Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vekt, vekt, vekt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-09-09, 09:06   #1
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 52
Nuppe er på en erverdig vei
Cool

Vekt, vekt, vekt

Hva er sånn ca gjennomsnittet dere går ned i uka, og hvorfor er det forskjellig fra uke til uke, evnt, selvom man spiser noenlunde det samme?

Hvor lenge lar dere vekta stå stille før dere booster for å få den i gang? Er det flere uker ( 3 + ) eller mindre?

Bare lurer jeg da....

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:10   #2
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Vekt, vekt, vekt

Gjennomsnittet mitt har vært ca 600 gr i uka.
Det finnes flere tråder om gjennomsnittsvekt her på forumet - prøv å søke opp. Synes å huske at det også er en slik spørreundersøkelse vedr. dette....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:18   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Her er en tråd for de på ketolyse!
Finnes også en for de på Lindberg!

Gammel 04-09-09, 09:26   #4
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Jeg har gått ned ca 200 gram i snitt, på 7 uker.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 09:55   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

I gjennomsnitt har jeg gått ned 500g i uka. Men ellers er ukene slik; 0g en uke, 800g en uke, 300g en annen, så kanskje stille et par uker.

Og du lurte på hvorfor det er slik? Fordi kroppen ikke er en maskin man kan stille inn på ønsket vekttap i uka.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 10:29   #6
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Selv har eg starta på Ketolyse igjen etter en pause i sommer og kan fortelle at eg går ikke ned, men opp

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 10:32   #7
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

ok, skulle gjerne lest alle trådene på hele forumet, men det har jeg altså ikke tid til, derfor spør jeg, så kan jo de som syns det er noe å svare på svare, ikke sant?

Sikkert greit med litt oppdatering av gamle temaer også ?

Gammel 04-09-09, 10:42   #8
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Det er ingen fasit på hvor mye man går ned, noen raser ned i vekt, andre må jobbe hardt for det og det er kun over tid du selv kan svare på hvor mye du går ned. Kroppen kan bli vant med ett kosthold, selv har eg gått på ketolyse siden mai i fjor, men med pause i sommer. Etter jul har eg ikke gått ned i vekt omtrent, opp i sommer, dermed har eg forandret litt på hva eg spiser og antall karbs for å sjekke om dette hjelper.
Er veldig viktig å ta seg den tiden det tar å lese seg opp på ett tema. Kunnskap er makt

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 10:55   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

her står det litt om hva folk har gått ned, og i hvilket tempo: http://forum.lavkarbo.no/showthread....jennomsnittlig

Gammel 04-09-09, 13:06   #10
Tictac
Medlem

Tictac sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Svingen
Alder: 54
Tictac er på en erverdig vei

Jeg har såvidt startet med å holde meg unna poteter, ris, brød/knekkebrød, sjokolade og snacks bortsett fra baconcrisp/svor. Har vært flink i grunnen, og tror det har blitt 2,5 kilo siden 16/8 (knappe 2 uker). Tickeren min tar visst ikke halve kilo, så den viser 3 kg.

Drikker endel Pepsi Max fremdeles og litt melk. Bruker fortsatt litt ferdigposer til saus og middagsmat. Fortsetter jeg med å gå ned 1-2 kilo i mnd er jeg veldig fornøyd, gjør jeg ikke det skal jeg stramme litt mer inn.

Tictac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo enn tidligere, myyye mindre.... Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 13:10   #11
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tictac, her.

Jeg har såvidt startet med å holde meg unna poteter, ris, brød/knekkebrød, sjokolade og snacks bortsett fra baconcrisp/svor. Har vært flink i grunnen, og tror det har blitt 2,5 kilo siden 16/8 (knappe 2 uker). Tickeren min tar visst ikke halve kilo, så den viser 3 kg.

Drikker endel Pepsi Max fremdeles og litt melk. Bruker fortsatt litt ferdigposer til saus og middagsmat. Fortsetter jeg med å gå ned 1-2 kilo i mnd er jeg veldig fornøyd, gjør jeg ikke det skal jeg stramme litt mer inn.

Er vel sånn jeg og spiser, bortsett fra at jeg ikke bruker ferdigposer og pepsi max...

Gammel 04-09-09, 13:11   #12
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Hmmm... Tror kanskje litt av problemet mitt er at jeg forventer å gå ned minimum 1 kg i uka...

Gammel 04-09-09, 13:17   #13
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Tickeren min tar visst ikke halve kilo, så den viser 3 kg.

Husk å bruke punktum som kommaskiller, ikke komma.

Gammel 04-09-09, 13:18   #14
Tictac
Medlem

Tictac sin avatar

ups, jeg mente "på knappe 3 uker."

Jeg har ingen veldig hastverk med å gå ned til målet mitt, sikkert derfor jeg har tatt det litt rolig! Har satt måldato til påske og håper på å smette fint inn i bunaden på 17. mai. Den har vært en smule trang de siste årene.

Har tidligere prøvd Libra, og det gikk jo bra, men jeg var myyyye mer fysen og sulten (og sprakk jo etterhvert med dunder og brak). Nå kan jeg spise meg mett og fremdeles går jeg litt ned i vekt.

