Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som starter mandag 4. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-09, 09:02   #176
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Her er det mange bra oppskrifter: http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:03   #177
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av camilla, her.

Fløtepannekaker med bacon hørtes godt ut.. synes det er litt vanskelig å finne oppskrifter her jeg, synes jeg må gå igjennom så mye for å finne selve oppskriften. Jeg som kanskje er helt dum når det gjelder data..

Nei, det er litt innviklet, siden det ikke er sortert etter f.eks. kylling, svin, kjøttdeig osv. Men hvis det er en rett du har lyst på, kan du jo prøve å søke, så kommer det kanskje opp et alternativ?
Når jeg lager fløtepannekaker har jeg:
2 egg
1,5 dl fløte
1,5 ss smør
3 ts Johannesbrødkjernemel
litt salt

Pisker godt sammen og lar stå i 20-30 min.
Da blir røra ganske tykk, så jeg sper ut med vann til den har tynnere rørekonsistens. Det blir nok til 3-4 pannekaker, men for meg holder det med en pannekake til frokost. Ca. 6 kbh i hele røra hvis jeg tar litt hardt i.

De må steke litt lenge for å ikke gå i oppløsning når man snur dem. Jeg pleier å la pannekaken gli over på en tallerken, og deretter hvelver jeg den over i panna igjen.
Dette er en oppskrift fra Gerd her inne som jeg har forandret litt på.

Jeg har ofte laget røren kvelden før, så er det bare å steke en til frokost neste dag uten mye styr.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 12:43   #178
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag i dag for meg, og jeg merker at det generelt går saktere, i underkant av 1 kg i uka, ser det ut som. Dog har jeg ikke vært like aktiv den siste tiden, så det henger kanskje sammen med det. MEN, jeg skal ikke klage, er i det minste kommet halvveis og klarer nok noen uker ekstra i ketose når jeg skulle begynne å nærme meg målet
Jeg synes vi er flinke, det er godt å se at det går den riktige veien for alle!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:10   #179
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Nå har jeg stått stille siden lørdag. Jeg gikk opp ca 1 kg etter å ha hatt en kveld på byen med vin og sånn. Er vel ikke 1 kg fett, men vann og annet. Men står helt stille nå. Blir uheldigvis mer og mer oppblåst også. (har desverre nesten en hel uke der ejg ikke kan være i ketose forann meg, så blir vel ikke bedre).

Må skifte gir når ejg kommer tilbake. Å stå litt stille på vekten er bare å forvente, at det går tregere er bare å forvente. Kjedelig er det.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 10:18   #180
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg har gått ned to kg siden mandag! Merker godt på klærne at jeg har gått ned, noe som har resultert i voldsom shopping, nå som jeg finner passelige klær i alle butikker... GøY!!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 13:50   #181
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Grattis igjen, Bixen! Besett så du raser ned da! Kjempebra!

Jeg hadde en tur på byen med jobben igår, og skeiet ut litt.
Jeg holdt meg i selen med mat, vi spiste tapas, så jeg spiste bare salat, reker, kylling og kjøttboller. Mulig det var noe sukker i noen av marinadene, men det vet man jo aldri.

Jeg drakk en øl, en mojito, en annen "rød" drink som jeg ikke vet hva var, og ellers rødvin, så her ble det mye sukker. Men i dag er jeg tilbake, litt fyllesyk, men spiste et par stekte egg nå, og det gjorde sikkert susen.
Har ikke tort å sjekke vekta, i tilfelle jeg har gått opp litt
Får ta en veiing etter en joggetur i morgen.

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 13:52   #182
camilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 14
camilla er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg har gått ned 2 kilo siden forrige fredag, har veidag fredag men veide meg i dag pga nattevakter. Kroppen blir litt i ulage når jeg jobber netter men ble kjempeglad i dag når jeg har gått ned såpass mye.
Da er det 12,2 kilo ned siden 1 mai, er fornøyd med det..Bare å fortsette å være flink da..
God helg!

camilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 12:17   #183
ingers
Juniormedlem
 
ingers sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 47
ingers er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Synes dere som går ned er heldige! Jeg holder meg til opplegget, men ingen ting "går av". Holder på å gi opp nå...

__________________


ingers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:01   #184
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei

I morgen har vi holdt på i 6 uker for de som startet 4 mai. Jeg for min del synes det går kjempefint, har en vektnedgang på ca 1 kg i uka og det er jeg fornøyd med.
Jeg veier ikke maten og jeg teller ikke karbs. Men tror at jeg allikavel er innenfor 18 karbs for dagen. Og så lenge jeg går ned i vekt stresser jeg ikke.
Leser at det er mange av dere som går ned både 1,5 og 2 kg i uken, det er jo skikkelig motiverende, men pass på. HVis du skal ned mye så er det ikke sikkert at skinnet ditt henger med og du vil få mye løs hud

Lykke til videre i allefall alle sammen

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 00:42   #185
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av ingers, her.

