Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Jeg er litt lei meg

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-11-09, 17:11   #51
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt lei meg

Du kan godt ta kromtilskudd selv om du ammer! Er ikke farlig for barnet!
Spør gjerne på helsestasjonen om du er usikker!

Jeg ammet snuppa til hun var nesten 20 måneder. Da begynte det å bli litt snodig og hun brukte meg mest som smokk!
Måtte holde meg mer eller mindre unna henne i 4 dager før hun skjønte hintet!

Jeg gikk hverken opp eller ned mens jeg ammet, uansett hva jeg spiste. Dundret opp nesten 10kg på kort tid når jeg sluttet. Usunne matvaner var ikke like lette å vende som det var å få snuppa av puppen, gitt!

Masse lykke til! Dette klarer du med litt jobb og masse tålmodighet!

Gammel 07-11-09, 17:20   #52
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Er det forresten noen som vet om jeg kan bli veldig dårlig med vondt i hue, føles som bomull i hue, svir i øynene og kjempe trøtt pga sprekk nå, eller kan det være influensa f.eks?
Begynte i går. Føles som jeg ikke våkner helt, og som sagt hue er helt rart...

Det kan definitivt være pga sprekk ja!
Jeg har gått og hanglet hele uka, og lurt på om jeg brygget på noe, og vært varm og rar de siste dagene. I går kveld var det plutselig borte, sammen med at energikicket satte inn. Så det var rett og slett de siste restene fra en uke med mye feil mat uka før.

Gammel 07-11-09, 19:19   #53
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Kan signere den! Har skeiet ut et par dager nå.. med det resultat at det kjennes ut som jeg er fyllesyk....trøtt, bomull i hodet..null energi...

Så jeg burde komme meg på lavkarbo promte!

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:54   #54
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Takk for fine spørsmål.
Jeg tror du kanksje alt vet en del av svarene på de

På seg selv kjenner man andre, heter det jo

Håper du får en fin uke - masse lykke til videre!

jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:13   #55
Happiness
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Happiness er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

På seg selv kjenner man andre, heter det jo

Håper du får en fin uke - masse lykke til videre!

Takk!
Begynt på nytt i går/dag. Men det går ikke særlig bra, motivasjonen er litt borte.. Men jeg skal klare å komme over denne kneika!!!

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:15   #56
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

motivasjonen er litt borte..

Sett opp en liste over fordeler og bakdeler med et nytt kosthold. Så ser du hva som veier tyngst for deg, og evt hva du trenger for å motivere deg selv. Hent fram lista og revider med jevne mellomrom.

Gammel 10-11-09, 11:48   #57
LadyStar
Juniormedlem

LadyStar sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Utenfor Bergen
LadyStar er på en erverdig vei

I andre uken med lavkarbo, så fikk jeg også hodepine, ble lysømfintlig og vondt i halsen. Litt rykninger, ubehag i armer og ben. Men har forstått at det er normalt når kroppen plutselig må venne seg til å ta energi fra fett, og ikke karbohydrater. Men det er borte nå. Begynte min 3. uke i går. Som du ser, så har jeg en god del kilo som skal bort også, og har bare gått ned 2 kg på 2 uker. Men jeg ser på disse ukene som en overgang til å lære og å bli kjent med kroppens behov i forhold til lavkarbomat. Det er ikke en slankekur, men en ny livsstil for at kroppen skal ha det bedre, og at jeg skal få overskudd i hverdagen. Bivirkningen blir at jeg går ned i vekt hehe.
Så håper at du klarer å se positive ting i hverdagen, og ikke fokuser på raske resultater. Resultatene kommer når du har det bra med deg selv. Og så er det vel greit å se at andre har gått ned maaange kilo her inne, og andre som har maaange som skal av. Man føler seg hjemme liksom

LadyStar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:57   #58
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: jeg er litt lei meg

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Amme en toåring? Jaha...

Ja, ha, mener du at det ikke er bra? WHO anbefaler amming i MINST 2 år og morsmelk som hovednæring i minumum 6 mndr og at den skal utgjøre en stor del av barnets kost frem til 1 år. Ikke snakk om ting du ikke har peil på.
Det er slike formeninger om amming som gjør at folk ikke tør å amme offentlig, fordi vi får kritiske blikk.

