Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Februarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 18:42   #51
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Februarskravletråden til 30+

Takk for linken Kitt - dette skal prøves neste søndag som erstatning til fastelavensboller

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 18:53   #52
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Takk for linken Kitt - dette skal prøves neste søndag som erstatning til fastelavensboller

Bare hyggelig!
Ja, det var en god ide!
Er jo både morsdag, fastelaven og valentinsdag på en gang!

Gammel 07-02-10, 19:29   #53
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Lurer* er på en erverdig vei

Åh, jeg har sett på den MANGE ganger, men har ikke turt å prøve enda. Smakte de godt?

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:46   #54
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Jeg har ikke prøvd den oppskrifta jeg heller. Men spørs om jeg må prøve, ellers blir det boletryning neste helg og.. For da skal vi til vennina mi igjen, og da er det både bursdag, fastelaven, valentine og morsdag på en gang... Jeg er egentlig ikke så glad i boller, det er det mest tullete.. Men de hjemmebakte bollene i går med marsipan i var kjempegode, for det var nesten ikke sukker i de og litt grovt mel.. Nei, her bør det bakes skolebrød lavakrbo ja.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:02   #55
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

og da er det både bursdag, fastelaven, valentine og morsdag på en gang...

Akkurat slik har vi det også på søndag! Så jeg skulle ha vist om det er verdt å prøve seg på "bollene" eller ikke. Ellers lager jeg kun gele til meg, og alt annet til de andre.

Gammel 07-02-10, 21:55   #56
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er jo både morsdag, fastelaven og valentinsdag på en gang!

Men det er jo 3 ting på en gang - og det går jo ikke (Sorry, kunne ikke dy meg for den der gitt.... he, he )

Gammel 07-02-10, 21:56   #57
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Men det er jo 3 ting på en gang - og det går jo ikke (Sorry, kunne ikke dy meg for den der gitt.... he, he )

Da får vi luke bort morsdagen, for den blir aldri feiret her i huset uansett!

Gammel 07-02-10, 22:01   #58
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Da får vi luke bort morsdagen, for den blir aldri feiret her i huset uansett!

Da lider vi under det samme problemet

Gammel 07-02-10, 22:02   #59
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Da lider vi under det samme problemet

Gjør ikke meg noe! Syns uansett at vi burde hylles mer enn en dag i året!

Gammel 07-02-10, 22:08   #60
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Gjør ikke meg noe! Syns uansett at vi burde hylles mer enn en dag i året!

Det har du heeeelt rett i Men - så var det å få resten av familien til å forstå det da. Gode forslag mottas med takk

Gammel 07-02-10, 22:15   #61
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

De glimter til her i huset, men kun en sjelden gang og aldri uten litt forsiktig påvirkning!

Gammel 07-02-10, 22:19   #62
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

De glimter til her i huset, men kun en sjelden gang og aldri uten litt forsiktig påvirkning!

Hm..... lurer på om stekepanne i bakhodet går under dette med forsiktig påvirkning

Gammel 07-02-10, 22:31   #63
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hm..... lurer på om stekepanne i bakhodet går under dette med forsiktig påvirkning

Beklager, tviler sterkt på det!

Men å spille på yngste barnets morskjærlighet, det er lov! Eller......

Gammel 07-02-10, 23:02   #64
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Bollene var kjempegode"!!

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 03:56   #65
pheona
Medlem

pheona sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
pheona er på en erverdig vei

Jeg bare hiver meg innpå her og sier hallo! og god natt... nå skal jeg sove litt jeg også... kommer sterkere tilbake senere tenker jeg!

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 08:43   #66
Frk.Sofie
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Frk.Sofie er på en erverdig vei

I dag er det dag 11 på Ketolysekuren. Jeg vet ikke om dette kan stemme men iflg målebåndet mitt har jeg mistet ca 14 cm rundt livet kan ikke skjønne at det kan stemme jeg..hva tror dere? Noen som har slike erfaringer?

Jeg har veiedag på fredag og sist fredag gikk jeg ned 2,6 kilo og nå er jeg nesten sikker på at jeg har tatt 2 kilo til..gleder meg utrolig til å veie meg på fredag

Jeg kan heller ikke fatte at det er så utrolig lett (og deilig) å leve på lavkarbo..dette går virkelig bra og jeg føler meg mye bedre i kroppen (fibromyalgi) enn på veldig lenge..jeg har masse energi og klarer ikke sove min daglige middagslur lenger

Frk.Sofie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 09:42   #67
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Bollene var kjempegode"!!

Da får jeg forsøke dem denne uken da.

14cm!?! Det hørtes vilt ut! Har du merket det på buksene? Du burde jo da ikke klare å holde de gammle buksene dine oppe om 14cm stemmer! Men fantastisk flott om det stemmer!!!!

Yes, vekta er på vei ned igjen. Minus 1,2 kg , jeg liker slike uker! Og vis jeg klarer å komme meg igjennom søndagen nå med lavkarbo boller og gele så kanskje jeg er like fornøyd neste mandag også.

