Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Cocosa...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-09-09, 17:05   #1
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 52
Nuppe er på en erverdig vei

Cocosa...

...fysjameg, men man vender seg vel til det. Hadde en teskje i tekoppen, hva bruker man den egentlig til?
Damen i helsekosten sa et par ting som jeg tenkte å sjekke ut med dere; nemlig at for å kunne gå ned i vekt, må man spise over 1350kcal pr dag, og kke la det gå over 4 timer mellom hvert måltid, ellers vil kroppen gå i sparemodus.

Utålmodige Nuppe

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 17:13   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Cocosa...

cocosa er rundt 90% mettet fett. nemlig det vi mennesker er "konstruert" til og forbrenne. det og animalsk mat

og det er vel MTC fett du har kjøpt? nemlig en halvlang fettsyre som ikke kan bli lagret,, men må brukes med en gang. altså den "øker" forbenningen" ..

var det det? moderator?

Gammel 21-09-09, 18:08   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Det er to varianter, den ene brukes til steking og den andre spiser man som den er eller har den i te/kaffe eller smoothie. Den siste smaker kokos. http://www.helseogkost.no/content/search?SearchText=cocosa
MCT (medium chain triglycerides) olje er flytende og har etter min mening ingen smak. Dette er bestillingsvare på apoteket.
Mange som har problemer med å få i seg nok fett bruker supplermenterer kostholdet med cocosa eller MCT.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:46   #4
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Jeg synes cocosa (den med smak) er godt jeg og jeg spiser gjerne en teskje eller to til frokost. Har jeg mørk sjokolade ,så tar jeg gjerne en liten bit samtidig og lar smakene blandes i munnen. Ellers er det mange som smelter det sammen, eventuelt med kokosmasse eller nøtter i. Det går fint å raspe sjokolade
Det med 4 timer stemmer ikke for meg, men du må jo teste ut på egen kropp. Vi er forskjellige.
Det er sjelden jeg spiser mer enn to ganger i døgnet, ofte blir det bare ett måltid utenom eventuelle skjeer med cocosa da men har nok spist godt over de nevnte antall kalorier i løpet av døgnet.
Jeg har gått ned mange kilo på det, og prøver i øyeblikket ut å tilføre litt mer karber fordi jeg ikke vil gå ned mer. Kroppen slapp plutselig et par kilo mer enn jeg ønsket, og mine pene ben begynte å bli litt for tynne for min smak.

Ser det er så mange forskjellige opplevelser i forhold til hvor ofte og hvor mye mat man trenger. Jeg tror på det å lære seg å lytte til kroppen - når den vil ha mere mat. Så enkelt og så vanskelig

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:14   #5
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 52
Nuppe er på en erverdig vei

Ja jeg har kjøpt den til å spise, ikke den til å steke. Jeg tror jeg får i meg for lite fett, jeg blir mett veldig tidlig i måltidet, og det går mange timer til neste gang jeg orker mat. Så får se hva cocosa kan gjøre for meg da

Utålmodige Nuppe

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er cocosa? Fryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 29-10-11 01:45
Cocosa quebec Kake/dessert og snacks 4 26-07-08 23:27
Cocosa Madeleine Atkins kosthold 15 23-03-08 16:07
Cocosa Liiiz Ketolysekuren 16 17-08-07 23:41
cocosa Hedda:) Generell diskusjon 7 09-11-06 23:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.