Og jeg hadde valgt amming og spist Fedon Lindberg mat og utsatt de pillene.. En god del merker også at de får mere melk når de spiser den slags mat og

Hilsen en mamma som har ammet i 3 1/2 år og pumpet i 7 mndr fordelt på unger og som er stolt av det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:19   #59
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, så jeg vet ikke hva som har blitt sagt angående fett og Xenical. Ser at du er oppmerksom på at Xenical skiller ut en del av fettet, men jeg vil gjerne påpeke at denne utskillelsen er meget ekkel og ubehagelig. Xenical er ikke forenlig med noe som helst lavkarbo kosthold, ikke engang Fedon. For at du ikke skal måtte tilbringe hele dagen på ramma, være redd for å slippe en fjert, bruke timesvis på å vaske bort de oransje fettrandene i do, så kreves det faktisk et kosthold som er meget restriktivt på fett.

Jeg gikk på Xenical i 2-3 måneder for ca 10 år siden, og vel gikk jeg ned relativt mye i vekt men for et liv ... Jeg levde omtrent bare på fiberrik med tomat, ovnsbakte kyllingfileter og grønnsaker. Det minse lille inntak av fett (i form av f.eks. litt kjøttdeig, eller at jeg stekte maten i litt for mye olje) gjorde at jeg fikk fettmage.

Jeg vil heller anbefale deg i å droppe Xenical og finne et lavkarbokosthold som er bra for deg. Jeg er overbevist om at du får like bra resultat med det, og ikke minst er det en mye mer behagelig måte å gå ned i vekt på.

Masse lykke til fremover! Ikke fokuser så mye på BMI og den endelig vekta du ønsker å oppnå, men sett deg små delmål. Da er det lettere å holde motivasjonen oppe

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:41   #60
Happiness
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, ha, mener du at det ikke er bra? WHO anbefaler amming i MINST 2 år og morsmelk som hovednæring i minumum 6 mndr og at den skal utgjøre en stor del av barnets kost frem til 1 år. Ikke snakk om ting du ikke har peil på.
Det er slike formeninger om amming som gjør at folk ikke tør å amme offentlig, fordi vi får kritiske blikk.

Og jeg hadde valgt amming og spist Fedon Lindberg mat og utsatt de pillene.. En god del merker også at de får mere melk når de spiser den slags mat og

Hilsen en mamma som har ammet i 3 1/2 år og pumpet i 7 mndr fordelt på unger og som er stolt av det.

Ja, både WHO og Islam anbefalder 2år. Jeg fullammet til 6mnd, og han drikker mye enda. Tilsammen har jeg nå ammet 5år og snart 2mnd på 3barn. Kroppen merker jo det. Men jeg fortsetter å amme og prøver lavkarbo 1mnd tid. Går det ikke så går det ikke.

Hvordan syns du du har med energi på lavkarbo? Jeg syns jeg har lite energi..

Gammel 10-11-09, 16:07   #61
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Ja, både WHO og Islam anbefalder 2år. Jeg fullammet til 6mnd, og han drikker mye enda. Tilsammen har jeg nå ammet 5år og snart 2mnd på 3barn. Kroppen merker jo det. Men jeg fortsetter å amme og prøver lavkarbo 1mnd tid. Går det ikke så går det ikke.

Hvordan syns du du har med energi på lavkarbo? Jeg syns jeg har lite energi..

Jeg var kjempesliten de første ukene, så ble jeg forkjøla også ble jeg bedre
Men jeg føler at jeg har mere energi på Fedon Lindberg enn på Skaldeman, men kan jo være fordi jeg spiser mere grønnsaker nå og ikke bare de grønne nesten uten næring

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:22   #62
Happiness
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg var kjempesliten de første ukene, så ble jeg forkjøla også ble jeg bedre
Men jeg føler at jeg har mere energi på Fedon Lindberg enn på Skaldeman, men kan jo være fordi jeg spiser mere grønnsaker nå og ikke bare de grønne nesten uten næring

Jeg snakka med venninna mi som har gått ned en del på GR og hun syns nå jeg burde satse på noe med mer energi. Jeg merker jo jeg blir rar i hodet og svimmel, sliten egentlig og. Men jeg får prøve å holde ut et par uker så går det nok over.
Jeg skal sette meg litt inn i Lindberg, nå spiser jeg nok mer nesten som ketolyse (uten egentlig å ville det da).

