Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Best når det gjelder

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-09, 09:50   #1
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Best når det gjelder

Ja - slik er jeg.

Dårlig på å være god hele tida, og bedre på å makse innsatsen mot mål.
Mål nå er sommeren 2009, nærmere bestemt 1. juni. Da skal jeg veie 6-8 kilo mindre enn nå. Dette er de siste kiloene (tok av 8 på ketokuren i fjor), og de sitter hardt. Jeg sa til meg selv at jeg skulle ta disse siste på en annen kur; mer karbs og mer trening. Men så kommer livet rasende, da vet dere...med barn, hundturer, jobb, studier og eksamen... Dermed blir det ikke tid til mye mer trening. Så: ketolysekuren blir redningen denne gangen også. Fordi jeg vet det funker!

Siste innspurt for meg, altså. Frem til 1. juni! ...og så får jeg se hva jeg finner på som videreføring da....
Hensikten er å passe godt inn i mine tre nye, lekre sommerkjoler, og å kunne være på badestranda og kose meg sammen med sønnen min, både i Norge og i Spania til sommeren.

Lykke til, alle og enhver! Dere er store inspiratorer for meg!

Pocahontas

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 12:26   #2
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Best når det gjelder!

Masse lykke til! Det hjelper nok godt på motivasjonen å vite at dette KAN du, og det virker.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 14:22   #3
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Best når det gjelder!

Ja, ikke sant Svane?
Lykke til, du også!

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:01   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Best når det gjelder!

Hei
Lykke til. Bare husk på at andre gang kan det gå litt mer trått, og man må ha litt mer fokus en første gang da "det gikk av seg selv" Mosjon kan være en svært viktig faktor og fokus på å overholde dietten
Vennlig Hilsen
og lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:15   #5
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 43
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Best når det gjelder!

Hei Pocahontas og lykke til med siste innspurt...

Jeg har litt rare opplevelser med ketosen denne gangen. Gikk ned 10 kilo før jul og har slitt med å komme i ketose og holde meg der. Nå har jeg klart å være i ketose fra 1. april og har gått ned fra 65,5 til 63,2. 2,3 kilo på litt i overkant av 3 uker... Det er ikke det rareste, men på lørdag som var sist nå veide jeg 61,5 og andre dager har jeg også vært nede på 62,5/62,8+++. Hopper opp og ned i vekt som en jojo... Veier meg hver dag, selv om det sikkert ikke er så lurt... Hva skyldes dette? Blir jo litt demotivert!

Noen som vet???

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:34   #6
Reiseglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 51
Innlegg: 47
Reiseglad er på en erverdig vei

Sv: Best når det gjelder!

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Hei Pocahontas og lykke til med siste innspurt...

Jeg har litt rare opplevelser med ketosen denne gangen. Gikk ned 10 kilo før jul og har slitt med å komme i ketose og holde meg der. Nå har jeg klart å være i ketose fra 1. april og har gått ned fra 65,5 til 63,2. 2,3 kilo på litt i overkant av 3 uker... Det er ikke det rareste, men på lørdag som var sist nå veide jeg 61,5 og andre dager har jeg også vært nede på 62,5/62,8+++. Hopper opp og ned i vekt som en jojo... Veier meg hver dag, selv om det sikkert ikke er så lurt... Hva skyldes dette? Blir jo litt demotivert!

Noen som vet???

Kan ikke gi noe svar på hvorfor, men opplever det samme jeg også, opp og ned som en sprettball. Må vel kanskje slutte å veie meg hver dag, det er nok ikke sundt....
Hang in there, dette går rette veien det er jeg sikker på

__________________




Reiseglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 14:38   #7
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Best når det gjelder!

Dere som spretter opp og ned som sprettballer, det er nok vann i kroppen som gjør at dere veier forksjellig fra dag til dag. Jeg er også sånn. Prøv å press tommelen litt hardt inn frampå leggbenet litt ned mot ankelen. Blir det "søkk" så har du litt vannansamlinger. Jeg blir ganske tykk i anklene hvis jeg drikker litt lite en dag. Da tror kroppen min det er tørke og lagrer vann som en kamel. Dette kom etter at jeg fikk barn, vet ikke helt hvorfor. Men da er det bare å drikke litt mye vann en dag, så veier jeg en kg mindre dagen etter

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når det gjelder å spise fisk, hver dag Megvel Spørsmål og svar 4 01-03-08 22:19
Forvirret når det gjelder telling av karbohydrater mia1982 Ketolysekuren 14 28-06-07 12:10
På tide med likestilling når det gjelder fødselspermisjon? Iset Generell diskusjon 9 07-03-06 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no