Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette funker jo ikke?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-09, 22:55   #101
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

feil
.Det som står i boken er at du skal ligge på 50 til 75 prosent fett av samlet protein som igjen skal være 1 til 1,2 gr pr kroppsvekt ,det gjelder hvist du ikke er så aktiv, å jeg er lite aktiv bortsett at jeg prøver å sykle moderat på trimsykkel 1/2 time pr dag.

Kan jeg spørre om hvilke sidetall dette står på? Jeg sitter med boken nå, og finner det ikke ved å skumme gjennom.. Jeg har den gamle boken da, kanskje det står i den reviderte utgaven?

(Haha, på siden jeg hadde oppe nå, stod at faktisk at kuren kan i teorien gjennomføres uten grønnsaker. (men anbefales med da, selvfølgelig))

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:55   #102
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Regnemåten hennes er det ikke noe galt i. Det er 4 kcal i 1 g karbohydrat, 9 kcal i 1 g fett og hvis jeg ikke husker feil, 4 kcal i 1 g protein. Så når du skriver 110 g protein, 50-75 g fett + 15 g karbohydrater, så blir total kcal slik ho har regnet.

Jepp, dette stemmer, Maimor sin utregning er helt riktig.
Men nå har Eva65 endret innlegget med antall gram fett, så da får vi respektere det, for var det en feil, så var det en feil, og vi trenger ikke å henge oss opp i det.

Personlig synes jeg det høres lite ut med 76g fett til 110g protein, men funker det for Eva65, så er det helt fint. Det er bare det at det ikke funker for 90% av oss andre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:57   #103
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, da spiser du i allefall mere enn 50g fett om dagen, eller mere enn de oppgitte grammene med proteiner. Om man ser på regnestykket som er gjort over her, så blir jo de tallene du oppgav til Torkil 1000kcl + - Jeg ser du har endret innlegget der det sto 50-75 g, og jeg vet du skrev det, for det er ei som qouta deg. Men dette trenger vi ikke krangle om, og roping er helt unødvendig.

Men kaloriene bryr vi oss ikke om, jeg stusser heller på fordelingen, for jeg kan ikke skjønne hvordan man får riktig fordeling med halvparten så mye fett som protein ( i gram ).. De fleste av oss andre må jo spise like mange gram fett som protein for å ende opp på 70-75%fett.

Jeg har ikke en utrolig regnemåte, tror faktisk de fleste her regner som meg.

Selv om vi er på forum ogskriver, så trenger vi ikke å rope og krangle, jeg hadde aldri gjort det i virkeligheten.

Nå har du feil igjen. Jeg har oppgitt listen på maten som står lenger framme i forumet ,så gå dit å se før du kritiserer . Har aldrig sagt at jeg spiser 50 gr fett om dagen , jeg har sagt at det står 1 til 1,2 gr proteiner pr kilovekt og 50 til 75 gr fett. Så vanskelig å forstå.Innlegget mitt er ikke endret. Igjen gå litt tilbake til forumet å se på dagslisten med mat . Der står det svart på hvitt, og gjør meg ikke til en løgner.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]

Sist redigert av Eva65 : 24-05-09 kl 23:11. Årsak: feil
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:57   #104
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jepp, dette stemmer, Maimor sin utregning er helt riktig.
Men nå har Eva65 endret innlegget med antall gram fett, så da får vi respektere det, for var det en feil, så var det en feil, og vi trenger ikke å henge oss opp i det.

Personlig synes jeg det høres lite ut med 76g fett til 110g protein, men funker det for Eva65, så er det helt fint. Det er bare det at det ikke funker for 90% av oss andre.

Kjempeflott hvis det funker for Eva65 Men jeg synes personlig at det var litt lite fett i forhold til protein. Men det er jo ikke jeg som har gått ned 6 kg i løpet av 2 uker, så jeg skal kanskje ikke si noe

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 22:57   #105
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

[quote=Eva65;724298]

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Masse kjøtt og evt smør for å få opp fettprosenten Noen overjordsgrønnsaker. Anbefaler deg å lese boka GI null for kvinne

Ketylose kan jeg ikke mere opp enn det som står på forumet her.[

Etter svarene du gir andre her inne virker det som du er ekpert på ketolyse. Kan ikke skjønne at du kan gi de råd , veiledning og kritikk som du gjør , når du nå sier at du ikke kan noe med det annet enn det står på forumet her inne. Nei dette blir for galt.

