Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som starter mandag 4. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-09, 16:24   #201
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

blir alt for skjeldent enn er innom her om dagen.. jeghar kutta helt ut .. spiser akkurat som føre jeg begynnte.. men har ikke gått opp noen ting. tror magesekken min har krympet en del. merker jeg blir fort mett..

når ferien er over så skal jeg igansg med ketolyse og lavkabo igjen. ingen tvil. men i og med jeg ikke går opp noen ting men fortsetter og gå rolig ned så tar jeg ferie med god samvittig het. har gått ned 10,5 kg.

god sommer folkens.

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 00:16   #202
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei
Sist uke hade jeg gått opp 3-400 gr og det skyldes nok mensen og vann i kroppen. Satser på at det løsner igjen denne uken

Har nå reist på ferie og merker egentlig hvor mye mer styr det er med maten da, selv om vi har campingvogn og alt med oss

Merker at det frister mye med både boller/ferske rundstykker og is og ikke minst frukt som jeg har savnet en del. Det holder hardt å ikke spise det

Blir borte i ca 14 dager og jeg lurer veldig på hva vekten vil vise når jeg kommer hjem igjen.

Trener gjør jeg selv om jeg er på ferie, joggesko og sykkel er med og blir brukt forhåpentlig flittig

Ha en fortsatt fin og trivelig sommer

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 08:48   #203
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

vekten min står ganske stille...og har i grunnen gjort det noen uker nå. Er litt lei. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg spiser lavkarbo, men er ikke i ketose. Tror jeg har bygget muskler og mistet fett...Det er jo bra det. Men cm tap viser ikke ukentlige utslag...

Trenger å komme forbi denne kneiken her. Kneikene kommer med jevne mellomrom de. Er bare å holde ut og jobbe videre. Snart er det ferie, det betyr bedre trening i det minste.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 20:24   #204
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Etter noen uker hvor jeg som sagt, har stått mer eller mindre bom stille, både i vektnedgang og cm, merker jeg nå at det endelig begynner å ta fart igjen Det skal dog sies at det er de siste 5 kg som skal av nå, så det går vel litt ekstra tregt, men etter ikke å ha målt noe som helst på flere uker, var midjemålet mitt i dag (som for meg er det eneste stedet som jeg vet nøyaktig hvor jeg skal måle) 75 cm! Jeg er ikke så høy da, knappe 163cm Min teori er at mye av grunnen til at det har gått sakte, er at jeg har drukket for lite vann, spist for lite fett og brukt søtningstoffer. Etter å ha justert på disse, har jeg merket klar forskjell fra siste uke. Så får vi se om det har skjedd noe på torsdag... Målene og forskjellen i klærne er ikke å ta feil av

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 19:28   #205
camilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 14
camilla er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hadde gått ned 2 kilo på fredag jeg, er sen med å skrive her. Da har jeg gått ned 17 kilo siden jeg startet 1 mai. Har blitt utskeielser denne helgen og blir nok ikke noe ned fredagen som kommer.

Er kjempefornøyd med det jeg har gått ned jeg..

camilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:25   #206
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Gratulerer, Camilla, det er jo virkelig en prestasjon!
58 kg er målet, men har fremdeles ikke rundet 62-tallet denne uken, men trooor det er rett rundt hjørnet. Magen er fremdeles like 'liten' så det går riktig vei. Skal kutte littegrann på karbohydratene, og fremdeles sørge for å i meg nok vann og fett, så tror jeg det løser seg.

ha en fortsatt god dag

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:22   #207
camilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 14
camilla er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

tusen takk Dolly..
Mitt første mål er ned 20 kilo til 20 august, skal da reise på ferie og da kommer jeg nok til å spise vanlig mat og passe litt på karbohydrater. Har mange kilo som skal av og er glad for hver kilo som går av jeg..

Camilla

camilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 00:13   #208
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei

I dag har jeg hatt feriens første ordenlige sprekk, is og sjokolade. Og det gir meg dårlig samvittighet og kjenner vel på kroppen at dette ikke er bra.
Jeg skal trene/jogge i morgen tidlig før frokost så jeg rekner med å redusere blodsukkeret nok til at jeg går i ketose igjen på kvelden.
På en måte er det bra å få dårlig samvittighet så får vi håpe at sprekkene blir skjeldnere

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 14:44   #209
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei hei!
Jeg hadde jo planer om å leve lavkarbo selv om vi skulle på ferie denne måneden, meeeen, slik er det ikke blitt! Har spist skikkelig høykarbo og kost meg med masse deilig mat, men heldigvis bare gått opp 1 kg.
I august begynner jeg på'ann igjen, og håper kanskje jeg får en boost etter alle karbene nå, slik at det går kjapt med de siste 10 kg. Det er lov å håpe!

Dere som klarer å holde dere i ketose hele ferien er jammen flinke!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 20:27   #210
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei.
Jeg har også vært på ferie, og skeiet ut skikkelig en hel uke. Har vel spist det meste av usunt jeg kunne få i meg. Har gått opp 1,5 kg, men er nå igang igjen. Merket faktisk at det å spise potetgull, sjokolade og is ikke var så fantastisk som jeg trodde det kom til å bli (men svake meg spiste det likevel da det ble servert). Og det er jo bra! Ikke noe problem å gå tilbake på lavkarbo igjen. Men merker jo at jeg har litt søtsug nå på kvelden.

