Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har jeg ødelagt alt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 14:10   #1
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei
Exclamation

Har jeg ødelagt alt?

Jeg var på vorspiel i går og hadde kjøpt med meg baconcrisps og en vin med svært lite sukker i som jeg skulle ha. Men på bordet stod det en skål med sjokolade som jeg var bestemt på å ikke røre. Men etterhvert som kvelden gikk så klarte jeg ikke styre meg, og spiste en del sjokolade
Jeg har gått på lavkarbo i 2 uker nå og det har gått veldig bra, også gjør jeg dette!!! Har jeg ødelagt alt nå og må starte helt på nytt??

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:27   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Litt usikker på hva du mener med "starte helt på nytt". Fortsett der du slapp. Konsekvensene av en sprekk er forskjellig fra person til person, men vi kan ikke annet enn å klatre tilbake på hesten

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:28   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Neida, du må ikke starte helt på nytt!
Bare fortsett på lavkarbo og ta dette som en verdifull lærepenge!
Når alkoholen går inn, går vettet ut!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:29   #4
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Etter å ha lest litt om utskeielser har jeg sett at reaksjonen på slikt er veldig individuell. Noen går opp i vekt, andre stagnerer litt, mens andre faktisk går ned. Det beste er nok å bare fortsette som før glippen, og se hvordan vekten reagerer.
Hvis du kun spiste én sjokolade er det helt sikkert ikke noen krise. Etter hva jeg har forstått har de fleste her inne hatt en større eller mindre utskeielse, uten at det har ødelagt alt sammen av den grunn.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:35   #5
marit72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 21
marit72 er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Hei på deg
Jeg har bare holdt på å spist lavkarbo siden onsdag så jeg er ny i gamet her. Har lest masse på forumet om alt mellom himmel og jord de siste ukene.
Tror ikke du skal tenke så mye på det. Gjort er gjort og jeg tror ikke du har ødelagt hele opplegget hvis du har vært flink i 2 uker og fortsetter med det.
Du er nok slettes ikke den eneste som går på en sprekk. Det viktigste nå er å fortsette der du slapp uten mer sjoko. Du skal se at søtsuget forsvinner før du aner

Lykke til videre

marit72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:37   #6
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Det rare er at når jeg har drukket alkohol går vekten som regel bittelitt ned dagen etter forså å gå opp nesten 2 kg dagen etter det. Skjønner det ikke.
Det jeg mente med å ha ødelagt alt er at jeg endelig var kommet godt i gang, og kg var begynt å gå av også gjør jeg dette.... !!!
Men var litt pga at jeg var så kvalm også av baconcrisps og feit mat at det fristet så utrolig med noe søtt og godt!!

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 14:41   #7
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Opprinnelig lagt inn av Liza EE, her.

Det rare er at når jeg har drukket alkohol går vekten som regel bittelitt ned dagen etter forså å gå opp nesten 2 kg dagen etter det. Skjønner det ikke.
Det jeg mente med å ha ødelagt alt er at jeg endelig var kommet godt i gang, og kg var begynt å gå av også gjør jeg dette.... !!!
Men var litt pga at jeg var så kvalm også av baconcrisps og feit mat at det fristet så utrolig med noe søtt og godt!!

Sjokolade er utrolig fett ^^ Men jeg tror alle kan sympatisere med trangen til å skeie ut.

Alkohol kan stoppe fettforbrenningen i en periode, derfor går du ofte opp. At du går ned først er fordi du er dehydrert. Når du da er rehydrert vises det på vekten.

Du kommer nok raskt i ketose om du går tilbake til dietten øyeblikkelig. Ta det som en lærepenge. I framtiden burde du planlegge litt bedre og ta med deg noe søtt. En planlagt utskeielse med lavkarbovennlig kake, gele eller lignende er nok bedre enn å stappe i seg melkesjokolade i frustrasjon

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:25   #8
moochie
Medlem
 
moochie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Haugesund
Alder: 42
Innlegg: 54
moochie er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Sier som muff-muff, ta med noe søtt neste gang. Lag egen sjokolade, så vet du hva du stapper i deg

moochie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:30   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Forøvrig anbefales det å ikke drikke alkohol før etter 4 uker...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:40   #10
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Fokuser på det positive. Du har spist sunt 14 / 15 dager. 2 ukene før dette spiste du kanskje usunt (iallefall i lavkarbo forstand) 13/14. Du har altså snudd ting helt på hodet iløpet av 14 dager.

