Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sukker har ikke høy GI ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-10-09, 19:25   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sukker har ikke høy GI ...

Kopierer inn teksten fra bloggen min:

Det er ganske morsomt å lese hva Dansukker skriver om sukker.
Det er jo nesten ikke måte på hvor greit det er å spise sukker!
Faktisk kan man i følge Dansukker:
- Kalle sukker for “lagret solenergi” – det dannes nemlig i alle grønne planter ved hjelp av sollys, vann og karbondioksid”
Videre har Dansukker vært flinke og laget sider om sukker og energi, sukker og tannhelse, sukker og overvekt og sukker og diabetes.
Om du synes dagen i dag er grå og lei, så vil jeg anbefale deg å lese litt på de sidene, for du får deg en god latter :-)
Jeg og Morten lo så vi grein da vi leste.
Jeg gir deg under noen uttdrag.

Dansukker om energi:

* Det er en utbredt oppfatning at sukker er et karbohydrat som tas opp svært hurtig, dvs. at det har høy glykemisk indeks. Men sukker har faktisk en moderat glykemisk indeks
Min kommentar: Dansukker påstår altså at sukker (med en GI på 65) bare har moderat GI, ikke høy.
Pasienthåndboka sier annerledes, der er grensen for høy GI 50, middel GI 35 og lav GI under 35.
Lindberg har enda lavare grenser.

Dansukker om overvekt:

* Et godt middel til å unngå overvekt er å spise mat der maksimalt 30 % av energien kommer fra fett
* Fett metter dårligere og stimulerer stoffskiftet i langt mindre grad enn karbohydrater og proteiner
* En annen stor fordel ved fettfattig, karbohydratrikt kosthold er at man kan spise seg mett hver dag uten å få i seg for mange kalorier. Man kan derfor opprettholde normalvekten
* Sukker kan utgjøre en del av de ekstra karbohydratene i en fettfattig kostsammensetning. Men mange søtsaker inneholder både sukker og fett
* Kroppen er svært lite tilbøyelig til å omdanne sukker og andre karbohydrater til fett
* Undersøkelsene viser også at folk med normal vekt spiser mer sukker enn overvektige, som på den annen side spiser mest fett. Sukker øker forbrenningen mer enn fett og mer enn andre typer karbohydrater.
* En kontrollert undersøkelse har vist at å erstatte fett med enkle karbohydrater (blant annet sukker) gir like god vektkontroll som å erstatte fett med sammensatte karbohydrater.
* Nyere undersøkelser tyder på at et høyt forbruk av sukker i form av brus og andre leskedrikker er forbundet med risiko for overvekt. Årsaken kan være at flytende matvarer ikke gir den samme metthetsfølelsen som matvarer med fast konsistens
* Du kan saktens tilfredsstille trangen etter noe søtt uten å få en masse fett med på kjøpet – faktisk kan litt søtt i ny og ne gjøre det lettere for deg å holde en slank linje.
* Trikset er å velge søtsaker uten eller med lite fett. Det er f.eks. lakris, vingummi, saftis, skumputer og drops uten fyll. Er du glad i sjokolade, er en kokosbolle en god erstatning. Den smaker sjokolade, men inneholder mye mindre fett og mye færre kalorier enn den “ekte” varen. Du kan også velge skiver med marmelade eller honning for å dekke behovet for noe søtt.
* Karbohydrater – inkludert sukker – metter bedre enn fett
* Sukker kan medvirke til at barnet får en sunn og variert kost
* På samme måte som voksne blir heller ikke barn avhengige av sukker – det er bare det at de liker smaken så godt. Behovet for noe søtt er medfødt, og kan sees allerede hos nyfødte. Hvis ditt barn er utpreget glad i søtsaker, så sørg for å velge søte varer uten fett.

Dansukker om Diabetes:

* Nye undersøkelser viser imidlertid at diabetikere godt kan spise 25–30 g sukker om dagen uten at det går ut over blodglukosen. Man skal bare sørge for å fordele sukkeret over hele dagen, slik at hvert måltid ikke inneholder mer enn 5 g sukker.
* Diabetes skal tas på alvor, men hvis man gjør det, kan det også være verdens sunneste sykdom!
* Du kan også gjerne spise et stykke kake eller sjokolade i ny og ne, på samme måte som du kan bruke sukker sammen med kunstige søtningsmidler – det man kaller kombisøtning – når du baker

Les hele tekstene her
(Se i sidemenyen for å finne alle temaene)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 19:35   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Sukker har ikke høy GI....

