Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trener dere på ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-05, 11:17   #1
Angelina
Juniormedlem
 
Angelina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 43
Innlegg: 18
Angelina er ny på veien

Trener dere på ketolysekuren

Jeg er midt inne i min andre uke paa ketolusekuren, og savner aa trene litt hardere enn bare gaaturer. Vet det staar i boka at man ikke skal trene hardt, men trener dere litt aerobic o.l.

__________________



Angelina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo-mix Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 12:16   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Du kan trene så hardt du vil, men husk å ta hensyn til deg selv og ikke tren for lenge.
Man orker gjerne litt mindre i starten på en slik kur.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 12:56   #3
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Du skal vel egentlig ikke trene så hardt med så lite karbo som vi spiser. Det står om det i boka

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 13:41   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Kan virkelig ikke forstå hvorfor man ikke skal kunne trene ,hvis man føler seg pigg og har masse energi. Hvis man føler seg litt slapp og dårlig bør man selvsagt ikke trene, men hvis man man føler seg i form til å trene, så er det bare dumt å ikke trene etter min mening.

Og helst styrke trening, skal man forandre kroppsfasong så må man trene styrketrening.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 17:47   #5
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Det blir lite areobic og sånn...

Men jeg går i ca 2 timer hver dag. Men det er vel forskjellig hva hver enkelt orker når det spises såpass lite karber. Synes det var veldig slitsomt å gå den første uka, men det går bedre nå som alt har stabilisert seg litt!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 18:56   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du skal lytte til kroppen din. Du oppdager fort hvor dens grenser går. Orker du, så kan du trene så mye du vil - bare husk på å få i deg nok protein - spesielt etter treningen ! Det står ingenting i Ketolyseboka om hva han mener med "hard trening" - og der er et vidt begrep. Det står om minimums trening man BØR gjøre. Det står om mosjon på side 79 i boka. Om vi (ja det gjelder oss på Atkins også) spiser lite karber, så er det både sunt og en fordel å trene ofte. Mer muskler øker forbrenningen og brenner mer fett = vekttapet går raskere.

Du behøver ikke å være redd for å trene, men lytt til kroppen din og ikke overdriv

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 20:40   #7
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du skal lytte til kroppen din. Du oppdager fort hvor dens grenser går. Orker du, så kan du trene så mye du vil - bare husk på å få i deg nok protein - spesielt etter treningen ! Det står ingenting i Ketolyseboka om hva han mener med "hard trening" - og der er et vidt begrep. Det står om minimums trening man BØR gjøre. Det står om mosjon på side 79 i boka. Om vi (ja det gjelder oss på Atkins også) spiser lite karber, så er det både sunt og en fordel å trene ofte. Mer muskler øker forbrenningen og brenner mer fett = vekttapet går raskere.

Du behøver ikke å være redd for å trene, men lytt til kroppen din og ikke overdriv

Det står på side 47 i : ETTERSOM KROPPEN IKKE MOTTAR NEVNEVERDIGE MENGDER MED KARBOHYDRATER I FORBINDELSE MED KUREN, VIL DU IKKE HA DEN NORMALE EVNEN TIL MAKSIMAL FYSISK UTFOLDELSE. DET ADVARES DERFOR MOT STERK ENERGIKREVENDE MOSJON SOM AEROBIC, STEPP OG LØPING, DA DETTE KAN MEDFØRE ALVORLIGE UTMATTELSE OG UBEHAG.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 20:43   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Litt merkelig det der, for jeg har lest et eller annet sted at man godt kan løpe maraton når man er i ketose, man bruker bare et litt annet drivstoff enn glukose når man løper. Hvorfor skulle man ikke kunne trene?

  Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 20:47   #9
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

jeg støtter også trening under lavkarbo/ketolysekuren.

jeg har trent rimelig store mengder styrke, sykling og ski (slalom) under lavkarbodiett (<20gram karbohydrat/dag) uten å knekke sammen av den grunn. men, jeg har tatt en hviledag når jeg føler at jeg trenger det!!

det var kun i begynnelsen av kuren jeg merket at jeg hadde mindre overskudd enn vanlig.

så derfor, som nevnt av flere, tren og lytt til kroppen din. og som begod sier, ha fokus på styrketrening for å forebygge muskeltap.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 20:57   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR

Det står på side 47 i : ETTERSOM KROPPEN IKKE MOTTAR NEVNEVERDIGE MENGDER MED KARBOHYDRATER I FORBINDELSE MED KUREN, VIL DU IKKE HA DEN NORMALE EVNEN TIL MAKSIMAL FYSISK UTFOLDELSE. DET ADVARES DERFOR MOT STERK ENERGIKREVENDE MOSJON SOM AEROBIC, STEPP OG LØPING, DA DETTE KAN MEDFØRE ALVORLIGE UTMATTELSE OG UBEHAG.