Fokuser på alt det gode du kan spise f.eks kjøtt, fisk, egg, kylling, salat osv. Fokuser mindre og mindre på de ting du ikke bør spise. Ikke legg for mye energi i utskeielsen, den betyr ikke mer enn det du gjør det til selv. Bare glem at utskeielsen fant sted og fokuser på det du vil istedet. Det du fokuserer på vokser og ekspanderer, det du ikke fokuserer på blir borte og forsvinner

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 21:21   #11
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Tusen takk PrøveKanin!! Og jeg drakk jo vin med bare 0.2 gram sukker per liter.

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:13   #12
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

etter 2 dager med full lavkarbomat etter "utskeielsen" på lørdag er jeg gått opp over 2 kg. Trodde ikke at den episoden på lørdag skulle utgjøre så mye???? Noen med samme erfaring?

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:21   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Gått opp 2 kg siden når?

Når man drikker alkohol, stoppr fettforbrenningen opp så lenge man har alkohol i kroppen. Derfor anbefales det ikke å drikke alkohol de første 4 ukene av en lavkarbo- periode.

Alkohol er jo også dehydrerende. Kroppen tømmes for væske og mange opplever å ha gått ned i vekt første dagen etter alkoholinntak. Men kroppen tar det igjen tilgangs og holde godt på vannet i dagene som følger. Mulig det er det som har skjedd med deg.

Ellers er det veldig vanlig at man legger på seg noen vannkilo i forbindelse med menstruasjon og/eller eggløsning!

Ikke fortvil! Du kan umulig ha lagt på deg 2kg fett på 2-3dager!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:48   #14
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Har gått opp 2 kg siden lørdag..
men vinen jeg drakk hadde kun 0,2 gram sukker per liter så den skal jo ikke spille så stor rolle. Og jeg går på P-piller så har ikke samme vektøkning som de som ikke går på de.

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:54   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Alkoholinnholdet har jo ingen ting med sukkeret å gjøre!
Det er alkoholen som er skummel i vin, ikke så mye sukkeret!
Det er alkoholen som stopper fettforbrenningen fordi kroppen syns det er såååå mye lettere å forbrenne alkohol.
Det er alkoholen som gjør at man må tisse så mye (bremser anti- diuretisk hormon)!

Og jeg hadde vektsvingninger som bare det, jeg, til tross for ppiller!

Er nok uansett bare vann!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:56   #16
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

tusen takk!! Jeg håper du har rett!! Jeg skal iallefall fortsette på riktig spor..

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 10:02   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Man kan jo ikke la seg tippe av pinnen så fort!
Bare å fortsette, så er man på rett spor igjen på no time!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 10:13   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Kroppen samler stort sett like mye vann på hormonprevantiver som uten, man trenger en viss mengde vann til blødningene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:08   #19
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

ok, det visste jeg ikke. Trodde ikke noe av PMS symptomene var til stede ved p-piller.
Men jeg lurer på en annen ting.. jeg må si meg forvirret iht kostfilosofiene.. Hva er forskjellen på lavkarbo-kosthold og f.eks Atkins..? Eller er det det samme? Synes første fase i Atkins er MEGET streng, og få måltider. Kan noen si meg forskjellen?

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:20   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg ødelagt alt?

Her kan du lese om forskjeller og likheter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:29   #21
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei

Sv: Har jeg ødelagt alt?

supert, takk!!! Ketose er jo mer "allsidig" da..

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ødelagt karbohydratforbrenning? ingis Pre-vedlikeholdsfasen 8 23-09-10 09:30
Har jeg ødelagt Ketolysekuren? Tagimpo Lavkarbo generelt 5 08-06-09 20:36
Kjøkkenvekta ødelagt? Sugarpill Generell diskusjon 3 05-09-07 16:22
Hjelp, er det ødelagt ? Ole Brumm Oppskrifter 3 22-10-06 16:56
Har jeg ødelagt alt nå? nita58 Ketolysekuren 13 04-10-06 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no