Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan er denne sjokoladen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-02-10, 09:02   #1
Atkinsmadde
Juniormedlem

Medlem siden: May 2009
Atkinsmadde er på en erverdig vei

Hvordan er denne sjokoladen?

Næringsinnhold
De mest vanlige verdierPr 100gPr daglig
rasjon
(3 stk)Voksen
GDA*%
GDAEnergi2397 kJ
575 kcal857kJ
206 kcal2000 kcal11%Proteiner8,3 g3,0 g45 g7%Karbohydrater50,0 g18,0 g230 g8%hvorav krystallinsk fruktose**25,0 g9,0 g90 g10%Fett38,0 g13,5 g70 g19%hvorav mettet fett24,0 g9,0 g20 g45%Fibre12,0 g4,0 g24 g17%Sodium0,1 gSpor2,4 g<1%Salt ekvivalent0,2 g0,1 g6 g2%Minimum 70

Atkinsmadde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins... tror jeg ... Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 10:45   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan er denne sjokoladen?

Veldig forvirrrende oppsett,men jeg tolker det dithen at den inneholder i hvert fall 25g fruktose og er dermed så absolutt ikke noe lavkarboalternativ!

Gammel 05-02-10, 11:07   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Hadde kanskje vært enklere om du la ut navnet på sjokoladen så man kan søke litt rundtomkring?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 18:26   #4
Atkinsmadde
Juniormedlem

Den heter Xocai Var veldig forvirrende ja...
Det er et pyramidespill og de selger denne sjokoladen...
Skal visst være helsefrembringende på andre måter. Men, er nok ikke noe for oss her inne

Atkinsmadde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins... tror jeg ... Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 18:35   #5
Atkinsmadde
Juniormedlem

Her er linken: http://www.sjokolade4you.no/

Gammel 05-02-10, 18:58   #6
Allit
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Allit er på en erverdig vei

Den eneste sjokoladen som kan spises er Atkins crispy milk.30 gr store.Kan spises mellom måltid uten å ødelegge lavkarbodiett på 25 karbo pr døgn.

Allit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Tor Foseid Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 19:45   #7
Atkinsmadde
Juniormedlem

Så du mener at jeg ikke kan spise andre sukkerfrie sjokolader f.eks fra Cavalier og sukkerfritt??

Gammel 05-02-10, 19:49   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Dersom Atkins ikke er veldig i mot søtstoff og du bare tenker på karbene, må du da kunne spise litt av de andre sukkerfri sjokkisene en sjelden gang!

Gammel 05-02-10, 19:57   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Allit, her.

Den eneste sjokoladen som kan spises er Atkins crispy milk.30 gr store.Kan spises mellom måltid uten å ødelegge lavkarbodiett på 25 karbo pr døgn.

Nå tar du vel i litt . Det finnes for det første flere varianter enn akkurat den atkinssjokoladen. De er søtet med maltitol, og sånn sett kan man jo også spise andre maltitol-sjokolader, som Cavalier, Cloetta etc.
Men greit å holde det til et minimum, for det første opprettholder det søtsuget, for det andre opplever mange en mildt sagt lakserende effekt .

Fruktose må dere for all der holde dere unna! Skjønner ikke hvordan Fedon fortsatt kan abefale det, i mine øyne er det verre enn vanlig sukker.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 20:38   #10
Nomy
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Nomy er på en erverdig vei

Det går faktisk an å lage sjokolade selv Jeg kjøpte kakaosmør i en helsekostbutikk i Oslo, den inneholdt ingen karbohydrater. Jeg tilsatte et par skjeer med kakaopulver (laveste jeg fant så langt har vært 12g per 100g, men du bruker jo ikke mer enn ca 10g) Bruk så et kunstig søtstoff, noen vaniljedråper og eventuelt litt fløte og hurra, deilig sjokolade med få karbohydrater.

Men! Jeg tror ikke jeg vil anbefale å lage seg "søtsaker" hver dag, jeg holder det som helgekos eller på dager der jeg trener, for jeg synes ting med kunstig søtstoff øker appetitten min for mye.

Nomy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:33   #11
Thehortensia
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: sørlandet
Thehortensia er på en erverdig vei

Dere er veldig opptatt av helsekost sjokolader, (og det er helt greit)jeg har selv kjøpt et par av atkins sjokoladene og de er veldig gode.
Men ellers er freia sjokoladen Premium 86% coca helt super. Inneholder 19 g karbohydrater pr 100 g og man får den i vanlige matbutikker til en grei pris.

Thehortensia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:40   #12
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg har spist xocai! Men bare en halv av gangen. En halv sånn nugget, that is. (=3 karber) Det kommer jo i flere forskjellige former. Hvis man er estreng på at karbene overhodet ikke skal komme fra noen "usunne" kilder, så holder man seg unna=)

Gammel 06-02-10, 11:21   #13
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg handler på økosjokolade.no og lager egen sjokolade. Da kan jeg putte i det søtstoffet jeg selv vil.

Gammel 22-08-10, 23:33   #14
Hamster59
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Har snakka med noen entusiastiske Xocai-brukere i helga. Man skal visst ta en sånn sjokolade i begynnelsen av hvert måltid, fordi det demper sult og søthunger. Men det koster ganske mye, 1000-1200 pr mnd. Synes det blir dyrt i tillegg til vanlig mat.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse på DVD - hvordan er denne? Cornelia Ketolysekuren 5 02-10-09 05:54
Induksjon. Hvordan ser denne dagen egentlig ut? batta79 Atkins kosthold 4 09-09-09 23:28
Er denne sjokoladen for god til å være sann? Pocahontas Ketolysekuren 6 08-07-08 13:05
Hva med denne sjokoladen? Ayasofia Ketolysekuren 2 19-04-08 18:14
Ok, hvordan ser denne frokosten ut? Gunhild Ketolysekuren 8 13-01-08 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.