Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketolyse og metabolisme

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-01-10, 10:01   #1
peterretep
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 50
peterretep er på en erverdig vei

Ketolyse og metabolisme

Har akkurat fått med meg min mor og far på ketolyse, og som tidligere, står min mor stille, eller har nå gått opp 400g på en uke. Dette er mye, tatt i betraktning at hun allerede har noe å ta av. Min far derimot, spiser det samme, men har tatt av 4kg. Så har jeg lurt litt på metabolisme.... Hva er det i klartekst? Og har det noe med hva kroppen helst vil ha av kjøtt eller fisk o.l? Kan det ha noe å si for den forskjelliges forbrenning? Hun er i ketose, men liker selvfølgelig ikke å se det går oppover, men hva kan være til trøst eller hva kan man prøve ut?

peterretep er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 11:05   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse og metabolisme

Opprinnelig lagt inn av peterretep, her.

Har akkurat fått med meg min mor og far på ketolyse, og som tidligere, står min mor stille, eller har nå gått opp 400g på en uke. Dette er mye, tatt i betraktning at hun allerede har noe å ta av. Min far derimot, spiser det samme, men har tatt av 4kg. Så har jeg lurt litt på metabolisme.... Hva er det i klartekst? Og har det noe med hva kroppen helst vil ha av kjøtt eller fisk o.l? Kan det ha noe å si for den forskjelliges forbrenning? Hun er i ketose, men liker selvfølgelig ikke å se det går oppover, men hva kan være til trøst eller hva kan man prøve ut?

Først og fremst, hva spiser hun??
Selv om de begge spiser samme kost kan det være noe i den HUN ikke tåler.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 11:20   #3
peterretep
Juniormedlem

Hun spiser Lavkarobrød med mandler ca 1,2 karb pr skive, med godt smør, majones og annet pålegg. Omelett med fløte i røra, bacon, avocado, mye fet fisk, ribbe... ligger på 15 karb pr dag. Ikke noe skummelt, og alt etter boka. Hun drikker rikelig med vann også. Spiser seg mett, og det blir hun fort, men klarer å spise ofte nok allikevel. Litt rart i grunn

Gammel 12-01-10, 12:31   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Hun spiser Lavkarobrød med mandler ca 1,2 karb pr skive, med godt smør, majones og annet pålegg. Omelett med fløte i røra, bacon, avocado, mye fet fisk, ribbe... ligger på 15 karb pr dag. Ikke noe skummelt, og alt etter boka. Hun drikker rikelig med vann også. Spiser seg mett, og det blir hun fort, men klarer å spise ofte nok allikevel. Litt rart i grunn

Hmmm....kanskje hun spiser for lite mat?
Men det høres jo samtidig ut til at hun spiser en del også.

Hva med mosjon?

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:25   #5
peterretep
Juniormedlem

Har vært veldig kaldt i det siste, men som forrige gang hun forsøkte, 1/2-1 time rask gange pr. dag + et hun i tillegg er i fast jobb som kokke, og der får hun rørt nok på seg, så derfor lurte jeg på om hun muligens har en forbrenning som er annerledes. Hun har også tidligere gått på Grete Roede, men også der kunne det gå måneder og kun 1 - 2 kg vektreduksjon. Men nå er ketostixen blålilla, hun er mett og er mer opplagt enn tidligere, men vekta går opp.

Gammel 12-01-10, 18:30   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

nå er ketostixen blålilla,

Som på det mørkeste? Kan det være hun drikker for lite lite vann?

Gammel 12-01-10, 20:55   #7
lionesse
Medlem

lionesse sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Det er det samme som her i huset. Min mann går ned, jeg står stille, eller går opp. Jeg har diabetes II, han er fullkommen helsemessig (også). Jeg spiser meg mett på fett, og drikke masse.

Jeg har holdt på i 3 mnd nå, og i går viste vekte 600 gram mindre enn da jeg startet for 3 mnd siden. Har vært - 3,5 på det meste. Men det er lenge siden.

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.