Det er derfor jeg sier det jeg har lest andre har sitert fra boka, noe annet kan jeg ikke kommentere, kun det andre har sitert fra boka.
Vi trenger ikke å stille oss i forsvar å krangle om alt vet du

Folk her kommer kun med velmente råd og jeg har iallefal ikke ment å hakke på deg, kun påpeke ting jeg lurer på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:00   #106
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Nå har du feil igjen. Jeg har oppgitt listen på maten som står lenger framme i forumet ,så gå dit å se før du kritiserer .

Jeg kritiserer ikke, du tar det jeg skriver som kritikk. Og det var virkelig ikke meningen. Det var spørsmål til deg. Beklager om jeg har ordlagt meg feil.

Og jeg refererte til de tallene du hadde oppgitt til Torkil, ikke til matlisten din, for den har jeg ikke regnet ut, jeg gikk ut i fra tallene du oppgav til Torkil.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:18   #107
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jepp, dette stemmer, Maimor sin utregning er helt riktig.
Men nå har Eva65 endret innlegget med antall gram fett, så da får vi respektere det, for var det en feil, så var det en feil, og vi trenger ikke å henge oss opp i det.

Personlig synes jeg det høres lite ut med 76g fett til 110g protein, men funker det for Eva65, så er det helt fint. Det er bare det at det ikke funker for 90% av oss andre.

Jeg har ikke endret min liste. Gå og se på matlisten min igjen. der står det svart på hvitt. Og fettet og proteinmengden er den alle går for etter boken til Torkild , så det er ikke bare meg det fungerer for. Men jeg forstår jo nå hvorfor så mange her inne klager at de står stille og ingenting virker. Hvist du leser igjennom forumene så er det en stor prosentandel som har problemer , så noe er galt.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:23   #108
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg kritiserer ikke, du tar det jeg skriver som kritikk. Og det var virkelig ikke meningen. Det var spørsmål til deg. Beklager om jeg har ordlagt meg feil.

Og jeg refererte til de tallene du hadde oppgitt til Torkil, ikke til matlisten din, for den har jeg ikke regnet ut, jeg gikk ut i fra tallene du oppgav til Torkil.

Igjen. Det er tallene på matlisten jeg har oppgitt til Torkil. Skrev opp hele matlisten til han for at han skulle vurdere den og der står fett, proteiner og karbo der også, Tror dere har misforstått alt sammen ,men hvist dere tror jeg lyver så gå og se.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:28   #109
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Kjempeflott hvis det funker for Eva65 Men jeg synes personlig at det var litt lite fett i forhold til protein. Men det er jo ikke jeg som har gått ned 6 kg i løpet av 2 uker, så jeg skal kanskje ikke si noe


Dere er helt utrolige. Hvem har sagt at jeg har gått ned 6 kg på 2 uker. dere feilsiterer hele tiden , jeg har gått ned 6,2 kg på 3 uker , 3 kg første uken, helt naturlig for da mister vi en del vann, 2 kg andre uken og 1,2 kg 3 uken. Har jeg skrevet 2 uker så har jeg tastet feil ,men skal gå inn å se på det.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:31   #110
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Dere er helt utrolige. Hvem har sagt at jeg har gått ned 6 kg på 2 uker. dere feilsiterer hele tiden , jeg har gått ned 6,2 kg på 3 uker , 3 kg første uken, helt naturlig for da mister vi en del vann, 2 kg andre uken og 1,2 kg 3 uken. Har jeg skrevet 2 uker så har jeg tastet feil ,men skal gå inn å se på det.

Dette her var skikkelig morsomt for idag har jeg hvert i et elendig humør ovenfor alle rundt meg , så nå har jeg endelig fått luftet meg . Nå sitter jeg å ler og har det skikkelig morro. Håper dere også har det.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:42   #111
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke?

Jeg er bare forvirra..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:44   #112
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Hallo. 2000 kal er for mye på ketolose. Torkil lege anbefaler 1200 til 1400 kal om dagen .

Bare et spørsmål: Hvilke side i boka står dette på?

