Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-01-10, 23:30   #226
Vanilia
Juniormedlem

Vanilia sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bærums Verk
Alder: 55
Vanilia er på en erverdig vei

Sv: Januar-startere. Er det mange av oss der ute?

Mensen + 2 glass rødvin, eneste utskeielsen siden jeg startet og +500 gram! Grrr... Hvor får man forresten kjøpt cocosa?

Vanilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Skaldemans metode Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 07:33   #227
Monicah
Medlem

Monicah sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Monicah er ny på veien

eg fant cocosa på www.helseogkost.no bestilte begge typane og måtte betale 310 kr + frakt på dei.

Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:41   #228
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 58
Pandora er på en erverdig vei

Tangoto..

Soyamelk har jo lite karbs (0,1g/dl..tror jeg) så sånn sett er det sikkert greit, men inneholder mye østrogen! Er nok ikke bare sunt å ta inn for mye av det...

Dag 16 for meg idag

Igår prøvde jeg meg på Oopsie-rolls (oppskrift her inne), for å ha noe å legge smør og ost på til kvelds...funket fint

Og ikveld skal jeg lage den gode lasanga'en igjen - blir en del planleggeing av måltider, men begynner å komme inn i det nå

Ha en fin uke alle dere flinke der ute

Gammel 19-01-10, 21:34   #229
tangoto
Seniormedlem

tangoto sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 51
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Takk for det Pandora - det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.. skal prøve å redusere soyamelkinntaket også..: )

Nå er jeg spent for har gått til anskaffelse av ketosestiks!! Men mannen er ikke i tvil - måtte flytte til gjesterommet i natt pga forferdelig luft... : / Synes ånden er superpinlig. Har lest om tipsene her men de tar det ikke helt bort forstår jeg. Skal jeg bare rett og slett si fra til kollegaene mine.. sitter i møter med de hele dagen..stakkars..

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:16   #230
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Nå ble det stille her inne blant januarstarterne...

bare litt over halvveis i måneden jo - håper dere ikke har gitt opp!

Har forresten oppdgaget "Skyr" idag - kjempegod yoghurt med lite karbo (4,1g/100g) og mye protein.

Gammel 20-01-10, 22:22   #231
Monicah
Medlem

Monicah sin avatar

Monicah er ny på veien

jeg er her og har ikke tenkt å gi opp med det første! har smakt den skyr med skogsbær tror jeg det var, ikke verst
jeg er nære mitt første delmål som er å bikke ned fra 80 tallet til 70 tallet, så kan ikke gi meg nå hvordan går det med deg da pandora?

Gammel 20-01-10, 22:50   #232
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

Har forresten oppdgaget "Skyr" idag - kjempegod yoghurt med lite karbo (4,1g/100g) og mye protein.

Men husk at den har 6.5g i ett beger. Og den er alt for mager til å være ett komplett ketolysemåltid. Så spis halve boksen med fløte på

Gammel 21-01-10, 08:31   #233
tangoto
Seniormedlem

tangoto sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Alder: 51
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Hei jeg er her! På erstatningsbussen til jobb.. Fikk klart utslag stiks tirsd kveld (midt på), men i går kunne jeg ikke avgjøre om nøytral el førstb fargenyanse. Prøvde 2 ggr og likt.. Gikk opp til 84 de samme dagene, men ned 0,3 i morges.. Kan man gå ut av ketose ila bare 1 dag?? Spiste bla en halv hodekål m seterrømme, majones, sylteagurksaft og bittelitt dressing-saus til 'frokost' og lunsj på jobben. Er det feil?Kom hjem til mann på lavkarbo som hadde laget svinestek og wokgrønnsaker. Spiste masse svor!;-) prøvde cocosa i kaffen i går, luktet kokos på hele kontoret..har og den u smak, neste gang. Spiser en del babybel innimellom. Drikker MASSE vann! Synes d går litt sakte?? Har ik spist så mye egg, bacon og avocado og gresk salat som jeg gjorde i starten. Pga ikke hatt i kjølesk., men jo supergodt. Ja, dette var dagens status. Jobb nå og yoga i kveld:-)

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 09:11   #234
Cristiano07
Juniormedlem

Hvor: Porsgrunn
Alder: 50
Cristiano07 er på en erverdig vei

Startet for 14 dager siden med ketolysekur. Er fortsatt optimist, men synes vekta går tregt nedover.Startet på 91,4 kg, ned 3,7 første uke og 1,2 uka etter.Det er kanskje normalt med stagnering? Har sagt til meg selv,at om jeg går ned 0,5 til 1 kg pr uke så burde det være bra?
Heldigvis har metthetsfølelsen roet seg.Er stort sett mett hele tiden.
Savner pizza,taco, lasagne osv..og sjokolade...
Laget en lasagne med squash i stedet for pasta-GOD!
Og taco-tallerken med hjemmelaget tacokrydder-STRÅLENDE!
Begge oppskrifter på forumet her. Noen som har forslag til gode desserter? Vaflene med ketolysemix synes jeg var forferdelige...

Cristiano07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 09:16   #235
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cristiano07, her.

