Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg vil begynne i dag

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-04-09, 17:26   #1
Forandring:)
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Aust Agder
Forandring:) er på en erverdig vei

Jeg vil begynne i dag

Hei Ser det er mange som har fått inspirasjon og tips fra hverandre på denne siden, så bra!!! Så mange som har gått ned så mye, jeg er imponert!! Jeg har veldig lyst til å forandre kostholdet mitt, men ser vel ikke helt for meg ketolysekuren. Tenkte jeg ville starte med å kutte ned på karbohydratene, kutte ned på søtsakene og trene mer. Kan noen gi meg noen gode tips?

Er noen interessert i å være med på min vei nedover på vekta? Skal vi backe hverandre opp?

Når jeg gikk på vekta idag stod den desverre på 80 kg- jeg fikk SJOKK!!! Det er siste gangen det tallet der noen gang skal vises på min badevekt.. Målet er 15 kg vektreduksjon.. Det har jeg pleid å veie før ting gikk helt galt..

Har tenkt å være her inne mye framover og lese hva dere andre har skrevet. Er takknemmlig for alle gode råd og tips.

Hilsen en som har et sterkt ønske om FORANDRING

Forandring:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen foreløpig Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:49   #2
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg vil begynne idag!!

Velkommen og gratulere med det første og viktigst steget mot vektreduksjon

Må si meg enig i strategien din, start enkelt med å gjøre noen få vesentlige endringer i kostholdet - å kutte ut søtsakene kan absolutt gi utslag på vekten samt motivasjon til å gjøre andre nødvendige endringer.

Noen tips i startfasen;
Sett deg et hovedmål, og bruk delmål for å nå det. Det er f.eks. enklere å se for seg en nedgang på 5 kg før 17. mai enn 20 kg før en 30-års dag i september.

Godta at det kommer dager hvor du har lyst til å gi opp.

Lag deg en liste med belønninger du kan gi deg selv når du motstår fristelser (som foreksempel fristelsen til å gi opp), eller når du har nådd et delmål.

Skaff deg informasjon hvis du tenkter å starte på en diett.
Du finner mye god informasjon på disse sidene hvis du ønsker å starte på en diett. Velg en som du føler kan passe inn i hverdagen uten de helt store tilpasningene.

Jeg heier på deg

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:12   #3
Forandring:)
Nytt Medlem

Hvor: Aust Agder
Forandring:) er på en erverdig vei

Tusen takk for råd og tips!! Det er virkelig motiverende og inn her å kikke litt Gratulerer med alle kiloene du har mistet også, de er vel ikke akkurat savnet tenker jeg Eurodiet, det må jeg sjekke litt på..

Forandring:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen foreløpig Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 22:34   #4
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av
Talking

Savner ikke kiloene nei , og i dag har jeg tatt på meg en sekk som inneholdt 10 kg bare for å kjenne hvor mye det egentlig er snakk om. Det ble veldig fort tungt å bære rundt på gitt - men du verden så motiverende

Du finner en god del informasjon om Eurdietten på http://www.eurodiet.com/index.php?lang=no, men du kan søke i forumet etter eurodiett (ED) da det er skrevet en del om det her også.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 08:33   #5
Camz
Medlem

Camz sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Camz er på en erverdig vei

Sv: Jeg vil begynne i dag

Er en stund siden jeg begynte, men jeg heier på deg Kanskje fedon kunne vært noe for deg??

Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:12   #6
junana
Juniormedlem

Hvor: Trondheim
Alder: 54
junana er på en erverdig vei

Sv: Jeg vil begynne i dag

Hei. Jeg er akkurat i samme båt som deg.
Har begynt å redusere inntaket av karbo og er blitt veldig opptatt av å lese varedeklarasjoner. Trener ca. 30 min hver dag. Har drevet med dette en uke nå og har faktisk gått den 800 g. Er overrasket over at det har hatt så rask effekt bare ved å kutte ut brød, pasta, ris og poteter.

Vekta sto på 82,9 da jeg starta og nå stor den på 82,1.

Målet mitt er i første omgang å komme inn i klærne jeg passet før datteren min ble født for ett år siden. Husker ikke hvor mye jeg veide da, men buksene er trange. Skal på en konsert om 4 uker og håper virkelig favorittbuksa passer da. Får den igjen men den er litt trang.

Lykke til til deg fra meg. Håper vi kan følge hverandre opp og nå de målene vi har satt oss begge to

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bør jeg vente med å begynne? Petit Fleur Eurodiett 8 10-09-08 19:27
Så da er det bare å begynne å gå Pearl Trening 7 04-08-08 09:54
Kan jeg begynne i dag? Smurfine Lavkarbo generelt 6 24-02-08 11:19
Begynne på Ketolysekuren? nita58 Ketolysekuren 4 12-12-06 09:19
Babymat - hva er best å begynne med? Zoë Barns kosthold 7 05-01-06 18:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.