Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette funker jo ikke?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-09, 10:30   #126
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Tomat er en kjent partystopper for mange. Jeg liker det ikke, så kan egentlig ikke uttale meg, men vet den stopper opp for endel.

Sjekk sukkerinnholdet på balsamico og rødvinseddik, de er ofte ganske kraftig sukret.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:33   #127
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tomat er en kjent partystopper for mange. Jeg liker det ikke, så kan egentlig ikke uttale meg, men vet den stopper opp for endel.

Sjekk sukkerinnholdet på balsamico og rødvinseddik, de er ofte ganske kraftig sukret.

Hm. Hvor mange potensielle partystoppere er det egentlig der ute??? Jeg har for øvrig ikke spist mye tomat tidligere, så om det kan forklare at jeg ikke gikk ned fra i går til i dag kan det ikke forklare at vekten har stått stille i to uker.

Ifølge FitDay utgjør den halve spiseskjeen balsamicoeddik 1,4 (!) av de 16 karbene mine, mens rødvinseddiken ikke inneholder karbo. Uansett pleier jeg vanligvis ikke spise salat til lunsj, jeg tror faktisk ikke jeg har spist salatdressing med eddik noen andre dager siden jeg begynte på ketolyse.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:34   #128
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Kanskje du skal prøve å kutte litt ned på osten? Det var jo ganske mye ost da.

Jeg kan ikke spise fløte og gå ned virker det som... Prøvde 0.5dl til dessert og det går ikke... Men jeg tåler creme fraiche som har litt mindre laktose, kanskje du skal prøve creme fraiche der du bruker den på salat el.l?

Og lurt å sjekke innholdet på eddiken ja.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:39   #129
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Hm. Hvor mange potensielle partystoppere er det egentlig der ute???
...
Ifølge FitDay utgjør den halve spiseskjeen balsamicoeddik 1,4 (!) av de 16 karbene mine, mens rødvinseddiken ikke inneholder karbo.

hehe, det finnes mange, kommer helt an på vår kropp Derfor har jeg tro på å kutte ned det meste og så innføre ting litt gradvis. Skal igang med det sjøl faktisk.

OK, ikke så ille da, jeg hadde en eddik med nesten 50g karbo engang, selv 10g utgjorde 1/3 av kabroinntaket på en dag

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:40   #130
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kanskje du skal prøve å kutte litt ned på osten? Det var jo ganske mye ost da.

Jeg kan ikke spise fløte og gå ned virker det som... Prøvde 0.5dl til dessert og det går ikke... Men jeg tåler creme fraiche som har litt mindre laktose, kanskje du skal prøve creme fraiche der du bruker den på salat el.l?

Det er mye ost, ja, og jeg skal prøve å skjære ned litt på den.

Fløte bruker jeg heller ikke mye av, har kanskje spist det 2-3 ganger og aldri mye. Jeg brukte en del rømme helt i starten, men kuttet det ut for å se om det hjalp. Det gjør det jo ikke, så kanskje jeg bare skal innføre rømme igjen? Eller bør jeg først finne ut om det hjelper å kutte ut ost?

Jeg har også vært uten kaffe i fire dager uten resultat – er det for tidlig å si om det har noen betydning, eller kan jeg bare begynne å drikke kaffe igjen?

Tusen takk til alle dere erfarne som så villig deler av kunnskapen deres, jeg setter virkelig pris på det!

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:45   #131
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Forøvrig er stress den værste fienden til enhver livsstil Og søvn... Nøkkelen for meg er som regel å få rundt 8t søvn.. så enkelt, og likevel så vanskelig...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:45   #132
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Tror du får lese tråden en gang til. For jeg har aldri sagt eller ment at du sultefòrer deg, men at jeg synes det høres ut som veldig lite med 1200kcl hvor bare 75g kommer fra fett når du spiser hele 110g protein i forhold. Og jeg sier også at om dette fungerer for deg, så er det flott, men vær klar over at dette ikke fungerer på majoriteten her inne.
Jeg vil bare frem til at lavkarbo med ketose er en høyfettsdiett og ikke lavkaloridiett.
Det er ingen her som har angrepet deg, men kommet med innspill om hvorfor vi andre må spise mere fett.