Noen som har forslag til gode desserter? Vaflene med ketolysemix synes jeg var forferdelige...

Her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121 og her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124 finner du en del oppskrifter på vafler etc. Selv synes jeg de til Nannah er knallgode
Forøvrig en meget bra vektnedgang, det går gjerne litt i rykk og napp. Fortsett å spis skikkelig mat så skal du se vekta tusler nedover igjen

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 09:29   #236
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Heihei alle sammen! Jeg begynte også i januar. 4. januar, faktisk. Det var første dagen jeg hadde i praksis også. Går så fint atte.

Per i dag har jeg gått ned litt over 3 kg. Har veiedag på fredager jeg også. Men jeg er så frustrert over at det virker som det kun er magefettet som blir borte! (Måler med målebånd!) Er jo fremdeles like brei over rumpa. Hehe.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 09:35   #237
Lizza
Juniormedlem

Lizza sin avatar

Lizza er på en erverdig vei

Jeg er her ennå. Har ikke gitt opp

Begynte 4. januar og har vært i ketose hele tiden og ikke sprukket så langt. Vektnedgangen er rimelig grei, men skulle selvfølgelig gjerne sett at det gikk raskere. Gikk ned 3 kilo de første dagene og 600 gram uken etter, men i dag har jeg gått opp nesten et kilo fra i går og i morgen er den egentlige veiedagen. Vet ikke om det er vann fordi jeg spiste for mye salt i går eller om det er fordi jeg skal ha mensen, men vil jo gjerne veie minst de dagene jeg skal registrere veingen

Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 11:20   #238
Cristiano07
Juniormedlem

Hvor: Porsgrunn
Alder: 50
Cristiano07 er på en erverdig vei

Takk for det.Synes nedgangen første uka var eksepsjonell.Da veide jeg meg hver dag etter det... Og det er ikke lurt! Til alle, vei dere toppen en dag i uka..Så slipper man å få en knekk av dårlig resultat...Jeg holdt på å få nervesammenbrudd av å se +0,5 fra en dag til en annen, men dagen etterpå var det -1,5.Reduksjonen i vekta vil som regel variere for hver dag

Cristiano07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 11:41   #239
pjusket
Medlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
pjusket er på en erverdig vei

Hei alle sammen! Jeg slenger meg på her jeg også!

Begynte på ketolyse 4. januar og motivasjonen er på topp, mens vekta er på vei nedover. Tror ikke jeg har veid så lite som nå på flere år, og det føles deilig.

pjusket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 13:07   #240
SuperMamma
Medlem

SuperMamma sin avatar

SuperMamma er på en erverdig vei

I dag er det kryss i boka! I går hadde jeg gått ned 5 kg siden 1.jan Egentlig 7 siden maksvek, men 2 av de forsvant av seg selv før jeg rakk å begynne. Nå er det bare 8 kg igjen til målet er nådd! Jeg er så overrasket over at dette går så greit! Fortsetter dette like greit fremover lurer jeg på om jeg skal justere målvekten 3 kg til. For da er jeg helt perfekt i forhold til hva jeg egentlig ønsker. Turde ikke helt tro at dette skulle gå så fint så jeg tenkte at drøye 13 kg fikk være et greit mål. Nå lurer jeg litt på å justere meg til 16 kg ned. At jeg ikke har prøvd dette før!

-Men 5 kg ned ble feiret med et par nye jeans i to str. mindre enn vanlig!

SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 14:33   #241
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Så kjekt med masse nytt om alle oss januarstarterne igjen!

Godt å vite at man ikke er alene...ble litt redd igår

Fikk ellers veid meg igår - ned 4,6 kg fra 4. januar til idag (18 dager)!! Veldig fornøyd - bare 5,4 igjen til vekten som er "perfekt" for meg, og det skal jeg klare! syns dette går veldig bra. Er i ketose hele tiden nå, selv om det gikk litt tregt før jeg kom dit (endel nøttespising osv..), men har tydeligvis gjort noe riktig siden vekten har gått ned. Kan vel ha sammenheng med mye trening også - tror ikke det er dumt, kjennes ihvertfall veldig bra å bevege seg mye

Tror jeg fortsetter med en Skyr om dagen (nam, veldig godt)- er nok oppe i 20-25 karber om dagen da, men tror det funker for meg.

Ellers fikk jeg lurt meg til å stå for lunsjbestillingen i møte på jobben idag - da ble det koldttallerken istedenfor de vanlige, lyse baguettene. Alle var godt fornøyd med egg, skinke, roastbeef, røkelaks, reker og litt salat - supert for meg

Fortsatt lykke til alle sammen - snart helg med god tid til trening

Gammel 21-01-10, 15:59   #242
Kakemor
Juniormedlem

Kakemor sin avatar

Alder: 60
Kakemor er på en erverdig vei

Jeg startet 4. januar og har til nå gått ned 5,5 kg, hurra! Det er absolutt mer enn forventet! For meg har aha-opplevelsen vært 1) at jeg ikke må spise for magert, og 2) at jeg må drikke nok vann. Kjøpte bl.a. inn flere beger med Cottage Cheese sist uke, av "gammel slankevane", men ser at den blir altfor mager alene.

