Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen nye medlemmer her?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-09, 12:46   #26
Frojac
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Horten
Alder: 53
Innlegg: 1
Frojac er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

hei ny her jeg å
i alle fall som aktiv bruker, har lest en del å følger ikke noen spesiell kur.
prøver bare å kutte ned på karborik kost å gjort dette i 9 uker.
kroppen kom i ketose etter ca 4 dager å har vært der helt til lørdag kveld, da jeg unne meg mine første to halvlitere og noen pizza biter.
men kommer fort tilbake,
har funger veldig bra med både kost å trim, ca en kg i uka og det samme på mage målet.
syns forøvrig forumet er veldig bra, er sikkert mange av oss nye som spørr om ting som er skrevet om gang på gang, så vi får bare bruke søkefunksjonen ivrig.
mange fine oppskrifter er det jo å her.
kan jo komme med ett lite tips som kansje er nevnt her ett sted
vi setter opp ukes meny på hva som skal spises, dermed blir det planlagt å hvis en fyser på noe til middag vet enn jo når det kommer feks laks, eller hva det skulle være.
en annen gevinst er jo det økonomiske, slipper innpulskjøp og har du laget noe som kan brukes dagen etter er jo det kjekt, og salater varer jo ikke evig i ett kjøleskap heller da.

Er forøvrig en stor innspirasjon å lese her inne om hva andre har gjort å oppnåd på å kutte brød potet ris godis osv.Søtsuget mitt er å borte, før kunne jeg få ett kjempe sug hver 14 dag å måtte ha sjokolade eller aller helst små godt.
men ikke en bit på ni uker..juhu..
selv når det står på bodet..
stå på alle ny og veteraner.
frojac

Frojac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lav karbo Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 19:34   #27
Frøken Fryd
Nytt Medlem
 
Frøken Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6
Frøken Fryd er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Hjeelp, jeg er også ny Har bare holdt på en uke, men føler jeg eeendelig har funnet innstillingen

Så et par dumme nybegynner spørsmål; hva er dette oopsie-greiene dere prater om?
Og hvordan får jeg laget en sånn vakker lenke nederst på innleggene mine. Sånn der det står hvor mye jeg har gått ned, og hvor mye igjen.
Litt blank da...

Ikke helt inne i hva jeg kan spise ennå. Gleder meg til jeg blir litt mer dreven

Frøken Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 19:54   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen nye medlemmer her?

Her kan du lese om "brød- erstatningen" oopsie!

Ticker kan du finne ut av her! Blant annet!

Det er en søke- funksjon opp til høyre på den grønne linjen. Kan være lurt å prøve, selv om det ikke alltid er så lett å finne det man leter etter. Gå på avansert søk og søk kun i titler. Da blir det litt lettere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 20:01   #29
Frøken Fryd
Nytt Medlem
 
Frøken Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6
Frøken Fryd er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Tuuusen takk for svar ! Er så fantastisk å se hvor mye alle har gått ned. Æ vil bli med!!!

Frøken Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 20:05   #30
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen nye medlemmer her?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fryd, her.

Tuuusen takk for svar ! Er så fantastisk å se hvor mye alle har gått ned. Æ vil bli med!!!

Ikke for å ta fra deg motet, men "alle" går ikke ned mye, i hvert fall ikke så fort som enkelte!
Kan være greit å ha litt is i magen og ikke ha for høye forventinger!
Du kan jo lese denne om du ikke alt har gjort det!
Nederst i det første innlegget kan du trykke på oppskrifter, så får du det på kjøpet!

Lykke til, uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 20:25   #31
Frøken Fryd
Nytt Medlem
 
Frøken Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6
Frøken Fryd er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Takker og bukker! Vet jeg må ha is i magen, kan ta tid dette her. Men digg å være i gang

__________________
Frøken Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 10:07   #32
Gabben
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 33
Gabben er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Jeg er helt ny her.

Gabben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 10:21   #33
Helenes
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Aust agder
Alder: 56
Innlegg: 2
Helenes er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Heisann ! Heeelt fersk jeg og... Men full av pågangsmot og humør :-)

Helenes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb High Fat Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 15:19   #34
kitty
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen nye medlemmer her?

Hei. Jeg er ny her inne jeg også. Er mye å sette seg inn i :S
Prøvd noen av oppskriftene .. mye godt ..

  Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 15:32   #35
Arosa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 22
Arosa er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Takk så mye! Dette så bra godt ut, nam.... Husarbeid er unnagjort, og fam sendt på hytta! Jeg har 2 nattevakter, så blir det fri! Ønsker deg en fin dag!

Arosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 21:59   #36
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen nye medlemmer her?

Opprinnelig lagt inn av Arosa, her.