Åh herlighet, er det MULIG??

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 19:47   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

tusen takk for en god latter, dreamy!

Gammel 18-10-09, 19:51   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sitat:

Dansukker om Diabetes:

* Nye undersøkelser viser imidlertid at diabetikere godt kan spise 25–30 g sukker om dagen uten at det går ut over blodglukosen. Man skal bare sørge for å fordele sukkeret over hele dagen, slik at hvert måltid ikke inneholder mer enn 5 g sukker.
* Diabetes skal tas på alvor, men hvis man gjør det, kan det også være verdens sunneste sykdom!
* Du kan også gjerne spise et stykke kake eller sjokolade i ny og ne, på samme måte som du kan bruke sukker sammen med kunstige søtningsmidler – det man kaller kombisøtning – når du baker

Synes denne greia høres heeelt grei ut, hvis det er snakk om karbohydrater..

Men ellers???? Næææææh....

Gammel 18-10-09, 20:20   #5
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Sv: Sukker har ikke høy GI ...

Herregud
wtf!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:01   #6
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

Det her er ikke morsomt engang, det er jo feilinformasjon! Tips pressen! :P

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:08   #7
Bulldog
Gjest

Som om Escobar skulle skrevet om kokain, det der...

Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:15   #8
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Synes det med diabetesen var grei skuring jeg. Har noen i familien som er diabetikere og som spiser litt karber.. Synes den greia var helt ok jeg..

Gammel 18-10-09, 21:20   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Synes det med diabetesen var grei skuring jeg. Har noen i familien som er diabetikere og som spiser litt karber.. Synes den greia var helt ok jeg..

Det med diabetesen var vel ikke så ille kanskje, bortsett fra å hevde at det kan være verdens sunneste sykdom
Men sett i lys av alt det andre de skriver så handler det jo også her om å bagatellisere sukkeret.

Før bilder
Etter bilder
Gammel 18-10-09, 21:34   #10
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Det med diabetesen var vel ikke så ille kanskje, bortsett fra å hevde at det kan være verdens sunneste sykdom
Men sett i lys av alt det andre de skriver så handler det jo også her om å bagatellisere sukkeret.

Synes at det at det er verdens sunneste sykdom heller ikke er så ille. Fordi det fører jo til at en spiser lavkarbo! Hvilken annen sykdom er sunnere da?

Gammel 18-10-09, 21:38   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Synes at det at det er verdens sunneste sykdom heller ikke er så ille. Fordi det fører jo til at en spiser lavkarbo! Hvilken annen sykdom er sunnere da?

Jo jo....spiser man lavkarbo er jeg enig med deg om at det er sunt, men jeg tror ikke det var lavkarbo Dasukker siktet til

Før bilder
Etter bilder
Gammel 18-10-09, 21:40   #12
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Jo jo....spiser man lavkarbo er jeg enig med deg om at det er sunt, men jeg tror ikke det var lavkarbo Dasukker siktet til

Det BLIR jo lavkarbo hvis de ikke skal spise mer enn 30 gram sukker hver dag! (med sukker tenker jeg karbiser... erinder bestemor veie poteter...)

Gammel 18-10-09, 21:44   #13
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Hadde jeg ikke visst bedre, så kunne jeg fort tenkt at 5 g rent sukker kunne inntas, i tillegg til det som "snek seg inn" via kosten min. Glad jeg ikke spiser annet enn evt "snikesukker", og så lenge jeg ikke vet om det, sååå... Er ikke så enkelt, det der. Har et par venner med diabetes, de foretrekker snikesukker fremfor rent sukker, i alle fall! Ellers er de snare fremme med måleutstyret. Gir seg vel, kanskje, når de blir veteraner, foreløpig er de relativt ferske. Dette blir som å lese om alle de "årets bil" greiene. Like mye objektiv informasjon. Eller lite.

Gammel 18-10-09, 21:51   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Det BLIR jo lavkarbo hvis de ikke skal spise mer enn 30 gram sukker hver dag! (med sukker tenker jeg karbiser... erinder bestemor veie poteter...)

Det blir jo ikke akkurat lavkarbo når de samtidig skal spise mye karbohydrater og lite fett.....

