Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Det er ikke maten det står på

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-09, 14:11   #1
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei
Cool

Det er ikke maten det står på

.....for meg. For jeg er egentlig ikke en storspiser, men det er godteri og bakevarer som er min last. Jeg er egentlig ikke noe glad i mat, jeg spiste heller en sjokolade enn et par skiver med brød, kunne egentlig ikke fordra brødmat. Hadde store problemer med å spise et sundt og variert kosthold fordi jeg var alltid matlei og ingenting fristet. Med snop derimot....akk ja sier jeg bare. Det er fremdeles det jeg sliter med, for jeg er matlei, til og med på lavkarbo som har så masse deilig mat, så har jeg liksom ikke lyst på. Jeg blir sulten fordi jeg venter med lengste med å lage noe å spise fordi jeg ikke har lyst på noe, og da frister det sånn å¨bare slenge i seg en bolle. Men jeg gjør det ikke, og det koster krefter. Etter jeg begyndte på lavkarbo kjenner jeg jo at kroppen ikke higer etter raske karbohydrater, men hjernen min gjør det. Har slitt med motivasjonen en stund nå og grunnen ligger i at jeg er matlei og syntes alt blir slitsomt og har ikke lyst på ditt og datt. Blir litt sprø av meg selv, særlig når jeg vet hvor enkelt det er å gå ned 1 kg i uka. Nå står jeg stille igjen, og det er kun min egen feil. Selv om jeg prøver så godt jeg kan, så klarer jeg ikke si nei til megselv og det ender opp med is og andre forbudte godsaker, selv om selve dietten er lavkarbo. Jeg føler at jeg ødelegger alt for megselv, og går inn i en ond sirkel.

Jeg vil så gjerne klare dette her, for dette er første gangen jeg har klart og gå ned i vekt av egen maskin og vilje, og jeg har vært overvektig hele mitt liv. Hvor skal jeg få motivasjonen fra? Hva gjør dere når det står på som verst? Har dere noen gode tips og råd og gi, eller vil dele egne erfaringer til ei "gått-seg-vill-i-isoggodterijungelen" sjel.

Jeg har ikke gått opp noe ennå, men står stille. Jeg veier nå 91,3 kg og vil så gjeeeeeerne under 90 bare så motivasjonen kan komme seg på topp igjen. Har stått leeeeenge på 91,3 nå

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:16   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Det er ikke maten det står på.....

Jeg kjenner meg godt igjen og jeg får søtsug om jeg ikke spiser nok fett. Får du i deg nok fett?

Ellers finnes det MANGE oppskrifter på div. godsaker som ikke skader så m*e som melkesjokolade og sukkeris.

Lag deg is av 1/2dl fløt med frosne bringebær, mos med stavmikser og ha i bær til det blir is. Verdens beste softis!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:23   #3
lulla1975
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
lulla1975 er på en erverdig vei

Sv: Det er ikke maten det står på.....

Jeg kjenner meg også igjen. Jeg er glad i lavkarbomat, men er mildt sagt opphengt i godteri til vanlig. Det går greit akkurat nå, men jeg regner med at min hang til raske karber er vel så psykisk som fysisk betinget, og søtsuget oppstår nok igjen på et eller annet tidspunkt. Det er nok litt som å slutte å røyke... Men les den tråden som heter "dette er ikke en shampooreklame" :-) Den har et poeng.

__________________
Lulla - sofagris & bokorm

lulla1975 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:26   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Det er ikke maten det står på.....

du må finne no godt som er lavkarbo! Også lære deg å spise et ånkli måltid før kos etterhvert
smoothie
krem med bær
gele
ostekake
lavkarbobrød

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 15:14   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Det er ikke maten det står på.....

Opprinnelig lagt inn av lulla1975, her.

Men les den tråden som heter "dette er ikke en shampooreklame" :-) Den har et poeng.


Dette er IKKE en sjamporeklame!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Også denne må du få med deg…
Tålmodighet og slankestress
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=3991#post3991

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 15:24   #6
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Det er ikke maten det står på.....

Hva med lavkarbosjokolade med fyll? Den jeg spiser er kjempegod og har vel ca 4 karber pr sjokolade.. får den på et sted som heter jacobs.. spurte om den i en annen tråd her
Den heter Cachet (No sugar added) og jeg har variantene almond og vanilla (belgian chocolate). Almond smaker litt som å spise marsipansjokolade. Er veldig fint for søtsuget mitt..

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 15:37   #7
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Det er ikke maten det står på.....

Har de det på Jacobs? På Holtet? Da må jeg dit!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 15:43   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Det er ikke maten det står på.....

Opprinnelig lagt inn av Amagetha, her.

Er veldig fint for søtsuget mitt..

Men stagger den søtsuget, vedlikeholder den det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 22:07   #9
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Det er ikke maten det står på ...

Carisma: Vel, jeg har gått lavkarbo tidligere. Søtsuget mitt går aldri helt vekk selv om jeg holder meg unna søtningsmiddel. Og for min del klarer jeg å holde meg til dietten så lenge jeg har noe jeg vet jeg kan unne meg. Da er den veldig fin : )

Og ja, jeg kjøpte den på jabobs på holtet De har også vanlig platesjokolade av samme merke

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 01:00   #10
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Det er ikke maten det står på ...

Første bud blir vell å ta Zinktabletter...det funker mot søtsug

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 12:11   #11
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Det er ikke maten det står på ...

I stedet for å bruke energi på å holde deg unna bollen, kan du kanskje heller bruke energien på å presse i deg noe ordentlig mat? Hvis du aldri har vært glad i mat, er jeg redd dette kommer til å bli fryktelig vanskelig for deg med mindre du klarer å snu dette mønsteret.
Noen ganger må man faktisk tivinge seg selv, kanskje kan det funke å tvinge seg selv til å spise det du ikke vil ha, helt til du blir vant til det. Blir omtrent som å begynne å røyke.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 14:03   #12
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Det er ikke maten det står på ...

Åhh, dette kunne jeg ha skrevet selv. Jeg hater i grunn å lage mat. Men tvinger meg selv. Står stille om dagen jeg også. Ordentlig demotiverende.
Gjør det enkelt, egg/bacon, salater med olje.
Men, ikke spis sånne sjokolade barer. Det trigger bare godis suget enda mer. Jeg kunne spise sjokolade og annet piss hver dag, og vil helst ikke dit igjen.

Kjapp oppskrift på salat: Type rød salat (ca 50-60 gram) en halv tomat, 50 g gul paprika, eller rød, eller grønn. Og fetaost (0,2 karb pr 100) Og hell over olivenolje. (men ikke for mye, da svelger du olje resten av dagen)

Hold ut! Lett for meg å si, da jeg er akkurat der du er....
Dette klarer du

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Protein i maten kiril Lavkarbo generelt 7 07-12-08 13:25
Hvorfor kommer ikke maten min? jeef-micro Eurodiett 3 27-10-07 20:29
hvorfor kommer ikke maten min? jeef-micro Eurodiett 0 27-10-07 10:24
Lei av maten Maria Eurodiett 8 02-12-04 10:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no