Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-03-09, 22:49   #101
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 59
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Godt å høre at dere er i farta igjen!!
jeg har til nå ingen utskeielser..har holdt på i 18 dager har 22 dager igjen...på fase 2....er glad jeg kan spise litt middag.....
det jeg savner aller mest er faktisk ost...har kjempe lyst på ost....
Skal en tur ut i helgen det blir nok litt alkohol...men men ....jeg får det sikkert gøy

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 00:25   #102
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Velkommen Sweet!

Jeg skrev akkurat i en annen tråd om at man her i Belgia kan bytte varer man ikke liker. Her har man startpakker med ALLE smakene også, det blir selvfølgelig billigere, og man bytter som sagt ut det man ikke vil ha. Rart man ikke gjør det i Norge. Dere kan jo nevne det alle sammen ved bestilling, henvise til at det blir gjort slik i andre land. Det er virkelig veldig mange forskjellige produkter her iallefall, så man behøver i grunnen ikke å gå lei.
Takk for tipset om brownisene, tror jeg bruker for sterk varme... Skal prøve igjen.
Jeg har også blitt mer glad i salat etterhvert, til og med fransk dressing (olje og vinaigre) Utrolig at man kan bli gald i smaker man ikke tidligere likte noe særlig. Det har jeg iallefall lært på denne kuren. Og at verden ikke faller i grus uten brødskiva mi! Hadde ALDRI trodd at jeg skulle overleve i over 2 mnd. uten en eneste brødskive. Sånn sett er det nyttig lærdom- man forstår at man ikke MÅ ha noe, alt er en vanesak

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 00:27   #103
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

det jeg savner aller mest er faktisk ost...har kjempe lyst på ost....

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 00:29   #104
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Jeg skulle selvfølgelig sitere deg og legge til: Ost er faktisk det jeg savner mest også, mye mer enn brød, faktisk... Men ost er ikke det værste å savne da, for det kan vi snart spise !!

Gammel 02-04-09, 11:07   #105
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Gleder meg til ost jeg Solange....22 dager igjen til oooost...hehe...ikke sjokolade men ost faktisk....

Gammel 05-04-09, 13:03   #106
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Ja da var det søndag ...jeg var ute i går og det ble en del alkohol..jeg spiste på forhånd så jeg spiste minimalt med mat ute,noen munnfuller bare...men kjenner på den dårlige samvittighetenmen jeg skal videre nå uten utskeielser....føler meg mye mer vel

Gammel 05-04-09, 13:27   #107
Siren
Medlem

Siren sin avatar

Hvor: Rogaland
Alder: 53
Siren er på en erverdig vei

Hei alle sammen!
Har ikke vært inne på en stund! Ser mange av dere er flinke til å skrive.......må skjerpe meg på det området!! Så var det påske, og det medfører litt utfordringer i mat veien. Synes det er vanskeligere når dagene ikke følger vanlige rutiner, merker at jeg oftere har lyst på alt mulig da! Har noen små " sprekk" innimellom, men går heldigvis fort over! Skal jobbe ekstra hele påsken, så det blir ikke så mye tid å tenke på mat, godteri og sånt........heldigvis! Ungene er på påskeferie, så da blir det ikke så mye "løping" med de heller. Får ta meg i nakken og mosjonere når jeg ikke er på jobb................har ingen unnskyldninger om dårlig tid heller, med ungene ute av huset!! Vekten går nedover, har gått litt saktere de siste ukene, men skal vel ikke klage med 17 kilo borte på 2 1/2 måned! Skal over i fase 3 A om litt over to uker, det blir spennende, men gruer meg litt og!
Noen som er i denne fasen nå? Hva er det vanskeligste evt. i denne fasen?
Ønsker forøvrig alle en riktig god påske!
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 08:04   #108
olindy
Juniormedlem

olindy er på en erverdig vei

Hei alle sammen.
Nå må jeg skjerpe meg!! Etter tre uker uten nevneverdig vektnedgang har jeg hatt en sprekk. Det er ikke så enkelt å følge eurodiett med sju bursdagsfeiringer i mars....
Så jeg har hatt minst tre-fire dager der jeg har spist brownies (ikke Eurodiett sine), poteter, saus, peanøtter, is, vafler.....
Men nå MÅ jeg inn på den smale vei igjen.
Håper det går bedre med dere andre. Og at vi kommer bra gjennom påskens utfordringer.

olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 08:17   #109
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Ja det er greit med en sprekk hvis man henter seg inn igjendet klarer du nok.......det går greit her faktisk, 23 dager på ED, en sprekk nå på lørdag men thats it, var igang igjen i går,skal på kontroll etter påske
Stå på olindy

Gammel 06-04-09, 12:05   #110
olindy
Juniormedlem

olindy er på en erverdig vei

Takk for oppmuntrende ord. Blir bare så irittert på meg sjøl, tenker på at jeg sikkert kunne ha kommet et par kilo lenger ned nå hvis jeg hadde klart å holde meg i skinnet!
Men jeg har vært overvektig i ca 18 år, så da spiller vel egentlig ikke en måned fra eller til så stor rolle.
Men jeg har ei uke i syklusen min som det føles som omkroppen bare skriker etter karbohydrater og fett!! Og samme om jeg egentlig er mett, så vil jeg bare ha mer, mer, mer. Flere som har det på samme måten?

olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 17:48   #111
Siren
Medlem

Siren sin avatar

Hvor: Rogaland
Alder: 53
Siren er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av olindy, her.