Gammel 21-01-10, 20:25   #243
Kanel_i_kursiv
Medlem

Kanel_i_kursiv sin avatar

Hvor: Vest-Agder
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Min 21. dag i dag, går fremdeles strålende.
Har veiedag i morgen, men prøver å ikke ha for høye forventninger.
Jeg trener en del, og har akkurat oppdaget gleden ved Zumba! Fantastisk moro! www.zumbafitness.no eller tv-shop for de som ikke vet hva det er :P

Nå er det slutt på hodepine, svimmelhet og irritasjon også, så begynner å bli ganske så bra synes jeg :-)

Gammel 21-01-10, 21:35   #244
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Idag har jeg prøvd to av oppskriftene her inne;

Nannahs vafler og Nannahs supergode knekkebrød.

Begge oppskriftene anbefales varmt til alle! Knekkebrødene var særlig suksess, spesielt med tanke på at jeg nå har noe kjempegodt til frokost å legge ost på (litt lei egg og bacon!) Disse var mye bedre enn vanlige knekkebrød - bare 1,5 karber per stk.

Fantastisk at det er så mange flinke her inne som har prøvd ut oppskrifter og funnet fram til så mye godt

Gammel 22-01-10, 08:32   #245
Bollemor
Medlem

Bollemor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 37
Bollemor er på en erverdig vei

Hadde veiedag i dag, ble nokk en gang skuffet
Begynte 4 januar, gikk ned 4 kg første uka!! Men så uka etter opp en kg :'( selv om jeg var i ketose hele tiden.
Og denne uka så sto jeg helt stil.

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 09:04   #246
Monicah
Medlem

Monicah sin avatar

Monicah er ny på veien

hei bollemor! 4 kg første uka var jo helt vanvittig mye da! skjønner godt at det er kjipt når en da går opp en, og så står stille. men kanskje det er noe du gjør feil? får du i deg nok fett? det vet jeg mange har problem med. er ikke sikker på hvor mye som er nok heller for om du spør noen så sier de at det aldri blir nok fett. men har vel også lest en plass at 100-150 g fett er ok iløpet av en dag?
hva er det du spiser i løpet av en gjennomsnittsdag da?
men ikke gi opp enda! du er så vidt komt i gang! en må prøve seg litt frem for å finne noe som passer en selv.

Gammel 22-01-10, 09:09   #247
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Hadde veiedag i dag, ble nokk en gang skuffet
Begynte 4 januar, gikk ned 4 kg første uka!! Men så uka etter opp en kg :'( selv om jeg var i ketose hele tiden.
Og denne uka så sto jeg helt stil.

Kroppen er ingen maskin

Så klart kroppen trenger å "summe" seg litt når den har kvitta seg med 4 kilo på ei uke!!!
Så om det står stille/flyr litt opp og ned etter en sånn pangstart, så er det ikke dermed sagt at man gjør noe feil
Kroppen og hodet jobber (desverre) ikke på lag hele tiden.
For uansett hvor mye man ønsker, håper, tror og vil i topplokket, så er det til syvende og sist kroppen som bestemmer tempoet.
Ikke stress, men fortsett som du pleier, så slipper kroppen taket til slutt

Og i "målestokk": 4 kilo er det samme som 8 kladder smør... Se på den mengden det faktisk er. Det har faktisk forsvunnet fra kroppen din!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 09:11   #248
Lizza
Juniormedlem

Lizza sin avatar

Lizza er på en erverdig vei

8 pakker smør. Den tanken liker jeg

Lizza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 09:41   #249
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Monicah, her.

får du i deg nok fett? det vet jeg mange har problem med. er ikke sikker på hvor mye som er nok heller for om du spør noen så sier de at det aldri blir nok fett. men har vel også lest en plass at 100-150 g fett er ok iløpet av en dag?

Det er ikke så vanskelig, egentlig!

Man tar utgangspunkt i hvor mye man veier for å finne ut hvor mye proteiner man burde få i seg, og hvor mye karber man ligger på!
Jeg veier drøyt 90kg og er lite aktiv. Velger da å si at 100g proteiner er bra for meg. (1-1.5g pr kg, inntil 2g om man er veldig aktiv)
Dette gir ca

100g proteiner= 17%
18g karber = 3%
214g fett = 80%

Eller
100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%

Bittelitt kalorilære:
1g protein= 4kcal
1g karbo= 4kcal
1g fett= 9kcal

Gammel 22-01-10, 09:46   #250
Monicah
Medlem

Monicah sin avatar

Monicah er ny på veien

tuuuusen takk kitt!
eg har forsåvidt ikkje problem med å få i meg nok fett om eg kan drikke eggemelk. men gjennom maten har jeg problemer. eneste jeg kan komme på som jeg liker og er mye fett i er rømmegrøt(gerd sin). liker ikke koteletter, tåler ikke smør som saus ol. men om jeg daglig kan innta eggemelk (2 stk) og en hel rømmegrøt så kommer jeg jo opp i 250 g

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Januar 09 - ny start! Peach Mer enn 30 kg overvekt 38 23-01-09 00:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.