Jeg synes det er flott at du kan klare deg på 60% fett, nærmere 35% protein og 5% karber ( diett.no regnet ut dette forholdet og oppgav 1185kcl på maten du oppgav tidligere), jeg får stillestand i vekten av det.

Vær bare åpen for at folk kan sitere deg bare for å si at:det der funker ikke for meg.

Jeg synes også det hardt å ta i å si at du sultefòrer deg, så derfor har jeg ikke sagt det, kun at jeg mener at det virker til å være litt lite kalorier.

Nå er du der igjen. det står ingen sted at jeg bruker 60 prosent fet, 35 prosent protein og karbo. jeg bruker 100 til 110 gr protein, 75 gr fett Noen ganger litt under noen ganger litt over men viker ikke så mye og 15 gr karbo. Det har jeg forklart deg om og om igjen , men skjønner nå at du forstår meget lite eller ikke kan lese. Forstår nå også hvorfor så mange både på dette forumet og ketolyseforumet sliter med vektstopp eller går opp, men at de ikke skjønner det selv , de må ligge i minus av dagens forbruk for å gå ned. Så enkelt er det. Men nå er det slutt her ,men går inn å leser kommentarene deres , jeg har det veldig morro med å se hvor liten forståelse dere har for slankeopplegget deres. Nå skal jeg ut i haven og slå gress å rydde i hele dag så det blir dagens trim. Her skinner solen fra blå himmel og alt er bare fryd. Ha en GOD DAG.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:50   #133
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Nå er du der igjen. det står ingen sted at jeg bruker 60 prosent fet, 35 prosent protein og karbo. jeg bruker 100 til 110 gr protein, 75 gr fett Noen ganger litt under noen ganger litt over men viker ikke så mye og 15 gr karbo. Det har jeg forklart deg om og om igjen , men skjønner nå at du forstår meget lite eller ikke kan lese. Forstår nå også hvorfor så mange både på dette forumet og ketolyseforumet sliter med vektstopp eller går opp, men at de ikke skjønner det selv , de må ligge i minus av dagens forbruk for å gå ned. Så enkelt er det. Men nå er det slutt her ,men går inn å leser kommentarene deres , jeg har det veldig morro med å se hvor liten forståelse dere har for slankeopplegget deres. Nå skal jeg ut i haven og slå gress å rydde i hele dag så det blir dagens trim. Her skinner solen fra blå himmel og alt er bare fryd. Ha en GOD DAG.

Jeg la inn din måltidsplan i diett.no som sagt, og fikk ganske nøyaktig like mange kalorier som deg og fikk da energifordeling på 60/35/6, jeg sier ikke at du har sagt det, jeg sier jeg la dette inn i diett.no

It`s hard to be humble when you`re perfect, have a nice day!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:51   #134
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig er stress den værste fienden til enhver livsstil Og søvn... Nøkkelen for meg er som regel å få rundt 8t søvn.. så enkelt, og likevel så vanskelig...

Stresset er jeg ikke (travel ja, men ikke stresset). Søvn derimot... Når det er sagt sov jeg ikke noe bedre da jeg gikk ned 12 kilo i 2007, men det er jo utallige gode grunner til å gjøre en innsats for å forbedre søvnen!

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Forstår nå også hvorfor så mange både på dette forumet og ketolyseforumet sliter med vektstopp eller går opp, men at de ikke skjønner det selv , de må ligge i minus av dagens forbruk for å gå ned. Så enkelt er det.

Det du sier her forutsetter at energiforbruket er det samme, og så vidt jeg har forstått er det ikke slik. "Energi ut" må være høyere enn "energi inn" for at man skal gå ned i vekt, der er vi enige, men ketogent kosthold gjør vel også at forbrenningen endrer seg slik at "energi ut" øker selv om aktivitetsnivået er det samme?

(For øvrig hadde det vært fint om enkelte her sluttet å bruke tråden min til å krangle om hvem som har sagt hva... det er ikke særlig konstruktivt.)


Sist redigert av Mistral : 25-05-09 kl 10:54. Årsak: Skriveleif
Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:53   #135
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Stresset er jeg ikke (travel ja, men ikke stresset).
...
(For øvrig hadde det vært fint om enkelte her sluttet å bruke tråden mine til å krangle om hvem som har sagt hva... det er ikke særlig konstruktivt.)