Før bilder
Etter bilder
Gammel 18-10-09, 21:57   #15
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sitat:

Synes denne setningen var spesielt bra.
De har jo selvfølgelig linket til diabetes.no, og ikke til Kostreform. Diabetesforeningen ønsker jo at diabetikere skal spise MER av mat man blir syk av, og MINDRE av mat som gjør dem friske.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:59   #16
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Jaja, sukkerindustrien må jo finne på noe for å ikke fremstille seg som verstinger. Og det er jo vedtatt de fleste steder i verden at fett er det farligste..
Sukker har riktignok lavere GI enn både hvetmjøl og kokt/bakte poteter, men det betyr jo ikke at sukker har lav GI. Den har høy GI uansett hvordan dansukker vrir på ting.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 23:49   #17
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sukker kan medvirke til at barnet får en sunn og variert kost?

Er de dumme?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 23:58   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Men DE tenker ikke karbohydrater, de tenker rent sukker. Foreldra mine er for tida på brukerkurs for diabetes (min far har hatt dia 2 i 10 år), og blitt lært at diabetikere kan spise inntil 70g SUKKER pr dag. Karbohydratene i brød, poteter osv teller ikke, det var helt uvesentlig. Det er til å grine av

Gammel 19-10-09, 00:27   #19
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Sukker kan medvirke til at barnet får en sunn og variert kost?

Er de dumme?

Her er hele teksten som den setningen er tatt ut av, men det er jo fortsatt like ille synes jeg:

Mange foreldre får dårlig samvittighet når de gir barna sukker. De tror det er fetende, gir hull i tennene, opptar plassen for andre matvarer og gjør barna avhengige, men så enkelt er det ikke. Så lenge barna får sunn og variert kost til hverdags og husker å pusse tennene, er det nemlig ikke farlig eller skadelig for barnet ditt å spise sukker i moderate mengder.
Barn har bruk for masse energi, vitaminer og mineraler for å vokse og utvikle seg optimalt. Sukker gir energi, men isolert sett ingen vitaminer og mineraler. Det betyr likevel ikke at sukker er bannlyst i barnas kost. Sukker kan faktisk gjøre det lettere å få sunne matvarer til å gli ned, f.eks. som strø på havregrynene. På den måten kan sukker medvirke til at barnet får en sunn og variert kost. Så lenge barnet får sukker i moderate mengder, er det altså ingen grunn til å gjøre sukker til noe forbudt og farlig for barnets helse.

Før bilder
Etter bilder
Gammel 19-10-09, 00:31   #20
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Synes denne setningen var spesielt bra.
De har jo selvfølgelig linket til diabetes.no, og ikke til Kostreform. Diabetesforeningen ønsker jo at diabetikere skal spise MER av mat man blir syk av, og MINDRE av mat som gjør dem friske.

Ja, den er litt "morsom".
Dette er hele teksten:

Diabetes skal tas på alvor, men hvis man gjør det, kan det også være verdens sunneste sykdom! Når man er diabetiker, blir man nemlig nødt til å spise sunt og trene, fordi sunt kosthold og trening sammen med eventuell insulinbehandling er med på å hindre at blodsukkeret blir for høyt.

Før bilder
Etter bilder
Gammel 19-10-09, 00:41   #21
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Her er hele teksten som den setningen er tatt ut av, men det er jo fortsatt like ille synes jeg:

Mange foreldre får dårlig samvittighet når de gir barna sukker. De tror det er fetende, gir hull i tennene, opptar plassen for andre matvarer og gjør barna avhengige, men så enkelt er det ikke. Så lenge barna får sunn og variert kost til hverdags og husker å pusse tennene, er det nemlig ikke farlig eller skadelig for barnet ditt å spise sukker i moderate mengder.
Barn har bruk for masse energi, vitaminer og mineraler for å vokse og utvikle seg optimalt. Sukker gir energi, men isolert sett ingen vitaminer og mineraler. Det betyr likevel ikke at sukker er bannlyst i barnas kost. Sukker kan faktisk gjøre det lettere å få sunne matvarer til å gli ned, f.eks. som strø på havregrynene. På den måten kan sukker medvirke til at barnet får en sunn og variert kost. Så lenge barnet får sukker i moderate mengder, er det altså ingen grunn til å gjøre sukker til noe forbudt og farlig for barnets helse.

