Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
![]() |
![]() Spare opp karbsJeg spiser jevnt mellom ca 10-20 gram karbohydrater om dagen og har fin vektnedgang. Neste uke skal jeg en dag ut på middag på en god restaurant, og selv om jeg skal prøve å finne rettene med minst karber og be om salat i stedet for poteter etc så lurer jeg likevel på hva som lønner seg strategisk her. Bør jeg ha en dag i forveien med få karber? Bør jeg kun spise protein og fett tidligere på dagen slik at jeg kan "spare opp" alle karbene mine til middagen? Bør jeg spise færre karber enn normalt dagen etter? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spare opp karbsMan kan ikke spare opp karber, kroppen vår er ikke bygd slik |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() |
Sv: Spare opp karbsSyns jeg leste i Skaldeman-boken at man kunne spare karbs, jeg...Altså at man spiser feks null karbs til to måltider, og så spiser totalt dagskarber til et måltid?? Så lenge det ikke overstiger det lovlige antall karbs pr dag... Eller har jeg drømt det???
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spare opp karbsJa, det handler jo om antall karber per dag. Jeg trodde først du skulle spare karbene en hel uke for så å meske deg med wienerbrød og pasta til helgen! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Spare opp karbs
Ja, det var det jeg trodde... Kanskje ikke det var det HI mente, men spare opp alle karbene til kvelden? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Spare opp karbsHei jenter |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Spare opp karbsSkaldeman sier også at om du starter måltidet med noe fett - så tåler du karbohydrater litt bedre. Så du kan jo vurdere å spise noe fett rett før du går ut? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Medlem siden: Jul 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spare opp karbsOm du vet hvilken restaurant du skal på, kan det godt hende at menyen ligger ute på nett. Da kan du jo planlegge litt i forveien på hva som er det beste valget
Min kostholdsfilosofi: Lchf
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: Spare opp karbsAh, god idé. Jeg var inne på menyen nå og har bestemt meg for ovnsbakt hellebarn (småkveite) med spinat, løk og gribiche (en slags varm majonessaus med egg, sennep, eddik, urter og olje). Gleder meg allerede! |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
spare opp karbohydrater |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Karbs i wok? | Lindabtn | Ketolysekuren | 2 | 26-09-07 16:27 |
Til dere som vil spare penger på røyk...! | mofe | Generell diskusjon | 30 | 09-02-07 12:06 |
Til oss som vil spare penger på mat? | Solan | Generell diskusjon | 10 | 04-02-07 18:10 |
Hvordan spare penger - tråden | Marianne | Generell diskusjon | 17 | 14-04-05 14:10 |