Tenkte mest på at hvis man henger seg for mye opp i hva som kan være stopper/feil osv kan kroppen bli stresset bare av det

Og til den siste kommentaren: AMEN!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 10:57   #136
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

MAISOLJE?? Trodde det var skikkelig fy-fy. Finner man kaldpresset maisolje i butikkene? Det har jeg aldri sett. Varmebehandlet maisolje kommer jeg til å bruke den dagen høner får tenner.

Hei
Vekttapet er mellom 0,5-1,5 kg pr uke på ketolysekuren.
Jeg går ut fra at du tar ketolysetablettene?
Det er viktig også å få tilstrekkelig med variasjon i lunsjsalaten, ta noe av følgende: issalat og andre salattyper, paprika, sopp, litt tomat, stilkselleri, paprika, agurk. Varier grønnsakene jeg håper du har til middagen. Det blir en del blomkål og brokoli, men stek oppkuttet ; squash, sopp, aubergine, litt løk, paprika, litt gulrot (ikke mye)
Husk tran hver dag. Maisolje er fin som matolje, den øker forbrenningen mer enn olivenolje.
Hør av deg om du ikke kvikner til på dette.
Vennlig Hilsen
Torkil

Skal også finne det andre innlegget til deg

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:03   #137
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det du sier her forutsetter at energiforbruket er det samme, og så vidt jeg har forstått er det ikke slik. "Energi ut" må være høyere enn "energi inn" for at man skal gå ned i vekt, der er vi enige, men ketogent kosthold gjør vel også at forbrenningen endrer seg slik at "energi ut" øker selv om aktivitetsnivået er det samme?

(For øvrig hadde det vært fint om enkelte her sluttet å bruke tråden min til å krangle om hvem som har sagt hva... det er ikke særlig konstruktivt.)




Jeg synes dette er en merkelig måte og diskutere på.

Og til deg EVA65.

Hvor vil du hen med alle disse inleggene?

Gang på gang blir diskusjonen lagt død og gang på gang går du til angrep.

Det er lov til og være litt ydmyk for andre.(Greit og være påståelig men da må man lære seg å være ydmyk)

Og en ting til som jeg ikke skjønner:

Trodde Torkild likte og legge ut svar til allmenheten jeg og ikke svare personer på PM, slik at alle kunne lese svarene.

Og så til deg mistral.

Jeg er ingen ekspert altså, men jeg synes kanskje det er litt mye proteiner. Jeg kan bare ta meg selv og jeg fikk stillstands med for mye proteiner.

En annen ting som jeg kan anbefale er og lese boken til Atkins. Der står det godt forklart hvilke produkter som har mest innvirkning på kroppen. Husker ikke navnet på den stigen.

Mvh Jonblund

__________________



------------------------------------------------

“Egenkjærligheten er begynnelsen på en livslang romanse” (Oscar Wilde)

Sist redigert av Photobscura : 03-06-09 kl 01:21. Årsak: Rettet opp i sitatklammer
Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:08   #138
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg la inn din måltidsplan i diett.no som sagt, og fikk ganske nøyaktig like mange kalorier som deg og fikk da energifordeling på 60/35/6, jeg sier ikke at du har sagt det, jeg sier jeg la dette inn i diett.no

It`s hard to be humble when you`re perfect, have a nice day!

Hei
Man kan nesten ikke spise FOR fett, men man kan spise så mye fet mat på ketolysekuren at man ikke går ned. Man bør derfor ikke spise seg stappmett, men utnytte det faktum at sult normalt ikke er noe problem.
Vennlig Hilsen
Torkil

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:10   #139
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Jeg ble så satt ut av denne maisoljegreia at jeg måtte lage et eget innlegg, hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:10   #140
Eva65
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 60
Eva65 er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Jonblund, her.



Jeg synes dette er en merkelig måte og diskutere på.

Og til deg EVA65.

Hvor vil du hen med alle disse inleggene?

Gang på gang blir diskusjonen lagt død og gang på gang går du til angrep.

Det er lov til og være litt ydmyk for andre.(Greit og være påståelig men da må man lære seg å være ydmyk)

Og en ting til som jeg ikke skjønner:

Trodde Torkild likte og legge ut svar til allmenheten jeg og ikke svare personer på PM, slik at alle kunne lese svarene.