Det blir et par pauser til på meg denne sommeren. Skal i bryllup neste helg og to helger etter der, og da skal jeg ta pause.

Så flinke dere er som har gått ned så mye! Grattis

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 23:17   #211
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei

Jeg er i ferd med å sprekke . Har spist både brød og potetgull i kveld og jeg kjenner på meg at det er ikke så mye som skal til for å kjøre et "normalt" kosthold resten av ferien.

Jeg liker best rutiner for da kan jeg planlegge bedre og når jeg er hjemme så har jeg det meste for hånd.

ser at flere ikke har gått opp mer enn 1-2 kg. håper ikke jeg heller gjør det.

Jeg jogger en del nå i ferien, før frokost, så jeg håper at jeg har tømt glykogenlagerene på begynnelsen av dagen etter at jeg har skeiet ut.

Nå er det heldigvis bare en liten uke igjen av turen vår, så skal vi slappe av hjemme de siste ukene Få rutine på det meste.

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 08:28   #212
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Det er jo kjempegreier at dere som har spist høykarbo ikke har gått mer opp enn 1-2 kg Jeg må innrømme jeg frykter både potetgull, is og søtsaker, for ikke å snakke om brød, noe i nærheten av pesten....det har tatt meg flere uker å gå ned de siste 2 kg, men nå - ENDELIG lønn for strevet, er kommet meg ned til 62 kg, og har 4 kg igjen til det endelige målet! Og det målet er inkludert 2 kg buffer, så om jeg skulle havne på et platå på 60 kg, er det også greit...Er utrooolig glad for at det endelig løsnet! Forventer det kan ta sin tid med de siste kg, spesielt nå som jeg skal på 3 ukers ferie...kommer nok ikke til å kjøre like strikt, men skal forsøke så langt det lar seg gjøre å holde meg unna de største karbokildene. Jeg vil nødig opp igjen... så derfor tenker jeg å ha egg og bacon disponibelt til enhver tid, uansett hvor jeg befinner meg....spesielt frokosten er jeg redd for, med brød/rundstykker osv...det blir garantert en gigantisk prøvelse, men så lenge jeg har egg og bacon, så MÅ det gå bra
Fortsatt lykke til alle sammen og ha en fortsatt god sommer!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 10:31   #213
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Lykke til, Mrs. Dolly. Det går nok bra.
Jeg skeiet som sagt ut en uke, og det tok meg bare tre dager å være tilbake til der jeg var før. Jeg har ikke gått ned noe mer, men er hvertfall tilbake til den vekten jeg hadde før jeg dro på ferie. Det kommer sikkert an på hvor lenge, og hvor mye man skeier ut i forhold til hvor mange kilo som kommer på igjen.

Jeg skal skeie ut igjen til helga, men skal være streng frem til da.

Fortsatt god sommer

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 10:44   #214
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av kazza78, her.

Det kommer sikkert an på hvor lenge, og hvor mye man skeier ut i forhold til hvor mange kilo som kommer på igjen.

For meg så har det også veldig mye å si hvor lenge det går mellom utskeielsene. En uke mellom f.kes, så sitter kiloene mye bedre. Er jeg i ketose mer enn 14 dager-3uker mellom så blir resultatet mindre, og forsvinner fortere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 08:40   #215
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?



Veide meg i dag, selv om jeg egentlig skulle vente til august, men så viste det seg å bli en positiv overraskelse. Jeg veier nå mindre enn jeg gjorde før vi reiste på ferie! Jippi! Måtte bare dele det med noen...

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 00:17   #216
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Opprinnelig lagt inn av Bixen, her.


Veide meg i dag, selv om jeg egentlig skulle vente til august, men så viste det seg å bli en positiv overraskelse. Jeg veier nå mindre enn jeg gjorde før vi reiste på ferie! Jippi! Måtte bare dele det med noen...

Hei
Så bra da. Jeg er hjemme fra ferietur i kveld og veldig spent på vekta. 14 dager uten kontroll er "vanskelig", og samtidig som at jeg har skeiet litt ut (ikke mye) Skal på vekta i morgen tidlig

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:19   #217
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei
I morgen har vi holdt på med denne form for kostholdsendring, er alle sammen med eller har mange droppet ut. Det er litt stille på denne tråden for tiden
Jeg kan nå meddele at det går sakte men sikkert nedover, har vel mistet 10 kg på disse mnd og er fornøyd med det. Nytt av dagen er at mannen også har begynt 100%. Veldig spent på hvordan han reagerer på kosten.
I sommer har jeg måtte gått til innkjøp av masse nye klær, noe som bare har vært en fornøyelse. Kan se etter klær i str fra 40 til 44
Planen videre er å gå ned 10 kg til. Målet er vel utgangen av november. Ellers trener jeg jevnlig 3-5g i uka og for tiden er det hovedsaklig jogging/løping. Neste mål er halvmaraton 5 september, veldig spent på den

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 14:26   #218
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg er her!
Begynte på'an igjen i går, etter en mnd. pause. Starter med et utgangspunkt på 87,5, som er lavere enn det jeg var da jeg begynte på pausen hvis jeg husker rett? Er selvsagt veldig glad for det!
Nå skulle jeg bare ønske at de neste 10 kg går like kjapt som de første 10, men det er vel litt for mye forlangt tenker jeg...

