Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 50
![]() |
Ketolyse og metabolismeHar akkurat fått med meg min mor og far på ketolyse, og som tidligere, står min mor stille, eller har nå gått opp 400g på en uke. Dette er mye, tatt i betraktning at hun allerede har noe å ta av. Min far derimot, spiser det samme, men har tatt av 4kg. Så har jeg lurt litt på metabolisme.... Hva er det i klartekst? Og har det noe med hva kroppen helst vil ha av kjøtt eller fisk o.l? Kan det ha noe å si for den forskjelliges forbrenning? Hun er i ketose, men liker selvfølgelig ikke å se det går oppover, men hva kan være til trøst eller hva kan man prøve ut? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolyse og metabolisme
Først og fremst, hva spiser hun??
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Ketolyse og metabolismeHun spiser Lavkarobrød med mandler ca 1,2 karb pr skive, med godt smør, majones og annet pålegg. Omelett med fløte i røra, bacon, avocado, mye fet fisk, ribbe... ligger på 15 karb pr dag. Ikke noe skummelt, og alt etter boka. Hun drikker rikelig med vann også. Spiser seg mett, og det blir hun fort, men klarer å spise ofte nok allikevel. Litt rart i grunn |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmmm....kanskje hun spiser for lite mat?
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Ketolyse og metabolismeHar vært veldig kaldt i det siste, men som forrige gang hun forsøkte, 1/2-1 time rask gange pr. dag + et hun i tillegg er i fast jobb som kokke, og der får hun rørt nok på seg, så derfor lurte jeg på om hun muligens har en forbrenning som er annerledes. Hun har også tidligere gått på Grete Roede, men også der kunne det gå måneder og kun 1 - 2 kg vektreduksjon. Men nå er ketostixen blålilla, hun er mett og er mer opplagt enn tidligere, men vekta går opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som på det mørkeste? Kan det være hun drikker for lite lite vann?
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
![]() ![]() |
Sv: Ketolyse og metabolismeDet er det samme som her i huset. Min mann går ned, jeg står stille, eller går opp. Jeg har diabetes II, han er fullkommen helsemessig (også). Jeg spiser meg mett på fett, og drikke masse. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egekomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|