Har noen av dere prøvd en av kakene her inne? Hvem er best? Kjenner jeg ikke gidder å prøve og feile, vil vite at den jeg lager er god

Ha en flott mandag alle sammen

Gammel 08-02-10, 10:08   #68
Frk.Sofie
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Da får jeg forsøke dem denne uken da.

14cm!?! Det hørtes vilt ut! Har du merket det på buksene? Du burde jo da ikke klare å holde de gammle buksene dine oppe om 14cm stemmer! Men fantastisk flott om det stemmer!!!!

Yes, vekta er på vei ned igjen. Minus 1,2 kg , jeg liker slike uker! Og vis jeg klarer å komme meg igjennom søndagen nå med lavkarbo boller og gele så kanskje jeg er like fornøyd neste mandag også.

Har noen av dere prøvd en av kakene her inne? Hvem er best? Kjenner jeg ikke gidder å prøve og feile, vil vite at den jeg lager er god

Ha en flott mandag alle sammen

Ja ikke sant..merker det på alle (strech) bukser ja..men de detter ikke av nei (Har en liten mistanke om at jeg ikke var så veldig nøye første gang jeg målte meg rundt livet, men hvis det er feil så har jeg ihvertfall gått ned 10 cm og det er jo bra)

Lykke til på fastelaven..

Gammel 08-02-10, 10:13   #69
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

10cm er jo dritt bra!!
Nei, nå har du motivert meg. I kveld skal jeg ta med målebånde inn på badet

Gammel 08-02-10, 11:45   #70
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Frk.Sofie, gratulerer med mange cm mistet

Ellers har jeg veiedag i dag, men hoppet over veiingen pga sprekken på lørdag, fingrene er ganske hovne i dag, så det er nok temmelig mye vann i kroppen i dag og det gidder jeg ikke å veie... Satser på å være ned på det tickeren viser til neste mandag jeg..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 13:14   #71
Frk.Sofie
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Frk.Sofie, gratulerer med mange cm mistet

Ellers har jeg veiedag i dag, men hoppet over veiingen pga sprekken på lørdag, fingrene er ganske hovne i dag, så det er nok temmelig mye vann i kroppen i dag og det gidder jeg ikke å veie... Satser på å være ned på det tickeren viser til neste mandag jeg..

Tusen takk det er så utrolig deilig å være i gang..Enig det er ikke vits i å veie seg når en selv merker at det ikke er noen nedgang..bør ikke akkurat bekrefte det selv om en vet. Fant ut at fredag er en fin veiedag jeg i tilfelle sprekk..og de kommer som regel på helgen..ikke sant? Da har jeg 5 dager på å rette opp feilen igjen..

Stå på neste uke er du der du skal

Gammel 08-02-10, 13:16   #72
Frk.Sofie
Medlem

10cm er jo dritt bra!!
Nei, nå har du motivert meg. I kveld skal jeg ta med målebånde inn på badet

He he så fint..nå ble jeg glad ..er så fersk her og finner masse motivasjon i trådene her..så det var moro at jeg kunne motivere noen også..stå på!!

Gammel 08-02-10, 14:42   #73
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sofie, her.

I dag er det dag 11 på Ketolysekuren. Jeg vet ikke om dette kan stemme men iflg målebåndet mitt har jeg mistet ca 14 cm rundt livet kan ikke skjønne at det kan stemme jeg..hva tror dere? Noen som har slike erfaringer?

Jeg har veiedag på fredag og sist fredag gikk jeg ned 2,6 kilo og nå er jeg nesten sikker på at jeg har tatt 2 kilo til..gleder meg utrolig til å veie meg på fredag

Jeg kan heller ikke fatte at det er så utrolig lett (og deilig) å leve på lavkarbo..dette går virkelig bra og jeg føler meg mye bedre i kroppen (fibromyalgi) enn på veldig lenge..jeg har masse energi og klarer ikke sove min daglige middagslur lenger

Gratulere med endring i både cm og kg, dette er jo fantastisk. Og om det er 14 eller 10 cm, dette er uansett veldig veldig gode tall
Så bra at du trives med lavkarbo, og ikke minst at du merker effekten på fibromyalgien - samboeren melder om det samme (har satt ham på lavkarbo uten at han har merket det )

Yes, vekta er på vei ned igjen. Minus 1,2 kg , jeg liker slike uker!

Dette var veldig oppmuntrende lesing Lurer - gratulere med ukas resultat

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 17:15   #74
Frk.Sofie
Medlem

Ha ha ..det han ikke vet har han ikke vondt av?

Gammel 10-02-10, 14:41   #75
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Da er jeg klar for eurodietten. Var på fedonklinikken igjen på mandag. legen var kjempefornøyd med nedgangen på ca 2,5kg på 2 uker. Og utfra den spesialvekten de hadde der var nesten 2kg rent fett og resten vann. hadde ikke mistet noe muskelmasse.
Nå skal jeg bare bestille mat så håper jeg å starte på mandag.
På søndag har jeg bestemt meg for å spise fastelavnsboller. det skal være en kontrollert sprekk.. Jeg klarer meg utrolig bra denne gangen og det er deilig!

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.