Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

LK-Valget 2009

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Hva ville du stemt i dag?
Rødt 5 8,20%
SV 8 13,11%
AP 22 36,07%
SP 2 3,28%
Venstre 5 8,20%
KrF 2 3,28%
Høyre 7 11,48%
FrP 7 11,48%
Jeg har ikke tenkt å bruke stemmeretten min 3 4,92%
Deltakere: 61. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-09, 16:12   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk
Smile

LK-Valget 2009

Hvis det var valg i dag, hva ville du stemt på?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 16:13   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Rødt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 16:14   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Ville sittet hjemme, siden jeg ikke har NOK kunnskap til å velge hverken det ene eller det andre..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 16:52   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Man kan stemme blankt, kan man ikke?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 18:41   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Om man ikke har peil på politikk, så tenker jeg at de fleste har ett eller kanskje to partier som de veit dem ikke ville stemt på. Jeg er a den oppfatningen at det da er bedre å trekke lodd og stemme på ett a de andre enn ikke stemme i det hele tatt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 19:17   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Og så er det greit å se hvilke partier som drar med seg hvilke på lasset med tanke på samarbeidsregjering.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 21:43   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Jeg har allerede stemt i det ordentlige valget også Greit med alt som er gjort!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:22   #8
noraa
Juniormedlem
 
noraa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 41
noraa er ny på veien

Sv: LK-Valget 2009

Jeg stemmer Rødt!

Kunnskap om politikk og partiene er helt klart viktig når man skal velge, men de fleste mennesker har jo sine verdigrunnlag. Hvis man synes det er vanskelig å orientere seg i jungelen av valgkamputspill, kan man heller prøve å finne ut hva grunnverdiene er hos de forskjellige partiene.

Og man kan, som Photobscura sier, være litt taktisk og se hva man kan stemme for å støtte opp om en samarbeidsregjering.

Godt valg!

noraa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg/Kjernesunn Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 23:06   #9
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: LK-Valget 2009

Har vekslet mellom Ap og SV tidligere, men lander på Ap i år.

__________________


trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 23:09   #10
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Tro det eller ei, vingler mellom Ap og Frp...

Hvilken kombinasjon!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 23:29   #11
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: LK-Valget 2009

Sympatiserer med flere partier. Kunne nok gjerne valgt Rødt, men jeg stemte SV for å gjøre dem sterkere i en eventuell rød-grønn regjering. For det trengs, synes jeg.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 00:01   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Tro det eller ei, vingler mellom Ap og Frp...

Hvilken kombinasjon!

Da er det jo bare å legge seg midt i mellom!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 00:03   #13
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: LK-Valget 2009

Urovekkende mange som stemmer AP i den der meningsmålingen deres...

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 00:24   #14
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så er det greit å se hvilke partier som drar med seg hvilke på lasset med tanke på samarbeidsregjering.

Hvordan finner jeg ut hvem jeg drar med å lasset med stemmen min?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 07:49   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: LK-Valget 2009

Scartz, har du prøvd en eller flere valgtester? Les deg opp på de to-tre som kom høyest og bestem deg for hvilke saker som er viktig for deg

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 07:53   #16
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: LK-Valget 2009

Jeg tror forresten at jeg stemmer sv i år. Jeg har så langt ikke sett noen andre som vil ha med tennene i helsetjenesten (og har satt det som en hovedsak) , og det er det viktigste for meg akkurat nå.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 08:12   #17
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har så langt ikke sett noen andre som vil ha med tennene i helsetjenesten (og har satt det som en hovedsak) , og det er det viktigste for meg akkurat nå.

Venstre vil innføre gratis tannbehandling for utsatte grupper, og redusere prisene på alle nødvendige tannlegebehandlinger.

Kampanjesidene til Venstre finner du her.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 08:13   #18
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: LK-Valget 2009

Jeg vil stemt rødt, helt klart.
Sansynligvis AP.

Men jeg har ikke stemmerett i Norge, ikke i stortingsvalget.
Er jo svensk statsborger.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:05   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Venstre vil innføre gratis tannbehandling for utsatte grupper, og redusere prisene på alle nødvendige tannlegebehandlinger.

Kampanjesidene til Venstre finner du her.

Takk for tips Jeg må tydligvis orientere meg litt mer

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:11   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Jeg vil stemt rødt, helt klart.
Sansynligvis AP.