Synes dere som går ned er heldige! Jeg holder meg til opplegget, men ingen ting "går av". Holder på å gi opp nå...

Ikke gi opp!!Jeg er i samme båt som deg!Starta nogenlunde samtidig med dere på tråden her inne, men var litt "useriøs"i mai, så hang meg ikke på tråden, men vil gjerne være med nå

Det er kjipt når det går så seint, og det er jo ikke fordi at det er så lite å ta av har 20 kilo "kos" som skal av, de sitter godt kjenner jeg! Har vært flink i juni, og det er ikke noe gøy når en ikke går ned Jeg har kommet fram til at jeg ser ut til å kun være i ketose på kveldene så nå prøver jeg å endre litt på måltidene, spise mer på formiddagen f.x. Det er jo mange årsaker å velge mellom når en skal finne ut hva som sinker, så det er jo bare å begynne i en kant.. Vet det hjelper å gå tur o.l men med to barn på 0 og 2 år ORKER jeg ikke, er så trøtt og uopplagt på dagene, og våken halve natta. (Kan ikke akkurat ut å gå da..) Slitsomt... I morra blir det (litt)rømmegrøt til frokost!
Puuh..godt å få ut litt frustrasjon!Det gir ihvertfall motivasjon å lese om dere andre som får det til da, grattis til dere

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 09:47   #186
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av ingers, her.

Synes dere som går ned er heldige! Jeg holder meg til opplegget, men ingen ting "går av". Holder på å gi opp nå...

Hvis du følger boka, og ingenting skjer så kan det hende du må vurdere å gjøre litt endringer. Ikke alle kropper er laget etter boks, så vi må ofte justere litt ut fra egne forutsetninger. Prøv å bytt ut matvarer, se på om fettinntaket er høyt nok osv.

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Ikke Jeg har kommet fram til at jeg ser ut til å kun være i ketose på kveldene

Det er bare måling med stix på kvelden ca 2 timer etter siste måltid som gjelder.
Forøvirg er du jo heldig som har baby og kan ut på trilletur nå som finværet kommer Litt frisk luft gir utrolig mye energi.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 14:15   #187
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

I dag er jeg litt gretten, for siden fredag har jeg gått opp fra 86,5 til 88,5.
Det er sikkert bare vann, men kjipt likevel. Vi var på hotell i helga, og spiste ute, men jeg valgte bare mat med lite karber. Men man vet jo aldri hva de har på kjøttet på restauranter. Hadde håpet å ha litt å gå på nå når vi reiser utelands, men det blir visst ikke noen utskeielser på meg gitt.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 08:13   #188
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg har også gått litt opp etter den turen på byen på fredag. Ser at jeg er på vei ned igjen nå, så satser på at det fortsetter riktig vei. Er ved godt mot

Jeg er litt spent på hvordan det går i sommerferien, jeg har bestemt meg for at jeg hvertfall skal spise en is, og jordbær! Jeg ammet forrige sommer, så da ble det ikke noe jordbær.

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 14:12   #189
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Etter å ha spist jordbær med krem 3 dager på rad, var jeg nede på rekordlav vekt på søndag, for deretter å ha gått opp 2 kg på et døgn i går, og jeg står på samme sted i dag. Jeg bruker normalt ikke å veie meg hver dag, men hurra-opplevelsen søndag og antiklimaks de to siste dagene, har gjort sitt...regner med det bare er vann, men allikevel, jeg forstår ingenting? nå har jeg ikke veiedag før på torsdag, men jeg merker jeg er litt sur i dag bør jeg kanskje øke fettmengden? jeg har muligens vært litt slurvete med det de siste par dagene...det har gått mye i oopsieruller, hehe. Kan det være litt for lite fett i dem? og salt bacon som binder vannet? *sukk* i dag skal jeg kjøpe jordbær igjen

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 14:14   #190
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jordbær er ikke den optimale ketolyse-bæra Den inneholder en god del karber. Bringebær er mye bedre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 13:38   #191
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hmm, jeg er visst helt ute av ketosen jeg. Har ikke giddet å sjekke på noen uker nå, men sist jeg sjekket var jeg ikke i ketose, og nå er jeg det heller ikke. Jeg spiser jo ikke mer enn 15-20 karber. Har tatt det med ro fordi jeg har gått så greit nedover i vekt uansett, men denne uka går det visst trått. Er sikkert bare jeg som stresser litt, men kjedelig er det jo uansett...

