Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 11:02   #1026
Nuttanaldi
Juniormedlem

Nuttanaldi sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Lier
Alder: 57
Nuttanaldi er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sannsynligvis ikke sånn jeg svarer på et av de første spørsmålene i denne tråden, men bær over med meg, jeg er jo ny (hvor lenge kan jeg flyte på det tro..?)

Mend vedr. alkohol:
leser boka til Skaldeman om dagen, og han anbefaler å spise noe før man drikker alkohol, og da helst noe fett, selvfølgelig. Dette gjør at inslinutskillelsen ikke eksploderer, og ergo ikke noe særlig fettlagring. Drikk ev alkohol etter at du har spist.
Mye godt lavkarbo øl også, Hansa sin ble min favoritt sist sommer

Nuttanaldi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting smaker så godt som å se bra ut
Gammel 20-01-10, 15:22   #1027
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg lurer på hva man kan gjøre for å få sove om nettene jeg? (Nå er jeg noe påvirket av smerter da)

Med unntak av de vanlige tingene, som frisk luft, ingen kaffe, kamillete osv osv. :gjesp:

Enig med frifuggel, avspennings øvelse når du har lagt deg kan være en god hjelp. Jeg fikser ikke den ”tenke” den og den kroppsdelen til å slappe av men har god effekt av stramme musklene og slappe av. Jeg har kroniske smerter så jeg hiver også innpå med smertestillende like før jeg legger meg og etter avspenningsøvelsene så er kroppen sånn rimelig avslappet og da går det som regel greit å sovne inn. Dersom smertene er hovedårsaken så ville jeg tatt dette opp med legen, jeg har tidligere fått muskel avslappende medisiner som jeg tok før leggetid. …man blir jo så utrolig sliten av å gå lang tid uten dyp søvn.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 20-01-10, 15:59   #1028
Nuttanaldi
Juniormedlem

Nuttanaldi sin avatar

Question

Ok, kan man lure på tekniske ting i denne tråden også?
I tilfelle har jeg et spørsmål:

var på nett og lagde meg en sån ticker i dag, men hvordan i huleste får jeg den frem på profilen min??!!

Og når jeg først er i gang:
hvordan bruker dere journalen?
Finnes det en mal på denne?

Gammel 20-01-10, 16:00   #1029
Nuttanaldi
Juniormedlem

Nuttanaldi sin avatar

Nei der var den jaggu der!!! Når jeg trykka send så bare poppa den opp!
For avansert for meg, dette her...
Men hvordan får jeg bort linken da, den ser jo litt dum ut...

Gammel 20-01-10, 16:06   #1030
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nuttanaldi, her.

Nei der var den jaggu der!!! Når jeg trykka send så bare poppa den opp!
For avansert for meg, dette her...
Men hvordan får jeg bort linken da, den ser jo litt dum ut...

Du må gå inn på Kontrollpanel til venstre på den grønne linjen over her, gå på endre signatur og der kan du fjerne den.

Gammel 20-01-10, 16:46   #1031
Nuttanaldi
Juniormedlem

Nuttanaldi sin avatar

Takk for tips, Kitt!

Gammel 20-01-10, 16:46   #1032
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Takk for råd, damer!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Max: Det er ikke godt å si, er jo gjerne veldig individuelle årsaker til at man ikke får sove. Jeg har i alle fall som en fingerregel at jeg ikke legger meg om jeg ikke er trøtt. Uansett så er det ingenting som er mer frustrerende enn å ligge der og stirre i taket og vente på søvnen, det tror jeg faktisk kan forverre det også.
Tenk på søvnløshet som et symptom, hva kan være årsaken?

Grunnen til at jeg ikke får sove, er at jeg sliter med å finne en stilling jeg ligger i uten å få smerter. Jo mer jeg kjenner jeg har vondt, jo mer tenker jeg, og blir hvertfall ikke mer trøtt. Ond sirkel. Når jeg har "dopet" meg nok så jeg ikke har så vondt, sovner jeg ofte momentant, men våkner likevel etter noen timer pga skuldra, at jeg har endret stilling..

