Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-09, 17:39   #1
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien
Talking

Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/12/05/451317.html


alt i alt , spiser du bare når du er sulten går du kansje ned i vekt.. men du kan jo i det minste spise noe annet en sjokolade?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:07   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Jeg tror at han er inne på noe helt essensielt, selv om det blir tullete å legge det fram som at det er helt greit å spise sjokolade til frokost og iskrem til middag. (Noe jeg tviler på at han har gjort hver dag, det er vel mer det at han vet at han kan, og så blir det jo litt mer fantastisk når man legger det fram på den måten ).
Men, det som er innmari riktig OG viktig er prinsippet med å spise når man er sulten og stoppe når man er mett! Så kan man kalle det intuitiv spising, gjerne det, det er jo en grunn til at de signalene er der!
Det andre jeg synes er viktig er tilgivelsesfaktoren, mange blir så skuffa over seg selv etter en sprekk at de tenker at de likegodt kan fortsette å sprekke, som at de ikke er verdt å få en sunnere og slankere kropp, og det blir som en slags straff.
Det tredje er hele "ulovlighetsprinsippet!". Jeg spiser aldri sukkermat; brød, godteri, pasta, sånne ting, men det er ikke ulovlig!
Jeg nekter ikke meg selv å spise tegnestifter og drikke malingstynner heller, det er bare det at jeg blir syk av det . Det er nemlig ingenting som er ulovlig, det er bare mindre lurt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:14   #3
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Det står jo ikke hva slags sjokolade eller iskrem eller chips han har spist. Så det kan jo være han har spist lavkarbo.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:28   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

selvfølgelig - alle slankekurer baserer seg jo nesten på og spise kun når du ER sulten - og ikke mer en til du er mett. men sjokolade?

han MÅ ha tatt kosttilskudd..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 18:37   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

selvfølgelig - alle slankekurer baserer seg jo nesten på og spise kun når du ER sulten - og ikke mer en til du er mett. men sjokolade?

han MÅ ha tatt kosttilskudd..

Nå, mange slankekurer (vi snakker lavfett/lavkalori, som må sies å være det vanligste) baserer seg på dagsrasjoner av antall kalorier og å spise typ hver tredje eller fjerde time, noe jeg anser som noget unaturlig.

Mennesket er en tåpelig natur sådan, det vi ikke tillater oss selv av forskjellige grunner er ofte det som frister mest

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 19:55   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Pft. Ingen-diett dietten har jeg prøvd. Spis det du vil - når det passer deg. Haha! Tror ikke jeg hadde klart å spise meg "passe mett" på litt sjokolade, altså. Hehe. Det sukkeret er jo som narkotika! Hvertfall for meg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:20   #7
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

og det er jo sakt , at sukker+fett utløser et lykkehormon i kroppen,( sjokolade=sukker+fett) og skaper avhengihet. så.. spis deg mett på sjokolade er nesten bare en teori

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 12:46   #8
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Njaa... Er ikke så sikker på det. Har en datter på 16 som har vært sjokoholiker på Freia Melkesjokolade. Hun spiste minst 200 gram om dagen - og har aldri vært det grann overvektig. Likevel bestemte hun seg for å kutte ut sjokoladen av "helsemessige" årsaker. Resultat: etter et par uker oppsøkte vi lege fordi vi trodde hun hadde fått kyssesyke eller noe lignenede. Hun var blek, slapp, trøtt - og totalt uten energi. Ingenting feilte henne - annet enn abstinens fra sjokoladen. Etter et par måneder uten sjokolade har hun nå lagt på seg minst 5 kilo. Sjokoladen er byttet ut med knekkebrød og frukt - såkalt anbefalt sunn kost. De ekstra kiloene har lagt seg som fett - og ikke muskler. Jeg aner ikke hvorfor dette har skjedd, men dette er hennes virkelighet.

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 14:32   #9
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Dette er jo det Paul McKenna snakker om i sin bok I can make you thin.
Jeg er helt enig med Photo her. Det er egentlig mye jeg har spist på lavkarbo som har vært ut fra at "nå er det på tide å spise". I det siste har jeg og mannen min begynt å tenke mer på dette med å spise når vi er sultne og være vare på å slutte når vi er mette. Jeg har hatt en jevn nedgang og mye bedre mage etter at vi startet med dette.
Jeg må jo legge til at vi spiser lavkarbo. Skal vi spise andre ting, spiser vi dette på kvelden, etter at vi har spist andre ting.

Jeg har tro på "dietten". Jeg tror at alle mennesker burde være mer klar over sultsignaler og hvordan kroppen reagerer på maten vi spiser. Og når jeg er sulten, så er det ikke sjokolade jeg har lyst på. Jeg har også cravinger etter godis, men ikke når jeg er sulten..
Og sjokolade er ikke bare sjokolade. En kopp kakao til frokost, kan jo være laget på fløte og 70% sjokolade og da er det jo lavkarbo...

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 14:46   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

Takk Susieblues! Du fikk fram poenget mitt bra

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 15:28   #11
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Må bare vise denne dietten, den er så humoristisk!

skinn og bein...

Sammenlignet med knekkebrød og frukt så ville jeg valgt sjokolade. Grunnen er at til tross for sukkeret så er det melk, naturlig fett, endel OK stoffer fra kakaoen. Andelen av fett og protein opp mot karboen er mye mer balansert enn i knekkebrød og frukt. Faktisk tror jeg at et inntak av knekkebrød og frukt vil få blodsukkeret til å skyte mer i været enn sjokoladen.

Ergo påvirker man forbrenning, metthet, etc. Jeg er ikke overrasket over at vekten har gått opp.


Selv har jeg en grense på 40% av vekten av næringen i det jeg spiser som kan være karbo. Resten bør være fett og protein. Da påvirkes ikke apetitt eller energi for meg. Jeg kan spiser masse 70% sjokolade uten å merke noe. Men om jeg spiser et knekkebrød eller 2 med litt pålegg ? Glem det... da er effektene igang.

Og frukt ? Da det jo bare tull om jeg bare spiser det mellom måltidene. Luft i magen, vondt i hodet, sliten, belegg på tennene, etc.

ære være offentlige kostholdsråd

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er leggkramper vanlig på denne dietten? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 19 03-12-07 10:59
Går jeg ned på denne dietten? artica Lavkarbo generelt 26 11-04-07 15:40
Kortversjonen av denne dietten? mofe Optimal Ernæring 6 22-01-06 19:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no