Men jeg har ikke stemmerett i Norge, ikke i stortingsvalget.
Er jo svensk statsborger.

Hmmm ... Søstra mi er svensk statsborger, mener da bestemt at hun kan stemme ...?!?

Jeg stemmer Rødt fordi jeg synes de fortjener plass på tinget. Selv om jeg ikke er fullstendig enige med dem om alt (men kanskje minst uenige -det er det vi har kommet til, haha), så trenges det en ny rød/sosialistisk opposisjon, ettersom SV har blitt så svekka i en regjering hvor AP hadde flertallet.

Og et sånt aproppos: Jeg håper snart at folk ser lengre fremover enn fire og fire år. Det er det som er litt trasig, at mange tror at alle valgløfter skal bli innfridd den første ukene med ny regjering. Sånn fungerer det jo ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:25   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Og så lurer jeg på om jeg tør å lufte noen små tanker (eller, de er vel relativt store), og vil bare advare om at dette er mine personlige tanker om det politiske livet i Norge.
For de som overlevde åttitallet, og begynnelsen av nittitallet, med Thatcher som statsminister i 79-90, og med, forsåvidt en langt snillere høyre-regjering i Norge under Willoch fra -83, helt til Syse tok over på slutten av åttitallet (hvilket ikke akkurat endte så bra ...). Når jeg ser tilbake, jeg kan aldri huske at det har vært så mange sosialister overalt, og det ser man jo i all popkultur som viser til ungdomskulturen på den tiden. Det vil alltid oppstå motreaksjoner, særlig når jappetida gikk i grus.
Med så mange år med stort sett rødt, eller i allefall i en slags liberal orientering i så mange år, tror jeg folk er bortskjemte. Vi har blitt et veldig rikt land, og nå har vi en finanskrise. Jevnt over har det blit større forskjeller på folk, ikke fordi at vi har fått så mange flere fattige, men vi har fått mange flere rike.
Så, jeg venter på en motreaksjon, at folk skal bryte ut av konformen. Og nå lurer jeg nesten på om det må til en konservativ overtagning av landet for at folk skal våkne litt !
Ikke at jeg ønsker at Frp skal komme til makta (sorry for de som stemmer Frp, altså, dette er bare min mening), ikke bare fordi jeg er uenige med dem, men fordi jeg tror at dersom de får gjennomført bare halvparten av sin politikk så vil det ha store konsekvenser for landet langt fram i tid. Dette er et parti som aldri har vært i regjering, og med sitt flertall over høyre, så vil det i tilfelle bli en statsminister fra Frp.
Så, i ytterste konsekvens, hva vil skje med oss småfolka? Vi som er trygda/kunstnere/lavtlønna/uten utdanning? Er det en Frp/Høyre-regjering som må til for at folk skal våkne opp og holde sammen for et rettferdig samfunn?

Ja, jeg vet ikke om noen følger med på tankegangen min her, jeg er bare veldig bekymra.
Jeg har forøvrig ikke gått i en demo siden Krf-regjeringa ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:10   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

folk er bortskjemte. Vi har blitt et veldig rikt land, og nå har vi en finanskrise. Jevnt over har det blit større forskjeller på folk, ikke fordi at vi har fått så mange flere fattige, men vi har fått mange flere rike.

Og så finnes det en stor gruppe mennesker som føler seg oversett, at de ikke har fått det de fortjener (fra deres sterkt subjektive synspunkt) som føler at f.eks FRP snakker et språk de forstår . Detaljer som at de legger ned hele distrikstnorge er jo et fint lite problem for de som sitter på Stovnersenteret og irriterer seg over at det er så mange mørkhudede som stjeler kafestolene deres... Da er løftet om billigere og større tilgang på vinflaska de skal kose seg med i helga et større issue. Og breiere vei opp til campingvogna, så de slipper å dele med alle sosialistsnylterne som aldri har gitt de en lillefinger en gang!
Norge er et ekstrmet navlebeskuende folk. Og desverre har man en tendens til å se de tingene man liker, og lukke øya for det man ikke liker, og det er Siv og gjengen eksperter på å utnytte. Eller egentlig Hagen, siv er ganske bleik i forhold.
Jeg er også stygt redd for at de må fram i maktposisjon for at folk skal våkne. Og at det da allerede er alt for seint. For distriktsnorge, for oljefondet og for kulturnorge.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 11-09-09 kl 12:21.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:13   #23
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Ja, det er som en pendel som svinger hele tiden. En gang må den snu. Spørsmålet er bare om pendelen egentlig svinger så langt i praksis, i og med at vi "har det så godt" med velferdsstaten. Etter SV kom til makten, så var det jo et gigantisk hopp over på FrP i meningsmålingene, - som en motreaksjon på alt plunderet som var i starten med dem. Det som er spennende å se nå, er jo om pendelen har svingt helt over, og oppslutningen til FrP faktisk holder seg i praksis nå som folk faktisk skal ut og stemme på ordentlig (det er jo noe litt annet enn å uttale seg på en meningsmåling).