Gammel 10-11-09, 20:26   #63
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Jeg snakka med venninna mi som har gått ned en del på GR og hun syns nå jeg burde satse på noe med mer energi.

Jeg hååper hun ikek mente GR da, for der får man jo definitivt ingen energi...
Energien kommer, men det kan ta alt fra noen dager til en ukes tid. Kroppen skal gjøre en ganske kraftig omvending.

Se under Forum-Lavkarbofilosofier. Der finner du en egen for Lindberg, med masse bra info

Gammel 10-11-09, 20:50   #64
Happiness
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg hååper hun ikek mente GR da, for der får man jo definitivt ingen energi...
Energien kommer, men det kan ta alt fra noen dager til en ukes tid. Kroppen skal gjøre en ganske kraftig omvending.

Se under Forum-Lavkarbofilosofier. Der finner du en egen for Lindberg, med masse bra info

Hun er jo ganske fornøyd med å ha gått ned en del på GR, det passer sikkert for noen! Hun sa dte fordi jeg har 3 barn og skole. Jeg håper det går over i løpet av noen dager, merket jo det sist jeg greide å holde meg i mer enn 2 dager til lavkarbo...

Gammel 10-11-09, 20:51   #65
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Du må nok bare prøve å sette deg inn i de forskjellige retningene, og finne ut av hvordan din nye livsstil skal være. En ny livsstil må til for å klare å gå ned i vekt, men man må også kunne "leve" med den nye livsstilen. Derfor det er viktig å endre stil mot det man tror kan klare, hvis ikke er det større sjanse for å kunne sprekke. Jeg har ikke prøvd annet enn ketolyse, men tror nok at alle retningene virker bare man følger den man velger seg. Så da er det viktig å finne den som passer akkurat for deg

Det er enkelte vaner og uvaner som må endres, og det er absolutt verst de første ukene. Når man klarer å endre vaner og uvaner, har man gjort den største jobben - resten går mer av seg selv

Jeg hadde ikke tatt de pillene - min mening er at det er bedre å klare seg uten slike virkemidler.
Prøv også å få til en trimtur om dagen - luftetur med mini? Da blir det liksom ikke trim

Uansett størrelse, så er søtsug et søtsug. Jeg var ikke helt i form, og fant ut at jeg måtte prøve å gjøre noe. Jeg klarte heldigvis å få motivasjon nok til å kvitte meg med drikking av tab (som jeg var helt avhengig av), jeg sluttet å røyke etter å ha røkt i ca 20 år, og jeg la helt om kostholdet. Det var hardt i begynnelsen, men etter å merke mer energi, og at flere og flere plager forsvant, samtidlig som kiloene forsvant, så var det absolutt verdt det! Jeg skal fortsette i lavkarboretning når jeg er ferdig på ketolyse, og nå vet jeg at jeg kan klare, bare jeg bestemmer meg for det. Det finnes lys i tunnellen!

Lykke til med valgene dine! Stor fra meg.

Dette klarer du!

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:05   #66
nile75
Juniormedlem

nile75 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Alder: 49
nile75 er på en erverdig vei

opp med humøret jenteskjønner godt din frustrasjon,selv går jeg på ketolyse kuren..å trives med det da...enn så lenge he he har mange kiloer som skal AV..ikke heng deg så mye opp i vekta men tenk heller at du skal finne din trivselsvekt,masse lykke til på veien

nile75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:14   #67
Happiness
Medlem

Takk
Jeg går egentlig nesten ikke ut mer, annet enn på skolen, og for å ta bussen for å hente ungene i bhg... Litt deprimert kanksje. Masse kaos i livet.
Masse ansvar på meg alene. Men jeg skal nok komme meg ovenpå igjen.
Hvordan lager jeg meg journal her inne?
Kanksje det gir meg mer motivasjon?
I morgen skal jeg begynne å ta bussen til bhg med guttene, og gå hjem.. det tar 25min effektiv gange. Da går jeg kanskje ikke rett i senga etter å ha levert de heller.

Gammel 10-11-09, 21:21   #68
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

I morgen skal jeg begynne å ta bussen til bhg med guttene, og gå hjem.. det tar 25min effektiv gange. Da går jeg kanskje ikke rett i senga etter å ha levert de heller.

Se der ja! Der er du allerede i gang!