Sist redigert av Tictac : 04-09-09 kl 13:19. Årsak: legge til noe
Tictac er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo enn tidligere, myyye mindre.... Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 13:18   #15
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nuppe, her.

jeg forventer å gå ned minimum 1 kg i uka...

Hvis du finner en kur som garanterer det og faktisk virker, så si fra! Siden kroppen ikke er en maskin med nøyaktig innstilling og bruksanvisning, så er nok det desverre en utopi. Og en farlig tankegang ikke minst. Du kommer til å få mange skuffelser.

Gammel 04-09-09, 13:18   #16
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Hvor mange kg skal du ned?
Går du på ketolyse må du telle karbs, det er superviktig i begynnelsen.

Hvis du spiser som nevnt over er du nok ikke i ketose vil eg tro og følger heller ikke ketolyseprinsippene.
Anbefaler deg å bestemme deg for en filosofi, da er det enklere å gjennomføre for de fleste og lettere å komme med råd enn hvis man hara en egenkomponert kur.
Vekttapet går i rykk og napp dessverre så forventninger er ikke det beste å ha på dette punktet

Gammel 04-09-09, 13:19   #17
Tictac
Medlem

Tictac sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Husk å bruke punktum som kommaskiller, ikke komma.

Takk!

Gammel 04-09-09, 13:21   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Takk!

Ingen årsak. Tok litt tid før jeg kom på at det er amerikanske tall også

Gammel 04-09-09, 13:30   #19
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Hvor mange kg skal du ned?
Går du på ketolyse må du telle karbs, det er superviktig i begynnelsen.

Hvis du spiser som nevnt over er du nok ikke i ketose vil eg tro og følger heller ikke ketolyseprinsippene.
Anbefaler deg å bestemme deg for en filosofi, da er det enklere å gjennomføre for de fleste og lettere å komme med råd enn hvis man hara en egenkomponert kur.
Vekttapet går i rykk og napp dessverre så forventninger er ikke det beste å ha på dette punktet

Jeg slår ut positivt på stixene, og har vært i ketose fra dag 4, jeg har holdt på ca 3 uker nå.

Karbene får jeg fra grønnsaker, spiser ingen mel eller sukker erstatninger... Har kuttet veldig ned på fløte, cf og cc denne uka, så et det må få litt tid før man ser resultater. Dessuten har jeg mensen, så planen min er å veie igjen neste mandag, får litt stress av å veie hver uke...

Jeg har etter jeg begynte, gått ned og opp, og pr i dag viser vekta 1,5 kg mindre enn ved start. Det gjorde den forrige uke også.

Gammel 04-09-09, 13:31   #20
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Skal ned 10 kg

Gammel 04-09-09, 13:42   #21
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Da kan eg nesten garantere at du ikke vil gå ned en kg i uka. Selv har eg gått ned ca 30 kg og det skjedde fra mai i fjor til jul i fjor. Etter jul har eg omtrent ikke gått ned noe, uten opp i sommerferien når eg hadde pause. Eg har fremdeles ca 40 kg til som skal vekk og går nå oppover. Så å håpe på 10 kg på 10 uker er nok dessverre fare for at det kan bli en skuffelse. Er en kjensgjerning at de siste kg mot idealvekt er de vanskeligste å bli kvitt.
Men ser du på dette som en kur eller vil du fortsette på lavkarbo etter at kg er vekke?

Gammel 04-09-09, 13:50   #22
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Jeg ser på dette som en slankekur, men vil leve på lavkarbo resten av mitt liv, for å holde vekta. For selvom jeg ikke har gått ned mye, har kroppen min det mye bedre. Ikke oppblåst, ikke vann i kroppen, ikke vondt i hodet, føler meg rett og slett bedre generelt.

Men jeg er redd for ikke å gå ned og jeg er redd for å gi opp.

Gammel 04-09-09, 13:54   #23
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Men da må du nesten definere hva du skal gå på, for lavkarbo er en livsstil mens ketolyse er en slankekur pr def.
Du vil ikke rase ned i vekt på en lavkarbokur når du ikke har så mange kg som skal vekk, det er iallefall ikke det som er vanlig.

Gammel 04-09-09, 13:56   #24
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Kanskje du bare skal stresse ned? Kiloene vil forsvinne. Såklart du kan gå en en kilo i uka, men ikke alle gjør det, de fleste går vel ned rundt en halv kilo eller kanskje mindre.
Og er det så farlig, nå du bare skal ned 10kg og skal leve lavkarbo resten av livet?
Jeg skjønner jo at dine 10kg er masse for deg, jeg husker også hvordan det var å være 10kg overvektig, og det føltes like m*e som nå
Men prøv å ta en uke ad gangen og ikke fokuser så m*e på vekta. Og uansett hva de andre sier om hvor fort de går ned, så er du deg og ikke dem!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 13:59   #25
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Som Imse sier, ja selvsagt er det mulig å gå ned ett kg i uka, men dette er mot normalen når man "kun" har ti kg som skal vekk og vi alle er forskjellig så det går ikke an å gi noe fasitsvar på det.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Vekt ninniaasen Ketolysekuren 16 07-04-08 10:51
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
gå ned i vekt hannahgamlem Induksjonen 3 16-12-04 21:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.