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 00:34   #219
camilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 14
camilla er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg er også her, har hatt noen små pauser innimellom men har fortsatt som mål å gå ned 20 kilo til 22 august. Det har gått litt trått i det siste og har lett blitt fristet av mye forskjellig. Kan vel ikke forvente at det skal gå like bra hele tiden, blir spennende å veie meg til fredag, håper jeg er der før sprekken. Og da kanskje jeg greier 20 før jeg reiser på ferie den 22 august.
Da jeg skal på ferie kommer jeg til å ha pause selv om jeg skal forsøke å være flink, blir nok sikkert endel is og salt i varmen tenker jeg. Når jeg kommer tilbake er det rett tilbake til kur igjen.

camilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 08:15   #220
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hei dere.
Jeg er også her fortsatt, men har hatt en del pauser i det siste. Har tatt pause i helgene når vi har vært borte i bryllup og forskjellig, og fulgt dietten i ukedagene. Denne helga blir den siste med pause, så er jeg tilbake på fulltid. Jeg veier det samme som jeg gjorde før jeg tok noen pauser (det har jeg gjort hver gang jeg har veid meg etter et par dager tilbake på dietten, slik at jeg har blitt kvitt litt væske etter et par høykarbo dager).
Satser på å gå ned mer fra og med neste uke.

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 18:41   #221
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Hvordan går det folkens?

Jeg har gått ned til 85,6 i løpet av den første uka på kur igjen. Hadde vært SÅ digg hvis det fortsatte!
Var overraskende lett å starte opp igjen synes jeg. Eneste er at vi skal reise vekk torsdag til søndag, og da er det ikke like enkelt å lage all mat selv. Jaja, satser på at det skal gå an å holde seg lavkarbo i det minste.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 14:40   #222
Mrs. Dolly
Juniormedlem
 
Mrs. Dolly sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sverige
Alder: 43
Innlegg: 36
Mrs. Dolly er ny på veien

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg er fortsatt med! Det ble noen utskeielser også for min del i ferien, men da jeg gikk på vekten i dag, så var det bare 1 kg mer enn før ferien! Så nå er jeg back on track igjen deilig, jeg merket at energien ble merkbart lavere av utskeielsene og jeg fikk et par ordenlige omganger med mageknip og oppblåsthet...men nå er det slutt på det!
Godt å se at de fleste fortsatt henger med, jeg merker man kan bli litt 'alene' i lavkarboverden, når man ikke har vært her inne på en stund og flertallet rundt ikke er på diett...motivasjonen man får her inne er gull verdt for meg, så takk skal dere ha!

__________________


Mrs. Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 15:33   #223
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Aaah, merker det kreves viljestyrke for å holde seg unna alt snopet foreldrene mine har rundtom i huset. :knegg:
Spesielt vanskelig fordi mannen min nå er ferdigslanket, og ikke trenger å være så streng som meg. De druene han går og knasker på frister veldig. Og ikke minst en potet til ørretmiddagen.

Men er vel det beste å holde seg helt unna sånne ting, så jeg får være sterk...

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 23:24   #224
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Jeg er her også ennå, og nå er jeg fit for fight!!Fra i morra er det innstramminger!!
Jeg har gått ned lite siden starten, (ca 5 kg)er ennå på 90 tallet, og synes jeg er ganske flink til å holde kuren også. Men, innser jeg har kost meg altfor mye med cavalier sine sjokolader som kommer i altfor mange fristende varianter. Selv med gode ketose utslag over lengre tid går det trått. Nå er matplan lagd og retter delvis tilberedt for uka.Det blir under 2000 kcal og ketose for min del framover. Nå som jeg har gått detaljert til verks, innser jeg at jeg har gått i den samme fella nok en gang, jeg er litt for raus når jeg teller ca kcal i huet mitt,og spiser for store porsjoner...
lærer aldri, men nå er det krig!Basta bom!

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 08:02   #225
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Veiing i dag, og som forventet har jeg gått opp 1 kg med vann fordi jeg har skeiet ut i helgen. Men nå er det definitivt på'an igjen, og det skal holdes lenge. Skal ikke reise på langvarig besøk på en stund nå, og da er det enkel sak å holde kuren synes jeg.

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
Ny her. Starter 1. februar. Noen andre? jannemor Ketolysekuren 19 02-02-09 11:51
Starter på mandag ... Mjaa74 Ketolysekuren 6 06-08-07 21:09
Var det noen som så wicca-programmet på tv2 på mandag? Karin Generell diskusjon 2 23-12-06 08:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no