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Bruker en yoga-teknikk med godt resultat. Tar litt tid før man blir virkelig effektiv, men det er verdt det! Finn den beste stillingen du klarer, en som "holder" til du har sovnet. Lukk øynene og pust rolig. Ikke stress med å veksle mellom nese/munn, pust uanstrengt, slik det passer for deg. Kjenn tærne dine, "vil" dem til å slappe av. Om du ikke er istand til å kjenne at de er helt avslappet, så stram dem, for så å slippe, slik at du blir kjent med følelsen av stram/avslappet. Når de er avslappet, konsentrer deg om selve foten, så ankler, legg, knær, lær, hofter, underliv, mage, rygg, etc.. Armene, og hendene, tar du før nakken. Om et tidligere "trinn" strammer seg til, før du er ferdig, så starter du helt på nytt. Ingen grunn til panikk om du må starte om igjen flere ganger, det kommer seg raskt med øvelse. Tok meg et par uker, så hadde jeg dreisen på det. Nå sovner jeg som regel før jeg blir ferdig med hele regla. Om man ikke sovner, så er det i alle fall en god teknikk for avslapning, og det trenger man gjerne å lære seg, det også.. Kunsten er å bli så konsentrert om egen kropp, og å få den til å slappe av, at man blokker ut alt stresset, både innvendig og det vi får fra omgivelsene. Funker det for meg, så funker det for alle. Er egentlig født skeptiker, jeg

Har prøvd noe lignende, men skal prøve igjen

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hvis ingen av de rådene du har fått allerede virker, kan du prøve med Melatonin. Vel og merke hvis det er innsovningen du har problemer med. Hvis du stadig sovner, får så å våkne igjen, tror jeg det har liten effekt
Melatonin er et stoff som vi alle har i kroppen, som bidrar til å styre trettheten i forhold til lys og mørke. Det er utviklet kunstig for blinde, da de selvfølgelig ikke får den samme trøttheten som vi får fordi det blir mørkt. (Mye mer å forklare her, men det er egentlig ikke nødvendig). Melatonin er ikke et sovemiddel, og du får ingen form for hang-over dagen etter. Det vil kun (kanskje) gi deg hjelp med innsovningen, hvis du blir vekket av en eller annen grunn - er du like langt.
Kommer i kapsler som du skal ta en time før du legger deg. Alternativt kan du åpne kapselen og bare ta pulveret, men da må du legge deg med en gang.
Jeg bruker dette av og til på min 13-åring som i perioder har store innsovningsproblemer pga epilepsi. Han får 2 kapsler, og sovner stort sett greit da. Har også prøvd det selv, i perioder hvor jeg har hatt mye nattevåk og kroppen en i høygir. Det hjelper meg i hvert fall
Du må ha resept fra lege, men har hørt at det kan kjøpes reseptfritt på enkelte helsekostforretninger i Sverige.

Har lest om dette, og selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til å ta for mye slikt, kan det jo være et forsøk i små doser. Liker ikke å ta for mye medisiner egentlig når jeg sover hjemme med to små i huset.. Men de verste nettene kan det jo være en fordel.

Legen "tvang" meg til å prøve noen lette innsovningstabletter i høst. De hjalp litt så som så noen dager. Noen kvelder sovnet jeg fortere, men våknet etter 3-4 timer, og fikk ikke sove igjen pga smertene. Men skal dit igjen neste uke, så jeg må bare ta det opp igjen, for mangelen på søvn preger meg så absolutt for mye i hverdagen nå.