Takk for oppmuntrende ord. Blir bare så irittert på meg sjøl, tenker på at jeg sikkert kunne ha kommet et par kilo lenger ned nå hvis jeg hadde klart å holde meg i skinnet!
Men jeg har vært overvektig i ca 18 år, så da spiller vel egentlig ikke en måned fra eller til så stor rolle.
Men jeg har ei uke i syklusen min som det føles som omkroppen bare skriker etter karbohydrater og fett!! Og samme om jeg egentlig er mett, så vil jeg bare ha mer, mer, mer. Flere som har det på samme måten?

Hei Olindy!
Det høres veldig kjent ut ja! Hjelper overhodet ikke om en nettopp har spist, lyst på noe har en uansett! Noen ganger gir jeg etter også!!! Jeg merker godt at nå i påsken har jeg problemer med å styre lystene, og det har nok sammenheng med at rutinene jeg vanligvis har, er helt ute! Må prøve å bite tennene sammen, og " ri av stormen" så godt vi kan. Du kommer helt sikkert inni tralten igjen!

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 18:42   #112
ostemomsen
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2009
ostemomsen er på en erverdig vei

Hei! Her er jeg ny bruker, ikke av dietten ( 5 uker) men av forumet. Så bra at dette eksisterer. Har lest i noen uker og nå var det på tide å melde.
Påske er snart over, jeg har skeiet ut med vin og litt parmesan( derav navnet mitt...) Jeg lurer på om det er slik å forstå at det setter meg tilbake og ut av ketosen hvis jeg drikker mer enn 1 glass tørr vin( har jo og funnet den tørrste rødvinen...). Noen så vet dette?
Noen dager er jeg mer sulten, enn andre, men kan ikke se mønster i forhold til hva jeg har spist.
Tenkte å begynne på spinning nå. Noen som har erfaring her i 2 fase?
Det går veldig bra på jobb, blitt en reser i å lage salater! Og alle disse grønnsakene er jo veldig godt! Gratineres og stekes om hverandre. Maten elleres er nå blitt til: kjeks, barer, pannekaker og omeletter. Alt annet er ikke godt syntes nå jeg. Men som alle andre sitter jeg med en mengde andre ting jeg får bare slurpe i meg så godt jeg kan. God kveld videre!!!

ostemomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 20:28   #113
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Hei og velkommen Ostemomsen!
Om du faller ut av ketose er individuelt har jeg forstått, ift. hvor mange karbohydrater du tåler. Ang. spinning har jeg ingen erfaring med det, men jeg har god erfaring med mer mosjon(enn jeg hadde før dietten), da jeg har mer energi på dette kostholdet.

Da er påskeferien over, og jeg har IKKE vært no flink!!! Har hatt besøk i over en uke, og det ble umulig å gjennomføre noen kur etterhvert.... 3 dager i Paris gjorde det heller ikke lettere.Men spist er spist, og drukket er drukket.....(Margaritas, pernod og alt annet ulovlig)
I morgen er det på`n igjen. Må begynne i fase 1 igjen nå tror jeg. Har stort håp om å greie å gå tilbake til hverdagen igjen. Hvordan har det gått med dere andre,da?

Gammel 13-04-09, 20:59   #114
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Velkommen ostemomsen
Jeg har vært stort sett flink men har skeiet ut med egg, bacon og ost et par dager.
Så har jeg spist taco en dag men veldig lite.
I kule med vaniljeis er også spist men tro det eller ei det smakte ikke all verden.
Men ost var godt det.
I morgen skal jeg på min første veiing det blir spennende.
Jeg har 30 dager på ED nå og har egentlig 10 dager igjen på fase 2,men jeg får høre hva de sier i morgen om jeg skal over på fase 3 eller om jeg skal fullføre de siste 10 dager, kanskje like greit i pg med at det har vært noen utskeielser.

Gammel 13-04-09, 21:08   #115
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

OST!!! Ja, det var godt med ost igjen, Sunroad.... Tror jeg skal ta min siste ostebit nå i kveld- som avslutning på utskeielsen i påsken- Imorra er det alvor igjen!
Masse skryt til deg da, som har vært så flink i den vanskelige påsken!

