Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Oktoberskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-10-09, 23:26   #201
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

blir du ikke fristet til å skeie utenda mer da? nårn først er i gang liksom?
tørr ikke å skeie ut jeg såå redd for at jeg skal klare å stoppe

skulle egentlig på trening i mårest, men snupp hadde over 39 i feber, så her er d en rolig dag..

spist alt for mye spekeskinke i dag, så blir vell vanndame i disse dagene da HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG? kan ikke alle sammen skrive hva de har til middag den dagen de skriver her?
er så matlei ser dere, at gubben kommer snart hjem og jeg harikke starta på middag en gang for jeg har ikke lyst på noen ting

Nei det går bra. Og jeg har ufattelig mye bedre kontroll nå enn tidligere. Men dette må bare å sakte. Om jeg skal vende helt om med en gang så sprekker jeg og går lei, vært der før mange ganger. Så dette må jeg ta gradvis.

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 10:21   #202
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG? kan ikke alle sammen skrive hva de har til middag den dagen de skriver her?

Bruker du denne? Middags-tråden

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Middagen spiser jeg nå... Ble rimelig forsinka

Godt å se det er flere som spiser seint... Vi er fryktelig dårlige til å få spist middag noe særlig tidligere enn 21. Iriirterende vane, men sambo jobber som regel til 18-19-20 tida, og hvis vi skal ordne noe etter han er ferdig på jobb så er vi hjemme tidligst rundt 20. Og så skal jo maten lages også...

Gammel 15-10-09, 19:54   #203
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Lurer* er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Geit

Kanelte? Fortell?! Lager du den selv? Åssen te? Jeg er teavhengig

Nå fant jeg et bilde av den beste av de beste

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 20:58   #204
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Åh, Lurer*! Takk Den der skal jeg kjøpe neste gang jeg begynner å gå i manko på te

(ikke for det, jeg har ei svæær kurv med masse te på kjøkkenbordet*host*)

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 21:00   #205
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Te er godt, jeg hadde nesten glemt det litt. Men så kom høsten, kulla, fyring i ovnen...og vips så var teen kommet frem fra skuffen igjen

Gammel 15-10-09, 21:03   #206
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Denne er også god, og noe rimligere

Men man må ha liktt melk i begge variantene.

Gammel 15-10-09, 21:06   #207
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Vaskeklut, veit kva du meiner, har eit halvt kjøkkenskap fullt av te. Åh, spennande, DEN må vi kjøpe! Det går uansett mest i grøn te frå Pickwick for min del. Men Celestial seasonings sin Sleepytime tea er glimrande for kveldste! Anbefalast!

Travel dag på jobb, i dag. Men det nærmar seg helg, så klagar ikkje! Har ete sikori rulla i kokt skinke, med kvit saus over laga av fløte og jbkm (og masse muskat!) og deretter gratinert med ost i omnen til middag, veldig typisk belgisk rett, og kjempegodt! Fattar enda ikkje heilt korleis folk kan ete sikori rått, i salat... Altfor bittert for min del. Kan like gjerne ete løvetann då.
Har dessverre kræsja litt i kveld, opna ein pakke katjant pedis peanøtter... Var så fysen på noko salt og sterkt.. Men kunne vore verre!
Blir forresten ganske seine middagar her også, rundt 8 på kvelden, sidan vi først er heime i 6-tida her i huset. Seinare om vi må handle inn til middag. Slik er det ein gong i dette landet, om ein pendlar.

Nydeleg haustver her, kaldt, men kjempefint med sol og nesten skyfritt!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 21:32   #208
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Veiedag i morgen. Spennende som vanlig.

Gammel 15-10-09, 22:18   #209
Lady_bug
Medlem

Lady_bug sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Lady_bug er ny på veien

Her hos meg har det gått trått de siste to ukene, har vært på helgetur og ungene har vært syke lenge.
Tenker litt over de forskjellige formene for lavkarbo, har lyst til å finne det som passer for meg

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 08:39   #210
lillemor88
Medlem

lillemor88 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Alder: 37
lillemor88 er på en erverdig vei

god morgen!

uffe, våknet i dag med skallebank og kvalm.. håper jeg ikke er blir syk

veide meg i dag.. kun 300 gram ned denne uken.. menmen så lenge det er nedgang skal jeg ikke klage

i dag blir en hektisk dag: jobb til 5.. så på senter så på innflyttning ting.. puh skal sove godt i natt da trur jeg

ha en fin dag alle sammen... og god helg

lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 09:14   #211
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

det ble minus 300g denne uken. Helt greit med tanke på den dårlige starten. 500g til nå og jeg bikker -10kg..

Gammel 16-10-09, 10:39   #212
Elizabethcita
Seniormedlem

Elizabethcita sin avatar

Hvor: Nordmøre
Alder: 45
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Jippi, jeg klarte minus 1,3 kilo denne uka!!