Gammel 20-01-10, 19:17   #1033
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hvis ingen av de rådene du har fått allerede virker, kan du prøve med Melatonin. Vel og merke hvis det er innsovningen du har problemer med. Hvis du stadig sovner, får så å våkne igjen, tror jeg det har liten effekt
Melatonin er et stoff som vi alle har i kroppen, som bidrar til å styre trettheten i forhold til lys og mørke. Det er utviklet kunstig for blinde, da de selvfølgelig ikke får den samme trøttheten som vi får fordi det blir mørkt. (Mye mer å forklare her, men det er egentlig ikke nødvendig). Melatonin er ikke et sovemiddel, og du får ingen form for hang-over dagen etter. Det vil kun (kanskje) gi deg hjelp med innsovningen, hvis du blir vekket av en eller annen grunn - er du like langt.
Kommer i kapsler som du skal ta en time før du legger deg. Alternativt kan du åpne kapselen og bare ta pulveret, men da må du legge deg med en gang.
Jeg bruker dette av og til på min 13-åring som i perioder har store innsovningsproblemer pga epilepsi. Han får 2 kapsler, og sovner stort sett greit da. Har også prøvd det selv, i perioder hvor jeg har hatt mye nattevåk og kroppen en i høygir. Det hjelper meg i hvert fall
Du må ha resept fra lege, men har hørt at det kan kjøpes reseptfritt på enkelte helsekostforretninger i Sverige.

Guttungen min bruker det, men de kaller det nå Cirkadine. Første dosen han fikk kaltes Melatonin, men nå altså Cirkadine. Det virker fort. Han sovner etter en halvtime.

Gammel 20-01-10, 19:50   #1034
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Guttungen min bruker det, men de kaller det nå Cirkadine. Første dosen han fikk kaltes Melatonin, men nå altså Cirkadine. Det virker fort. Han sovner etter en halvtime.

Det står fortsatt melatonin på boksene våre sikkert fordi de blir tatt inn fra Statene. Gjør det fordi alle de andre apoteket fant inneholdt endel ting for ikke er forenelig med ketogendiett som sønnen her går på Har du prøvd de selv eller ??

Gammel 20-01-10, 19:54   #1035
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvor mye tar en elektriker betalt pr time? Samme sats for rørlegger?

Spør igjen jeg....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-01-10, 19:56   #1036
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Det står fortsatt melatonin på boksene våre sikkert fordi de blir tatt inn fra Statene. Gjør det fordi alle de andre apoteket fant inneholdt endel ting for ikke er forenelig med ketogendiett som sønnen her går på Har du prøvd de selv eller ??

Har ikke prøvd disse selv; jeg sovner før hodet treffer puta... Så søvnløsheten må han ha arva fra faren.

Gammel 20-01-10, 19:56   #1037
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Spør igjen jeg....

ca 900 kr?? Det tok vår i allefall... Så kom alt forbruksmateriell i tillegg....

Gammel 20-01-10, 19:59   #1038
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nuttanaldi, her.

Sannsynligvis ikke sånn jeg svarer på et av de første spørsmålene i denne tråden, men bær over med meg, jeg er jo ny (hvor lenge kan jeg flyte på det tro..?)

Mend vedr. alkohol:
leser boka til Skaldeman om dagen, og han anbefaler å spise noe før man drikker alkohol, og da helst noe fett, selvfølgelig. Dette gjør at inslinutskillelsen ikke eksploderer, og ergo ikke noe særlig fettlagring. Drikk ev alkohol etter at du har spist.
Mye godt lavkarbo øl også, Hansa sin ble min favoritt sist sommer

MEN så forbrennes jo alkoholen FØR fettet. Så det fettet du spiser rett før alkoholen går kanskje rett på sidebeina??

Gammel 20-01-10, 20:16   #1039
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Noen som har prøvd en slik en???

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1011-2-070808_Vibro%20X.jpg (23,0 KB, 6 visninger)
Gammel 20-01-10, 21:16   #1040
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Så det beste er liksom å være super bekymra, stresset, ha vondt i magen, for da går det bra.Kanskje.

Jeg har lest at om man gruer seg er man ekstra skjerpet, og gjør det ofte bedre enn de som ikke bekymrer seg.

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg lurer på hva man kan gjøre for å få sove om nettene jeg?

Tell baklengs ned fra 100, men bare hvert tredje tall. Hvis du klarer å komme til null, start på nytt. Det funker, for da kan ikke tankene vandre til alt annet.

Kan jeg bruke basimysin på det for å få det til å gro bedre?

Men jeg ville tatt et plaster utenpå.

