Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-09, 12:35   #1
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Jepp slik har jeg hørt nå mens jeg har tilbredt maten min og prøvd å spise maten min, fra familien som jeg er hos nå.

Må si at det frister veldig da å spise på maten sin når man får slike kommentarer. (Ironi)
Og når jeg prøver å forklare dem hva dette går ut på. Så får jeg høre. Du må ikke spise så mye fett og ikke så mye karbo. Du gjør alt feil og h mistforstått. Hjerte ditt kommer til å være omringet av alt fette og du kommer til å dø.

Uff vet faktisk ikke hvordan jeg skal reagere. Men valgte å overse men kjenner at jeg ble skikkelig oppgitt og sint.

Og ei annen sa, du har fått sånn rar og stygg form på kroppen. Du var mye finere før. Hva sier man til slikt? Jeg har fått litt midje nå, midjen jeg har ikke sett på noen år.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:41   #2
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.



Og ei annen sa, du har fått sånn rar og stygg form på kroppen. Du var mye finere før. Hva sier man til slikt? Jeg har fått litt midje nå, midjen jeg har ikke sett på noen år.

What??? Dette kan jo ikke ha vært noe annet enn en misunnelig biatch Håper inderlig du ikke lar deg påvirke av alle disse FJERNE kommentarene, GO GIRRRL!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:42   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Hva slags folk er dette? Jeg har aldri hørt ...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:46   #4
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Å huff og huff, for noen kommentarer. Trøsteklem til deg.

Det er en bekjent som "plutselig" gikk en del ned, og forandret utseende sitt, spesielt i ansiktet og mage/rompe. Klærne hang annerledes, og skikkelsen ble litt ufiks. Det var litt vanskelig å ikke legge merke til det, for å si det sånn, men det kunne aldri ramlet meg inn å si noe. Nå mange og tjue kilo senere, synes jeg fremdeles vedkommende var penere, i ansiktet før, men det er jo fordi jeg har mistet det ansiktet jeg var vant til å se, så dette problemet sitter i mitt hode tenker jeg.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:49   #5
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Hun sitter og tygger på Reductil sjøl da. Jeg er bare skuffet at noen ikke kan bli glad på andre vegne. Ser ut som pga min måte å spise på har fått dem til å se noe annet.

Greit nok jeg ikke har gått så mye i vekt. Men likevel jeg har gått ned noen cm rundt om kring i kroppen. Men ikke så mye til jeg trengte å høre noe slikt.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:59   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Jeg håper du klarer å se at dette faktisk ikke dreier seg om hvordan du ser ut, men om ren og skjær misunnelse og mangel på sosiale antenner hos henne/dem? Du må bare stenge det ute, dette dreier seg ikke om deg og hvordan du ser ut.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:00   #7
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Men var det så gale det jeg lagte meg?

Salat, 1 egg og 1,5 spiseskje smeltet smør over egge også en teskje fleske pølse og en halv teskje med cocosa i teen min.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:01   #8
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Hun sitter og tygger på Reductil sjøl da. Jeg er bare skuffet at noen ikke kan bli glad på andre vegne. Ser ut som pga min måte å spise på har fått dem til å se noe annet.

Ikke bry deg! Rist det av deg! Vi er glade på dine vegne!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:02   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

For folk som er livredde fett er det det ja. For alle oss andre som vet at smør og fett er sunt og bra for oss, er det rene "fruktsalaten". Slike folk kommer ikke til å forstå, du må bare drite i det. Moren min er også sånn, selv om hun ikke sier stygge ting. Men fett er liiiivsfarlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:05   #10
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Jeg er ganske så fersk selv. Så det skal ikke mye til før man blir usikker. Bare at dere mener maten min var riktig så er det viktigeste.

Så får jeg prøve å riste det av meg...

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 13:31   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Er det virkelig mulig? Jeg hadde klikka i vinkel!
Men, kunnskap er makt! Les deg opp på kosthold, og hvorfor fett er bra for deg, så kan du banke i bordet med det. Det lønner seg
Men, den kommentaren, hvordan får folk seg til å si noe sånt? Er dette en nær person, eller? Jeg tror jeg hadde blitt voldelig om noen hadde fått seg til å si noe sånt til meg, jeg har heldigvis bare fått udelt positive tilbakemeldinger på vektnedgangen min.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 14:13   #12
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Å huff og huff, for noen kommentarer. Trøsteklem til deg.

Det er en bekjent som "plutselig" gikk en del ned, og forandret utseende sitt, spesielt i ansiktet og mage/rompe. Klærne hang annerledes, og skikkelsen ble litt ufiks. Det var litt vanskelig å ikke legge merke til det, for å si det sånn, men det kunne aldri ramlet meg inn å si noe. Nå mange og tjue kilo senere, synes jeg fremdeles vedkommende var penere, i ansiktet før, men det er jo fordi jeg har mistet det ansiktet jeg var vant til å se, så dette problemet sitter i mitt hode tenker jeg.

Jeg tenker også det, om Tom Sterri f.eks. Jeg er så vant til å se ham mye større, at han nå ser gammel og mager ut. Men han er jo ikke det. Han ser jo tvert i mot mye bedre ut totalt sett, og han har det sikkert hundre ganger bedre med seg selv. Både fysisk og psykisk.
Men jeg er vant til å se hans ansikt på tv i mange år, og plutselig var det ansiktet forandret.

