Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er såå glad, noen som har ett forslag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 10:38   #1
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei

Er såå glad, noen som har ett forslag?

Er så glad. Gikk på vekta i dag å jammen så har jeg gått ned. Men i kveld skal vi i bursdag selskap. Og jeg er så redd for å ødelegge vektnedgangen min nå. Hva kan jeg ha med meg å spise? Jeg er virkelig tom for ideer. Vet at verten skal servere grov kringle med fyll i (kjøttdeig,løk osv) men jeg spiser jo ikke mel..... Ikke spiser jeg gele heller.
Hva kan jeg ha med å spise til en kopp kaffe liksom?

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:43   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er såå glad, noen som har ett forslag?

Spis deg mett før du drar, eller ta med en salat.
Jeg pleier ikke å ha med noe, evt en lavkarbomuffins eller atkinsbar om jeg er redd for å tryne i kakefatet. Det funker som regel bra med bare kaffe...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:50   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Er såå glad, noen som har ett forslag?

Sjekk tråden til Gerd ang ostekake - hadde du vært flinkere til å planlegge kunne du tatt med en sånn liten ostekake (i muffinsform).

Tror planlegging er alfa og omega når man skal i slike ting

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:40   #4
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei

Sv: Er såå glad, noen som har ett forslag?

Nei må faktisk få si at jeg er veldig flink til å planlegge, og i dag hadde jeg faktisk ikke tenkt å ta med meg noe. Bare spise før jeg gikk osv. Men så begynte jeg å tenke på om det var noe jeg evt kunne ha med meg istedenfor men det er ikke noe must. Jeg bruker som regel å spise før jeg går. Var bare sånn for kosen sin del tenkte jeg. Jeg er også veldig flink til å ikke røre kaker for jeg har PCOS. Men er litt redd for at jeg på en måte en vakker dag blir presset til å bare ta meg litt av for eks rundstykke eller lignende. Skjønner dere hva jeg mener?
Merker også at hvis jeg spiser søtstoff av noe slag så stopper vekta helt opp. Det vil jeg ikke risikere nå.

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:45   #5
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Sv: Er såå glad, noen som har ett forslag?

Skjønner akkurat hva du mener. Vi skulle også i bursdagsselskap idag, og jeg har hatt samme tanker som deg. Tenkte spise før jeg går og så bare ta litt for syns skyld, men la det ligge igjen eller bare spise det jeg kan/har lov til. Synes jeg holder meg så mett på kostholdet mitt, så selv om selskapet varer i flere timer så vet jeg at jeg ikke blir sulten. Og så tenkte jeg skravle så mye at ingen merket at jeg ikke åt eller forsynte meg!

...Men lillesnuppa ble syk igår, så det blir ikke til at vi drar, så jeg slipper problemstillingen likevel.

__________________


A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:49   #6
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Sv: Er såå glad, noen som har ett forslag?

Tror forøvrig man bare må bestemme seg før man går i selskap, hva man skal holde seg til og så bare gjøre det sånn. Bestemmer man seg for at man får lov å ta et kakestykke så gjør man det, bestemmer man seg for å ikke ta noe "ulovlig" så følger man det - og lar ikke noen annen bestemme hva man skal spise eller ikke.

Vi (vel, ihvertfall jeg...synes jeg! ) jobber jo så hardt for disse kiloene og grammen nedover, så det er synd å kaste bort strevet for at noen annen skal vippe oss av veien.

Lykke til i selskapet forresten!

__________________


A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 12:08   #7
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei

Sv: Er såå glad, noen som har ett forslag?

Opprinnelig lagt inn av A-p-o-c, her.

Tror forøvrig man bare må bestemme seg før man går i selskap, hva man skal holde seg til og så bare gjøre det sånn. Bestemmer man seg for at man får lov å ta et kakestykke så gjør man det, bestemmer man seg for å ikke ta noe "ulovlig" så følger man det - og lar ikke noen annen bestemme hva man skal spise eller ikke.

Vi (vel, ihvertfall jeg...synes jeg! ) jobber jo så hardt for disse kiloene og grammen nedover, så det er synd å kaste bort strevet for at noen annen skal vippe oss av veien.

Lykke til i selskapet forresten!

Hihi Tusen takk

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Moste grønnsaker, noen forslag? Sienna Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 17-11-09 10:17
Noen som er like glad i kakedeig som meg? vibeke84 Kake/dessert og snacks 13 16-09-09 20:09
Noen forslag til dressing? Erlinda Ketolysekuren 8 04-03-09 12:34
Er det noen som har forslag til en god kake? ninahe Ketolysekuren 6 08-03-07 11:12
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no