Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hjelp, høyt blodtrykk?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-09, 16:45   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hjelp, høyt blodtrykk?

Jeg var hos legen i dag og fikk sjekket blodtrykket. 135/85 og legen mente det var lovlig høyt... Er det det?
Nå har jeg spist ketogent i godt og vel 5 uker, og håper at blodtrykket er på vei ned, jeg sjekket nemlig ikke før jeg begynte å legge om kosten.. Mulig det var høyere for alt jeg vet.
Jeg fikk i allefall beskjed om at jeg skulle tilbake innen 6mndr...

Si at blodtrykket bør gå ned med lavkarbo!

Jeg sa ikke et ord om at jeg hadde lagt om kostholdet, det får jeg si etter jeg har fått målt blodtrykket neste gang

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 16:53   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg var hos legen i dag og fikk sjekket blodtrykket. 135/85 og legen mente det var lovlig høyt... Er det det?
Nå har jeg spist ketogent i godt og vel 5 uker, og håper at blodtrykket er på vei ned, jeg sjekket nemlig ikke før jeg begynte å legge om kosten.. Mulig det var høyere for alt jeg vet.
Jeg fikk i allefall beskjed om at jeg skulle tilbake innen 6mndr...

Si at blodtrykket bør gå ned med lavkarbo!

Jeg sa ikke et ord om at jeg hadde lagt om kostholdet, det får jeg si etter jeg har fått målt blodtrykket neste gang

Jeg kan bare si at MITT blodtrykk går IKKE ned ved lavkarbo . Jeg hadde 135/90 for ca 14 dager siden... Og jeg spiser lavkarbo..

Jeg har også hatt blodtrykk som har vært mye høyere (240/115) måtte da gå med sånn 24 timers registrering. OoooG det skal sies at jeg var veldig tynn da jeg hadde det høye trykket! Konklusjonen ble den at jeg har blodtrykk 135/90 som en normal for meg

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:23   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Vel 135/85 er ikke normalt for meg. Jeg har pleid å ha undertrykk på 60 og maks 70...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:25   #4
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Hei!

Jeg hadde veldig høyt blodtrykk og gikk på blodtrykksenkende medisin før jeg begynte på Eurodiet, ettersom vekten gikk ned, gikk blodtrykket ned, og jeg kunne minske dosen på medisinen gradvis! Nå bruker jeg ikke medisin i det hele!!
Har gått ned litt over 20 kg, og skal ned like mye til..

Slik jeg har forstått det vil blodtrykket gå opp ved overvekt fordi hjertet må jobbe mye hardere med en tung kropp, så da vil det gjerne gå ned når vekten går ned.
Det er selvsagt ikke bare vekt som spiller inn.. generell livsstil, stress, bekymringer, dårlig kosthold osv er selvsagt andre faktorer..

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 18:06   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Vel 135/85 er ikke normalt for meg. Jeg har pleid å ha undertrykk på 60 og maks 70...

Det pleide jeg også ha da jeg var yngere... da var 100-90/65 normalen for meg.
Studenttrykk, som legen kalte det, og mente "undertrykk"

Trykke mitt endret seg da jeg fikk unga, DA gikk det fra å være under normalen til over normalen...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 19:34   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Jeg har vært hos legen igjen og nå var tr*kket 150/80... Altså ikke noe ned, og jeg har gått ned 13kg. Legen mener det er for ø*t og det virket som om han bek*mret seg over det...
Jeg stresser noe vilt for tiden, er utslitt og får ikke sove nok( enda jeg sover 8-9timer hver natt)... Mulig en medvirkende årsak?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:30   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har vært hos legen igjen og nå var tr*kket 150/80... Altså ikke noe ned, og jeg har gått ned 13kg. Legen mener det er for ø*t og det virket som om han bek*mret seg over det...
Jeg stresser noe vilt for tiden, er utslitt og får ikke sove nok( enda jeg sover 8-9timer hver natt)... Mulig en medvirkende årsak?

antageligvis største årsaken nå. Så lenge du ikke føler du er uthvilt, slapper ikke kroppen din av....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:39   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

antageligvis største årsaken nå. Så lenge du ikke føler du er uthvilt, slapper ikke kroppen din av....

Spørsmålet er nok om hvorfor jeg er så trøtt, om det er pga ME`n, har jeg lavt stoffskifte( legen tok prøver i dag, for han ville også sjekke ut dette, spesielt siden jeg fr*ser så alvorlig, mens huden er brennhet) eller bare pga ungene..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:42   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Spørsmålet er nok om hvorfor jeg er så trøtt, om det er pga ME`n, har jeg lavt stoffskifte( legen tok prøver i dag, for han ville også sjekke ut dette, spesielt siden jeg fr*ser så alvorlig, mens huden er brennhet) eller bare pga ungene..

kombinasjon , tenker jeg....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 22:43   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Det kan være at stoffskiftet ditt er feilregulert, ketogent kosthold samt spesielt cocosa øker stoffskiftet og om du tar levaxin i tillegg så kanskje du er på for høy dose for tiden. Sjekk tempen om morgenen. Og så får du jo snart resultatene fra legen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 22:46   #11
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

det sikreste er vel og spørre legen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 22:46   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det kan være at stoffskiftet ditt er feilregulert, ketogent kosthold samt spesielt cocosa øker stoffskiftet og om du tar levaxin i tillegg så kanskje du er på for høy dose for tiden. Sjekk tempen om morgenen. Og så får du jo snart resultatene fra legen.

Jeg er ikke medisinert for noe. Jeg vet ikke om jeg har lavt stoffskifte, det er det legen skal sjekke nå

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 22:51   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Sjekk gjerne tempen under armen i morgen tidlig, det gir deg en pekepinn på hvordan stoffskiftet ditt er nå...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:03   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Sjekk gjerne tempen under armen i morgen tidlig, det gir deg en pekepinn på hvordan stoffskiftet ditt er nå...

Jeg har som regel 36.5 til vanlig jeg, morgen som kveld..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:47   #15
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Sjekk gjerne tempen under armen i morgen tidlig, det gir deg en pekepinn på hvordan stoffskiftet ditt er nå...

Hvordan mener du at du kan skjekke det ved å tempen?

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:20   #16
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Mange med lavt stoffskifte har under 36 grader kroppstemp om morgenen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:35   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, høyt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Mange med lavt stoffskifte har under 36 grader kroppstemp om morgenen.

Sambo har aldri mer enn 35-35,5 uansett tid på døgnet Jeg påstår han sannsynligvis er død uten å være klar over det
Men han svetter likevel utrolig mye!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt blodtrykk! safran Ketolysekuren 20 08-09-10 13:56
Stor sprekk og høyt blodtrykk kosline Spørsmål og svar 2 02-05-09 02:04
Høyt blodtrykk solanolsen Generell ernæringsdebatt 4 22-03-09 11:02
Høyt blodtrykk og ketolysekur? fjanni Ketolysekuren 9 13-08-08 19:12
Høyt blodtrykk Labomba Fysisk og mental helse 13 29-05-07 20:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no