Gammel 20-01-10, 23:00   #1041
agurken
Medlem

agurken sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 47
agurken er på en erverdig vei

Jeg trener på en slik en! Treningsstudioet der jeg går har sånne, bare litt større. Det er utrolig bra trening, og men kan nesten halvere treningstiden på den! Anbefales

agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 20-01-10, 23:11   #1042
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

MEN så forbrennes jo alkoholen FØR fettet. Så det fettet du spiser rett før alkoholen går kanskje rett på sidebeina??

Men det må det jo et forhøyet blodsukker -og dermed mer insulin til for å transportere til fettcellene, så jeg tror den teorien ryker . Fettforbrenninga stopper bare opp.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men jeg ville tatt et plaster utenpå.

Hehe, selvfølgelig! Jeg går ikke rundt med operasjonsår uten kompress på

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-01-10, 08:58   #1043
Nuttanaldi
Juniormedlem

Nuttanaldi sin avatar

Spør igjen jeg....

Hva med å sjekke denne linken:
http://no.mercell.com/

Har hørt reklame for det på radioen, trodde det anbud.no, men når jeg skrev inn det ble jeg videresendt.
Her kan du legge inn hvilken jobb du skal ha gjort, og så kommer flere med tilbud.
Høres genialt ut, spør du meg

Gammel 21-01-10, 09:04   #1044
Nuttanaldi
Juniormedlem

Nuttanaldi sin avatar

Men det må det jo et forhøyet blodsukker -og dermed mer insulin til for å transportere til fettcellene, så jeg tror den teorien ryker . Fettforbrenninga stopper bare opp.

Tror jeg også, at fettforbrenninga stopper opp.
Alkohol må rett og slett ses på som en utskeielse, og da får vi heller leve med at det går litt treigere den dagen (noen dager?).

Gammel 21-01-10, 09:18   #1045
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg ser ikke på alkohol som en utskeielse, men en adspredelse . Om jeg skulle hatt det så travelt med vekttap at jeg ikke kunne tatt meg noen glass vin i helga, hadde det fått være

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-01-10, 12:39   #1046
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Nå sitter jeg og strever skikkelig her. Prøver å lage et diagram i Open Office sitt regneark-program. Jeg får til så mye som å lage selve diagrammet, vil ha med x- og y-akse, og med samme type diagram som f.eks de fra tickerfactory har, altså punkter med streker mellom.
For det første så får jeg ikke til å skrive mine egne tall i aksene, og for det andre så får jeg ikke til å plotte inn verdier. Ikke har jeg brukt regneark, og i hvert fall ikke diagrammer til noe særlig før, så jeg skjønner ikke en pøkk .
Jeg har ikke word, altså. Kun Open Office.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-01-10, 12:57   #1047
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Noen som vet hvor lenge pakker kan bli "hengende" i tollen på Gardermoen? Ifølge FedEx er pakken min fra netrition "delayed" der siden tirsdag. Egentlig helt iorden, siden jeg ikke har bestilt Stevia denne gangen Irriterende, bare!

Gammel 21-01-10, 16:51   #1048
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Oooh, det lurer jeg også på. Ser at agurken har prøvd, men jeg lurer vel egentlig på om akkurat DEN er noe tess. 800 kr kan jeg fint bruke på noe sånt!

CRAP! "Maks brukervekt: 100 kg" Jeg må kjøpe en større en hvis jeg skal kunne bruke den med mine 121 kg. Jeg måtte i så fall hatt storebroren til 2600...

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 21-01-10, 17:45   #1049
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Oooh, det lurer jeg også på. Ser at agurken har prøvd, men jeg lurer vel egentlig på om akkurat DEN er noe tess. 800 kr kan jeg fint bruke på noe sånt!

CRAP! "Maks brukervekt: 100 kg" Jeg må kjøpe en større en hvis jeg skal kunne bruke den med mine 121 kg. Jeg måtte i så fall hatt storebroren til 2600...

Nå har jeg bestilt en slik en.

Gammel 21-01-10, 18:00   #1050
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Jeg trener på en slik en! Treningsstudioet der jeg går har sånne, bare litt større. Det er utrolig bra trening, og men kan nesten halvere treningstiden på den! Anbefales

Hva gjør den? Hvordan trener man på den?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.