Ah, sånn ja. Jeg kan se den at det kan bidra som litt søtt på Weetabixen f.eks. Men det er jo ikke akkurat sukkeret i seg selv som gjør det variert.
I moderate mengder er jo det meste greit, men ulempen med sukker er jo at det tilsettes i alt mulig. Matvarer man ikke ante det kunne være sukker i engang, og dermed er det ikke helt lett å styre disse "moderate" mengdene selv.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 09:10   #22
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men DE tenker ikke karbohydrater, de tenker rent sukker. Foreldra mine er for tida på brukerkurs for diabetes (min far har hatt dia 2 i 10 år), og blitt lært at diabetikere kan spise inntil 70g SUKKER pr dag. Karbohydratene i brød, poteter osv teller ikke, det var helt uvesentlig. Det er til å grine av

Hjelp, ja det er virkelig til å grine av. Men hvordan reagerer dia2 pasienter på å spise dette sunne brødet og potetene, som stort sett har høyere GI enn sukker?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 09:23   #23
Blomman
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Blomman er på en erverdig vei

Det jeg har fått med meg er at mange med diabetes kan spise såkalt normalt (dvs ganske så høykarbo slik folk ofte gjør) - de bare pøser på med ekstra insulin istedet. ;-(

Det er ganske utrolig at folk som får diabets 2 får råd om å fprtsette å spise brød , poteter ++++

Min svigerinne som enda ikke har fylt 40 har heldigvis skjønt at hun måtte kutte ned på både brød, ris, pasta og poteter i tillegg til minimalt sukker. Hun fikk diabets type 2 for ca et år siden - og hun tåler iallefall brød og poteter og slikt dårlig i forhold til blodsukkerte sitt

Blomman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemaninspirert og litt Fedon Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 09:34   #24
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Ja, men problemet er vel det at ikkje nødvendigvis alle diabetikarar endar opp med å velge lavkarbo, berre peisar på med meir medisin istaden. Det kjem heilt an på kva fastlege du har etc.

Takk for info/misinfo, Dreamy, eg har både måpa og flira høgt!!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 09:52   #25
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men hvordan reagerer dia2 pasienter på å spise dette sunne brødet og potetene, som stort sett har høyere GI enn sukker?

Opprinnelig lagt inn av Blomman, her.

Det jeg har fått med meg er at mange med diabetes kan spise såkalt normalt (dvs ganske så høykarbo slik folk ofte gjør) - de bare pøser på med ekstra insulin istedet. ;-(

Det er ganske utrolig at folk som får diabets 2 får råd om å fprtsette å spise brød , poteter ++++

Min svigerinne som enda ikke har fylt 40 har heldigvis skjønt at hun måtte kutte ned på både brød, ris, pasta og poteter i tillegg til minimalt sukker. Hun fikk diabets type 2 for ca et år siden - og hun tåler iallefall brød og poteter og slikt dårlig i forhold til blodsukkerte sitt

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ja, men problemet er vel det at ikkje nødvendigvis alle diabetikarar endar opp med å velge lavkarbo, berre peisar på med meir medisin istaden. Det kjem heilt an på kva fastlege du har etc.

Jeg fikk påvist dia2 da jeg var 37 år gammel!
Min fastlege ble fullstendig tatt på sengen og sa: Det eneste rådet jeg kan gi deg, er å bli medlem av Diabetesforbundet!
Han ante ikke hvordan han skulle forholde seg til en som var såpass ung ved sykdomsdebut! Ikke visste han om at man har krav på opplæring og time på nærmeste dia- klinikk, heller!

Jeg merker faktisk ikke så mye på blodsukkeret om jeg spiser brød, pasta, poteter etc. Frukt og sukker( som i søte kjeks og kaker, smågodt etc) derimot sender det rett til værs!

Nå er det mange med dia2 som er flinke med kostholdet og således kan holde sykdommen i sjakk i årevis.
Min dia2 lot seg ikke kostholdsregulere, men jeg vil helst prøve å utsette bruken av insulinsprøyter så lenge som bare mulig!
Alle bivirkningene/ulempene med insulin vil jeg helst slippe, selv om det hadde vært greit å spise som jeg aller helst vil, og så bare sette en sprøyte!

Emneord
sukkerindustri, sukkerindustrien

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Glad vi ikke har sukker i hus Summer Generell diskusjon 4 25-06-05 03:19
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11
PMS og sukker Summer Lavkarbo generelt 8 28-06-04 14:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.