Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le
Med slike som deg snakker vi insulinrestistente? Jeg venter også spent på svar på det
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#27 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le
Jo, men jeg er ikke medisinert en gang ... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
![]() ![]() |
Flott innlegg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#29 |
Gjest
|
Jeg lå på 1200-1600 kalorier per dag de første månedene. Dette er lite, men så gikk det jo radig også da. 27 kilo på 5 måneder. Men jeg var veldig bevisst på å få i meg nok proteiner for ikke å miste for mye muskler. Nå ligger jeg på et mer normalt nivå, ca 2200-2800 kalorier og 0-80 gram kh, uten å legge på meg igjen. Jeg spiser fortsatt aldri poteter, ris, pasta eller brød, men jeg unner meg gjerne en cortado eller latte og ferdigdressinger i salatbarer, saus på restaurant, lavkarbopølser, farsemat, kjøpekarbonader osv. En periode spiste jeg mye lavkarbobrød, men det har jeg oppdaget binder mye vann i kroppen. |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() |
Nesten det samme. Har tatt av så mye kilos de siste 4 månedene at mormor og morfar ikke kjente meg igjen i butikken lol lol. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
![]() |
Hva bruker du som fettkilde, siden du ikke spiser meieriprodukter (smør)? Cocosa og planteoljer? Eller kan man få i seg nok fett gjennom kjøttet? (avhengig av fettinnhold i kjøttet, selvsagt...). Bare nysgjerrig, for jeg ser selv at det går veldig mye i meieriprodukter her, ikke bare for fett, men også proteiner. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE?
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
![]() |
Jeg spiser rundt 250-400 gram kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/nakkekoteletter stort sett hver dag. Det funker vil jeg tro. Ellers kan man jo knaske noen nøtter for å supplere med fett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
![]() |
Jeg vet ikke, vil kanskje tro det er for lite fett i kjøttdeig og kyllingkjøttdeig? (Sistnevnte har 6-7% om jeg husker riktig, og kjøttdeig har vel inntil 14%). Så avhenger det jo av om/hva man bruker av stekefett (smør/olje/cocosa osv.). Men altså, så lenge det funker for deg, så er det jo topp! Jeg ser bare at mange andre er opptatt av å få i seg mye fett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE?
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
![]() |
Aner ikke hvor mye fett det er i kjøttdeig osv. Men det funker utrolig bra iallefall. Kjenner meg mett lenge. Trenger 1-2 måltider daglig uten å sulte. Men klart det kan være lurt å spise flere måltider om man orker mat på alle døgnets tider |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Sv: Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lengerDa jeg begynte på lavkarbo i fjor høst, så gomlet jeg svensk fløteost, og MYE kalorier, men jeg gikk ned 10 kg på tre uker. Men så begynte jeg på the diet solulution program, meg 20%fett, 35%karb, og 45%protein, med 7 måltider pr dag, kun naturlige råvarer og kaloritelling, og oppmåling av måltidene, og la på meg 8 kg på 8 uker!! skjønner ingenting :O |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil! | matitt | Lavkarbo generelt | 24 | 28-09-09 08:28 |
Afrodite-brødet ikkje i salg lenger. Hjelp! | laila-76 | Generell diskusjon | 5 | 14-07-09 14:23 |
Kan noen skrive om samenheng mellom lavkarbo og pcos? var ikkje klar over dette! | mliaz | PCOS og karbohydratkontroll | 8 | 02-06-07 01:39 |
Ikke lenger i ketose | nita58 | Ketolysekuren | 2 | 22-10-06 21:00 |
Nå tør jeg nesten ikke være i ketose lenger | Iset | Lavkarbo generelt | 12 | 13-05-05 19:45 |