Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-01-10, 17:54   #76
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Vil vel tro at det er en del sukker i druer og at det er grunnen til å styre unna... hva med litt frosne bær? Det er knallgodt, lovlig i begrensede mengder og sunt

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 18:06   #77
Lizza
Juniormedlem

Lizza sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lizza er på en erverdig vei

Jeg begynte i går og har gått ned 1,8 kg på ett døgn! Vet at det bare er vann da men likevel.

Jeg gjør i hvert fall dette helt feil fordi jeg må lage maten jeg skal spise. Lagde omelett til frokost/lunsj, og etter det har jeg ikke spist. Kom hjem for ikke så lenge siden så har ikke kommet i gang med middagen ennå. I går spiste jeg et par fenalårskiver til lunsj og kylling og blomkål til middag. Det var alt. Er redd for å spise for mye karboer og for lite, for mye fett og for lite. Må lære meg hva jeg skal spise og planlegge sånn at jeg får laget maten når jeg har tid slik at jeg har til alle måltidene. Så har jeg kjøpt meg digital kjøkkenvekt for å kontrollere mengdene.

Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 19:45   #78
Moira
Juniormedlem

Moira sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Moira er på en erverdig vei

Jeg har en merkelig smak i munnen... Sånn litt metallisk men allikevel mer søt liksom :S Vanskelig å forklare...

Noen andre som opplever dette? hva kan det være? Husker det ikke fra sist nemlig

Ellers er alt bare topp. Ingen hodepine, ikke noe særlig svimmel heller. Herlig

Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:42   #79
Calvin1009
Juniormedlem

Calvin1009 sin avatar

Hvor: Oslo
Calvin1009 er på en erverdig vei

Da er dag 2 (to) snart over og det har gått overaskende greit. Merker litt til hodepine nå men får vel leve med det.

Dagens mat så slik ut.

Proteinshaken om morgen (vet jeg heller kan spise men har aldri vært noe til frokostspiser og prioriterer heller en halvtime ekstra med puta). Med fiberhusk i shaken holder den til lunsj på jobben.

Stor salat med ost og skinke på jobben.

Middag i dag ble litt ost og ferdig grillet kylling med bittelitt grønt til.

Kveld: Når søtsuget jager meg som nå tar jeg gjerne ett glass vann med fiberhusk i noe som fyller godt opp. Også ble det litt ost i tillegg.

Hva har dere andre fått i dere en dag som dette ?

I morgen tenkte jeg å kjøre samme løpet men å prøve en kyllingrett jeg fant på forumet her som heter Nannahs Hellmann-kylling sammen med jukseris

Andre gode tips ?

Calvin1009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-tilhenger Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:44   #80
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Moira, her.

Jeg har en merkelig smak i munnen... Sånn litt metallisk men allikevel mer søt liksom :S Vanskelig å forklare...

Noen andre som opplever dette? hva kan det være? Husker det ikke fra sist nemlig

Ellers er alt bare topp. Ingen hodepine, ikke noe særlig svimmel heller. Herlig

Er helt vanlig og forsvinner etter en stund
Eller så må det jo være deilig å slippe annet ubehag!

Gammel 05-01-10, 21:42   #81
Vimpane
Medlem

Vimpane sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Vimpane er på en erverdig vei

heisann

gammel "bruker" her inne. Gikk på ketolysekuren for ett år siden, og syntes det gikk greit. Etter en laaaaaang stopp på 8-9 måneder er jeg tilbake igjen og lurer på omjeg skal hoppe i det og ta en ny runde.....fortsatt mange kilo for mye som jeg vil bli kvitt....

Masse lykke til

Gammel 05-01-10, 21:57   #82
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Pandora er på en erverdig vei

Dag 2 nærmer seg slutten....CSI Miami og sofaen nå

Frokost: Omelett med bacon
Lunsj: Salat med egg og reker på jobben...og olje
Middag: Grillstekte kyllingfileter med pinjekjerner, squash - med olje, sitronpepper og lime...yummie

..også har jeg fått trent både yoga og spinning, spørs bare om jeg kommer i ketose snart og energien er brukt opp til i morgen (kjennes fortsatt helt greit!)

