Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 44
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?Kaster meg litt inn i diskusjonen her. Jeg skjønner hovedinnlegger så godt når hun har et ønske om å lede broren sin på rett vei. Hun er jo glad i ham og ser at han kan få alvorlige sykdommer av overvekten sin. Jeg kan bare svare for meg selv men dersom noen hadde kommet bort til meg med velmenende råd da jeg var overvektig hadde jeg så klart blitt fornærmet som så mange andre skriver her, men jeg hadde også i det stille når jeg hadde svelget fornærmelsen sjekket ut alternativet på egen hånd. Skal vi virkelig ikke få lov til å hjelpe de man er glad i dersom noe alvorlig er i veien med dem? Hva slags familie er vi dersom vi er redde for å gi beskjed?? For min del så ble jeg fortalt det, jeg ble lei meg, men jeg trengte det sparket bak for å klare å gjøre noe med det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf!
![]() |
![]() |
#52 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#53 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Jeg skjønner hva du mener, men jeg mener man bør kjenne personen veldig godt før man går til det skrittet å konfrontere vedkommende med overvekten. Og da er det jo ofte greit, for man vet hvor kunnskapsnivået til personen ligger, og hvordan man skal gå frem. Som sagt så var det "ingen" som visste mer om ernæring enn meg da jeg var overvektig, hvertfall ingen av vennene mine eller familien min. Ja, når det gjaldt lavkarbo også, jeg har holdt (av og) på med lavkarbo siden 2002 uten å få til noe varig resultat, så det alt folk hadde sagt til meg hadde vært old news uansett. Jeg var den som introduserte lavkarbo for folk rundt meg, for i 2002 var det ingen av mine venner eller familie som visste helt hva det dreide seg om.
![]() |
![]() |
#54 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da heller ikke snakk om å legge skyld på noen - det blir litt vel enkelt. Men, jeg mener at med de matvanene som rår i dag, er det ikke rart av vi blir overvektige og har vanskeligheter med å gå ned i vekt. Når man da i tillegg får råd som ikke virker (spis mindre, tren mer), er det heller ikke rart man blir en smule oppgitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Seniormedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach
![]() |
![]() |
#58 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Ja, det er sant. Jeg svarte nok mer på overskriften enn hovedinnlegget, følte tråden ble ganske generell.
![]() |
![]() |
#59 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Hvordan overbevise overvektige om å gå ned i vekt?Som mann selv så vil jeg be deg om å gå forsiktig frem. At kamerater og slikt kan fleipe med vekta svelger vi som regel med et smil. Men når det er nærmeste familie kan temaet være sårt. Både min mor og far samt mormor og morfar maste utrolig mye på meg en periode og dette var ikke særlig hyggelig. I tillegg til å tenke enda mer på vekta ble det også til at jeg nesten ikke orket å treffe dem fordi det ville komme kommentarer. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Inuittbarn ekstremt overvektige | Kanutten | Generell ernæringsdebatt | 2 | 21-07-09 20:18 |
Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig? | Nynne | Lavkarbo generelt | 11 | 01-04-08 20:07 |
Diskriminerting av overvektige! | guro | Generell ernæringsdebatt | 1 | 25-10-05 20:51 |
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" | Tidligere bruker | Lavkarbo generelt | 5 | 30-11-04 09:42 |