Og så til deg mistral.

Jeg er ingen ekspert altså, men jeg synes kanskje det er litt mye proteiner. Jeg kan bare ta meg selv og jeg fikk stillstands med for mye proteiner.

En annen ting som jeg kan anbefale er og lese boken til Atkins. Der står det godt forklart hvilke produkter som har mest innvirkning på kroppen. Husker ikke navnet på den stigen.

Mvh Jonblund

Under spørsmål og svar, er for alle og alle kan se og kommentere.

__________________

[SIGPIC][/SIGPIC]
Eva65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:23   #141
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette funker jo ikke?

Sitat:

Under spørsmål og svar, er for alle og alle kan se og kommentere.

Regner med at du snakker om ketolyse-forumet nå?
ikke alle har tilgang der, altså

Mistral;
Tar du noe medisiner/er du helt frisk for øyeblikket?
har du sjekket stoffskiftet ditt?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:25   #142
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Dette funker jo ikke?

Jeg skjønner ingenting av denne "diskusjonen" lenger....

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:27   #143
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

MAISOLJE?? Trodde det var skikkelig fy-fy. Finner man kaldpresset maisolje i butikkene? Det har jeg aldri sett. Varmebehandlet maisolje kommer jeg til å bruke den dagen høner får tenner.

Selv leger kan vel ikke ha all informasjon Legger denne her også jeg: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...7&postcount=10

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:28   #144
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Vanlige leger nei, men en lege som står bak ketolysekuren/ernæring bør vite bedre. Jeg hadde ikke blitt overrasket om en vanlig fastlege anbefalte Soft flora. Om Atkins anbefalte margarin derimot ...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:38   #145
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:29   #146
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Jonblund, her.

Jeg er ingen ekspert altså, men jeg synes kanskje det er litt mye proteiner. Jeg kan bare ta meg selv og jeg fikk stillstands med for mye proteiner.

En annen ting som jeg kan anbefale er og lese boken til Atkins. Der står det godt forklart hvilke produkter som har mest innvirkning på kroppen. Husker ikke navnet på den stigen.

Jeg er enig med deg – jeg syns også jeg spiser for mye proteiner. Jeg laget en egen tråd om det (her) og fikk få forslag til alternativer, men mange synspunkter på at spørsmålsstillingen var irrelevant. Da jeg gikk ned 12 kilo i 2007 spiste jeg nesten bare proteiner, og det funket jo – men kanskje er kombinasjonen mye proteiner og mye fett uheldig??

Jeg er fortsatt interessert i alternativer til kjøtt og fisk – jeg er glad i både avocado og paranøtter, men jeg kan nesten ikke leve utelukkende på det heller.

Jeg skal se om jeg får tak i boka til Atkins.

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Mistral;
Tar du noe medisiner/er du helt frisk for øyeblikket?
har du sjekket stoffskiftet ditt?

Så vidt meg bekjent er alt i orden med helsa. Jeg har ikke målt stoffskiftet, men har ingen grunn til å tro at det er noe i veien med det. Lavkarbo pleier å funke.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:55   #147
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg er enig med deg – jeg syns også jeg spiser for mye proteiner. Jeg laget en egen tråd om det (her) og fikk få forslag til alternativer, men mange synspunkter på at spørsmålsstillingen var irrelevant. Da jeg gikk ned 12 kilo i 2007 spiste jeg nesten bare proteiner, og det funket jo – men kanskje er kombinasjonen mye proteiner og mye fett uheldig??

Jeg er fortsatt interessert i alternativer til kjøtt og fisk – jeg er glad i både avocado og paranøtter, men jeg kan nesten ikke leve utelukkende på det heller.

Jeg skal se om jeg får tak i boka til Atkins.

Det er vel ikke snakk om at man skal holde seg unna Fisk og Kjøtt men man må tanke litt annerledes. Man må faktisk lete etter de fete fiske/kjøttstykkene.
Et eksempel er i stede for kjøttdeig velger man familiedeig eller medisterdeig. (IKKE FERDIGBLANDET).

Et annet tips er bruk fett og jeg selv mener ikke tell kalorier.

Fett gjør at du blir mett og for mettehetsfølelse lengre.

