Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp, trenger støtte

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-09, 20:01   #1
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Hjelp, trenger støtte

Heisann.. jeg er også ny på ketolyse. Har holdt på siden søndag. Er ikke i ketolyse iflg. stix. Jeg lurer på om jeg gjør noe galt her. Veier ikke maten, men tar litt mindre porsjoner enn normale. For eks. det jeg har spist idag:

Frokost: kaffe med fløte, 1/4 stor frokostpannekake (fant oppskrift her) med bringebær på
Lunch: kaffe, kaffe og kaffe (var i møter) spiste en fet kjøttkake (hjemmelaget etter Skaldemanns prinsipper), samt litt agurk og rømmedressing.
så ca. kl. 13 spiste jeg resten av frokostpannekaken med bringebær. Så ble jeg jammen "truet" til å ta ett rekesmørbrød på jobben. Jeg klarte ikke nekte, men spiste bare reker og mayones. (Tenkte at ok, det er jo fett og proteiner)
Var veeeldig mett helt til nå i kveld. Laget middag som var 1 kyllingbryst, 3 sopp, 1/4 løk og dekket det med jarlsbergost og gratinerte det i ovnen. Jeg hadde broccolimos med smør og fløte inntil....'var jo veldig godt.

Så nå sitter jeg her da og er temmelig mett...tror selv jeg har spist for mye...er det noen som kan hjelpe meg med hvor mye jeg har i karber?

Jeg vil så inderlig gjerne gå ned i vekt. Først var det vekk med røyken, det gikk greit, men kiloene kom på. Føler selv jeg har ca 15 til 20 kg som skal vekk....

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:09   #2
Svima
Medlem
 
Svima sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 290
Svima er ny på veien

Sv: Hjelp, trenger støtte

Hei.
Jeg er også helt ny her, og sliter med de samma spørsmålene som deg (tror jeg). Jeg prøver å etterlyse en side vi kan gå inn på, hvor vi kan få beregnet karbo. inntaket vårt. Det hadde lettet "arbeidet" vårt. Ha ha

Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:12   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger støtte

http://www.diett.no/

det finnes flere, bare bruk søkefunksjonen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:12   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger støtte

Viss du skal finne ut antall karber, MÅ du veie maten

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:16   #5
Svima
Medlem
 
Svima sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 290
Svima er ny på veien

Sv: Hjelp, trenger støtte

Takk skal du ha. Jeg sliter det med å veie/telle, men innbiller meg at det hadde vært lettere med litt hjelp.
Det er utrolig mange flotte sider og innlegg her. En super takk til dere erfarene.

Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:21   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, trenger støtte

Hei,
For å regne ut kh så må du nok veie maten. Mindre enn normale menger er ikke et godt nok mål til å kalkulere kh, he, he… Hva er egentlig normalt?
Måling med stiks skal gjøres på kvelden minst to timer etter siste måltid. De fleste pleier å være i ketose i løpet av 4 dager.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:23   #7
Svima
Medlem
 
Svima sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 290
Svima er ny på veien

Sv: Hjelp, trenger støtte

Du har utrolig mange fine og spennende oppskrifter Gerd. Jeg må kopiere noen av dem. Det er litt lett for å bli noe ensformig kost i begynnelsen. Man er hele tiden redd for å spise for mye.

Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 03:17   #8
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Hjelp, trenger støtte

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
For å regne ut kh så må du nok veie maten. Mindre enn normale menger er ikke et godt nok mål til å kalkulere kh, he, he… Hva er egentlig normalt?
Måling med stiks skal gjøres på kvelden minst to timer etter siste måltid. De fleste pleier å være i ketose i løpet av 4 dager.

Men må hun veie alt eller kun det som inneholder karbohydrater? Jeg ville sagt at iallefall kjøttkake etter skaldemanns prinsipper og kyllingfilet kan passere fint uten veiing...

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 06:52   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hjelp, trenger støtte

kjøtt har normalt ingen karber, så du bør ikke veie.

men ferdig skiva, osv kan ha blitt sukkra.. se på ingredienser på f.eks hamburgerygg; gluktose.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 10:09   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger støtte

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Men må hun veie alt eller kun det som inneholder karbohydrater? Jeg ville sagt at iallefall kjøttkake etter skaldemanns prinsipper og kyllingfilet kan passere fint uten veiing...

Hvis man vil ha oversikt over energifordelinga (75%/20%/5%) på maten må man veie alt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt moralsk støtte Bubble Spørsmål og svar 9 17-08-09 23:37
Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte Panterpia Ketolysekuren 7 25-01-09 17:46
Hvis noen trenger din støtte... Hyper Generell diskusjon 2 27-08-07 09:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no