Kirsebærlikør
He he, det hører vel ikke hjemme på lavkarbo! 
Jeg har ett stort kirsebærtre og før jeg gikk på diett, prøvde vi oss på å lage kirsebærlikør for første gang. Lager kun 1 liter, men skulle jo gjerne ha mulighet til å smake på denne, når den er ferdig om ca 6 mnd. 
Jeg legger inn oppskriften, er det mulig å lage den mest mulig lavkarbo? Noe som kan byttes ut? Har kommet så langt i oppskriften at jeg har kirsebær og sprit på glass, som har stått i 3 uker. Nå skal jeg tilsette sukker og helle over på flaske. 
Noen som har tips? 
Kirsebærlikør
5 dl kirsebær uten steiner
4 dl brennevin
---
Knuste kjerner av 8 kirsebær
0,5 dl brennevin
---
2,3 dl sukker
Legg de rensede bærene i et tett glas, og hell over brennevin. Knus kjernene av 8 kirsebær, og legg disse på et separat tett glass med 0,5 dl brennevin. Snu på glassene noen ganger hver uke. Sil væskene fra bær og kjerner etter 2-4 uker, bland og filtrer gjennom et tøystykke. Hell over på en ren flaske, og tilsett sukker. Likøren må lagres i 6 mnd eller mer. Juster søtsmaken etter 2-3 måneder. Dersom man ønsker sterkere kjernesmak, må man benytte flere knuste kjerner.
Restene av kirsebærene kan moses i en hurtigmikser og tilsettes sukker, og deretter brukes til desserter eller kakefyll. Det er godt holdbart på et tett glass.

|