Jeg blar og blar men finner det ikke

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:47   #113
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Hallo igjen. Nå har jeg gått igjennom alt jeg har skrevet her og det viser seg , jeg har aldrig skrevet at jeg spiser 50 gr fett, men at jeg skulle ha fra 50 til 75 gr fett . men 50 gr har jeg aldrig lagt på . Nå må dere lære dere å lese riktig og ikke beskylde meg for å endre på ting. Den listen jeg refererer til står det 76 gr fett.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 23:54   #114
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bare et spørsmål: Hvilke side i boka står dette på?

Jeg blar og blar men finner det ikke


Har ikke sagt at han sier at 2000 kal er for mye ,men han anbefaler 1200 til 1400 hundre, men ikke så mye under 1200. Det har jo noe med hvor aktiv en er , aktive mennesker skal selvsagt ha mye mer.
Er en del inne på ketolyse .no der han har svart på alt dette.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 00:03   #115
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Har ikke sagt at han sier at 2000 kal er for mye ,men han anbefaler 1200 til 1400 hundre, men ikke så mye under 1200. Det har jo noe med hvor aktiv en er , aktive mennesker skal selvsagt ha mye mer.
Er en del inne på ketolyse .no der han har svart på alt dette.

Så det er ikke ketolyseboka du refererer til?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 01:22   #116
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Vanlige urinstix gir ikke utslag for ketoner og kan derfor ikke brukes ved ketolysekuren. Men man kan kjøpe ketostix for diabetikere som viser ketoner, men ikke med samme grenser og med en annen tid fra dypp til avlasning, så sjekk bruksanvisningen.
Vennlig Hilsen
Torkil

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 07:11   #117
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

OK. Nå har jeg kuttet ut både kaffe og rømme i et par dager. På lørdag spiste jeg under 10 gram karbohydrater bare for å ha prøvd det også, og da gikk jeg faktisk ned 300 gram. I går spiste jeg nøyaktig 15 gram karbohydrater, og i dag var vekta tilbake til utgangspunktet.

Bør jeg prøve å holde meg til 10 gram i noen dager? Og/eller bør jeg også prøve å kutte ut ost? (Da begynner dette å bli vanskelig syns jeg, osten er livredderen når jeg er sulten og ikke kan spise flere karbohydrater.)

Ikke si at jeg bare skal være tålmodig. Jeg er helt sikker på at noe er feil når det ikke skjer NOENTING i løpet av nesten to uker.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 09:40   #118
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

bør jeg også prøve å kutte ut ost? (Da begynner dette å bli vanskelig syns jeg, osten er livredderen når jeg er sulten og ikke kan spise flere karbohydrater.

Du kan jo forsøke deg på det som før ble kalt for Nille-uke her inne? Å kutte ut alle melkeprodukter, søtningsstoffer samt nøtter i en uke for å se om det fungerer. Med andre ord en helt "ren" uke. Det krever jo at man klarer å tenke litt alternativ, men samtidig er det jo bare for en uke. Så kan man gjeninføre det litt etter litt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 09:44   #119
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Til dere som mener jeg sulteforer meg , det er noen her inne som har brukt det ordet. Har vært inne på forskjellig dataprogram å lagt inn følgende data.

lite aktiv middels aktiv svært aktiv
61-75 år 1770 kal 2030kal 2273 kal
65,3 gr protein 75 gr protein 83 gr protein
60 gr fett 68,9 gr fett 77 gr fett
268,5 gr karbo 304,1 gr karbo 346,2 gr karbo


18-30 år 1986 kal 2249 kal 2560 kal
73,2 gr pro 82,9 gr pro 94,4 gr pro
67,3 gr fett 76,2 gr fett 86,8 gr fett
268,5 gr karbo 304,1 gr karbo 346,2 gr karbo


31-60 år 1938 kal 2201 kal 2488 kal
71,5 gr pro 81,2 gr pro 91,8 gr pro
65,7 gr fett 74,6 gr fett 84,3 gr fett
262,1 gr karbo 297,6 gr karbo 336,5 gr karbo

Dette er anbefalt daglig inntak i en ikke slankefase for å holde vekten stabil . Går vi over dette går vi opp i vekt, ligger vi under går vi ned i vekt.