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 17:33   #192
camilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 14
camilla er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag i dag og jeg har gått ned 1,9 kilo, jeg er super fornøyd med det selv om mange kanskje sier det er for mye. Er jo uker man ikke går ned noe særlig for så å få skikkelig nedgang. Har holdt på siden 1 mai og har nå gått ned 14 kilo. Herlig når det går ned og ikke opp. God helg alle sammen!

camilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:31   #193
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei

Jeg har veiedag på fredagene, har bare ikke vært innpå å fått skrevet noe om den. Jeg er av de som veier meg i tide og utide for å sjekke vekta. Denne uken lå det an til enoppgang på vel1 kg,noe jegikke var fornøyd med
Men vekten svinger opp og ned og på veiedagen var det allikavel vektnedgang på 400 g, ikke allverdens men dog edre enn opp

Har da siden 4 mai gått fra 93,2 til 86,8 kg Det er nesten 6,5 kg og jeg er superfornøyd.
Spiste forøvrig en is med mye mer fett og mindre sukker i nå i helgen, med kaffesmak og den var nydelig, men inneholdt litt for mange karber

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 06:46   #194
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

jeg har gått opp igjen noen kg, etter en flott liten ferie. Var å forvente, det meste er nok vann. Men allikevel så må kroppen justere med tanke på salt/vann/mageinnhld.

Så nå er jeg 5 kg ned, akkurat mitt første delmål.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:23   #195
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg har gått ned litt denne uka, og er vel der jeg var før den byturen forrige helg. Tenkte jeg skulle prøve meg på litt jordbær denne uka. Håper det går bra. Savner god frukt nå når det er så varmt.

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 23:30   #196
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei
God varm sommer til alle sammen. Hadde veiedag i dag og det var oppløftende. Ned 1,2 kg og vekta viste 85,5 kg, JEg er kommet til mitt andre delmål noe jeg er strålende fornøyd med
Merker jo at i denne varmen så er ikke matlysten helt på topp heller, jeg kjenner at jeg er litt uggen i kroppen men orker ikke å spise så mye.
Men jeg kjenner savnet etter frukt veldig, noen andre som også gjør det?
Er det lurt å spise litt fruktsalat med masse fløte på?

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 04:18   #197
camilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 14
camilla er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiedag for meg i går også. Gikk ned 1 kilo denne uken og det er jeg fornøyd med.
Matlysten er ikke helt på topp i denne varmen og jeg får litt hodepine innimellom så jeg må bli flinkere til å spise når jeg er på jobb..

God helg allesammen, jeg jobber netter denne helgen så det blir ingen utskeielser denne helgen..

camilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 08:51   #198
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

har gått ned 6,4 totalt, altså 1,4 inn i delmål to.

Er nå nede der jeg var for tre uker siden. Hadde en liten stagnering, også var det en 4 dagers planlagt sprekk. Back in the game nå.

Har justert målet mitt litt også. Tror ikke jeg trenger 4 delmål a 5kg. Det hele kommer jo an på hvor mye muskler jeg har og hvor mye fett, det er jo synet som teller og ikke tallet. Men regner med det holder med 10-15 kg. Får se.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 11:15   #199
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Tok veiedagen idag, jeg. Er nede i 84,1 kg, og det å være under 85 kg er det første delmålet mitt, for nå er vekta fra graviditeten endelig borte. Var ca 84 da jeg ble gravid. Har nå gått ned over 8 kg

- Og jeg kommer inn i jeansen som jeg har drømt om å bruke i over et år nå

Jeg spiste litt jordbær med fløte et par kvelder forrige uke, og det var himmelsk!!! Sjekket om jeg var i ketose den ene kvelden, og det var jeg!

Reiser på ferie i morgen, og da blir det litt utskeielser i en ukes tid fremover. Skal på litt vennebesøk og sånt, og da vil jeg ikke være en "belastning" for de som skal lage mat til oss. Så da tar jeg heller en liten pause på litt over en uke. Og jeg SKAL spise en is mens jeg er på ferie. Gleder meg!

Kommer sterkt tilbake!

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 11:47   #200
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Her har det vippet opp og ned 2 kg de siste ukene, men nå tror jeg at det endelig begynner å gå riktige vei igjen. Jeg tror jeg har vært litt dårlig til å få i meg nok fett rett og slett, og synes det hjelper å spise litt ekstra av det. Også unngår jeg søtningstoffer, for nå vil jeg ha litt fart på sakene så får vi se neste uke!
Fortsatt lykke til!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
Ny her. Starter 1. februar. Noen andre? jannemor Ketolysekuren 19 02-02-09 11:51
Starter på mandag ... Mjaa74 Ketolysekuren 6 06-08-07 21:09
Var det noen som så wicca-programmet på tv2 på mandag? Karin Generell diskusjon 2 23-12-06 08:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no