Jeg er veldig skeptisk til FrP i regjering, - ikke bare fordi jeg er så hoppende uenig som jeg kan blir med verdisynet deres, men også fordi jeg tror det vil være uheldig for landet vårt å ha nok en periode med et opposisjonsparti som ikke har erfaring fra å sitte i regjering. (FrP setter fingeren på viktige problemstillinger, det skal de ha. Men konklusjonene og årsakssammenhengen og løsningene deres er dårlige og i mine øyne ikke bra. )

Jeg stemmer Venstre fordi de har det verdigrunnlaget som passer mitt verdisett best, og dermed også tar avgjørelser og har holdninger som stemmer med hva jeg synes er bra. Jeg stemmer Venstre fordi de har en helthetlig politikk, og har med seg det beste fra velferdspolitikken fra venstresiden og det beste fra økonomipolitikken fra høyresiden.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:19   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Jeg stemmer Venstre fordi de har en helthetlig politikk, og har med seg det beste fra velferdspolitikken fra venstresiden og det beste fra økonomipolitikken fra høyresiden.

Jeg syns også venstre er det helt klart mest edruelige partiet for tida. Men jeg feiget ut av redsel for at de må slå seg sammen med for mange på ytterste mørkeblå fløy, og stemte tradisjonellt utfra min bakgrunn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:31   #25
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så, i ytterste konsekvens, hva vil skje med oss småfolka? Vi som er trygda/kunstnere/lavtlønna/uten utdanning? Er det en Frp/Høyre-regjering som må til for at folk skal våkne opp og holde sammen for et rettferdig samfunn?


Hehe, jeg fikk en mail i dag med tittel "Å ta en SV":

"Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag. Regningen kom alltid på 1.000 kroner totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet. De fire fattige slapp å betale. Den femte betalte kr. 10, den sjette kr. 30, den syvende kr. 70, den åttende kr. 120, den niende kr. 180 og den tiende og rikeste skulle betale kr. 590.

Alle var fornøyd med ordningen inntil restauranteieren en dag tilbød dem rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på kr. 200,- per middag. Fortsatt ville gruppen dele regningen etter skattemodellen, så de fire fattigste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre, hvordan skulle rabatten fordeles? Kr. 200 delt på seks ble kr. 33,33 i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig. Restauranteieren foreslo å redusere regningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag. Det innebar at også den femte fikk spise gratis, og den sjette skulle betale kr. 20, den syvende kr. 50, den åttende kr. 90, den niende kr. 120, mens den rikeste fikk redusert regningen fra kr. 590 til kr. 520. Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før.

Utenfor restauranten begynte de imidlertid å sammenligne hva de hadde spart. Jeg sparte bare en tier, mens han sparte kr. 70 sa sjettemann og pekte på den rike tiendemannen. Akkurat, sa femtemann, som også fikk kr. 10 i avslag. Han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye som jeg. Hvorfor skal de rike alltid få mest, ropte den syvende, som fikk kr. 20 i rabatt. Og vi fikk jo ingenting, ropte de fire fattigste i kor. Dette systemet utnytter de fattigste. Stemningen ble rask så hatsk at de ni banket opp tiendemann. Neste kveld kom han ikke på middagen, så de spiste uten ham. Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. Det manglet 520 kroner."



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da var valget tatt Livsglede Ketolysekuren 7 15-04-08 21:13
Valget i dag.. mofe Generell diskusjon 10 12-09-05 22:16
Hva skal dere stemme til valget? Summer Generell diskusjon 28 13-08-05 21:19
Siste 100 tråder- Hvor ble valget at? guro Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 18 04-08-04 10:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no