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:23   #69
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Ja, byrje med det, du merkar ganske snart at det ikkje er eit ork, men noko du gler deg til. Eg prøver å gå til jobb om morgonen, så lenge det funkar med toget (det har ein tendens til å vere forsinka, og då rekk eg ikkje alltid å gå.. Bur i annan by enn eg jobbar, så må ta tog til andre byen) så går eg, det er ein liten halvtime ein veg. Det kjennest veldig bra når det er gjort! Lykke til!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:41   #70
Happiness
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ja, byrje med det, du merkar ganske snart at det ikkje er eit ork, men noko du gler deg til. Eg prøver å gå til jobb om morgonen, så lenge det funkar med toget (det har ein tendens til å vere forsinka, og då rekk eg ikkje alltid å gå.. Bur i annan by enn eg jobbar, så må ta tog til andre byen) så går eg, det er ein liten halvtime ein veg. Det kjennest veldig bra når det er gjort! Lykke til!

Ja, kjennes veldig bra etterpå Så jeg skal nok få det til i morgen!!! Og det skal bli en vane. Jeg gikk med de før, da var det ca 15min effektiv gange hver vei, og jeg både leverte og henta hver dag, dvs 1time gange daglig. Derfor vekta sto stille... med den gang jeg flyttet og vi fikk bil så gikk jeg plutselig opp, først 3kg, så 2 og så 3kg til... på 1år. Selvom jeg ammer og alt mulig. Hjelper ikke når jeg kun sitter foran pc'n heke dagen hjemme

Gammel 10-11-09, 21:42   #71
Happiness
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Se der ja! Der er du allerede i gang!

Ja, får håpe det går denne gangen!!!

Gammel 10-11-09, 21:51   #72
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Takk
Jeg går egentlig nesten ikke ut mer, annet enn på skolen, og for å ta bussen for å hente ungene i bhg... Litt deprimert kanksje. Masse kaos i livet.
Masse ansvar på meg alene. Men jeg skal nok komme meg ovenpå igjen.
Hvordan lager jeg meg journal her inne?
Kanksje det gir meg mer motivasjon?

Hei igjen

Du har masse ansvar på deg alene, sier du - og jeg er ikke i tvil om at det er akkurat sånn du føler det. Kan jeg også tippe på at det er masse forventninger til at du skal gjøre sånn og sånn?

Jeg skal ikke stille deg noen retoriske spørsmål denne gangen - men heller be deg huske på en ting: Det er slett ikke sikkert andre mennesker har disse forventningene til deg som DU tror at de har. Hvis du er "snill pike" så tar du til deg ting DU TROR de andre synes at du burde, og så prøver du å gjøre absolutt alt selv. Du blir mer og mer stresset over alt du må gjøre, som du ikke har tid til, og til slutt så føler du kanskje at du ikke har kontroll over livet ditt.

Og snudd litt på hodet og satt på spissen vil jeg også spekulere i at problemet ditt er ikke at du er overvektig - du er overvektig på grunn av andre ting i livet ditt.

Jeg har ingen formell bakgrunn for å gi deg faglige, kvalifiserte råd, men jeg vet av egen erfaring at hvis "alt" er kaotisk så kan det være en utrolig lettelse i seg selv å snakke med problemene med noen som vet hva de holder på med. Det er INGEN skam i å be om hjelp! Du må uansett løse problemene dine selv, men det går så ufattelig mye lettere når noen peker ut en retning for deg. Jeg er ikke et sekund i tvil om at du har det i deg å få orden på livet ditt; men jeg tror noen må peke deg i riktig retning.

At du er her på forumet er et tegn på at du har lyst til å gjøre noe med hvordan du har det, og DET er jo helt supert!

Selv brukte jeg mange år med forferdelig dårlig samvittighet, selvpålagt stress og depresjoner på å innse at jeg ikke klarte å fikse alt selv.

Jeg håper ikke du oppfatter meg som frekk som skriver det her, og jeg vil understreke at alt er bra ment - og at jeg kun baserer meg på det du skriver og mine helt egne erfaringer!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei jeg har lest litt om pcos og jeg lurer på litt yunie89 PCOS og karbohydratkontroll 8 16-04-09 11:55
Vil fortelle litt om ketolyse for meg, og håper noen kan gi meg litt tilbakemeldinger hilde29 Ketolysekuren 9 26-01-09 12:25
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.