Hm... Hadde vært gøy om Torkil kunne ha svart på dette - gitt de medisinske grunnene

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 21:03   #11
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Ja Torkill hva mener du? Jeg har ikke trent Aerobic og Step etter at jeg begynte på kuren pga av dette står i boka, men etter 6 uker på kuren er jo formen blitt betraktelig bedre og det hadde vært gøy og prøvd og sett forskjellen fra før jeg begynte på kuren.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 22:25   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR

Det står på side 47 i : ETTERSOM KROPPEN IKKE MOTTAR NEVNEVERDIGE MENGDER MED KARBOHYDRATER I FORBINDELSE MED KUREN, VIL DU IKKE HA DEN NORMALE EVNEN TIL MAKSIMAL FYSISK UTFOLDELSE. DET ADVARES DERFOR MOT STERK ENERGIKREVENDE MOSJON SOM AEROBIC, STEPP OG LØPING, DA DETTE KAN MEDFØRE ALVORLIGE UTMATTELSE OG UBEHAG.

Ja... det er jo det jeg mener og sier..... at du skal lytte til kroppen din...... orker du ikke så orker du ikke og da skal du ikke presse deg selv. Det er forskjell på sterkt energikrevende aerobic, step og løping - man kan jo bestemme tempoet selv (som Torkil skriver videre på side 47-48 - jogging og løping bl.a. Jeg har snakket med både trener og fysioterapeut om dette idag og det er hva de sier. Kroppen vil selv gi beskjed lenge før du blir "alvorlig utmattet". Jeg opplevde det under en skikkelig heavy high impact aerobic time da jeg gikk på Atkins første gang i -82. (8 karber pr dag) Etter 1/2 time orket jeg ikke mer, ble litt svimmel. Jeg stoppet ikke å trene (etter råd fra legen på treningssenteret) men gikk over til en "mildere" type aerobic. Og det funket helt fint. Atkins skriver også om dette i boka si..... Han har var hjertespesialist, har hatt 70000 pasienter - mange av dem hjertesyke, som refereranse/erfaringsgrunnlag. Velger å stole på det jeg.

Men det er klart, velger man å tolke det slik at man bare skal ta en liten spasertur hver dag så gjør man det. Det er ingen som tvinger en til å trene. Men har man lyst og føler seg vel med det er det og ØNSKER å trene er det absolutt ikke farlig. Er man usikker kan man rådføre seg med fagfolk på området

Hva sier du Torkil ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 23:49   #13
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Ja, litt enkel "bøy og tøy" de fleste hverdager. Spaserturer med staver 1/2 til 2 timer 4 - 5 ganger i uken og bassengtrening 1 t. pr uke. (ikke like flink hver uke, altså! )
Jeg presser meg ikke og tar det hele i et behagelig tempo, men bevegelsene gjør meg godt!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 20-04-05, 20:14   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Red face

Opprinnelig lagt inn av komkari

Ja, litt enkel "bøy og tøy" de fleste hverdager. Spaserturer med staver 1/2 til 2 timer 4 - 5 ganger i uken og bassengtrening 1 t. pr uke. (ikke like flink hver uke, altså! )
Jeg presser meg ikke og tar det hele i et behagelig tempo, men bevegelsene gjør meg godt!

Hei
Hard trening krever normalt karbohydrater, mens jevn trening normalt forbrenner fettsyrer. Er man i ketose, har man ikke karbohydrat - les glukose- til kraftanstrengelser. Ved kraftig anstrengelse kan man "gå tom" og bli svimmel og uvell. Det kan ta 5-10 minutter å komme seg.
Nå er grensen for hva man tåler individuell, og ikke minst avhengig av treningsvaner og kondisjon før man starter på ketolysekuren. De som er i god kondisjon og vant til å trene kan klare betydelig mer trening en den som først starter med trening i forbindelse med ketolysekuren.
For en helt utrent, kan svær utmattelse være livsfarlig( akutt hjertesvikt ).
Nå kommer utmattelsen ikke som lyn fra en klar himmel, man kjenner godt når man tar for hardt i .
Som Nille skriver ; lytt til kroppen, og er du utrent fra før så vær forsiktig og øk treningsmengden gradvis. Er du godt trent og ikke kjenner ubehag så fortsett med den trening du holder på med fra før.
Jeg håper det var litt mer avklarende. For noen kan aerobic være helt greit, mens det for andre er for hardt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere? ELLINOR Trening 55 10-06-07 23:30
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00
Men dere koser dere vel av og til? Fedonisten Generell diskusjon 10 07-05-04 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no