Det samme gjelder i en slankefase, vi må gå i minus for å gå ned .
1 denne tabellen er det mange karbo, men det er jo fordi dette ikke er i en slankefase. Vi er i en slankefase der vi bare skal ha 15 gr karbo derfor kompenserer vi det med litt mer proteiner og mer fett.
Men allikevel kan foreksempel en person på 30 år med middels aktivitet ikke spise mer en de kaloriene de skal ha for å holde vekten stabil i en ikke slankefase.

Hvist en person på 30 år ,med middels aktivitet, spiser over anbefalt nivå for å holde vekten stabil , eks.3000 kal om dagen, må de gå opp. Spiser de under dagens anbefaling går de ned. Vi skal ikke telle kalorier , men de må allikevel gå i minus, så man kan ikke spise ubegrenset, da går det den gale veien.

Så går vi til mitt eks.
Dame 65 år lite aktiv. For å opprettholde dagens vekt stabil skal jeg ha følgende, henviser til tabellen over. Spiser jeg over dette i en slankefase vil jeg gå opp, da behøver jeg ikke holde på med dette for da bare eser jeg fortsatt ut. Men spiser jeg mindre enn anbefalt går jeg ned, men ligge på rundt 1200 til 1400 kal om dagen for ikke å gå i sparebluss. Derfor legger jeg meg så godt det går an opp mot 1200 , men kan og gå litt over hvist jeg klarer å spise så mye, for mye mat er det sånn som jeg sammensetter den.

Og til Imse, i et sitat her på forumet til meg sier du og flere at dette er sulteforing og at du spiser minst 3000 kal om dagen .
Jeg svarte deg da at skulle jeg spise det ville jeg bare fortsette å ese ut og det er ikke derfor jeg går på denne kuren, men for å gå ned.
Teller ikke kalorier ,men de teller inn på sin måte,( Eks. over) Legger maten inn på, mat på data. Der kommer også kaloriene opp og det er kjempefint , for hvist det ligger mye under grensen for ikke å gå på sparepluss regulerer jeg de forskjellig matvarene så jeg kommer rundt 1200 kal om dagen.Noen ganger kan den såvidt gå under , noen ganger litt over.
Håper dette var en oppklaring , og til hjelp for flere.
Ferdig med denne diskusjon fra min side.

God slankeuke til dere alle og ha en fin dag.


PS: Torkil skriver han vil anbefale alle å bruke maisolje i matlagingen da den øker forbrenningen mer enn olivenolje og muligens rapsolje. Sitatet tatt ut på ketolyse . no

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]

Sist redigert av Eva65 : 25-05-09 kl 09:58. Årsak: feil
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 09:52   #120
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du kan jo forsøke deg på det som før ble kalt for Nille-uke her inne? Å kutte ut alle melkeprodukter, søtningsstoffer samt nøtter i en uke for å se om det fungerer. Med andre ord en helt "ren" uke. Det krever jo at man klarer å tenke litt alternativ, men samtidig er det jo bare for en uke. Så kan man gjeninføre det litt etter litt.

Nøtter også? Hjelp, jeg ser for meg å måtte leve på kjøtt og avocado… Men kanskje jeg bør gjøre et forsøk.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 09:54   #121
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

OK. Nå har jeg kuttet ut både kaffe og rømme i et par dager. På lørdag spiste jeg under 10 gram karbohydrater bare for å ha prøvd det også, og da gikk jeg faktisk ned 300 gram. I går spiste jeg nøyaktig 15 gram karbohydrater, og i dag var vekta tilbake til utgangspunktet.

Bør jeg prøve å holde meg til 10 gram i noen dager? Og/eller bør jeg også prøve å kutte ut ost? (Da begynner dette å bli vanskelig syns jeg, osten er livredderen når jeg er sulten og ikke kan spise flere karbohydrater.)

Ikke si at jeg bare skal være tålmodig. Jeg er helt sikker på at noe er feil når det ikke skjer NOENTING i løpet av nesten to uker.

Jeg har veldig lyst at du legger ut en typisk dagsmeny for deg. Lettere å se hva som ev. kan være feil da

Samtidig så skal du ha i bakhodet at når du ikke skal ned mer enn de 6 kiloene, så får du nok ikke samme fart i vektnedgangen som en som skal ned 30 kilo

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 09:59   #122
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Det samme gjelder i en slankefase, vi må gå i minus for å gå ned .
1 denne tabellen er det mange karbo, men det er jo fordi dette ikke er i en slankefase. Vi er i en slankefase der vi bare skal ha 15 gr karbo derfor kompenserer vi det med litt mer proteiner og mer fett.

