Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå sier jeg takk og farvel snart

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-10-09, 09:24   #26
minien
Medlem

minien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
minien er ny på veien

Sv: Nå sier jeg takk og farvel snart

Hei Mona. Dette er kanskje ingen trøst, men jeg har det omtrent som deg - bortsett fra at du har gått ned mer enn meg!

Jeg har nå vært i ketose i 6 uker, og har til nå kun gått ned 800 gram! Jeg har valgt å fortsette på lavkarbo selv om det kan være vanskelig da man ikke ser resultater. Grunnen er at jeg må jo lage mat uansett, så om jeg lager lavkarbomat eller vanlig mat spiller egentlig ikke så stor rolle. Det eneste som er utfordrende er lunsjen - da lager jeg heller store middagsporsjoner og fryser ned, så det er enkelt å raske med seg en porsjon til lunsj på jobb.

Samtidig så har du bare holdt på i fire uker - hva er vel fire uker i et liv? Selv om jeg er ganske ny i dette, så vil jeg tro det er naturlig at kroppen trenger tid på å omstille seg til en så radikal endring i kostholdet.

Dette var sikkert ikke til hjelp for deg, men om du trenger noen å øse ut frustrasjonen din på, så må du gjerne sende meg en PM. Jeg vet hvordan du har det, for av og til tenker jeg i de baner selv.

Men som sagt - fire uker er kort tid. Hva med å gi det fire uker til, og så se om noe har skjedd da? Jeg har sagt at jeg uansett skal holde på med dette til jul - da har jeg holdt på i 3,5 måneder. Først da føler jeg at jeg virkelig kan se om dette er noe for meg. Jeg gir 3 måneder av mitt liv for å teste om jeg kan ha det bedre resten av livet - det er det verdt, synes jeg.

minien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 13:57   #27
knudake
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestfold
knudake er ny på veien

Hei Mona,

Ikke gi opp!!! To kilo på 4 uker = 24 kg på et år... Veldig bra !! Ikke alle går mye ned med en gang. Noen går ned 5kg på 14 dager men det er mer vanlig å gå ned 2-3 kg i introduksjonsfasen. For mange tar det tid før man begynner å miste vekt, men husk at når de 14 dagene er over er det vanlig å gå ned 1 til 2 kg i måned.
Jeg har kjørt Atkins nå i snart 4 år(litt av og på ) og det beste er ikke vektreduksjonen ( gått ned 25kg) men en bedre allmenn tilstand. Ikke sure oppstøt, ikke hodepine, mye mer energi og bedre humør.
Atkins er ikke en mirakel-kur det er en livstil endring,men man må ha selvkontroll og ikke "bare" ta et lite kakestykke eller en liten skjokolade eller noe annet.. Ikke fokuser på hva du ikke kan spise men fukuser på hva du kan spise ..og det er mye. men ikke gi deg.. grunnen til at vi forblir overvektige er at vi gir for fort opp..husk at det har tatt kroppen mange år å bli så stor og det tar bra med tid å gå ned igjen.. STÅ PÅ !! du kommer til å miste mange kilo..bare du ikke gir opp!!

Terje

knudake er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 14:42   #28
mona42
Juniormedlem

Hvor: Sørlandet
mona42 er ny på veien

Hei Terje...
Tusen takk for dine ord. Jeg innser det nå, at det tar tid og at det er en livstilsendring. Jeg er veldig standhaftig på dette, og ser at om det tar 1 år eller 2 spiller ingen rolle. Jeg føler meg bedre fysisk, og kanskje også psykisk med dette kostholdet. Tror jeg spiser for lite fett, men da tar det vel bare lenger tid..
Jeg vet jeg klarer det og er innstilt på å klare dette..

Og tusen takk til alle dere som har gitt meg oppmuntring og gode råd ifb med at jeg tenkte å gi opp.. Jeg skal ikke gi opp, men fortsette samme spor..fordi hvis jeg gir opp kan det jo hende at noen andre gjør det og.....

Optimistisk hilsen fra Mona

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 14:52   #29
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Hvor: Kristiansand
Alder: 48
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av mona42, her.

Jeg skal ikke gi opp, men fortsette samme spor..fordi hvis jeg gir opp kan det jo hende at noen andre gjør det og...

Livsstilsendring er noe du gjør for deg selv, fordi du fortjener å ha det best mulig, ikke fordi du er redd for å demotivere noen andre

Men supert at du forsetter, altså

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sier hei jeg også ... Kokkosbolla Ketolysekuren 4 29-10-07 09:16
Farvel cellulitter!!?? mofe Lavkarbo generelt 10 02-11-04 10:54
Jeg sier farvel... Carbokiller Generell diskusjon 5 01-05-04 15:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.