og snek på tallerkenen min i et usett øyeblikk. Sukkerfri brus hadde jeg og tatt med i veska mi, cola er jo fy fy, men litt tab xtra går an. Ingen som reagerte på det, så jeg kunne kose meg med mitt "kakestykke" og min brus uten at det ble stillt spørsmål ved noe.
Fredag var jeg i voksenbursdag, og da sa jeg fra på forhånd til venninnen min, så hun laget gresk salat i tillegg til alt det andre slik at jeg også kunne kose meg med maten.

To av mine venninner som var i ovennevnte bursdag ble så nysgjerrige og lystne på å prøve lavkarbo at de spurte om jeg kunne guide de. Nå er jo jeg ganske fersk i gamet, men har brukt en del tid i forkant til å lese meg opp på hvordan kuren fungerer, så litt vet jeg jo. Det hele endte med at de kommer til meg i dag, og skal kurses i lavkarbo. Godt og ha to i nærområdet i tillegg til alle dere her inne og gjøre dette sammen med. Er alltid mye enklere når man er flere og har noen og snakke med om det skulle være noe..

Håper alle andre har hatt en like fin første uke som meg.

Klem Reiseglad

Gammel 23-03-09, 09:22   #69
Reiseglad
Juniormedlem

Gratulerer Mona S og Joranna, syns dere har vært kjempeflinke begge to

Klem Reiseglad

Gammel 23-03-09, 10:30   #70
Dorte
Nytt Medlem

Hvor: Østlandet
Alder: 57
Dorte er på en erverdig vei

Hei.

Så flinke dere alle har vært og kjempebra resultat!!!

Dessverre kan jeg ikke si det samme her,så jeg er superdeppa.
Jeg har nemlig gått opp 400 gr.,og det skjønner jeg ingenting av!!!!! For jeg har vært super super flink!,gått masse turer og ikke skeia ut med NOE.
men jeg har en følelse av at jeg kan spise litt for lite...jeg er nemlig aldri sulten så det kan være at jeg til tider glemmer å spise,så da har det gått mange timer siden sist.Men synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise som slike mellommåltider eller ha med meg når jeg ikke er hjemme.Har dere noen forslag??
Jeg begynner å miste motivasjonen veldig,har jo som sagt gått på dette i ca 6-7 uker og KUN gått ned ca 3 kg.ikke mye etter andre som jeg leser om går ned både 2-3 kg på EN uke.Noen som har noen gode råd,jeg vil så gjerne nå målet mitt!!

Dorte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 11:19   #71
Señora
Seniormedlem

Señora sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Hei, ja første uke er unnagjort. Det har ikke vært veldig vanskelig synes jeg, men jeg merker at de å lage middag til meg og til de to kresne guttene jeg har ofte kan være en utfordring. Derfor blir det å lage to forskjellige middager, og det er jo kjedelig.

Uansett, 2,2 kilo bortevekk i løpet av uke 1 er jo flott! Hurra!

Nå var jeg ikke særlig flink til å trene i forrige uke, men denne uka skal jeg bli flink til det også.

Flotte resultater på dere andre også. Dorte: det kan hende du må justere på fettinntak, antall grønnsaker, meieriprodukter osv. har jeg lest ut fra andres erfaringer her inne. Skal du ha mensen snart? Det kan også samle vann i kroppen din som gjør at vekten slår ut feil.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:57   #72
mirafoli
Juniormedlem

Hei hei
Veiedag i dag. Det ble - 3kg denne første uka Storfornøyd med det
Koser meg med god, feit og variert mat !!
Dette skal gå så bra atte
Grattulerer til alle dere andre også!!
Nå er vi i gang, og det er bare å hive seg på neste uke. Sjøner at det kommer til å gå seinere fremmover, men skal vere fornøyd om jeg i snitt klarer å gå ned 500g i uka. Så lenge jeg slipper å gå sulten, er alt finfint!!!
Ha en strålende dag !!

Gammel 23-03-09, 12:59   #73
Mona S
Medlem

Mona S sin avatar

Mona S er ny på veien

Til Dorte:
Hvsi du spiser for lite, vil kroppen den helt automatisk sette seg i sparebluss, for da tror den det er hungersnød. Pass på å få i deg nok mat, og særlig fett.
Hva med å ha med seg litt nøtter i veska, paranøtter er fint. Og de Atkins-barene er veldig greie hvis man har det travelt.
Jeg skriver opp alt jeg spiser i en "Ketolyse-dagbok", dermed holder jeg orden på hva jeg får i meg. Men jeg er jo så sulten at jeg holder på å dø store deler av tiden, så at jeg skulle glemme å spise er lite sannsynlig

Syns dere er veldig flinke alle sammen! Og det er supert å ha et slikt sted å få inspirasjon og motivasjon fra. Jeg slanker både meg selv og samboern, men han er litt negativ (savner brød og ris noe inderlig) så greit å få litt positiv input her

Lykke til med denne uka!

Gammel 23-03-09, 16:00   #74
Bedazzeled
Medlem

Bedazzeled sin avatar

Thumbs up

Nå er jeg også ferdig med min første uke. Har gått ned 4 kilo. Kjempefornøyd

Gammel 23-03-09, 23:07   #75
mirafoli
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Bedazzeled, her.

Nå er jeg også ferdig med min første uke. Har gått ned 4 kilo. Kjempefornøyd

Oioi!!!
Grattis så mye!! Det er jo kjempebra

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her. Starter 1. februar. Noen andre? jannemor Ketolysekuren 19 02-02-09 11:51
Ny på Ketolyse, starter rundt 1. november. Noen flere? Ella-A Ketolysekuren 139 03-12-08 20:57
Starter Fase 1 i morgen. Noen flere? Cyan South Beach 11 07-09-08 07:12
I dag er det 14. mars Begod Generell diskusjon 8 22-03-08 00:22
Noen som har tips til induksjonsplan? Starter 04/06/07 Icerus Induksjonen 5 31-05-07 14:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.