Nå er det tid for husarbeid og for å manne seg opp litt... Vi får besøk i helga nemlig, av tre gutter på 11 og 12 år... Min lillebror og to av mine tantebarn kommer hit og skal være hele helga. De har blitt skikkelig kompiser, og skal spille fotball, data, playstation...You name it... Vi skal vel stort sett gi dem mat og passe på at de legger seg, men jeg regner med at det blir høyt tempo og støynivå...Hehehe

Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:15   #213
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Hiiiihihihihi, jeg har gått ned nesten 1,5 kg denne uka bare dumt at tickeren ikke viser desimaler. så da blir det ned "bare" en kg på den. jeje. Jeg er strålende fornøyd! Snart har jeg jo faktisk nådd de -5kg før jul jo sånn om jeg fortsetter i dette tempoet. *knis*

Nå skal jeg lage omelett eller eggerøre for å feire. Ha en fantastisk dag, folkens, jeg vet jeg skal!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 12:46   #214
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

1,8 denne uken Yikes.. Og fikk igår målt en haug med centimeter på minussiden. Danser enda, jeg

Gammel 16-10-09, 12:47   #215
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hiiiihihihihi, jeg har gått ned nesten 1,5 kg denne uka bare dumt at tickeren ikke viser desimaler. så da blir det ned "bare" en kg på den.

Tickeren viser desimaler, hvis du bruker punktum istedet for komma når du er inne og endrer.. Altså f.eks 2.5 istedet for 2,5.

Gammel 16-10-09, 13:38   #216
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hihi, vi er så utrolig flinke, hele gjengen

frifuggel: takk for tips!

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 17-10-09, 09:48   #217
malleleo
Medlem

malleleo sin avatar

Hvor: Stjørdal
malleleo er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Denne er også god, og noe rimligere

Men man må ha liktt melk i begge variantene.

elsker denne teen!

JUBEL fra meg!
måtte jo veie meg i dag og jeg veide 104,8 !!!!!

da er jo 10,2 kg bort fra min kropp

good helg alle sammen!

Gammel 17-10-09, 09:59   #218
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Åh, så godt jobba!! Vi ligger ganske likt, vi to..

Gammel 17-10-09, 11:36   #219
lillemor88
Medlem

lillemor88 sin avatar

lillemor88 er på en erverdig vei

liten lørdags hilsen

bra jobba alle sammen

10 kg før jul skal i boks

lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:04   #220
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Fin dag i Belgia! Har vore ute og gått tur, og funne både jordskokk OG baconcrisp på butikken! Ekstase! I morgon skal det eksperimenterast med jordskokk!
Er imponert over vektnedgong med dykk alle, wow!
Håper på like bra ver i morgon, vil gå meir tur. God natt!

Gammel 18-10-09, 12:14   #221
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Furine, hva er jordskokk?

Og alle dere så flinke dere har vært denne uken!
Jeg var i 30årslag i går , med mye godt å drikk og mye god mat. Dette var en av mine planlagte sprekker i høst, så det var helt greit. Men jeg gru/gleder meg til veiing i morgen....håper ikke det er mange kiloene opp....jeg har jo neste nød delmål 1-->15kg. Jeg får være flik i dag, så kanskje det hjelper appropo det så får jeg gå å hente meg en glass vann.

Gammel 18-10-09, 13:03   #222
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Riktig god søndag til dere alle!

Jeg sprakk på fredag, mannen og jeg skulle på kinaresturant på fredag, også var den stengt pga ferie..Også havnet vi på peppes... Jauda, opp en kilo vann i løpet av to dager. Men pytt sann, vi koste oss og har vært barnefrie hele helga.

I morges gikk jeg tur og siden har jeg sittet her og strikket...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:16   #223
Elizabethcita
Seniormedlem

Elizabethcita sin avatar

Hvor: Nordmøre
Alder: 45
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Morn! Eller noe...

Joda, jeg har skeia ut hele helga jeg... Hadde besøk av to tantebarn og en bror, og det var høy kosefaktor!! Vekta i dag viste 2,2 kilo mer enn fredag, så da måtte jeg nesten le... Blir sikkert enda litt mer til i morra... Men heldigvis er det alltid en ny dag med nye muligheter i morra, og nå skal jeg vært flink helt til vi skal på forsinka bryllupsreise i midten av november. Skal ha fem dager i Stavanger, inkludert en stor gospelkonsert, så det blir stas!

Nå har vi sendt hjem de tre gutta, og jeg er ganske så utkjørt... Blir nok sofa, data og tv på meg resten av dagen ja...

Skal på oppfølgingsmøte med NAV i morra, og er skikkelig spent på det. Må finne ut hva som skjer til neste år med attføring og greier, og jeg er spent på hvor hardt de har tenkt å kjøre meg... Men, men... Ingen vits i å bekymre seg på forhånd egentlig!

Håper alle sammen har en fin søndag!!

Klem

Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:00   #224
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Furine, hva er jordskokk?

Jordskokk ein knoll som kan brukast til dømes i staden for potet, og den er meir gunstig for diabetikarar (sambuaren min er det).
Meir info: http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel26.asp
Har leita etter det i månadsvis, heilt til eg innsåg at dette var ei vintergrønsak

Gammel 18-10-09, 23:13   #225
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elizabethcita, her.

Skal på oppfølgingsmøte med NAV i morra, og er skikkelig spent på det. Må finne ut hva som skjer til neste år med attføring og greier, og jeg er spent på hvor hardt de har tenkt å kjøre meg... Men, men... Ingen vits i å bekymre seg på forhånd egentlig!

Klem

Min attføringsveileder sier at NAV er en servicebedrift som faktisk skal hjelpe deg til å komme videre!
Henne om det, liksom!

Seriøst, ikke la dem herje for mye med deg!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.