Gammel 15-04-09, 18:53   #116
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

var på min første kontroll på tirsdaghaddebgått ned 6,5 kilo på 30 dager....var ikke ille det?mye vann men var utrolig deilig da.
Fikk beskjed om å fortsette fase 2 i 30 dager tildet eneste jeg fikk lov å spise ekstra var et par egg om dagen..jaja..det går nok fint

Gammel 15-04-09, 20:19   #117
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Kjempebra, Sunroad! du greier 30 dager til! Med et par egg om dagen går det lettere.
Jeg er i gang med fase 1 igjen, etter å ha vært 40 dg på fase 2, og skeiet ut voldsomt i påska! Lengter etter å komme inn i ketose igjen, føle meg frisk og opplagt og ikke være sulten! Det som er fint med denne dietten(iallefall for meg) er at jeg får lyst til å begynne igjen pga. at jeg føler meg så mye bedre. Sånn har jeg aldri hatt det på noen "vanlige" slankekurer noen gang. Så lavkarbo virker!

Gammel 17-04-09, 09:02   #118
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Lykke til Solange....godt å komme tilbake til det gode gamle igjen hehe....
ja jeg er fornøyd så får bare fortsette i samme tralten, det eneste er at jeg er litt slapp...

Gammel 17-04-09, 19:36   #119
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

Lykke til Solange....godt å komme tilbake til det gode gamle igjen hehe....
ja jeg er fornøyd så får bare fortsette i samme tralten, det eneste er at jeg er litt slapp...

Tusen takk, Sunroad!! Jeg har nå brukt 4 dager på å komme meg i gang med fase 1 igjen. Merker noe av det samme som første gang, blir litt grinete og småsulten om kveldene, slapp, ja. Men etterhvert går dette over. Er nesten tilbake til der jeg slapp før påske, og det er jeg kjempefornøyd med, etter 1 1/2 ukes intensiv utskeielse!!!
Hvis du er slapp, tror jeg du skal øke på med fett, du har jo holdt på en stund, og det er ikke meningen at du skal være slapp da. Jeg har fått beskjed om å bruke litt ekstra olje, spise omega 3 tabl(eller tran).

Stille fra de andre her etter påske! Hvor er dere? Gi lyd! Har dere skeiet ut og ikke kommet igang igjen, eller går det strålende?

Gammel 17-04-09, 20:39   #120
sunroad
Medlem

sunroad sin avatar

Ja har begynnt med omega 3 tar 6 kapsler med pikasol.....legen sa at det var vanlig å være litt slapp....jeg har en veldig fysisk krevende jobb...så det kan bli litt lite mat selvom jeg spiser endel grønnsaker ekstra(tomater,sukkererter ol) håper det retter seg.
Godt du er tilbake Solange...stå på.
Ja enig med deg Solange hvor har det blitt av de andre?

Gammel 18-04-09, 01:03   #121
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Jeg og vil, jeg og vil

Sååå lenge til legetimen miin... Slutten av April er jo evigheter til!! :O

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:22   #122
sweet
Medlem

sweet sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
sweet er på en erverdig vei

Jeg har begynt og er i dag 3 med en kraftig forkjølelse. Vært en del sulten, men drikker masse i tillegg til det jeg skal drikke. Så jeg bor jo på do omtrent
Jeg lurer på om det er der jeg la på meg mest fra forrige gang. Jeg var jo ferdig med fase tre i desember og da begynte jo momsinga og selskapene.Samt masse familiebursdager i januar og februar og tur til uniten i mars.... Ikke rart jeg gikk opp 16 kilo sånn uten videre nei.
Gikk ned på vanndrikkinga og mosjoneringa. pluss stress på jobb. Nei nå er det hardtak og skjerpings. Jeg begynte i fase en på fredagen og har legetime på torsdag. Så får vi se hva han sier og mener om dette. Uansett så må jeg ned under 100 kilo og jeg har en vanvitting saftig gulrot
Det er forresten mye billigere med fastlege som følger deg opp enn Lindbergklinikken. Jeg betaler bare vanlig pris for konsultasjon og det er det. Første timen for dette betaler du også for blodprøven, men ellers bare vanlig legekonsultasjonpris.

sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:24   #123
sweet
Medlem

sweet sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
sweet er på en erverdig vei

Jeg fortsatte med en bar på jobben hver dag. Jeg spiste jo to til tre måltider på jobben. Kom litt an på hvor lenge jeg jobba, men med to langtidssykmeldte og ingen vilje til å ansette flere ble det lange dager på meg
Men men. Jeg spiste den nutrilettbrownisen du får kjøpt i butikken. Den gjorde meg iallefall mett sammenlignet med den tranebærbaren til lindeberg som er å få kjøpt i butikkene. Kanskje den nutrilettbrownisen ikke passer så bra til meg? Jeg får høre med legen om det.

sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 12:50   #124
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Nutrilettbareer har mye karbs i seg, så jeg kan ikke se for meg at ED godkjenner det...

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 12:58   #125
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Jeg skjønner ikke helt at du tør å satse på nutrilett-barer, som ikke er lavkarbo, når det finnes ed-barer? Jeg har hatt en ekstra bar i veska siden start forrige mandag, det er bedre å "sprekke" med to barer på en dag, enn å måtte finne noe godkjent i en butikk... synes jeg ihvertfall

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.