Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har du vært vegetarianer?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Har du vært vegetarianer
Ja, har vært 8 18,60%
Nei, alltid vært kjøttspiser 33 76,74%
Jeg er det nå 1 2,33%
Jeg er det forsåvidt, men spiser også sjømat 1 2,33%
Deltakere: 43. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-09, 22:37   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg var i Rogaland i sommer, og der er det veldig mye sauer. Jeg fikk faktisk veldig lyst på fårikål når jeg var der... he he...

Skakke tulle med sånt. Sambo er fra sør-rogaland, og der har de villsauer gående i et knaus-område. Problemet er at det er unaturlig høyt svinn av de. Folk rett og slett stjeler de!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:30   #27
Celine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Norge
Innlegg: 83
Celine er på en erverdig vei

Sv: Har du vært vegetarianer?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

En sjelden gang, og kun da det merket med svenskt kjøtt. Nærmeste grensebutikk s*nes ikke jeg har så bra kjøtt... Og de har vannvittig mange danske produkter. Dansk k*lling spiser jeg IKKE ( pga måten de holder k*lling på der).
Blir bare til at jeg handler ølkorv der og t*rkisk *oghurt og fløte..

Skjønner, vi har nok større og bedre butikk nærmest oss- de har mye svenskt og selvsagt mye dansk. Kylling kjøper vi ikke i sverige uansett (eller jo, har kjøpt kyllingfilet noen ganger- må innrømme at jeg ikke vet hvor den kom i fra )

Celine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:15   #28
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har du vært vegetarianer?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nå spiser også mora mi kjøtt, men ikke lam eller fugl.

Jeg kan også ha litt problemer med fugl pga det industrielle dyreholdet. Kyllinger har det ikke bra!
- Men hvorfor ikke lam, egentlig?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:52   #29
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Sitat:

Men tålte du det da sånn uten videre?

Hadde jo selvsagt vondt i magen i begynnelsen, men det gikk relativt fort å venne seg til kjøtt altså. Og det var jo ikke akkurat de største mengdene jeg spiste i begynnelsen heller (og fremdeles spiser jeg i grunn ikke så mye kjøtt).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:01   #30
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Sitat:

Jeg kan også ha litt problemer med fugl pga det industrielle dyreholdet. Kyllinger har det ikke bra!
- Men hvorfor ikke lam, egentlig?

Det er pga dyreholdet hun ikke spiser fugl.
Lam fordi det er et "barn", sau spiser hun ...
Nå er det utrolig mye med min mors idealisme og såkalt logiske tankegang som man kan stille spørsmål ved, og det har jeg gjort gjennom årene (derfor hun spiser kjøtt nå faktisk ), men jeg har vel bare godtatt at hun har sine særegenheter (og jeg har garantert mine) og de får vi bare leve med

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:26   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

fordi det er et "barn

Jeg spise rikke kaviar, fordi jeg ikke orker å trykke i meg fiskeegg Altså, jeg veti det er det samme med vanlige egg, men av en eller annen grunn har jeg fått hang-up i de fiske eggene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:47   #32
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Det er vel ikke helt det samme med vanlige egg, for når høner legger egg uten å ha hatt seg med en hane først, blir det vel aldri kyllinger av de eggene uansett? Eller er det noen som har fortalt meg skrøner nå? Heh.

Asiatere har forresten svært lite etiske skrupler med hva de spiser. Jeg blir dårlig. Bla. spiser de ganske store andefostre, som fremdeles ligger inne i eggene sine. Herlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:51   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er vel ikke helt det samme med vanlige egg, for når høner legger egg uten å ha hatt seg med en hane først, blir det vel aldri kyllinger av de eggene uansett?

Det stemmer nok, men jeg tror fiskeeggene "høstes" tett fra fisken ubefrukta også. Ellers må de vel plukke de ute i vannet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:53   #34
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Ja, jeg aner ikke jeg, kaviar spiser jeg en gang i skuddåret. Oppå egg, da er det godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:56   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

(det var forresten en tenkesmiley og ikke en hilme med øya smiley )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 10:04   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Hahaa, det skal ikke være lett det der. Jeg synes forresten denne smileyen ser utrolig sarkastisk ut, og oppfatter ofte innlegg der denne blir brukt som sarkastiske og frekke, ja litt belærende. Fnis. Jeg trodde lenge det bare var jeg som var sær, men etter en tråd om den smileyen på et forum fant jeg ut at veldig mange deler samme oppfatning.

(Neida, det betyr ikke at jeg tror folk er ute etter meg om de blunker til meg i et innlegg altså, jeg kan finne på å bruke den selv også av og til).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 13:42   #37
carbz
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 23
carbz er på en erverdig vei

Sv: Har du vært vegetarianer?

Jeg er vegetarianer og har vært det i ti år. Trives godt med det og har ingen planer om å begynne å spise kjøtt

carbz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 15:51   #38
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Herr og fru Veggpryd

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg var i Rogaland i sommer, og der er det veldig mye sauer. Jeg fikk faktisk veldig lyst på fårikål når jeg var der... he he...

Kom over dette bildet av typen din også. Dere er litt av et par
LC-fun.jpg

  Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:44   #39
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Herr og fru Veggpryd

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Kom over dette bildet av typen din også. Dere er litt av et par
Vedlegg 6405

Ha ha! Morsom du!
Jeg så intervju med Anne B. Ragde en gang, og hun ble selvfølgelig dratt med til en grisefarm. På slutten av intervjuet mått hun innom Narvesen for å kjøpe pølse - for hun hadde blitt så sugen på pølse etter å ha sett alle de grisene! Jeg syntes selvfølgelig det var vanvittig morsomt!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:00   #40
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 45
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Har du vært vegetarianer?

Jeg er generelt alt for glad i mat og gode biffer, så nei, jeg har ikke vært veggis.

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:03   #41
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 45
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Har du vært vegetarianer?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes forresten denne smileyen ser utrolig sarkastisk ut, og oppfatter ofte innlegg der denne blir brukt som sarkastiske og frekke, ja litt belærende. Fnis.

Enig!

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 20:04   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært vegetarianer?

Jeg har alltid ansett den smileyen som litt lur og avvæpnende . Så, tilgi meg om noen synes jeg er sarkastisk, jeg bruker den nemlig ganske ofte ... (Hehe). Min eventuelle sarkasme tror jeg kommer mer fram rent verbalt, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Måltidsplan for en vegetarianer. proteinfan Lavkarbo generelt 9 23-06-05 08:38
Vegetarianer og PCOS KlaraR PCOS og karbohydratkontroll 2 14-03-05 11:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no