Lykke til videre til alle andre - veldig kjekt å vite at vi er flere

Gammel 06-01-10, 14:07   #83
a'mor
Nytt Medlem

Hvor: Follo
a'mor er på en erverdig vei

Er forsåvidt januar-starter, selv om jeg har tatt av nærmere 30 kilo før (det er vel feil å si at de har kommet tilbake, for det er vel noen nye kilo som skal tas av nå). Har god erfaring fra lav-karbo fra før av, og er optimist.
For meg er det ideelt å starte nå. Deilig å snu ryggen til julegodt og kakebokser. Etter å ha forspist seg i jula hvor det føles som at man velter seg fra bord til bord er det deilig å starte med noe helt annet. Ny frisk!

a'mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve alt - minst en gang! Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:09   #84
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Godt å ha et par Babybel oster i veska nå...bare må ha noe foran Pc'n på denne tiden - og lenge til jeg skal ut i kald bil og kjøre hjem til middag

Gammel 06-01-10, 15:40   #85
karatekid
Nytt Medlem

Alder: 15
karatekid er på en erverdig vei

Jeg er en januarstarter, startet opp med trening og ketolysekosthold i går.
Fikk også en hyggelig overraskelse da jeg oppdaget at jeg på en eller annen måte hadde gått ned nesten 4kg i jula
120kg atm, og har tenkt meg ned til 100 i første omgang, uten noe spesifikt mål for når det skal skje - men det hadde ikke gjort noe om noe av det hadde forsvunnet til sommeren
Lykke til til alle andre!

karatekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:45   #86
Mumse
Juniormedlem

Mumse sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 63
Mumse er på en erverdig vei

Slenger meg på her jeg også. Startet mandag 4.januar. Har gått på ketolyse tidligere med gode resultat, men nå har jeg skeiet ut for lenge. Så derfor er jeg altså i gang igjen. Håper å ta av 10 kg, og at jeg kommer lett i ketose. Prøvde en 2 år gammel stick i går som ble svakt rosa, men har bestilt både nye sticks og tabletter. Pågangsmotet er hvertfall på topp. Og denne gangen skal jeg trene ved siden av, det gjorde jeg ikke sist. Så nå er det like før jobben er slutt og jeg skal rett på spinning

Gammel 06-01-10, 19:14   #87
Blid
Nytt Medlem

Blid sin avatar

Hvor: Telemark
Blid er på en erverdig vei

Da var jeg igang etter 2 dager med varetelling og håpløst rare spisevaner!
Har spist både omelett og fin kjøttmiddag med gode grønnsaker. Mett og god
Tror dette skal gå bra jeg!
Fint å lese om alle dere andre her inne også som har begynt med stort pågangsmot på nyåret

Lykke til og ikke gi dere!!

Ett lite spørsmål... Når dere snakker om at Pepsi Max for noen resulterer i mindre nedgang i vekt....gjelder problemet bare Pepsi Max, eller gjelder det all sukkerfri brus??

Sist redigert av Blid : 06-01-10 kl 19:35.
Blid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 19:57   #88
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Hei Blid:-)

det jeg har lest meg til her inne - og også erfart selv tidligere, er at alle typer søtstoff bør unngås for ikke å rote til ketosen/stoppe vektnedgang. Spesielt viktig i starten for å omstille kroppen at man spiser mest mulig "rent"...dvs ikke masse kunstig (les: søtstoff) og mat erstatninger som Atkins-bars osv.

Dvs at Pepsi-max kommentarene nok gjelder annen lett brus også (ihvertfall i starten..sukk

Gammel 06-01-10, 19:58   #89
Always
Nytt Medlem

Hvor: Helgeland
Alder: 53
Always er på en erverdig vei

Hei, jeg startet 2 januar. Skal ned 16 kilo til sommeren. Skal i bryllup i sommer hvor jeg planlegger å bruke en kjole som jeg kjøpte for 5 år siden, men aldri brukt, fordi den er for liten. Gjorde et forsøk på Ketolyse i sommer, men er nok mer motivert nå. Lykke til, dette skal vi greie.

Always er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men nysgjerrig på andre Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:26   #90
Bindi
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Bindi er på en erverdig vei

Siden lørdag da jeg begynte har jeg gått ned 600 gram, deprimerende..

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 20:29   #91
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bindi, her.

Siden lørdag da jeg begynte har jeg gått ned 600 gram, deprimerende..

Fleiper du?? -600 gr på de 4 første dagene og du er ikke fornøyd??

Gammel 06-01-10, 21:15   #92
ned10kg:)
Medlem

ned10kg:) sin avatar

Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 39
ned10kg:) er på en erverdig vei

Det er jo kjempe bra med 600 gram! Stå på! Fortsetter de slik utover våren så kan du tenke deg selv! Dag 3 nesten over allerede!

ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 21:28   #93
Kanel_i_kursiv
Medlem

Kanel_i_kursiv sin avatar

Hvor: Vest-Agder
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Jeg har min 5. dag i dag, og i dag har jeg hatt skikkelig hodepine ^^
Var litt uheldig med middagen også så ble litt lite av alt, men har fyllt på med egg, ost og litt salat i kveld så går nok så greit atte ^^

Jeg lager noe til frokost som moren min kalte "eggehakk" (og vi ungene "eggegakk") da jeg var liten. Du koker to egg til de er litt under hardkokt (smilende heter det visst) og moser dem med gaffel, sammen med litt smør og/eller majones og urter. Jeg blander det gjerne sammen med litt bacon eller pepperonibiter. Jeg lager all lunch og frokost ferdig kvelden i forveien og har i kjøleskapet, blir litt roligere morgener for meg da.
Varmer gjerne litt på eggehakken så den blir lun, synes det er best om morgenen :-)

Jeg synes dere er flinke jeg!

Gammel 06-01-10, 21:56   #94
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Rågod Lasange med nesten 0 karber! måtte bare prøve den i kveld..supergod, og litt igjen til lunsj imorgen (selv om mann og barn var like begeistret, måtte stoppe dem;-)

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ferrerid=13404

håper linken virker..ikke prøvd dette før.

Anbefales!

Gammel 06-01-10, 22:14   #95
Bindi
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Bindi er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Fleiper du?? -600 gr på de 4 første dagene og du er ikke fornøyd??

Sikkert fordi vekta har vist det samme i 3 dager nå.
Jeg får holde ut

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 22:19   #96
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Det kan ta opptil 4 uker før fettforbrenninga er igang for fullt, vekta vil variere fra dag til dag litt pga sykluser og ikke minst hva man har spist/ikke spist samt saltmengder etc
Tror du må smøre deg med tålmodighet og nyte alt det gode du faktisk kan spise og la kroppen få tid til å omstille seg, stress er vektstopper nr 1!
Heier deg frem videre vi vet du

Gammel 07-01-10, 08:24   #97
karatekid
Nytt Medlem

Hei folkens.
Er dette en grei frokost?:
6 skiver bacon stekt i ekte smør (ganske små skiver), omelett av 3 egg, 2 ostechips, og alt dette toppet med hjemmelaget dressing (blanding: en hel majonestube og to greie skviser av sukkerfri ketchup + oregano og piri piri-krydder etter smak - brukte ikke hele greia selvfølgelig ).
Når jeg legger inn alt jeg spiser på mat på data sliter jeg litt med å oppnå nok høy fettprosent i løpet av dagen, men dette virket som et "bedre" måltid.
Noe jeg burde droppe?

Gammel 07-01-10, 08:47   #98
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Synes det ser br ut jeg, karatekid Mat på data er ikke helt oppdatert, innbiller meg at diett.no er hakket bedre

Gammel 07-01-10, 11:05   #99
Moira
Juniormedlem

Moira sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Moira er på en erverdig vei

Snikveide idag :O Jeg har gått ned 2 kilo siden mandag!! Vet jo at endel av dette er vann da, men HALLO?? 2 kilo på litt over 3 dager!! SPRØTT!! Om det fortsetter sånn - da blir jeg overlykkelig, men det er vel heller tvilsomt hehe=)

Min Jorunal
Moira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:12   #100
karatekid
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av Moira, her.

Snikveide idag :O Jeg har gått ned 2 kilo siden mandag!! Vet jo at endel av dette er vann da, men HALLO?? 2 kilo på litt over 3 dager!! SPRØTT!! Om det fortsetter sånn - da blir jeg overlykkelig, men det er vel heller tvilsomt hehe=)

Det er vel en del vann som mange påpeker, men det er fortsatt en fantastisk motivasjon for å fortsette å jobbe hardt - jeg har selv gått ned 1,2kg siden mandag, med denne dietten + trening - og er så FANTASTISK fornøyd med hvordan jeg føler meg..
Sover godt om natta, og føler meg opplagt om dagen - eneste ulempen er den milde hodepinen jeg har fått (som vistnok er vanlig?) og litt stivhet/legg-lårkramper..

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Januar 09 - ny start! Peach Mer enn 30 kg overvekt 38 23-01-09 00:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.