Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tur i skogen med brødmat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-08-09, 22:07   #1
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Tur i skogen med brødmat

nå sitter jeg litt på dataen til kompissen min, og han minnet meg på at vi skulle på tur i TO netter i moss. dette blir jo en tur da, med turer i skogen, overnattig i hytter, og de gir oss MAT. som jeg jo har funnet ut at frokost,lunch,middag,og kvelds er BRØD!!! det er jo "turmat"...

jeg har tenkt på linfrøbrød, det er let.. men jeg er ikke så redd for karbo nå..

jeg er redd for og ikke spise NOKK proteiner og fett. skal også ta med 1kg hvitost med 27prot og 23g fett pr 100g... har også vurdert og ta med en hel grilla kylling ( 30-40kr firstprice uten sukker..)

husker ikke hvor mange gram hele den er..

har dere noen forslag? det er tur- og jeg skal ikke akuratt være sær med proteinpulver eller lignende..

Gammel 28-08-09, 22:55   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: tur i SKOGEN med BRØDMAT

Jeg hadde nok ikke st*ra så veldig for to dager, hadde tatt med noe brød jeg kan spise, ekte smør, og feks leverpostei med lite karber( first price sin er god tro det eller ei og under 1g karbo pr 100g ), salami, majones el.l og lagt på m*e pålegg. å bare spise ost i hauger hadde nok ikke hjulpet min vektnedgang, for det har visst en del å si om proteinene kommer fra mjølkemat eller kjøtt for meg.

Ellers tror jeg ikke du skal bek*mre deg så m*e om du får nok protein i 2 dager, bare du spiser deg mett og slipper å gå sulten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 23:01   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

huff er redd jeg

Gammel 28-08-09, 23:05   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg hadde nok ikke st*ra så veldig for to dager, hadde tatt med noe brød jeg kan spise, ekte smør, og feks leverpostei med lite karber( first price sin er god tro det eller ei og under 1g karbo pr 100g ), salami, majones el.l og lagt på m*e pålegg. å bare spise ost i hauger hadde nok ikke hjulpet min vektnedgang, for det har visst en del å si om proteinene kommer fra mjølkemat eller kjøtt for meg.

Ellers tror jeg ikke du skal bek*mre deg så m*e om du får nok protein i 2 dager, bare du spiser deg mett og slipper å gå sulten.

og btw 3 dager, men 2 netter.

Gammel 28-08-09, 23:11   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

og btw 3 dager, men 2 netter.

Ja, men jeg tror ikke 3 dager har så m*e å si, bare du spiser seg mett på lovlig mat. En grilla k'lling er nok ikke så dumt å ta med seg, om du kan oppbevare den kjølig eller spiser opp alt med en gang. Samme med osten, ost oppbevart uten kjøleskap i 3 dager smaker ikke godt. Dere har kanskje tilgang på slikt? Og har du det, da kan du jo kanskje ta med deg hva du l*ster?

Gammel 28-08-09, 23:14   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

nei- ikke kjøleskap

og alle er bedt og ta med "BRØDMAT , og ikke noe tull.. "

Gammel 28-08-09, 23:19   #7
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 54
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

nei- ikke kjøleskap

og alle er bedt og ta med "BRØDMAT , og ikke noe tull.. "

Du får bake deg et proteinbrød å ta med. Det holder seg i flere dager.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 23:20   #8
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Vel, da hadde jeg i allefall ikke tatt med vanlig hvitost.
Jeg hadde kjøpt spekepølser, de har passe mengde fett og protein og kan maules. og slike tubeoster( men les på karboinnholdet), de kan i kortere perioder oppbevares i romtemperatur( og kan henges i en pose ute på h*tteveggen om natta, for litt kjøling). Og kanskje bab*bel ost, den er i voks og kan oppbevares i romtemepratur i 10 dager.

Gammel 28-08-09, 23:30   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

har baconost, i massevis! 0karb, men regner som 1 som en nybegynner regel..

MEN smelter den i sekken?! vil jo ikke ha smør juice på skiva

Gammel 28-08-09, 23:35   #10
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

kjøp med deg et dansk rugbrod fra rema da...med masse spekepølse, spkeskinke, babybellost og smør kan du gå over dovre..

Gammel 28-08-09, 23:40   #11
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

jeg vet egentlig ikke jeg..

ost blir svett og ekkel
spekeskinke blir tørr(nesten uansett hva)
smør smelter
huff huff

Gammel 29-08-09, 09:09   #12
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Nå vet ikke jeg hvor varmt det er i østfold for tiden, men utetemperaturen her i tr*sil tilsier nesten for hardt smør og såklart du henger pålegget ditt i en pose UTE på h*tteveggen om natta, det er det vi andre gjør på tur uten kjøleskap. Men mulig smøret bør være inne altså, med mindre dere f*rer opp til 23 varmegrader i h*tta..

Og smøreost på tube hadde vi med oss på vestlandstur i 14 dager uten kjøleskap. nå var vi riktignok 6 stk så en tube gikk rimelig fort unna, men du spiser sikkert en tube kjapt når pålegget er maten.

Gammel 29-08-09, 10:10   #13
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

Sv: Tur i skogen med brødmat

tube ! den var smart.. jeg har på boks!

da skal jeg kjøpte det også

Gammel 29-08-09, 11:54   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Har du altså seriøst fått beskjed om "turmat, og ikke noe tull"? Haha, hva skal det bety i tilfelle?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 11:59   #15
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

ja- og det skulle være ekte norsk brødmat, og ikke noe salat tull.

turlederen tror nemlig ikke på salat..

Gammel 29-08-09, 12:07   #16
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Haha, brødmat er jo den største tullematen som fins.
Hva med å bake Karins beste brød. Det er jo akkurat som vanlig grovbrød. Også kan du ta med deg pålegg som er hermetisert. Makrell i tomat for eksempel. Det trenger jo ikke kjøling.

Gammel 29-08-09, 12:12   #17
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

får nok det.. får bare si jeg reagerer med forstoppelse og vond mage på hvete,sukker og stivelse.. ( som jo er sant ! )

og ta med mit eget brød : )

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brødmat? anjus Ketolysekuren 11 06-11-07 07:32
Noe brødmat...? Tidligere bruker Lavkarbo generelt 3 10-05-05 20:58

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.