Men hadde jeg kjent ham, hadde jeg jo aldri kommentert det og sagt han så bedre ut før, eller at han så avmagret ut i ansiktet nå! Folk lirer ut av seg så mye rart.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 16:28   #13
Mayaya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nittedal
Alder: 46
Innlegg: 21
Mayaya er på en erverdig vei

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt du kommer til å dø

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Jeg er ganske så fersk selv. Så det skal ikke mye til før man blir usikker. Bare at dere mener maten min var riktig så er det viktigeste.

Så får jeg prøve å riste det av meg...

Ja, bare rist det av deg

__________________
Startvekt 03.november 2009: 67,0kg
Mål er 52kg innen 01.mars 2011

Mayaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 18:00   #14
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Jeg hadde det sånn i starten, jeg også. Fra MIN EGEN familie. Moren min har fortsatt fettskrekk, og driver med "sin egen" slankekur, "for det er noe hun kan, etter så mange år med slanking". (Hun er overvektig og legger på seg ca. 2 kilo i året).

Jeg har kranglet VELDIG mye med de folka! Noen vil bare ikke høre på noe av det du sier, uansett hvor fornuftig du legger det fram. De har en slags ufeilbar holdning til kostholdsspørsmål, som om de synes synd på meg som har misforstått alt. Selv om jeg har gått ned 20 kilo og har fått markante forbedringer i livskvalitet og humør, nekter de å innse at det er noe i dette kostholdet.

Jeg vet akkurat hvordan du har det! *trøster 4me* Jeg vet hvordan det er å være oppgitt og sint når folk rakker ned på dine matvaner, uten å høre et skvatt på hva du har å si om det.

Bare la de sitte der og gumle Reductil, brød og margarin til det tyter ut av øra på dem. Finn frem før/etter bilder her på nettet og vis dem kanskje? Ikke vet jeg om det hjelper - det har ikke hjulpet på mora mi ihvertfall. Noen er bare VELDIG glad i selvpining og fettfri, vond mat. HAHA *evil laughter*

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 19:48   #15
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Det er akurrat på samme måte jeg følte det Veggpryd. Så jeg tror også at dette kommer til å forsette og forsette. Jeg spiste ingenting fett til middag. Jeg var sulten og orket rett og slett ikke å bli hakket ned på. Så etter det reiste vi hjem. Jeg orket rett og slett ikke å være der lenger. Jeg gleder meg til jeg kommer meg ned til min idealvekt og forhåpligvis da skjønner dem at jeg har ikke misforstått noe av dette.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 19:50   #16
Irenesol
Juniormedlem
 
Irenesol sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vestby, Akershus
Alder: 55
Innlegg: 40
Irenesol er på en erverdig vei

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Jeg har det sånn med min kusine, som alltid har slitt med vekta. Hun har gått ned med Grete Roede, men rast opp igjen etter endt kurs. Allikevel påstår hun at det er det eneste rette... Hver gang jeg skal til henne, uffer hun seg over kostholdet mitt, for jeg spiser jo ingenting, det er jo håpløst å lage mat til meg!!!

Hun overser de ti kiloene jeg har gått ned siden februar, og er bare negativ. Vet det er misunnelse, og det er klart det er vanskelig for henne å prøve ketolyse nå, etter å ha pratet skit om det i et halvt år.

Nei, vi får heve oss over sånne kommentarer. Vi merker jo selv at dette er bra for oss.

Irenesol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 20:33   #17
Fuffe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 143
Fuffe er på en erverdig vei

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Herregud for noen stygge kommentarer :O
Hvem i all verden får seg til å si noe sånt??

Nei kos deg med maten du. Du vet jo at det funker

Fuffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 21:17   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Huffameg at folk kan få seg til å si slik. Her er det snakk om kraftig innadvoksende sosiale antenner og jeg slenger meg på rådet om å bare riste det av seg. Jeg har fulgt Atkins kosthold (som jo i følge noen er livsfarlig) siden 1982 og jeg er i bedre form, friskere og ser langt yngre ut enn de jeg gikk på skolen med. I følge legen min var de siste prøvene min helt perfekte. På tross av dette livsfarlige kostholdet !

Stå på jente !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 21:41   #19
storemor
Juniormedlem
 
storemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 23
storemor er på en erverdig vei

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Må bare slenge meg på de svar so er gitt. Makan til nonsens. Mem bare vent til de ser resultatene på denne farligrg dietten

__________________
Storemor
storemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:44   #20
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Må bare kommenter på dette for jeg kjenner jeg blir så frustrert på dine vegne. Kjenner igjen uvitenheten blandt familiemedlemmer. Hev deg over dem og spis maten din med god samvittighet...de vil se det på resultatene
Til kommentaren på at fasongen din var finere før så kan jeg ikke forstå at det er noe annet enn misunnelse på at du går ned i vekt. Vær stolt av at du har fått midjen din tilbake

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:47   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dette er ikke bra i hele tatt, du kommer til å dø

Takk og pris for at jeg ikke har fettfobiske foreldre, sier jeg bare!
(Men jeg har litt temperament, kanskje det er derfor ingen har sagt noe sånt til meg? ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned i det hele tatt! Tigress Ketolysekuren 18 22-07-09 00:43
Skal man i det hele tatt telle kalorier? Trenger litt hjelp ... Imse Induksjonen 3 06-04-09 22:10
Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt? elian Ketolysekuren 4 27-01-09 23:07
Går ikke ned i det hele tatt ... nassi Lavkarbo generelt 5 19-04-07 10:48
Dette er absolutt det beste lavkarbobrødet jeg har smakt i hele mitt liv! Iset Lavkarbo generelt 59 27-06-06 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no