Hei! Fint at det er flere nye medlemmer her ja! Fikk dette tipset av en kolega jeg også, derfor jeg tror det er bra! Jeg er også veldig spent på om det virker, for jeg veier altfor mye og må gå ned en del. I går var jeg byen rundt for å få tak i nødvendige vit, mineraler ol. I dag skal jeg prøve å bake soya brød, spent!!! Er så avhengig av brød jeg! Har du vært hos lege før du startet?

Jeg har ikke vært hos lege enda. Har tenkt til å snakke med psykolog om det, og lege også kanskje. Har ikke tenkt på det, har tatt sjansen på at dette er trygt. Nå har jeg fått dårligere ånde så jeg lurer på om jeg er i ketose, har ikke noen stix, kanskje jeg kjøper meg noen. Må man bestille på nettet eller kan man kjøpe dem et annet sted? Jeg har lest Meny tilbyr noe iflg ketolyse.no men vet ikke hva.

Ellers synes jeg jeg spiser mye sunnere på lavkarbo diett, er mye flinkere til å lage middag osv. Var vegetarianer (spiste bare fisk) før jeg begynte og har droppet dette til fordel for en enklere tilværelse med kjøtt som et alternativ. Det ble litt vanskelig (og kjedelig!) å bare spise fisk syntes jeg. Så kjøtt går ned på høykant

Lykke til videre du og.

  Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 23:50   #37
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen nye medlemmer her?

Keto- diabur stixs kan kjøpes på de fleste apotek!

Poenget med å gå til lege er å få tatt en del blodprøver blant annet. Hvilke som er lurt å ta, står i Ketolyse- boken, som jeg har lånt bort!

Om dere vil gå til legen og ta disse blodprøvene, husk at de fleste skal tas fastende. Altså ingen mat, drikke, røyk, tyggis eller medisiner etter midnatt!

Masse lykke til, alle sammen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 02:26   #38
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen nye medlemmer her?

Jeg innser at jeg burde investere i ketolyse boken eller atkins boken så jeg har en grunnleggende fasit på hvordan jeg bør gå fram.. .men jeg synes jeg har fått så mye info fra forumet at jeg satt i gang uansett. Spiser kjøtt og salatgrønnsaker + en del andre grønnsaker pluss fisk ost og skalldyr og mye majones. Håper det går bra uten bok...

  Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 14:55   #39
Slankerinna
Juniormedlem
 
Slankerinna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 21
Slankerinna er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Må man til legen hvis man bare kutter ned litt på karbohydratene? Eller gjelder det bare for de på ketolyse og lignende?

Jeg for min delhar bare lyst til å trappe ned på de værste karbohydratene; brød, pasta, ris og potet.

__________________


Slankerinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 15:07   #40
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen nye medlemmer her?

Man MÅ ikke gå til legen i det hele tatt!

Men har man maaaange kilo som skal vekk og lurer på hvordan det står til i kroppen ang blodsukker, kolesterol, stoffskifte etc, kan det være lurt å følges opp av lege.

Alle har godt av å kutte ned på karbene. Det er ikke noe man trenger fastlegens velsignelse for å gjøre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 15:22   #41
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Opprinnelig lagt inn av Slankerinna, her.

Må man til legen hvis man bare kutter ned litt på karbohydratene? Eller gjelder det bare for de på ketolyse og lignende?

Jeg for min delhar bare lyst til å trappe ned på de værste karbohydratene; brød, pasta, ris og potet.

En bekjent kuttet ut de tingene 3 måneder før bryllupet, og hun kom inn i drømmekjolen tidsnok. Tror hun tok av ca 4 kg. Alle monner drar.

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 22:13   #42
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Jeg er også ny her, aldri prøvd ketolysekur før så dette blir spennende. Trenger å gå ned etter 3 tette svangerskap

Jeg bruker disse dagene til å sette meg inn i hva dette dreier seg om og så er det oppstart etter påske.

muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 22:17   #43
Karbomor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 18
Karbomor er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Jeg er også ny. Startet ketolysekur 11.mars, og har gått ned 5,5 kg siste måneden. Er fornøyd med det altså!

Det største "problemet" mitt er at jeg blir så inderlig matlei...alt dette fettet...og så videre. Og jeg savner frukt så jeg holder på å bli sprø, og da hjelper det lite med noen jordbær eller noen bringebær. Jeg håper det går seg til! Heldigvis er det for en tidsbegrenset periode, selv om akkurat den perioden kan bli veldig lang.......

__________________
Operasjon "nytt liv" startet 11. mars 2009.
Første delmål: - 10 kg. I mål 11.juni 2009!!!
Men det er maaaange flere å ta av!!


