Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Menssmerter! Igjen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-10, 12:20   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Menssmerter! Igjen

Jeg har tidligere ikke vært spesielt plaget med menssmerter (er snart 29 år), men det siste året, etter å ha lagt om til lavkarbo, har smertene bare blitt verre og verre for hver syklus?! Jeg får vondt ofte en HEL UKE før mensen overhodet begynner, og må ty til en mix av Pinex, Naproxen og Ibux flere ganger om dagen nesten hele uka jeg har mensen.
Noen tips om hva dette kan skyldes?! Veldig dumt, for resten av kroppen min trives jo så utmerket med lavkarbo.

I helgen hadde jeg en høykarb-helg, med både Bixitkjeks, brunost, sjokolade og smågodt; fikk mensen på mandag og har denne gangen hatt NULL smerter. Huh. Rart? Kanskje kroppen min trenger litt mer karber? Ikke i form av høykarb, det er uaktuelt, men kanskje mer frukt og litt grovkorn etc?
Jeg tenker egentlig bare høyt her nå, takknemlig for innspill.

Kan også nevne at jeg er ferdigslanket og ikke følger noen annen retning enn generell lavkarbo. Har imidlertid vært veldig streng på karbene til nå, frukt har jeg innført kun helt i det siste. (1-2 pr dag)

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 14:02   #2
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Menssmerter! :-( igjen

Mine mensplager forsvant heilt då eg byrja med Mooncup faktisk, utan at det er karborelatert i det heile. Har ikkje merka nokon forskjell om eg er på lavkarbo eller ikkje.

Dumme plager.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:25   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Menssmerter! :-( igjen

Jeg bruker tøybind og har gjort det i flere år, men menssmerter har jeg ikke hatt siden jeg ble gravid med nr 1 og det var nesten 3 år før jeg begynte med tøybind.

Det er nok stor forskjell på folk, jeg var kjempedårlig de siste årene før jeg fikk barn, men etter et svangerskap var smertene blåst med vinden i tillegg til at jeg de neste to svangerskapene ble gravid på første forsøk..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 16:42   #4
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Menssmerter! Igjen

hehe, kanskje jeg må bli gravid da. har hørt om mange som er kvitt plagene sine etter å ha født barn. jaja, det er vel ikke noe å gjøre med, kroppen er snodig skrudd sammen. og jeg kommer uansett aldri til å slutte med lavkarbo! men kanskje innføre litt ekstra karber uka før mensen neste gang også, bare for å si om det kan ha noe å si, eller om det var tilfeldig.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere? nalana PCOS og karbohydratkontroll 29 01-11-10 21:37
Menssmerter! sara Fysisk og mental helse 3 22-10-09 10:26
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no