Dette er kaloritellings-slanking, og har lite med et lavkarbo-høyfett kosthold å gjøre. Forøvrig er dette ikke en kur for de fleste av oss, men en livsstilensdring.
Og de kommentarene som legges på forumet her er ikke et angrep på dine kostholdsvalg, men mer en betraktning på hvordan vi andre velger å utføre det utfra våre tolkninger av filosofiene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:00   #123
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.


PS: Torkil skriver han vil anbefale alle å bruke maisolje i matlagingen da den øker forbrenningen mer enn olivenolje og muligens rapsolje. Sitatet tatt ut på ketolyse . no


MAISOLJE?? Trodde det var skikkelig fy-fy. Finner man kaldpresset maisolje i butikkene? Det har jeg aldri sett. Varmebehandlet maisolje kommer jeg til å bruke den dagen høner får tenner.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:20   #124
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.


Og til Imse, i et sitat her på forumet til meg sier du og flere at dette er sulteforing og at du spiser minst 3000 kal om dagen .
Jeg svarte deg da at skulle jeg spise det ville jeg bare fortsette å ese ut og det er ikke derfor jeg går på denne kuren, men for å gå ned.

Tror du får lese tråden en gang til. For jeg har aldri sagt eller ment at du sultefòrer deg, men at jeg synes det høres ut som veldig lite med 1200kcl hvor bare 75g kommer fra fett når du spiser hele 110g protein i forhold. Og jeg sier også at om dette fungerer for deg, så er det flott, men vær klar over at dette ikke fungerer på majoriteten her inne.
Jeg vil bare frem til at lavkarbo med ketose er en høyfettsdiett og ikke lavkaloridiett.
Det er ingen her som har angrepet deg, men kommet med innspill om hvorfor vi andre må spise mere fett.

Jeg synes det er flott at du kan klare deg på 60% fett, nærmere 35% protein og 5% karber ( diett.no regnet ut dette forholdet og oppgav 1185kcl på maten du oppgav tidligere), jeg får stillestand i vekten av det.

Vær bare åpen for at folk kan sitere deg bare for å si at:det der funker ikke for meg.

Jeg synes også det hardt å ta i å si at du sultefòrer deg, så derfor har jeg ikke sagt det, kun at jeg mener at det virker til å være litt lite kalorier.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:26   #125
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg har veldig lyst at du legger ut en typisk dagsmeny for deg. Lettere å se hva som ev. kan være feil da

Samtidig så skal du ha i bakhodet at når du ikke skal ned mer enn de 6 kiloene, så får du nok ikke samme fart i vektnedgangen som en som skal ned 30 kilo

Jeg skjønner at det kan ta litt tid, men ingen forandring i det hele tatt er rart. Jeg mister jo ikke vann en gang...? Som tidligere nevnt i denne tråden gikk jeg ned 12 kilo på lavkarbo/lavfett for halvannet år siden (jeg gikk ned til 60 kilo som også er målet mitt nå), og de siste kiloene var ikke spesielt vanskelige den gangen.

Her er lista over det jeg spiste i går (jeg glemte fløteskvetten så det ble 16 gram karbo og ikke 15 som jeg først skrev). Totalen er ifølge FitDay
Kalorier: 3,211
Fett: 254.5
Karbo: 16.0
Proteiner: 161.9

Frokost
2 egg
35 gram smør
75 gram bacon
50 gram tomat

Lunsj
100 gram tomat
6 oliven
132 gram ost
100 gram bladsalat
137 gram tunfisk
1 kokt egg
27 gram vårløk
½ ts sennep
½ ss balsamicoeddik
½ ss rødvinseddik
6 ss olivenolje

Mellommåltid
25 gram paranøtter
3 Babybel (60 gram)

Middag
95 gram svinekjøtt (indrefilet)
160 gram asparges
1 tynn skive spekeskinke
35 gram ost
2 ss fløte

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker ikke med ketosedietten GeirPedersen Spørsmål og svar 15 30-10-08 19:43
Dette funker jo! Stompa Induksjonen 3 12-07-06 19:07
Javascriptene funker ikke i Opera... David Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 12-09-05 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no