3. juni 2009: minus 10,1 kg!!
Karbomor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish...? Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 23:09   #44
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Jeg er blank på mye av dette, så kan noen hjelpe meg med å foklare hva disse ingrediensene er og hvor man kan få tak i det:

Proteinpulver
Johannesbrødkjernemel
soyaprotein
fiberhusk
bakemix
kruskakli

Glad for svar

muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 23:16   #45
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen nye medlemmer her?

Opprinnelig lagt inn av muskatt, her.

Jeg er blank på mye av dette, så kan noen hjelpe meg med å foklare hva disse ingrediensene er og hvor man kan få tak i det:

Proteinpulver
Johannesbrødkjernemel
soyaprotein
fiberhusk
bakemix
kruskakli

Glad for svar

Proteinpulver kan brukes blant annet t il å bake med. Fås kjøpt i helsekostbutikker. Min heter Multipower Power Shake og har nøytral smak.
JBKM er et fortykningsmiddel blant annet til saus etc. Kan også has i rører som vaffelrøre! Kjøpes også på helsekosten. Heter Nestargel på apoteket.
Soyaprotein er det samme som proteinpulver.
Fiberhusk brukes i feks brød og jeg har kjøpt min på Meny.
Bakemix er noe av det samme som proteinpulver. Kan bestilles på ketolyse.no eller kjøpes i noen Meny- butikker.
Kruskakli er nettopp kli og fås kjøpt i alle(?) matbutikker.
Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 23:29   #46
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen nye medlemmer her?

Merker jeg blir litt uvel i magen og føler meg litt kvalm. Savner også mye av maten som er kutta ut. Blir positivt inspirert når jeg leser om Karbomor som har gått ned 5,5 kg på en måned derimot! Det er jo dødsrått.

Hvis jeg kan få til det samme kan jeg være ferdig slanket på 3 måneder.. grøss.. det er lenge bare det med denne kuren haha. Kroppen blir vel vant til kostholdet tenker jeg og jeg blir flinkerer til å handle inn og lage bra mat. Man er litt friere etter de første ukene også såvidt jeg forstår, iallfall etter atkins induksjon.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 23:32   #47
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen nye medlemmer her?

Slettes ikke uvanlig å føle seg kvalm og uvel, svimmel og hodepine til å begynne med. Det gir seg snart, men det kan være lurt å trappe opp fettet litt forsiktig for å unngå magetrøbbel og kvalme!

Følger man denne "kuren" til punkt og prikke, vil de fleste som har mer enn 10-15kg overvekt oppleve å gå ganske mye ned i vekt, selv om det ikke går like raskt for alle!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 23:55   #48
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Noen nye medlemmer her?

Opprinnelig lagt inn av Ketolyse, her.

Jeg innser at jeg burde investere i ketolyse boken eller atkins boken så jeg har en grunnleggende fasit på hvordan jeg bør gå fram.. .men jeg synes jeg har fått så mye info fra forumet at jeg satt i gang uansett. Spiser kjøtt og salatgrønnsaker + en del andre grønnsaker pluss fisk ost og skalldyr og mye majones. Håper det går bra uten bok...

Jeg vil absolutt råde deg og andre til å investere i en grunnbok - studere den og følge den.

Ulempen ved å starte bare på info fra forumet er at man ikke vet hva det er man ikke vet! Forumet er bare et supplement, ikke en erstatning for grunnbøker.

- Og når du til og med har tatt "ketolyse" som nick, forplikter vel det litt?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 00:10   #49
muskatt
Juniormedlem
 
muskatt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 46
muskatt er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Hei

Hva kan man drikke? Er veldig glad i saft er det fy, fy?

Takk for svar

__________________
Din mat er din medisin.
muskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 13:55   #50
Karbomor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 18
Karbomor er på en erverdig vei

Sv: Noen nye medlemmer her?

Funlight er "lov", og den kan du også lage gelè av om du har lyst. Noen merker visst stagnering i vektnedgangen og de får i seg for mye kunstig søtning, så det bør du være obs på om du drikker mye saft evt mineralvann med kunstig søtning. Den sunneste tørstedrikken vil alltid være vann.

Selv drikker jeg funlight (rent vann også selvsagt), og er en smule glad i pepsi max. Forsøker å holde brusdrikkingen til helgene.

__________________
Operasjon "nytt liv" startet 11. mars 2009.
Første delmål: - 10 kg. I mål 11.juni 2009!!!
Men det er maaaange flere å ta av!!


3. juni 2009: minus 10,1 kg!!
Karbomor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish...? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Inaktive medlemmer Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 03-09-06 21:54
Sletting av uaktiverte medlemmer HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 11-02-04 23:47
50 medlemmer! HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 05-02-04 15:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no