Ta meg feks. Har nå lagt inn tall på Somebody og ligger jevnt over på 80/10/10. Følger en annen livsendring men prinsippet er det samme. Ligger jevn over på 2500-3000 kalorier. Iflg somebody ligger jeg da mellom 500-800 kalorier for mye.

Men jeg har nå gått ned jevnt og trutt( men svetta har jeg pga kaloriinntaket).

Men som sagt er jeg ingen ekspert da.

Mvh

Jon-blund

__________________



------------------------------------------------

“Egenkjærligheten er begynnelsen på en livslang romanse” (Oscar Wilde)

Sist redigert av Photobscura : 03-06-09 kl 01:24. Årsak: Sitatklammer
Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:19   #148
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Eva65, her.

Dere er helt utrolige. Hvem har sagt at jeg har gått ned 6 kg på 2 uker. dere feilsiterer hele tiden , jeg har gått ned 6,2 kg på 3 uker , 3 kg første uken, helt naturlig for da mister vi en del vann, 2 kg andre uken og 1,2 kg 3 uken. Har jeg skrevet 2 uker så har jeg tastet feil ,men skal gå inn å se på det.

6 kg på 3 uker er jo kjempebra uansett. Det var jo ikke ment som kritikk

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 13:47   #149
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Dette funker jo ikke?

Opprinnelig lagt inn av Jonblund, her.

Det er vel ikke snakk om at man skal holde seg unna Fisk og Kjøtt men man må tanke litt annerledes. Man må faktisk lete etter de fete fiske/kjøttstykkene.
Et eksempel er i stede for kjøttdeig velger man familiedeig eller medisterdeig. (IKKE FERDIGBLANDET).

Et annet tips er bruk fett og jeg selv mener ikke tell kalorier.

Fett gjør at du blir mett og for mettehetsfølelse lengre.

Ja, jeg prøver å velge de feteste stykkene, bruker mye smør og olje, og spiser mye avocado og paranøtter. I starten syntes jeg likevel ikke jeg ble ordentlig mett, men de siste dagene har jeg vært mindre sulten. Jeg tror kanskje Fetpåmidten er inne på noe i innlegg nr 30 i denne diskusjonen: at fettfrigjøringen min enda ikke er optimal, slik at det ikke er "nok" fett som frigjøres fra fettlagrene, jeg blir sulten og spiser dermed mer enn jeg forbrenner (eller like mye iallfall, jeg går jo ikke opp i vekt heller til tross for at jeg spiser minst 2000 kcal om dagen og noen dager mye mer enn det).

Nok en gang: Jeg skjønner at ketolyse ikke nødvendigvis er noen "quick fix", særlig når det er de siste kiloene det er snakk om. Jeg skulle vært fornøyd om jeg hadde gått ned et halvt kilo på disse to ukene, jeg, men INGEN vektnedgang tror jeg tyder på at noe er feil. Det er litt demotiverende å ikke få noe som helst (vektmessig) resultat av alle anstrengelsene – selv om jeg trives med dette kostholdet er det tross alt snakk om en god del forsakelser også.

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:16   #150
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien
Smile

Sv: Dette funker jo ikke?

Jeg prøver virkelig ikke tenke på kaloriene på Ketolyse... men jeg har e snikkende fornemmelse om at man til en vis grad Må. sist gang jeg prøvde meg på ketolyse - 1 år siden, sparkk etter en mnd, var jeg heller ikke nøye nok med å få i meg nok fett. det handler om balanse, balansere kosthold med aktivitet, å Fett, Proteiner og Karbohydrater - å jeg må virkelig si at dette forumet har gjort meg mye mer bevisst på fettmengde ift protein.

poenget mitt skulle være - at jeg prøver å unngå å være stappmett, spiser det som har mest fett først, slik at man bli mettere raskere, å stopper der. det som gjør at jeg tenker kalorier er at jeg trener, å når jeg må stå på Cross Traineren 30 minutt for å forbrenne 300kcal blir man indirekte litt bevisst... men jeg har virkelig troen på Ketolyse, så lenge man ser at dette er en kur med faste rammer som ikke bør brytes.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker ikke med ketosedietten GeirPedersen Spørsmål og svar 15 30-10-08 19:43
Dette funker jo! Stompa Induksjonen 3 12-07-06 19:07
Javascriptene funker ikke i Opera... David Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 12-09-05 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no